| Forfatter |
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skifter da hele ledningsnette i huset, mindst 7 gange årligt....
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har mest indflydelse på lyden, polering af sikringer eller luftens fugtighed i lytterummet?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
fantastisk med alle de absolut intetsigende indlæg,bare de 2 sidste  hvis man ikke interesserer sig for emnet så gå for fanden uden om så vi andre er fri for at checke om der er noget nyt hver gang folk de ikke har andet at tage sig til end at gøre grin med andres tweaks(som regel uden at have prøvet eller noget der ligner).Det går bare ned ad bakke herinde desværre.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det indlæg omkring polering kontra luftfughed (efter din mening ) useriøst?
Den samme forfatter har jo startet tråde om begge emner...så...
Men dit eget indlæg tilhører derimod den type indlæg du selv er i opposition til... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i set at man nu kan få sin eltavle skiftet ud med messing, istedet for de nuværende af plastik. Endvidere skulle der i november måned komme kobbersikringer i både 10, 13 og 16 amp. Så mon ikke der er en lydforbedring at hente, selv om ledningerne i huset er det samme..
Brutalis
__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Har i set at man nu kan få sin eltavle skiftet ud med messing, istedet for de nuværende af plastik. Endvidere skulle der i november måned komme kobbersikringer i både 10, 13 og 16 amp. Så mon ikke der er en lydforbedring at hente, selv om ledningerne i huset er det samme..
Brutalis
|
|
|
Jo netop ! Det er de få mm forbindelse i sikringen som giver den kæmpe lydforskel. Ikke de mange meter kabel som kører i væggen.   __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Hvorfor er det indlæg omkring polering kontra luftfughed (efter din mening ) useriøst?
Den samme forfatter har jo startet tråde om begge emner...så...
Men dit eget indlæg tilhører derimod den type indlæg du selv er i opposition til...
|
|
|
efter 1311 indlæg var du så den første overhovedet der har haft en problem med et af mine indlæg groove.....
kan ikke se at det er iorden at gøre tykt grin med antisilver,men det er vel der hifi4all er nu pt og moderatorerne gør intet så må det vel være iorden,bare en skam for jeg er 100% overbevist om at den respekt nogle brugere har for andres meninger herinde holder folk fra at poste,måske poster/tråde som vi alle kunne have gavn af.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Brutalis47 skrev:
|
Brutalis
|
|
|
Jo netop ! Det er de få mm forbindelse i sikringen som giver den kæmpe lydforskel. Ikke de mange meter kabel som kører i væggen.  
|
|
|
Det er den absolut mest grinern tråd jeg længe har set.  I skulle blive stand-up'r
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
| snip: hvis man ikke interesserer sig for emnet så gå for fanden uden om så vi andre er fri for at checke om der er noget nyt hver gang folk de ikke har andet at tage sig til end at gøre grin med andres tweaks(som regel uden at have prøvet eller noget der ligner).Det går bare ned ad bakke herinde desværre. |
|
|
  __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må vel forvente lidt modstand og en mild latterliggørelse,med et emne som dette?Helt ærligt,polering af sikringer......?Jeg kan umuligt tage det seriøst.Grunden til at jeg kommer ind på tråden,er at det virker så idiotisk at jeg bare MÅ læse det.Og så er der jo ikke langt til liiige at smide en kommentar.
Dette er et forum,hvor vi ALLE kan komme med vores besyv.Skulle moderatorerne kun lade indlæg slippe igennem,hvor indlægget er 100% enige i trådopretteren?Uanset hvad trådopretteren har skrevet?En tråd hvor det drejer sig om at pudse sikringer for at få 'bedre' lyd skriger på at blive kommenteret!!
Der er tudekiks til jer......når I har pudset og poleret jeres sikringer __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
|
Brutalis
|
|
|
Hej Brutalis ..har du et link til de kobbersikringer mv?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Brutalis47 skrev:
|
Brutalis
|
|
|
|
|
|
Du mener det sgu seriøst Mr. Anti. Mon ikke de kan købes i den lokale EL forretning?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Brutalis47 skrev:
|
Brutalis
|
|
|
|
|
|
Du mener det sgu seriøst Mr. Anti. Mon ikke de kan købes i den lokale EL forretning?
|
|
|
Jeg er en alvorlig mand med sådanne ting og selvom jeg godt kan se på nogle af reaktionerne at min frygt i mit første indlæg for at blive rubriceret som "landsbytosse", desværre kom til at holde stik, så ændrer det intet
Men folk må mene hvad de vil om dette tweak.Og for den sags skyld om min person. Jeg ændrer på ingen måde indstilling til det hørte, thi det er virkeligt.
Det er således på ingen måde tale om psykoakustiske fænomener. Forbedringen er fremdeles reel og det er tilmed gratis.
At folk joker med at strømkablerne i væggene indvirker mere end dette tweak tager jeg ikke stilling til, da det er irrelevant al den stund at det i praksis er umuligt at gøre noget ved anyway. Så jeg holder mig til tweaks, der er praktisk gennemførlige og jeg står urokkelig fast på, at dette tweak i mit system medfører en forbedring.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
|
Jeg er en alvorlig mand med sådanne ting og selvom jeg godt kan se på nogle af reaktionerne at min frygt i mit første indlæg for at blive rubriceret som "landsbytosse", desværre kom til at holde stik, så ændrer det intet
Men folk må mene hvad de vil om dette tweak.Og for den sags skyld om min person. Jeg ændrer på ingen måde indstilling til det hørte, thi det er virkeligt.
Det er således på ingen måde tale om psykoakustiske fænomener. Forbedringen er fremdeles reel og det er tilmed gratis.
At folk joker med at strømkablerne i væggene indvirker mere end dette tweak tager jeg ikke stilling til, da det er irrelevant al den stund at det i praksis er umuligt at gøre noget ved anyway. Så jeg holder mig til tweaks, der er praktisk gennemførlige og jeg står urokkelig fast på, at dette tweak i mit system medfører en forbedring.
|
|
|
Det med at være landsbytosse kan man måske endda vende til en fordel. Måske du kan få lidt rabat på allandskens sager, fordi folk har lidt ondt af dog  . Nå men anyway! Jeg vil ikke skrive under på, at du ikke - eller jeg for den sags skyld - godt kan høre, når der er rodet med elledningerne og hvad ved jeg. Det mener jeg er reelt nok. De påtrængende spørgsmål er så:
- Blev det bedre?
- Blev det værre?
- Kunne man sætte ind andre steder med større udbytte?
Det sidste mener jeg er ret undervurderet.
Jeg kunne da i det analgoe domæne give et eksempel, hvor du som forslag støber dig en tungere kontravægt til din PU arm, så du kan placere den tættere på omdrejningspunktet og derved få en lavere bevægelig masse.
Man kunne forestille sig, at du til din Apollo prøvede en extern DAC.
Jeg tror disse små ting, ville betyde langt større ændringer i lyden end at polere sikringer eller skifte dem til ditto lavet af diverse ædelmetaller.
Proportioner hedder det også.
Men lad høre hvad du finder ud af omkring kobbersikringer m.m.
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
|
Jeg ændrer på ingen måde indstilling til det hørte, thi det er virkeligt.
Det er således på ingen måde tale om psykoakustiske fænomener. Forbedringen er fremdeles reel |
|
|
Og det er og bliver (indtil videre) en omdiskuteret påstand uden beviser. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
|
Hvad har mest indflydelse på lyden, polering af sikringer eller luftens fugtighed i lytterummet?
|
|
|
Luftfugtigheden i rummet. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
Det med at være landsbytosse kan man måske endda vende til en fordel. Måske du kan få lidt rabat på allandskens sager, fordi folk har lidt ondt af dog .
Nå men anyway! Jeg vil ikke skrive under på, at du ikke - eller jeg for den sags skyld - godt kan høre, når der er rodet med elledningerne og hvad ved jeg. Det mener jeg er reelt nok.
De påtrængende spørgsmål er så:
- Blev det bedre?
- Blev det værre?
- Kunne man sætte ind andre steder med større udbytte?
Det sidste mener jeg er ret undervurderet.
Jeg kunne da i det analgoe domæne give et eksempel, hvor du som forslag støber dig en tungere kontravægt til din PU arm, så du kan placere den tættere på omdrejningspunktet og derved få en lavere bevægelig masse.
Man kunne forestille sig, at du til din Apollo prøvede en extern DAC.
Jeg tror disse små ting, ville betyde langt større ændringer i lyden end at polere sikringer eller skifte dem til ditto lavet af diverse ædelmetaller.
Proportioner hedder det også.
Men lad høre hvad du finder ud af omkring kobbersikringer m.m.
|
|
|
Hvad angår proportioner er der det at sige, at jeg anskuer hele setup*et som en mekanisme, hvor der kan sættes ind overalt ud fra devisen at enhver ændring , hvor lille den end synes, vil være hørbar. Derfor skal man ikke begrænse sin virksomhed til at tweake der hvor de største ændringer indtræder, thi intet er vel stærkere end det svageste led.
I den forbindelse er der ingen tvivl om, at ændringer i sikringerne ikke hører til de mest markante forbedrinnger/ændringer, men dog direkte hørbart (på mit system), hvorfor jeg naturligvis inddrager dette tweak.
Hvad angår den af dig foreslåede ændring mht. CD afspiller via indsættelse af extern DAC må jeg sige, at jeg forlængst har fundet dette uanvendeligt, idet enhver Dac, jeg har forsøgt mig med igennem tiderne ALTID har kvitteret med forringet homogenitet i lydbilledet, og i mit univers kan det ikke opvejes af en ganske lille forbedring af visse hifi parametre. Hos mig er musikken og dens homogene gengivelse i højsædet og det mener jeg bliver ødelagt med externe Dac's. Også her står jeg urokkelig fast på dette synspunkt, da det er funderet i empiri.
At andre mener noget andet, forstår jeg ganske enkelt ikke omend jeg naturligvis akcepterer, at andre hører det som en forbedring eller hvad det nu er andre hører.
Jeg er iøvrigt enig med dig i, at man altid skal spørge sig selv om en ændring reelt er en forbedring eller en forværring. En ændring er således ikke altid til det bedre, hvorfor tweaks, der kan være tvivl om, må gentages og gentages indtil sikkerhed i vurderingen opnåes.
Du pointerede ligeledes implicit at der findes steder, hvor effekten af et indgreb vil blive mere markant end poleringen og igen er jeg enig, idet jeg dog bemærker, at intet sted er så uvæsentligt, at man ikke bør afprøve om en ændring kan opnåes, hvormed jeg igen lægger op til at setup'et betragtes som en samlet mekanisme, der kan ændres lige fra strømtavle til højtalerenhedernes bevægelser.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
Det er således på ingen måde tale om psykoakustiske fænomener. Forbedringen er fremdeles reel |
|
|
Og det er og bliver (indtil videre) en omdiskuteret påstand uden beviser.
|
|
|
Her må jeg godtnok give Stemer ret, Antisilver...
Dit ensidige udsagn om at "når DU hører en forskel, så er den der også" er ikke noget uigendriveligt bevis i sig selv.
Således heller ikke for at der ikke skulle kunne være tale om et psykoakustisk fænomen. Er du mere immun over for dette end andre, og hvordan har du i så fald påvist dette hinsides enhver tvivl..?
Misforstå mig ikke, dette indlæg er på ingen måde ment som en latterliggørelse af dette eller eller nogen andre tweaks - Det er alene en sætten spørgsmål ved din måde at drage følgeslutninger.
Efter ovenstående logik skulle hvem som helst i princippet kunne påberåbe sig et hvilket som helst synspunkt, og dette synspunkt ville per definition være en uimodsigelig sandhed, ene og alene fordi selvsamme person hævder at det er sådan, og den tanke er der vel ikke mange der vil tilslutte sig?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
|
|
Dit ensidige udsagn om at "når DU hører en forskel, så er den der også" er ikke noget uigendriveligt bevis i sig selv.
Således heller ikke for at der ikke skulle kunne være tale om et psykoakustisk fænomen. Er du mere immun over for dette end andre, og hvordan har du i så fald påvist dette hinsides enhver tvivl..?
Misforstå mig ikke, dette indlæg er på ingen måde ment som en latterliggørelse af dette eller eller nogen andre tweaks - Det er alene en sætten spørgsmål ved din måde at drage følgeslutninger.
Efter ovenstående logik skulle hvem som helst i princippet kunne påberåbe sig et hvilket som helst synspunkt, og dette synspunkt ville per definition være en uimodsigelig sandhed, ene og alene fordi selvsamme person hævder at det er sådan, og den tanke er der vel ikke mange der vil tilslutte sig?
|
|
|
Du er velkommen til at give hvemsomheslt ret, du måtte beslutte at give ret. Det ændrer ikke meget. Havde jeg nu beskrevet forskellen mellem en middelmådig og god CD maskine havde der ikke været en eneste fugl, der havde pippet. Men når det handler om en lille sikringsfætter, ja så lader det til at folk mener de har ret til at latterliggøre dette. Det må de selv om. Jeg har præsenteret et tweak, der er yderst virksomt i mit setup.
Hvis man prøver det hos sig selv og ikke opnår nogen virkning, så kan man jo blot lade det ligge. Årsagerne til at det så ikke virker hos andre, kan man jo så give et par overvejelser
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lige nøjagtigt  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |