Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

Mr.Antisilver skrev:

det pjat der, gider jeg ikke bruge tid på.Når jeg skriver der en klar forbedring, ja så er det fordi den er klar og entydig.Hvad du måtte tolke må stå for din egen regning

Jeg tolker, helt for egen regning, at du ingen indsigt har i en helt grundlæggende del af læren om lyd, nemlig indbildning/subjektiv lytteoplevelse/placebo.

Bada-bing! Helt korrekt.

Og jo en ordentlig powerconditioner har stor indflydelse på lyden. Alene det, at volt varierer så meget som det gør, her hos mig 218-230 volt. Især vil jeg mene at rør har godt af stabil strøm.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Man kan bare kigge lidt på Mr. Antisilvers skriverier på hifi-musik.dk hjemmesiden for at se hvor seriøst man skal tage hans skriverier.

Nemlig.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Glaubenmacht
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Måske det ville have en super effekt at forgylde sikringerne, når de nu er nypolerede?

Det er sgu aldrig kedeligt at læse indlæg fra folk, der har fundet endnu et absolut tvivlsomt supertweak...

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Stemer skrev:

Mr.Antisilver skrev:

det pjat der, gider jeg ikke bruge tid på.Når jeg skriver der en klar forbedring, ja så er det fordi den er klar og entydig.Hvad du måtte tolke må stå for din egen regning

Jeg tolker, helt for egen regning, at du ingen indsigt har i en helt grundlæggende del af læren om lyd, nemlig indbildning/subjektiv lytteoplevelse/placebo.

Bada-bing! Helt korrekt.

Og jo en ordentlig powerconditioner har stor indflydelse på lyden. Alene det, at volt varierer så meget som det gør, her hos mig 218-230 volt. Især vil jeg mene at rør har godt af stabil strøm.

Mvh.

Jeg har besluttet, at jeg ikke lader mig provokere af personangreb. Det er et overstået kapitel.Vil blot opfordre til at holde jer til trådens emne.Mere kan jeg ikke gøre.

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Jesper Juul skrev:
Man kan bare kigge lidt på Mr. Antisilvers skriverier på hifi-musik.dk hjemmesiden for at se hvor seriøst man skal tage hans skriverier.

tjah..det må  du da gerne mene. Til orientering så skriver jeg IKKE derovre mere af årsager jeg ikke ønsker at fremlægge offentligt på nuværende tidspunkt.

Tilbage til sikringerne. Nu får jeg sikkert hovedet flået af, når jeg tilføjer, at finsikringer naturligvis også bør poleres og være sandfyldt og ikke mindst VENDE KORREKT.

Et hifi anlæg er en stor mekanisme. Alt har i princippet indflydelse på slutlyden. Derfor er der ingen forhold det er forbudt at undersøge, selv de helt små, der ofte ikke er så små endda.

Skal sikringerne vende korrekt?     Umiddelbart synes jeg det virker lidt langt ude? Elektrisk set er de jo fuldstændig ens, uanset hvilken side man ser dem fra! Skal modstandende så også vende rigtigt?

Hurtig skrev:

Ja, det måtte jo komme! Nu mangler vi bare, at en eller anden smart sælger lancerer et poleringsmiddel, der hævdes at have bedre egenskaber til polering af netop sikringer... Måske han skulle kigge hos vaskepulverproducenterne når han skal finde på reklame-gas... Tror navne som aktivt ilt, ekstra og ULTRA ville være gode argumenter for en pris på min 500,- for 10ml.

Bare vent og se, hvis du putter lidt sølv-, guld- eller diamantstøv i, så bliver baggrunden mere sort og veldefineret.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

xo skrev:

Zorglub skrev:
Giver det bedre lyd at polerer bananen? 

Det er ihvertfald kun min egen banan jeg er parat til at polere.

Ja kom nu , det skal selvfølgelig følges op med billeder (i farver) af før og efter, og gerne med en kvalificeret kone/kæreste kommentar til glansen    .

Hilsen

Til top Vis Solformørkelsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solformørkelsen

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Solformørkelsen skrev:
xo skrev:

Zorglub skrev:

Ja kom nu , det skal selvfølgelig følges op med billeder (i farver) af før og efter, og gerne med en kvalificeret kone/kæreste kommentar til glansen    .

Hilsen

Så kom sgu forklaringen... jeg synes også at lyden blev bedre for hver gang konen har været igang med bananen...

hilsen

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

SANmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bare lige nævne at der er noget som hedder Stærkstrømsbekendtgørelsen, den SKAL man følge.

Den med sølvpapir i sikringsholderen håber jeg var en joke ..... HUSK!! det er ikke kun jeres eget hus i resikere at brænde ned..

Det er ikke fordi jeg vil være hellig eller prædike moral etc., men PAS NU PÅ JEG SELV OG FAMILIE. Strøm skal respekteres, det kan slå ihjel

Ellers en interessant tråd

Mvh

SANmann

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hvad med bundskruen ! ! !  skal den ikke også være ren og fin eller er det helt ligegyldigt.

PS det er vist IKKE anbefalelsværdigt at stikke klør fem derind og pudse.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

PS det kunne være man skulle prøve cellofan i stedet for sølvpapir, det giver en mere gennensigtig diskant.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

SANmann skrev:

Jeg vil bare lige nævne at der er noget som hedder Stærkstrømsbekendtgørelsen, den SKAL man følge.

Den med sølvpapir i sikringsholderen håber jeg var en joke ..... HUSK!! det er ikke kun jeres eget hus i resikere at brænde ned..

Det er ikke fordi jeg vil være hellig eller prædike moral etc., men PAS NU PÅ JEG SELV OG FAMILIE. Strøm skal respekteres, det kan slå ihjel

Mvh

SANmann

Jeg tænkte faktisk på det samme da jeg læste Bøjes indlæg om at rense kontaktfladerne i tavlen også. Kan man nu være sikker på at alle forstår at det var en joke og at der ikke er en der lige skal prøve ?

Hvis man virkelig tror at man høre om en finsikring i netdelen vender rigtigt, er der vel næsten ingen grænser.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Solformørkelsen skrev:
xo skrev:

Zorglub skrev:

Hilsen

Det kan jeg desværre ikke vise her , "øffe".

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

De powerconditioners jeg har stiftet bekendtskab med dræber dynamikken, dem der taler om placebo effekt burde tænke på man er langt mere villig til at tro på noget man har betalt for, end et tweak der tager 5 min at efterprøve og iøvrigt er gratis.

Personligt er jeg heller ik helt villig til at tro på dette tweak, men kan være pga en forkert opfattelse af hvordan sikringer virker.

gider ikke stå og polere dem, ville føle mig snotdum, vælger dog nok at købe nogle nye og smide dem i. gadvide om de har en burn in tid ?  200 timer måske.

fingeren ind i hullet ? og gnubbe godt for at få alt snavs med ud før isætning af nye eller hvad ? var vel ik bananen ? synes det hul ser lidt lille ud til den ?

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:

De powerconditioners jeg har stiftet bekendtskab med dræber dynamikken, dem der taler om placebo effekt burde tænke på man er langt mere villig til at tro på noget man har betalt for, end et tweak der tager 5 min at efterprøve og iøvrigt er gratis.

Personligt er jeg heller ik helt villig til at tro på dette tweak, men kan være pga en forkert opfattelse af hvordan sikringer virker.

gider ikke stå og polere dem, ville føle mig snotdum, vælger dog nok at købe nogle nye og smide dem i. gadvide om de har en burn in tid ?  200 timer måske.

fingeren ind i hullet ? og gnubbe godt for at få alt snavs med ud før isætning af nye eller hvad ? var vel ik bananen ? synes det hul ser lidt lille ud til den ?

Måske kunne du anmelde det huls fortæffelighed Dennis

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Stemer skrev:

panos skrev:
Nu inden i skærer hoved af hinanden, er det nogen der har prøvet at lege med en rigtig power conditioner?
De sælges som varmt brød i US, men de er desværre kun til 110v så jeg kunne ikke tage en med.
De 220 v versioner jeg har set var ikke rigtig til at betale, hvis man skulle have et der virker..

Jeg tror at hvis det er noget i snakken med at strøm har en del at sige, power conditoners vil være stedet at starte..

At en powerconditioner skulle gøre en forskel, ville jeg kunne forstå. Jeg ved ikke hvormeget jeg tror man vil kunne høre i praksis, men det er da i det mindste realistisk og giver mening.

Nu er strømforsyningen vist også generelt noget mere ustabil og beskidt i USA - vist tildels pga. dårlig infrastruktur/ledninger ført over jorden.

Hvorfor er netop dette "realistisk og giver mening"?? Det er jo bare 230 volt - og hvad med de mange kilometer ledning fra elværket?

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Med fare for at blive rubriceret som landsbytosse, skal jeg kundgøre, at jeg netop hat poleret mine sikringer i eltavlen med et uventet stort resultat. Jeg havde regnet med, at det i bedste fald ville være hørbart, hvis man anstrengte sig.

Men nej. Forskellen er betydelig. Langt bedre mikrodetaljering. Musikken opstår meget mere af sig selv. Langt bedre kontrol i basområdet. Basgange og luftflytteri er meget nemmere at høre.

Opløsning i mellemtone er generelt hævet. Opløsning i diskant er præget af noget mere luft.Og basområdet er vægtigere i betydningen større autoritet.

Jeg er klar over, at det er nogen, der mener, dette er det rene nonsens. Men jeg lever fint med, at nogle mener det. Men det her er da ret nemt at tjekke. Har man et tilpas følsomt setup (læs high-end), der evner at vise forskelle, vil man uden videre kunne høre dette tweak. Så det er bare ud og tage sikringen ud af eltavlen og finde noget polermiddel og så ind med den igen..og lyt så

Oki den var sg ny, måske man skulle prøve det

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Kole
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 05:05 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Hvorfor er netop dette "realistisk og giver mening"?? Det er jo bare 230 volt - og hvad med de mange kilometer ledning fra elværket?
´

Nu ikke så snedig, dr. Nilau... Din skævøjede triumf hviler på et ganske spinkelt grundlag.

Selvfølgelig giver det mening at stabilisere strømmen. Du kan på ingen måde blande diskussionen om dyre powerkabler ind i denne. At tilføre 2m hundedyrt netkabel giver INGEN mening. At stabilisere strømmen giver max. mening. Forstået?

/K

Til top Vis Kole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kole Besøg Kole's Websted

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 05:27 | IP-adresse registreret  

Kole skrev:

Nilau skrev:
´

Nu ikke så snedig, dr. Nilau... Din skævøjede triumf hviler på et ganske spinkelt grundlag.

Selvfølgelig giver det mening at stabilisere strømmen. Du kan på ingen måde blande diskussionen om dyre powerkabler ind i denne. At tilføre 2m hundedyrt netkabel giver INGEN mening. At stabilisere strømmen giver max. mening. Forstået?

/K

nu var det ikke emnet, det med netkabler.Men det giver da en forbedring, der vil noget, særligt i deciderede high end systemer

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

xo skrev:
Solformørkelsen skrev:
xo skrev:

Zorglub skrev:

Hilsen

Det kan jeg desværre ikke vise her , "øffe".

Så fik Poul halvpris, næste uges emne serveret på et sølvfad.

vh. Henrik

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Stemer skrev:

panos skrev:
Nu inden i skærer hoved af hinanden, er det nogen der har prøvet at lege med en rigtig power conditioner?
De sælges som varmt brød i US, men de er desværre kun til 110v så jeg kunne ikke tage en med.
De 220 v versioner jeg har set var ikke rigtig til at betale, hvis man skulle have et der virker..

Jeg tror at hvis det er noget i snakken med at strøm har en del at sige, power conditoners vil være stedet at starte..

At en powerconditioner skulle gøre en forskel, ville jeg kunne forstå. Jeg ved ikke hvormeget jeg tror man vil kunne høre i praksis, men det er da i det mindste realistisk og giver mening.

Nu er strømforsyningen vist også generelt noget mere ustabil og beskidt i USA - vist tildels pga. dårlig infrastruktur/ledninger ført over jorden.

N.

Hej.. Lige præcis fordi en power conditioner er mere en bare en sikring... Steder som bliver ramt af støj osv. kan godt med fordel filtrere strømmen. Igen effekten vil værre storst i dårlig PSU'er idet de gode alerede har filtrering indbygget.

Det bedste resultat gives af Conditioners med batteri (igen i teori, har ikke haft en til test), da sinusen bliver genereret igen og kørt ind i en traffo.... strømmen er så ren. Problemet er bare at sådan en fætter der kan levere et par KW er ikke til at betale eller har stående i stuen....

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum