Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Polering af sikringer gir’ bedre lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Jeg må indrømme at denne tråd er underholdende - men det er vist også det bedste man kan sige om den

Til alle, der kan høre forskel på netkabler, polerede sikringer og jordstrålesikringer med intergalaktiske akustikreguleringer:

Se på denne tegning og overvej om jeres ører er lige så gode og troværdige som jeres øjne...

Et synsbedrag dimensionel karakter  

Måtte selv sidde og fedte med tegningen i Paint Shop Pro for at blive overbevist

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Et tweak kan også defineres som noget man laver fordi musikken keder en og man istedet for fokus på det vigtige har tankerne andetsteds.

Hører du musik for at verificere dit anlæg?

Hvis man skriver her på nettet og tweaker og sover og går på job, hvornår skal man så lytte til musikken?

Hvordan er dine prioriteter?

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Skorpio skrev:

Et tweak kan også defineres som noget man laver fordi musikken keder en og man istedet for fokus på det vigtige har tankerne andetsteds.

Hører du musik for at verificere dit anlæg?

Hvis man skriver her på nettet og tweaker og sover og går på job, hvornår skal man så lytte til musikken?

Hvordan er dine prioriteter?

Man skal altid prøve at få det bedste ud af det udstyr man har ! finde det der passer en bedst når man køber nyt osv.

ligesom det os giver en bedre kørsel at vedligeholde sin bil, så giver det os en bedre oplevelse at prøve at optimere sit setup

schumi_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Det bedste tweak jeg kan komme på med hensyn til strømmen til mit anlæg, må være at få elmåleren til at stå stille,ellers mener jeg seriøst at den her tråd er lige til den lukkede afdeling
Til top Vis schumi_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumi_dk

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Til dem der inderst inde selv tror på, at de kan høre effekten af at polere en sikring, har jeg endnu et tweak, som I helt sikkert ikke kan leve uden:

Køb et apr ruller tinsugetråd, og sug alt tinnet fra samtlige lodninger i hele anlægget. Nu kan I polere kontaktfladen hvor tinnet får ved printet. Efterfølgende kan I lodde lodningerne efter, naturligvis med sølv-loddetin....
Jeg er sikker på at dette tweak virker så godt, at I bagefter vil undres over at der overhovedet var noget der hed musik før dette tweak.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Andreas KBH skrev:

Om det virker eller ej, så er sikringen på eltavlen jo endnu et led, som strømmen skal igennem for at forsyne anlæget (læs alt strøm løber igennem sikringen) så klart et sted med svækket kapacitet, men det er jo også meningen med en sikring.

Om dette "Tweek" så virker er uvist, men har man et følsomt anlæg og meget fritid... så gi den gas med poleringen

jeg skal ikke kunne sige om dette tweak virker eller ej!???

MEN!

Nu har jeg samt et par jeg kender alle med ret seriøse anlæg der normalt kan afsløre stort set alt!

Jeg kan ikke høre det og de kan heller ikke..

har åbenbart ikke øre til at kunne høre sådanne forskelle og tiltag!..

Selv om jeg med nemhed kan høre forskelle på kabler og endda stik samt div. komponent typer i et delefilter og den slags, samt ikke mindst en forbedring ved at anvende gode netkabler (dette dog kun op til en hvis grænse, uanset hvor super anlæget er!

Ak ak! mine (og et par andre hifi venner's) øre er ganske enkelt ikke gode nok! vi er sikkert ved at være for gamle og slidte i ørene??? (selv om jeg klart og tydeligt høre over 16 - 17 kHz. og før omtalte ting.)

Jeg kan helt ærligt heller ikke høre forskel på forgyldte "audio" sikringer og alm. standard!... om det så er på et million anlæg eller mit eget..

Men så er det jo godt at Anti sølv kan (og andre)  eller måske hvem ved er det en forbandelse!??  for så høre man jo alle små fejl og mangler så meget desto tydligere!.. øv siger jeg!.. ELLERS TAK!........ det vil jo forstyre selve pointen med alt dette! at lytte til MUSIKKEN! (gøre det svære at abstrahere fra alle fejl og mangler der uanset hvad altid er og vil være ved reproduceret musik)

Så måske er det bare helt ok!..?? 

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Til dem der inderst inde selv tror på, at de kan høre effekten af at polere en sikring, har jeg endnu et tweak, som I helt sikkert ikke kan leve uden:

Køb et apr ruller tinsugetråd, og sug alt tinnet fra samtlige lodninger i hele anlægget. Nu kan I polere kontaktfladen hvor tinnet får ved printet. Efterfølgende kan I lodde lodningerne efter, naturligvis med sølv-loddetin....
Jeg er sikker på at dette tweak virker så godt, at I bagefter vil undres over at der overhovedet var noget der hed musik før dette tweak.

why not??  hvad blir så det næste??? kan slet ikke vente!!

go fornøjelse!...

(get a life!!)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Du skulle prøve at spørge din "guru" hvor mange el-stik og kobber-skinner i fordelerdåser han har pudset i sin tid, og så høre ham ad, om han ikke finder det overvejende sandsynligt, at man kan høre en poleret sikring, eller blot en nytilspændt sikring.

Hilsen  

Til top Vis Solformørkelsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solformørkelsen

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Hvis dette sikrings poleringspjat skal kaldes et tweak, så har jeg også et "tweak" der virker for mig, HVER GANG !!:

Giv dit lytterum en grundig oprydning, og herefter en ordentlig omgang med støvsugeren, luft ud og puds vinduerne. Sæt dig så ned, og nyd hvor meget bedre dit anlæg lyder ! Virker for mig...

MVH

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné

Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:

Hvis dette sikrings poleringspjat skal kaldes et tweak, så har jeg også et "tweak" der virker for mig, HVER GANG !!:

Giv dit lytterum en grundig oprydning, og herefter en ordentlig omgang med støvsugeren, luft ud og puds vinduerne. Sæt dig så ned, og nyd hvor meget bedre dit anlæg lyder ! Virker for mig...

MVH

Bonné

Det du taler om, er psykosomatiske oplevelser, og har intet med problematikken omkring polering af sikringer at gøre.

Rengøringspsykoser har intet med emnet at gøre.

Hilsen

Til top Vis Solformørkelsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solformørkelsen

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Solformørkelsen skrev:
Bonné skrev:

MVH

Bonné

Det du taler om, er psykosomatiske oplevelser, og har intet med problematikken omkring polering af sikringer at gøre.

Hilsen

rolig nu ..fokus på emnet.Ikke hinanden

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:
Solformørkelsen skrev:
Bonné skrev:

MVH

Bonné

Hilsen

rolig nu ..fokus på emnet.Ikke hinanden

Ok Chef

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Okay......

Og kunne du så lige forklare mig hvorfor polering af sikringer er et super videnskabeligt hifi tweak, som ikke er psykosomatisk... ?

MVH

Bonné

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Nej, det kunne du vist ikke.....

MVH

Bonné

Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:

Okay......

Og kunne du så lige forklare mig hvorfor polering af sikringer er et super videnskabeligt hifi tweak, som ikke er psykosomatisk... ?

MVH

Bonné

Nej det orker jeg simpelthen ikke at forsøge på, jeg er bange for, at jeg ville jeg komme til, at kalde dig forskellige ting, og det høre ikke til på dette forum.

Så derfor lader jeg det ligge.

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Patetisk....

mvh

Bonné

Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:

Patetisk....

mvh

Bonné

Ja, skal du overbevise dig selv om noget som helst, er det vel den mest velvalgte kommentar.

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Godt, så er vi jo enige hr. formørkelse.

Hvad er foriøvrigt dit eget favorit tweak ?

MVH

Bonné

Solformørkelsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. cvo2004

Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Bonné skrev:

Godt, så er vi jo enige hr. formørkelse.

Hvad er foriøvrigt dit eget favorit tweak ?

MVH

Bonné

Med dig som kombattant, er det eneste vi opnår vist en gang ØVL, så jeg takker af herfra og stiller tilbage til Jorden.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Det er vildt at pudsning af sikringer fylder 8 sider allerede.......I stedet for at bruge tid,BÅDE på at pudse sikringer og overbevise os ignoranter der ikke køber den med de nypudsede sikringer,så kunne det være interessant at høre lidt om det rum som anlægget spiller i.Jeg ser til min rædsel at der er masser af billeder med flotte og dyre anlæg i rum uden gulvtæppe(væg til væg),i diverse tråde.
Der er masser af den fedeste lyd at hente ud af et hvilket som helst anlæg,hvis man får lagt et godt,tykt uld-gulvtæppe(igen-væg til væg).Møbler med stofpolstring og gardiner er også et glimrende 'tweak'.Jeg gætter på at flertallet her godt ved det....... det forklarer dog ikke fraværet af lyddæmpende materialer i lytterummene?

Pudse sikringer......?Her?Aldrig i livet

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes