| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
det pjat der, gider jeg ikke bruge tid på.Når jeg skriver der en klar forbedring, ja så er det fordi den er klar og entydig.Hvad du måtte tolke må stå for din egen regning |
|
|
Jeg tolker, helt for egen regning, at du ingen indsigt har i en helt grundlæggende del af læren om lyd, nemlig indbildning/subjektiv lytteoplevelse/placebo. |
|
|
 Bada-bing! Helt korrekt.
Og jo en ordentlig powerconditioner har stor indflydelse på lyden. Alene det, at volt varierer så meget som det gør, her hos mig 218-230 volt. Især vil jeg mene at rør har godt af stabil strøm.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Man kan bare kigge lidt på Mr. Antisilvers skriverier på hifi-musik.dk hjemmesiden for at se hvor seriøst man skal tage hans skriverier. |
|
|
Nemlig.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Glaubenmacht Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske det ville have en super effekt at forgylde sikringerne, når de nu er nypolerede?

Det er sgu aldrig kedeligt at læse indlæg fra folk, der har fundet endnu et absolut tvivlsomt supertweak...
__________________ Why kill time -
When you can kill yourself?
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
det pjat der, gider jeg ikke bruge tid på.Når jeg skriver der en klar forbedring, ja så er det fordi den er klar og entydig.Hvad du måtte tolke må stå for din egen regning |
|
|
Jeg tolker, helt for egen regning, at du ingen indsigt har i en helt grundlæggende del af læren om lyd, nemlig indbildning/subjektiv lytteoplevelse/placebo.
|
|
|
Bada-bing! Helt korrekt.
Og jo en ordentlig powerconditioner har stor indflydelse på lyden. Alene det, at volt varierer så meget som det gør, her hos mig 218-230 volt. Især vil jeg mene at rør har godt af stabil strøm.
Mvh. |
|
|
Jeg har besluttet, at jeg ikke lader mig provokere af personangreb. Det er et overstået kapitel.Vil blot opfordre til at holde jer til trådens emne.Mere kan jeg ikke gøre.
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Jesper Juul skrev:
| Man kan bare kigge lidt på Mr. Antisilvers skriverier på hifi-musik.dk hjemmesiden for at se hvor seriøst man skal tage hans skriverier. |
|
|
tjah..det må du da gerne mene. Til orientering så skriver jeg IKKE derovre mere af årsager jeg ikke ønsker at fremlægge offentligt på nuværende tidspunkt.
Tilbage til sikringerne. Nu får jeg sikkert hovedet flået af, når jeg tilføjer, at finsikringer naturligvis også bør poleres og være sandfyldt og ikke mindst VENDE KORREKT.
Et hifi anlæg er en stor mekanisme. Alt har i princippet indflydelse på slutlyden. Derfor er der ingen forhold det er forbudt at undersøge, selv de helt små, der ofte ikke er så små endda.
|
|
|
Skal sikringerne vende korrekt? Umiddelbart synes jeg det virker lidt langt ude? Elektrisk set er de jo fuldstændig ens, uanset hvilken side man ser dem fra! Skal modstandende så også vende rigtigt? 
Hurtig skrev:
Ja, det måtte jo komme! Nu mangler vi bare, at en eller anden smart sælger lancerer et poleringsmiddel, der hævdes at have bedre egenskaber til polering af netop sikringer... Måske han skulle kigge hos vaskepulverproducenterne når han skal finde på reklame-gas... Tror navne som aktivt ilt, ekstra og ULTRA ville være gode argumenter for en pris på min 500,- for 10ml.
|
|
|
Bare vent og se, hvis du putter lidt sølv-, guld- eller diamantstøv i, så bliver baggrunden mere sort og veldefineret.  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Zorglub skrev:
Giver det bedre lyd at polerer bananen? 

|
|
|
Det er ihvertfald kun min egen banan jeg er parat til at polere. 
|
|
|
Ja kom nu , det skal selvfølgelig følges op med billeder (i farver) af før og efter, og gerne med en kvalificeret kone/kæreste kommentar til glansen  .
Hilsen 
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen skrev:
xo skrev:
Zorglub skrev:

|
|
|
|
|
|
Ja kom nu , det skal selvfølgelig følges op med billeder (i farver) af før og efter, og gerne med en kvalificeret kone/kæreste kommentar til glansen  .
Hilsen 
|
|
|
Så kom sgu forklaringen... jeg synes også at lyden blev bedre for hver gang konen har været igang med bananen...  hilsen  __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
SANmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare lige nævne at der er noget som hedder Stærkstrømsbekendtgørelsen, den SKAL man følge.
Den med sølvpapir i sikringsholderen håber jeg var en joke ..... HUSK!! det er ikke kun jeres eget hus i resikere at brænde ned.. 
Det er ikke fordi jeg vil være hellig eller prædike moral etc., men PAS NU PÅ JEG SELV OG FAMILIE. Strøm skal respekteres, det kan slå ihjel
Ellers en interessant tråd
Mvh
SANmann
__________________ The only true wisdom is in knowing you know nothing. - Socrates
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med bundskruen ! ! ! skal den ikke også være ren og fin eller er det helt ligegyldigt.
PS det er vist IKKE anbefalelsværdigt at stikke klør fem derind og pudse.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS det kunne være man skulle prøve cellofan i stedet for sølvpapir, det giver en mere gennensigtig diskant.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
SANmann skrev:
|
Jeg vil bare lige nævne at der er noget som hedder Stærkstrømsbekendtgørelsen, den SKAL man følge.
Den med sølvpapir i sikringsholderen håber jeg var en joke ..... HUSK!! det er ikke kun jeres eget hus i resikere at brænde ned.. 
Det er ikke fordi jeg vil være hellig eller prædike moral etc., men PAS NU PÅ JEG SELV OG FAMILIE. Strøm skal respekteres, det kan slå ihjel
Mvh
SANmann
|
|
|
Jeg tænkte faktisk på det samme da jeg læste Bøjes indlæg om at rense kontaktfladerne i tavlen også. Kan man nu være sikker på at alle forstår at det var en joke og at der ikke er en der lige skal prøve ?
Hvis man virkelig tror at man høre om en finsikring i netdelen vender rigtigt, er der vel næsten ingen grænser.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen skrev:
xo skrev:
Zorglub skrev:

|
|
|
|
|
|
Hilsen 
|
|
|
Det kan jeg desværre ikke vise her , "øffe". 
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
De powerconditioners jeg har stiftet bekendtskab med dræber dynamikken, dem der taler om placebo effekt burde tænke på man er langt mere villig til at tro på noget man har betalt for, end et tweak der tager 5 min at efterprøve og iøvrigt er gratis.
Personligt er jeg heller ik helt villig til at tro på dette tweak, men kan være pga en forkert opfattelse af hvordan sikringer virker.
gider ikke stå og polere dem, ville føle mig snotdum, vælger dog nok at købe nogle nye og smide dem i. gadvide om de har en burn in tid ? 200 timer måske.
fingeren ind i hullet ? og gnubbe godt for at få alt snavs med ud før isætning af nye eller hvad ? var vel ik bananen ? synes det hul ser lidt lille ud til den ?
__________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mightyfish skrev:
|
De powerconditioners jeg har stiftet bekendtskab med dræber dynamikken, dem der taler om placebo effekt burde tænke på man er langt mere villig til at tro på noget man har betalt for, end et tweak der tager 5 min at efterprøve og iøvrigt er gratis.
Personligt er jeg heller ik helt villig til at tro på dette tweak, men kan være pga en forkert opfattelse af hvordan sikringer virker.
gider ikke stå og polere dem, ville føle mig snotdum, vælger dog nok at købe nogle nye og smide dem i. gadvide om de har en burn in tid ? 200 timer måske.
fingeren ind i hullet ? og gnubbe godt for at få alt snavs med ud før isætning af nye eller hvad ? var vel ik bananen ? synes det hul ser lidt lille ud til den ?
|
|
|
Måske kunne du anmelde det huls fortæffelighed Dennis
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
panos skrev:
Nu inden i skærer hoved af hinanden, er det nogen der har prøvet at lege med en rigtig power conditioner? De sælges som varmt brød i US, men de er desværre kun til 110v så jeg kunne ikke tage en med. De 220 v versioner jeg har set var ikke rigtig til at betale, hvis man skulle have et der virker..
Jeg tror at hvis det er noget i snakken med at strøm har en del at sige, power conditoners vil være stedet at starte..
|
|
|
At en powerconditioner skulle gøre en forskel, ville jeg kunne forstå. Jeg ved ikke hvormeget jeg tror man vil kunne høre i praksis, men det er da i det mindste realistisk og giver mening.
Nu er strømforsyningen vist også generelt noget mere ustabil og beskidt i USA - vist tildels pga. dårlig infrastruktur/ledninger ført over jorden.
|
|
|
Hvorfor er netop dette "realistisk og giver mening"?? Det er jo bare 230 volt - og hvad med de mange kilometer ledning fra elværket? 
N.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
|
Med fare for at blive rubriceret som landsbytosse, skal jeg kundgøre, at jeg netop hat poleret mine sikringer i eltavlen med et uventet stort resultat. Jeg havde regnet med, at det i bedste fald ville være hørbart, hvis man anstrengte sig.
Men nej. Forskellen er betydelig. Langt bedre mikrodetaljering. Musikken opstår meget mere af sig selv. Langt bedre kontrol i basområdet. Basgange og luftflytteri er meget nemmere at høre.
Opløsning i mellemtone er generelt hævet. Opløsning i diskant er præget af noget mere luft.Og basområdet er vægtigere i betydningen større autoritet.
Jeg er klar over, at det er nogen, der mener, dette er det rene nonsens. Men jeg lever fint med, at nogle mener det. Men det her er da ret nemt at tjekke. Har man et tilpas følsomt setup (læs high-end), der evner at vise forskelle, vil man uden videre kunne høre dette tweak. Så det er bare ud og tage sikringen ud af eltavlen og finde noget polermiddel og så ind med den igen..og lyt så
|
|
|
Oki den var sg ny, måske man skulle prøve det 
|
| Til top |
|
| |
Kole Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 05:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Hvorfor er netop dette "realistisk og giver mening"?? Det er jo bare 230 volt - og hvad med de mange kilometer ledning fra elværket?  |
|
|
´
Nu ikke så snedig, dr. Nilau... Din skævøjede triumf hviler på et ganske spinkelt grundlag.
Selvfølgelig giver det mening at stabilisere strømmen. Du kan på ingen måde blande diskussionen om dyre powerkabler ind i denne. At tilføre 2m hundedyrt netkabel giver INGEN mening. At stabilisere strømmen giver max. mening. Forstået?
/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 05:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kole skrev:
Nilau skrev:
Hvorfor er netop dette "realistisk og giver mening"?? Det er jo bare 230 volt - og hvad med de mange kilometer ledning fra elværket?  |
|
|
´
Nu ikke så snedig, dr. Nilau... Din skævøjede triumf hviler på et ganske spinkelt grundlag.
Selvfølgelig giver det mening at stabilisere strømmen. Du kan på ingen måde blande diskussionen om dyre powerkabler ind i denne. At tilføre 2m hundedyrt netkabel giver INGEN mening. At stabilisere strømmen giver max. mening. Forstået?
/K
|
|
|
nu var det ikke emnet, det med netkabler.Men det giver da en forbedring, der vil noget, særligt i deciderede high end systemer
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
xo skrev:
Solformørkelsen skrev:
xo skrev:
Zorglub skrev:

|
|
|
|
|
|
Hilsen 
|
|
|
Det kan jeg desværre ikke vise her , "øffe". 
|
|
|
Så fik Poul halvpris, næste uges emne serveret på et sølvfad. 
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Stemer skrev:
panos skrev:
Nu inden i skærer hoved af hinanden, er det nogen der har prøvet at lege med en rigtig power conditioner? De sælges som varmt brød i US, men de er desværre kun til 110v så jeg kunne ikke tage en med. De 220 v versioner jeg har set var ikke rigtig til at betale, hvis man skulle have et der virker..
Jeg tror at hvis det er noget i snakken med at strøm har en del at sige, power conditoners vil være stedet at starte..
|
|
|
At en powerconditioner skulle gøre en forskel, ville jeg kunne forstå. Jeg ved ikke hvormeget jeg tror man vil kunne høre i praksis, men det er da i det mindste realistisk og giver mening.
Nu er strømforsyningen vist også generelt noget mere ustabil og beskidt i USA - vist tildels pga. dårlig infrastruktur/ledninger ført over jorden.
|
|
|
Hvorfor er netop dette "realistisk og giver mening"?? Det er jo bare 230 volt - og hvad med de mange kilometer ledning fra elværket? 
N.
|
|
|
Hej.. Lige præcis fordi en power conditioner er mere en bare en sikring... Steder som bliver ramt af støj osv. kan godt med fordel filtrere strømmen. Igen effekten vil værre storst i dårlig PSU'er idet de gode alerede har filtrering indbygget.
Det bedste resultat gives af Conditioners med batteri (igen i teori, har ikke haft en til test), da sinusen bliver genereret igen og kørt ind i en traffo.... strømmen er så ren. Problemet er bare at sådan en fætter der kan levere et par KW er ikke til at betale eller har stående i stuen.... __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |