Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
StudioSound skrev:
|
Hans: Jeg prøver selv, såvidt muligt, at holde mig til de ting der giver mening udfra et teknisk synspunkt. Når alt så er optimeret er der vel ikke noget i vejen for at prøve at pusle lidt med detaljerne.
|
|
|
Nu er jeg ikke Hans (med stort H ), men min mening:
Selvfølgelig er der ikke noget galt med, at pusle med detaljer og optimere sit anlæg. Og strengt taget, giver det da også mening, at det at pudse en sikring skulle forbedre lydgengivelsen.
Problemet opstår med målemetoden. Man kan simpelthen ikke bare pudse og så lytte, da placebo effekten langt overgår den effekt, der kan opnås ved at pudse en sikring (som i min mening, i praksis er ikke blot tæt på, men lig med nul).
Jeg mener dermed, at Antisilvers udmelding kan omformuleres således: "Jeg har opnået en lydforbedring på 0.000488372 +/- .05"
|
|
|
At du anskuer det sådan bekræfter at du ikke ander dine levende dyt om, hvad det vil sige at hente det sidste ud af et high end og ikke mindst betydningen heraf. Forskellele kan selvsagt ikke reduces som du gør, idet de slevsagt er langt større i prakisis. Og til orientering så er forbedringen yderst intakt også idag. Så glem dit ævl
|
| Til top |
|
| |
SANmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået poleret "bananen" og nu hvor ørene er lagt lidt længere ind til hoved, lyder det hele meget bedre....      
SORRY!!! kunne ikke lade være... men lidt sjov skal man vel have lov at have...
Hvis jeg skal være lidt seriøs, så må jeg sige at jeg har lidt svært ved denne teori. Men, det er jo gratis at forsøge sig, så det vil jeg gøre når jeg igen har nogle højtaler.
Mvh
SANmann __________________ The only true wisdom is in knowing you know nothing. - Socrates
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
He, Klan, måske er det bare en helgardering fra Mr. A's side. Hvis du IKKE kan høre forskellen på at polere sikringer, er det ikke tweaket det er galt med, men dit anlæg. Simpel logik |
|
|
Ja..det kan man faktisk godt sige. Men da anlæg kan bygges meget forskelligt op, så er det ikke det samme som at sige, at de, der ikke kan høre det, har et dårligere anlæg.Det er blot anderledes personligt præget og hvis ejeren ellers er tilfreds, så er det fint med mig.
Dernæst er der en anden problemstilling i det, nemlig at det tilsyneladende er sådan, at steder hvor de grundlæggende strømforhold er originale, dvs. ikke omgjort til high end, ja der oplever jeg osse selv, at det er uligt sværerer at høre forskellene der, som jeg har så nemt ved hjemme. Og dette er jo eet reelt paradoks.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Stemer skrev:
StudioSound skrev:
|
Hans: Jeg prøver selv, såvidt muligt, at holde mig til de ting der giver mening udfra et teknisk synspunkt. Når alt så er optimeret er der vel ikke noget i vejen for at prøve at pusle lidt med detaljerne.
|
|
|
Selvfølgelig er der ikke noget galt med, at pusle med detaljer og optimere sit anlæg. Og strengt taget, giver det da også mening, at det at pudse en sikring skulle forbedre lydgengivelsen.
Problemet opstår med målemetoden. Man kan simpelthen ikke bare pudse og så lytte, da placebo effekten langt overgår den effekt, der kan opnås ved at pudse en sikring (som i min mening, i praksis er ikke blot tæt på, men lig med nul).
Jeg mener dermed, at Antisilvers udmelding kan omformuleres således: "Jeg har opnået en lydforbedring på 0.000488372 +/- .05"
|
|
|
At du anskuer det sådan bekræfter at du ikke ander dine levende dyt om, hvad det vil sige at hente det sidste ud af et high end og ikke mindst betydningen heraf. Forskellele kan selvsagt ikke reduces som du gør, idet de slevsagt er langt større i prakisis. Og til orientering så er forbedringen yderst intakt også idag. Så glem dit ævl
|
|
|
Din måde at formulere dig på er ubehjælpsom, og du regrésserer til person angreb !
At du selv synes forbedringen er til stede, er jo fint for dig ! Men intet argument for andet end din selvtilfredshed...
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
Mr.Antisilver skrev:
Stemer skrev:
StudioSound skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Din måde at formulere dig på er ubehjælpsom, og du regrésserer til person angreb !
At du selv synes forbedringen er til stede, er jo fint for dig ! Men intet argument for andet end din selvtilfredshed...
MVH
Bonné |
|
|
Nej..det er kke personangreb, men et udtryk for, at lytning ikke kan reduceres til placebo og måling. Høres der en forbedring, og høres den idag igen og imorgen igen osv...ja så er der tale om en forbedring. Forsøg på at imødegå det faktum, er ikke seriøst
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sludder, du kommer med generaliserede angreb mod lydteknikere, og anklager Stemer for at ævle.
Det vil jeg kalde for en projektion!
Og hvis du hører en forbedring, er det jo fint for dig ! Jeg ved jo heldigvis ikke hvordan der lyder inde i dit hovede...
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg kan nu ikke se noget galt at sætte hokuspokus på dagsordenen. Det eneste som jeg kan være enig med Bonné i at man skal formulerer sig med noget brugbart reflektion, ellers er det bare net-gejl, noget jeg synes vi har set ret meget til. Iøvrigt er Mr. Antisilver og andres påstande om lyserøde elefanter, afstanden mellem jupitor og pluto osv ikke videre muligt at bevise, men mest vigtigt, det kan ej afvises. Der i ligger at man ikke kan tage oplevelsen fra folk, så har Anti silver og andre polerede deres sikrínger, skiftet en 10A ud med en 16A (rigtig dumt at gøre), så skal jeg ikke sige at de ikke kan høre forskel......de har i alle tilfælde en oplevelse af det bliver bedre.
Jeg har i sinde at respekterer folks tro......ellers kunne man jo selv prøve. Jeg tror principelt at det betyder ligesåmeget som et netstik i sølv.......der findes ingen videnskablige argumenter, men alligevel er der rigtig mange her på sittet som har dyre netkabler af det fineste guld/sølv, tilspillet over deres PC i halve eller hele år. Så hvis man ikke kan høre sikringernes kvaliteter, så er netkablerne også nonsence. Jeg håber specielt den sidste kommentar kan få nogen op at stolen, specielt hvis man har brugt 10.000 kr. på et netkabel i sølv eller rubiner....der skal være brede fælge og masser af ædelmetal.......så er det sådan set ikke så vigtigt at man ikke kan høre det eller iøvrigt bevis det virker. Jeg respekterer ALLE, uanset hvor dumme jeg måtte synes de er.
Mvh
Bradford
|
| Til top |
|
| |
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
SANmann skrev:
|
Har lige fået poleret "bananen" og nu hvor ørene er lagt lidt længere ind til hoved, lyder det hele meget bedre....      
SORRY!!! kunne ikke lade være... men lidt sjov skal man vel have lov at have...
Hvis jeg skal være lidt seriøs, så må jeg sige at jeg har lidt svært ved denne teori. Men, det er jo gratis at forsøge sig, så det vil jeg gøre når jeg igen har nogle højtaler.
Mvh
SANmann
|
|
|
Det har jeg også lige fået (altså poleret "bananen"), og jeg kan da kun opfordre alle andre i denne tråd til at få gjort det samme, alt det teoretiske "mumbo jumbo" fører ikke til noget som helst, når først banen er "kridtet op" som det nu er ved at være tilfældet, er der kun råben og skrigen i munden på hinanden tilbage.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradford skrev:
|
Hej...
Jeg kan nu ikke se noget galt at sætte hokuspokus på dagsordenen. Det eneste som jeg kan være enig med Bonné i at man skal formulerer sig med noget brugbart reflektion, ellers er det bare net-gejl, noget jeg synes vi har set ret meget til. Iøvrigt er Mr. Antisilver og andres påstande om lyserøde elefanter, afstanden mellem jupitor og pluto osv ikke videre muligt at bevise, men mest vigtigt, det kan ej afvises. Der i ligger at man ikke kan tage oplevelsen fra folk, så har Anti silver og andre polerede deres sikrínger, skiftet en 10A ud med en 16A (rigtig dumt at gøre), så skal jeg ikke sige at de ikke kan høre forskel......de har i alle tilfælde en oplevelse af det bliver bedre.
Jeg har i sinde at respekterer folks tro......ellers kunne man jo selv prøve. Jeg tror principelt at det betyder ligesåmeget som et netstik i sølv.......der findes ingen videnskablige argumenter, men alligevel er der rigtig mange her på sittet som har dyre netkabler af det fineste guld/sølv, tilspillet over deres PC i halve eller hele år. Så hvis man ikke kan høre sikringernes kvaliteter, så er netkablerne også nonsence. Jeg håber specielt den sidste kommentar kan få nogen op at stolen, specielt hvis man har brugt 10.000 kr. på et netkabel i sølv eller rubiner....der skal være brede fælge og masser af ædelmetal.......så er det sådan set ikke så vigtigt at man ikke kan høre det eller iøvrigt bevis det virker. Jeg respekterer ALLE, uanset hvor dumme jeg måtte synes de er.
Mvh
Bradford
|
|
|
Jeg mener entydigt, der er forskel på netkabler, men mener som jeg mener, jeg kan læse ud af dit indlæg, at priser på 10.000 kr for et netkabel er komplet absurd. Tweaks bør være forholdsvis billige størrelser, der ift. den lave pris giver en reel forbedring. Hvis priserne stiger mod det astronmiske for tweaks er det ofte bedst simpelthen af udskifte et apparat, medmindre da man er optaget af at eftervise et bestemt tweak i samtlige sammnehænge og således har dedikeret sit arbejde hermed tildette formål som eks. Steen Duelund gjorde
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
|
Sludder, du kommer med generaliserede angreb mod lydteknikere, og anklager Stemer for at ævle.
Det vil jeg kalde for en projektion!
Og hvis du hører en forbedring, er det jo fint for dig ! Jeg ved jo heldigvis ikke hvordan der lyder inde i dit hovede...
MVH
Bonné
|
|
|
Nej. Det sigtede alene konkret til følgende udsagn, somjeg tillod mig at kalde ævl :
(stemer skrev)
Jeg tillod mig således at konstatere, at der intet var i denne sætning andet end ævl.Der var intet reelt og argumantationsteknikken er velkendt.
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
|
Man kan prøve at måle spændingen ubelastet og så hvor meget den falder når f.eks. en 2 kW varmeblæser tilsluttes. Det giver en idé om installationens tilstand. |
|
|
Korrekt. Du kan endda beregne den indre modstand.
Citér:
| Det jeg ser som et potentielt problem er at netspændingen moduleres i takt med effektforstærkerne trækker strøm, hvilket kan påvirke de mere følsomme komponenter i systemet. |
|
|
Nej, det gør den faktisk ikke. Netspændingen "ser" kun belastningen en gang hver 1/100 sekund, nemlig når dioderne leder. Så kommer der et dyk, der naturligvis er udtryk for strømforbruget i den mellemliggende periode. Iøvrigt er netspændingen jo "moduleret" med 50Hz og 240V, og det er anlæggets strømforsyning med diverse filtre bygget til at sørge for ikke generer de følsomme kredsløb, så lidt ekstra småudsving pga belastningen gør næppe den store forskel.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
| *snip*
Høres der en forbedring, og høres den idag igen og imorgen igen osv...ja så er der tale om en forbedring. Forsøg på at imødegå det faktum, er ikke seriøst |
|
|
Nej, det er desværre ikke rigtigt. Dit anlæg lyder sikkert ens hver dag, så hvis du én gang har besluttet, at nu lyder det bedre, så holder det indtryk sig selvfølgelig.
Hør nu her: Der er jo lavet en del blindforsøg i tidens løb. I den forbindelse har man konstateret, at folk også hører forskelle, når der faktisk ingen er (dvs, når de lytter til nøjagtigt det samme system). Derfor er man nødt til at erkende, at lytning ikke er nogen særlig nøjagtig målestok.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
|
Nej. Det sigtede alene konkret til følgende udsagn, somjeg tillod mig at kalde ævl :
(stemer skrev)
Jeg tillod mig således at konstatere, at der intet var i denne sætning andet end ævl.Der var intet reelt og argumantationsteknikken er velkendt.
|
|
|
Jeg mener faktisk, at min "omformulering" er yderst rammende. Du måler noget, uden at skele til, at dit måleudstyrsunøjagtighed gør målingen fuldstændig ubrugelig og omsonst, så enkelt er det.
Hvad der tilgengæld er noget ævl, er at udpege en gruppe mennesker til at være uduelige i diskussionen om lyd (hvis ikke lige disse mennesker er hørehæmmede). At denne gruppe af mennesker så ovenikøbet er lydteknikere, gør udsagnet fuldstændig ironisk absurd. Det er som at høre kreationister påstå, at der ikke er fundet nogen transitionelle fossiler, mens så godt som alle palæontologer - altså dem, der beskæftiger sig med det - siger det modsatte.
Har man hørt en loppe gø? __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
Mr.Antisilver skrev:
| *snip*
Høres der en forbedring, og høres den idag igen og imorgen igen osv...ja så er der tale om en forbedring. Forsøg på at imødegå det faktum, er ikke seriøst |
|
|
Nej, det er desværre ikke rigtigt. Dit anlæg lyder sikkert ens hver dag, så hvis du én gang har besluttet, at nu lyder det bedre, så holder det indtryk sig selvfølgelig.
Hør nu her: Der er jo lavet en del blindforsøg i tidens løb. I den forbindelse har man konstateret, at folk også hører forskelle, når der faktisk ingen er (dvs, når de lytter til nøjagtigt det samme system). Derfor er man nødt til at erkende, at lytning ikke er nogen særlig nøjagtig målestok.
Mvh Hans
|
|
|
Hvem har sagt, jeg går ind for blindtest. Ikke jeg. Hvad andre folk hører af forskelle i blindtest har nitet mig mig at gøre. Jeg er en higih end mand. Jeg har iøvrigt deltaget i blindtest og her klarede jeg det som ventet, så glem det.
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
|
Hvem har sagt, jeg går ind for blindtest. Ikke jeg. Hvad andre folk hører af forskelle i blindtest har nitet mig mig at gøre. Jeg er en higih end mand. Jeg har iøvrigt deltaget i blindtest og her klarede jeg det som ventet, så glem det. |
|
|
Jeg var ikke klar over, at man bare skal klare en blindtest, og så behøver man aldrig deltage i flere? __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at denne tråd er underholdende - men det er vist også det bedste man kan sige om den 
Til alle, der kan høre forskel på netkabler, polerede sikringer og jordstrålesikringer med intergalaktiske akustikreguleringer:
Se på denne tegning og overvej om jeres ører er lige så gode og troværdige som jeres øjne...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
(stemer skrev)
|
|
|
Jeg mener faktisk, at min "omformulering" er yderst rammende. Du måler noget, uden at skele til, at dit måleudstyrsunøjagtighed gør målingen fuldstændig ubrugelig og omsonst, så enkelt er det.
Hvad der tilgengæld er noget ævl, er at udpege en gruppe mennesker til at være uduelige i diskussionen om lyd (hvis ikke lige disse mennesker er hørehæmmede). At denne gruppe af mennesker så ovenikøbet er lydteknikere, gør udsagnet fuldstændig ironisk absurd. Det er som at høre kreationister påstå, at der ikke er fundet nogen transitionelle fossiler, mens så godt som alle palæontologer - altså dem, der beskæftiger sig med det - siger det modsatte.
Har man hørt en loppe gø?
|
|
|
Nej. Din omfulering er det rene ævl, intet mindre. En forskel, der er oplevet i mit system har du reelt ingen forudsætning for at vide nogetsomhelst om.
Endnu værre går det, når du forsøger at omskrive en ændring i lydkarakteristikaene til ganske små decimaler på den forkerte side af kommaet. Sådanne en tilgang til lydfænomener viser med al ønskelig tydelighed, at du ingen erfaringsdannelse har oppebåret med decideret high end lyd, så vidt jeg kan bedømme det.
Derfor forplumrer du debatten. Selvfølgelig er der forskelle ved tweaks.Nogle forskelle er kolossalle, andre mindre, men de kan og skal ikke omkskrives til mikropromiller. Det er useriøst.
Der er intet forkert i at rubricere flertallet af lydteknikere som generelt dårlige til deres job, når man husker på, hvad min forudsætning for at udtale mig således er. Mit udgangspunkt er således lydteknikeres historiske sølle resultater, når vi taler diverse halvhjertede forsøg på at skabe et godt kildemateriale. Dér er det om noget gået galt. Ganske få lydteknikere har igennem tiden vist vejen, men de er få. Det store flertal af selvsamme har desværre ikke haft sans for at skabe glimrende kildemateriale med dertilhørende god lyd.
Det er ikke kun jeg, der mener det. Det er en vidt udbredt holdning i de seriøse hifi grene, det være sig internationale tidsskifter herom, diverse testpersonale indenfor hifi og ikke mindst en "hær" af enkeltpersoner, der ikke er så dumme, som Stemer antyder, idet de sagtens kan høre forskel på en jævn (læs de fleste) god (ret få) og den virkeligt gode indspilning( ekstremt få).
Ud fra denne topik er det vist iorden at jeg hanker lidt op i diverse lydteknikeres manglende sans for den egentlige vellyd, idet det virker som, at der generelt anvendes en term om den laveste fællesnævner hos slutbrugerens anlæg, når kildematerialet endelig "kittes" sammen. Derfor er de fleste indspildninger idag dybt elendige og årsagen er vel ikke min, producenter af hifi's eller almindelige entusiasters, men udelukkende lydteknikernes.
Og vi er nødt til at være enige om,at være uenige her
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
|
Nej. Din omfulering er det rene ævl, intet mindre. En forskel, der er oplevet i mit system har du reelt ingen forudsætning for at vide nogetsomhelst om.
|
|
|
Jeg har udskiftet P-skiven på min bil, og har derved opnået langt bedre køreegenskaber. Du har ikke prøvet den, så du har ikke ret til en mening om hvorvidt det er sandt eller ej, og dermed erklærer jeg hermed konsensus om, at det passer! Retten er hævet.
(Jeg har ikke nogen bil)
Jeg tror måske, at det er vægtforskellen, der gør det - den gamle havde en viser af plastik, men den nye er af metal. Fordelen har vist sig at være konstant gennem de sidste tre dage. Jeg har godt nok også kørt i konsekvent medvind alle tre dage, men det kan ikke betyde noget i forhold til.
Kan du ikke se, at man i visse tilfælde godt kan have en kvalificeret mening uden at have førstehåndserfaring? __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Mr.Antisilver skrev:
|
|
|
|
Jeg har udskiftet P-skiven på min bil, og har derved opnået langt bedre køreegenskaber. Du har ikke prøvet den, så du har ikke ret til en mening om hvorvidt det er sandt eller ej, og dermed erklærer jeg hermed konsensus om, at det passer! Retten er hævet.
(Jeg har ikke nogen bil)
Jeg tror måske, at det er vægtforskellen, der gør det - den gamle havde en viser af plastik, men den nye er af metal. Fordelen har vist sig at være konstant gennem de sidste tre dage. Jeg har godt nok også kørt i konsekvent medvind alle tre dage, men det kan ikke betyde noget i forhold til.
Kan du ikke se, at man i visse tilfælde godt kan have en kvalificeret mening uden at have førstehåndserfaring? |
|
|
Nej.Dine eksempler bliver mere og mere groteske
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|