| Forfatter |
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
Jeg må indrømme at denne tråd er underholdende - men det er vist også det bedste man kan sige om den 
Til alle, der kan høre forskel på netkabler, polerede sikringer og jordstrålesikringer med intergalaktiske akustikreguleringer:
Se på denne tegning og overvej om jeres ører er lige så gode og troværdige som jeres øjne...
|
|
|
Et synsbedrag dimensionel karakter
Måtte selv sidde og fedte med tegningen i Paint Shop Pro for at blive overbevist  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
Et tweak kan også defineres som noget man laver fordi musikken keder en og man istedet for fokus på det vigtige har tankerne andetsteds.
Hører du musik for at verificere dit anlæg?
Hvis man skriver her på nettet og tweaker og sover og går på job, hvornår skal man så lytte til musikken?
Hvordan er dine prioriteter? |
|
|
 __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Skorpio skrev:
|
Et tweak kan også defineres som noget man laver fordi musikken keder en og man istedet for fokus på det vigtige har tankerne andetsteds.
Hører du musik for at verificere dit anlæg?
Hvis man skriver her på nettet og tweaker og sover og går på job, hvornår skal man så lytte til musikken?
Hvordan er dine prioriteter?
|
|
|

|
|
|

Man skal altid prøve at få det bedste ud af det udstyr man har ! finde det der passer en bedst når man køber nyt osv.
ligesom det os giver en bedre kørsel at vedligeholde sin bil, så giver det os en bedre oplevelse at prøve at optimere sit setup __________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste tweak jeg kan komme på med hensyn til strømmen til mit anlæg, må være at få elmåleren til at stå stille,ellers mener jeg seriøst at den her tråd er lige til den lukkede afdeling
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der inderst inde selv tror på, at de kan høre effekten af at polere en sikring, har jeg endnu et tweak, som I helt sikkert ikke kan leve uden:
Køb et apr ruller tinsugetråd, og sug alt tinnet fra samtlige lodninger i hele anlægget. Nu kan I polere kontaktfladen hvor tinnet får ved printet. Efterfølgende kan I lodde lodningerne efter, naturligvis med sølv-loddetin.... Jeg er sikker på at dette tweak virker så godt, at I bagefter vil undres over at der overhovedet var noget der hed musik før dette tweak. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
|
Om det virker eller ej, så er sikringen på eltavlen jo endnu et led, som strømmen skal igennem for at forsyne anlæget (læs alt strøm løber igennem sikringen) så klart et sted med svækket kapacitet, men det er jo også meningen med en sikring.
Om dette "Tweek" så virker er uvist, men har man et følsomt anlæg og meget fritid... så gi den gas med poleringen 
|
|
|
jeg skal ikke kunne sige om dette tweak virker eller ej!???
MEN!
Nu har jeg samt et par jeg kender alle med ret seriøse anlæg der normalt kan afsløre stort set alt!
Jeg kan ikke høre det og de kan heller ikke..
har åbenbart ikke øre til at kunne høre sådanne forskelle og tiltag!..
Selv om jeg med nemhed kan høre forskelle på kabler og endda stik samt div. komponent typer i et delefilter og den slags, samt ikke mindst en forbedring ved at anvende gode netkabler (dette dog kun op til en hvis grænse, uanset hvor super anlæget er!
Ak ak! mine (og et par andre hifi venner's) øre er ganske enkelt ikke gode nok! vi er sikkert ved at være for gamle og slidte i ørene??? (selv om jeg klart og tydeligt høre over 16 - 17 kHz. og før omtalte ting.)
Jeg kan helt ærligt heller ikke høre forskel på forgyldte "audio" sikringer og alm. standard!... om det så er på et million anlæg eller mit eget..
Men så er det jo godt at Anti sølv kan (og andre) eller måske hvem ved er det en forbandelse!?? for så høre man jo alle små fejl og mangler så meget desto tydligere!.. øv siger jeg!.. ELLERS TAK!........ det vil jo forstyre selve pointen med alt dette! at lytte til MUSIKKEN! (gøre det svære at abstrahere fra alle fejl og mangler der uanset hvad altid er og vil være ved reproduceret musik)
Så måske er det bare helt ok!..?? 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Til dem der inderst inde selv tror på, at de kan høre effekten af at polere en sikring, har jeg endnu et tweak, som I helt sikkert ikke kan leve uden:
Køb et apr ruller tinsugetråd, og sug alt tinnet fra samtlige lodninger i hele anlægget. Nu kan I polere kontaktfladen hvor tinnet får ved printet. Efterfølgende kan I lodde lodningerne efter, naturligvis med sølv-loddetin.... Jeg er sikker på at dette tweak virker så godt, at I bagefter vil undres over at der overhovedet var noget der hed musik før dette tweak.
|
|
|
why not?? hvad blir så det næste??? kan slet ikke vente!! 
go fornøjelse!...
(get a life!!) 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Køb et apr ruller tinsugetråd, og sug alt tinnet fra samtlige lodninger i hele anlægget. Nu kan I polere kontaktfladen hvor tinnet får ved printet. Efterfølgende kan I lodde lodningerne efter, naturligvis med sølv-loddetin.... Jeg er sikker på at dette tweak virker så godt, at I bagefter vil undres over at der overhovedet var noget der hed musik før dette tweak.
|
|
|
Du skulle prøve at spørge din "guru" hvor mange el-stik og kobber-skinner i fordelerdåser han har pudset i sin tid, og så høre ham ad, om han ikke finder det overvejende sandsynligt, at man kan høre en poleret sikring, eller blot en nytilspændt sikring.
Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dette sikrings poleringspjat skal kaldes et tweak, så har jeg også et "tweak" der virker for mig, HVER GANG !!:
Giv dit lytterum en grundig oprydning, og herefter en ordentlig omgang med støvsugeren, luft ud og puds vinduerne. Sæt dig så ned, og nyd hvor meget bedre dit anlæg lyder ! Virker for mig...
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
|
Hvis dette sikrings poleringspjat skal kaldes et tweak, så har jeg også et "tweak" der virker for mig, HVER GANG !!:
Giv dit lytterum en grundig oprydning, og herefter en ordentlig omgang med støvsugeren, luft ud og puds vinduerne. Sæt dig så ned, og nyd hvor meget bedre dit anlæg lyder ! Virker for mig...
MVH
Bonné
|
|
|
Det du taler om, er psykosomatiske oplevelser, og har intet med problematikken omkring polering af sikringer at gøre.
Rengøringspsykoser har intet med emnet at gøre.
Hilsen 
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen skrev:
Bonné skrev:
|
MVH
Bonné
|
|
|
Det du taler om, er psykosomatiske oplevelser, og har intet med problematikken omkring polering af sikringer at gøre.
Hilsen 
|
|
|
rolig nu ..fokus på emnet.Ikke hinanden
|
| Til top |
|
| |

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
Solformørkelsen skrev:
Bonné skrev:
|
MVH
Bonné
|
|
|
Hilsen 
|
|
|
rolig nu ..fokus på emnet.Ikke hinanden
|
|
|
Ok Chef 
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay......
Og kunne du så lige forklare mig hvorfor polering af sikringer er et super videnskabeligt hifi tweak, som ikke er psykosomatisk... ?
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det kunne du vist ikke.....
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
|
Okay......
Og kunne du så lige forklare mig hvorfor polering af sikringer er et super videnskabeligt hifi tweak, som ikke er psykosomatisk... ?
MVH
Bonné
|
|
|
Nej det orker jeg simpelthen ikke at forsøge på, jeg er bange for, at jeg ville jeg komme til, at kalde dig forskellige ting, og det høre ikke til på dette forum.
Så derfor lader jeg det ligge.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, skal du overbevise dig selv om noget som helst, er det vel den mest velvalgte kommentar.
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt, så er vi jo enige hr. formørkelse.
Hvad er foriøvrigt dit eget favorit tweak ?
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |

Tidl. cvo2004
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
|
Godt, så er vi jo enige hr. formørkelse.
Hvad er foriøvrigt dit eget favorit tweak ?
MVH
Bonné
|
|
|
Med dig som kombattant, er det eneste vi opnår vist en gang ØVL, så jeg takker af herfra og stiller tilbage til Jorden.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vildt at pudsning af sikringer fylder 8 sider allerede.......I stedet for at bruge tid,BÅDE på at pudse sikringer og overbevise os ignoranter der ikke køber den med de nypudsede sikringer,så kunne det være interessant at høre lidt om det rum som anlægget spiller i.Jeg ser til min rædsel at der er masser af billeder med flotte og dyre anlæg i rum uden gulvtæppe(væg til væg),i diverse tråde.
Der er masser af den fedeste lyd at hente ud af et hvilket som helst anlæg,hvis man får lagt et godt,tykt uld-gulvtæppe(igen-væg til væg).Møbler med stofpolstring og gardiner er også et glimrende 'tweak'.Jeg gætter på at flertallet her godt ved det....... det forklarer dog ikke fraværet af lyddæmpende materialer i lytterummene?
Pudse sikringer......?Her?Aldrig i livet __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |