Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 14:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp med det perfekte fladskærms tv! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rahimnax!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hej!

Er der nogen der vil hjælpe mig med et rigtig godt tv? Det skal ku være et godt tv at spille xbox360 med, se dvd, vga(pc indgang) se tv osv! Vil gerne have at det skal være billigt da mit begudt ikk er det helt store og når jeg siger billigt, skal det være et tv der er værd at købe for prisen! Tv´et skal være 32" til 42". det ligemeget med model osv, skal bare være et godt.. Hjælp tak!

Forresten, xbox360´eren spiller en ret stor rolle...

 

På forhånd tak!



__________________
Rahimnax!
Til top Vis Rahimnax!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahimnax!
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Pioneer 427XA - fås også med digital tuner, men så er prisen en anden

Panasonic TH37PV60E - fås også i 42" til lidt under 14k

Dét er gode TV. Hvis du vil have noget der overgår dit (formodentligt) nuværende CRT TV, så er plasma løsningen. Begge ovennævnte TV har masser af tilslutningsmuligheder og giver masser af værdi for pengene. Især Pioneeren, der nok er det bedste TV på markedet til 'menneskepenge'.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
DJ Chap
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ligeså godt være ham der spørger .. Hva må det koste, hvad er billigt for dig ??

 

Mvh Casper

Til top Vis DJ Chap's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Chap Besøg DJ Chap's Websted
 
Rahimnax!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Manget tak for jeres svar!

Naiera: Pioneer er nok liiige lidt for dyrt til mig, men panasonic er ret intresant... Er der en ameldser for de forskellige tv´er? Men er den dyre, har ikk så meget i kontrast, spiller det en rolle?

DJ Chap: hmmm, godt spørgsmål, nu er jeg kun lige 15 år.. Og arbejder som fritidsjob, så det skal ku dække det. Men det er nok ciiirka 10000 kr...



__________________
Rahimnax!
Til top Vis Rahimnax!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahimnax!
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan hurtigt lige finde en anmeldelse af den dyre amerikanske udgave af 42" modellen, men det er samme panel der sidder i den ovennævnte PV60'er, som også har et lidt andet design. Andre forskelle ved de billige modeller er dårligere lyd (men man bruger jo alligevel ekstern lyd ) og manglende SD-kort læser.

Kontrast-angivelser kan du reelt ikke bruge til noget. Firmaerne kan have 117 forskellige måder at måle og angive på, så det eneste der tæller er egentlig hvordan det ser ud i praksis. Specs skal du generelt passe på med at stole for meget på. F.eks. når Samsung opgiver 'dynamisk' kontrast, er det en kontrast du i praksis aldrig nogensinde vil kunne opnå.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Rahimnax!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Takker igen for dit svar!

Ved godt at det er et lidt dumt spørgmål, meeeeen, er den god at spille xbox360 med? Opløsningene er heller ikk ret stor, men igen, spiller det også en rolle i dette tilfælde? (Panasonic)

Og, du siger at det andet er bedre end Pnasonic, kan du begrunde dit svar?



__________________
Rahimnax!
Til top Vis Rahimnax!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahimnax!
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Opløsningen er ligesom andre specs; det er ikke så vigtigt igen*. Jeg har desværre ikke prøvet X360 på hverken Panasonic eller Pioneer, men jeg er blevet forsikret om at det ser genialt ud; også bedre end på et LCD TV med 1:1 pixelmapping og 1366*768 via VGA.

Pioneer er bedre end Panasonic fordi de er geniale til at lave TV Men så er prisen jo også en anden, som du kan se. Forskellen er reelt nok ikke vanvittigt stor, og om du vil kunne se forskel har jeg ingen anelse om. Panasonics nye TV, altså heriblandt det førnævnte, er bedre til at lave sortniveauer, mens Pioneer skulle være bedre til sådan ca. alt det andet. Jeg har set begge TV IRL og jeg kommer selv, forhåbentligt meget snart , til at skifte mit nuværende CRT TV ud med et af dem.


*Med mindre skærmen skal bruges både som TV og computerskærm (altså ikke blot engang imellem, men hele tiden), men så er det ikke plasma man skal kigge på.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Rahimnax!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget taknemlig for dine svar.

Tror du seriøst at jeg vil ku se forskel på de to forskellige tv´er?

Og er du sikker på at der ikk er et bedre tv til en bedre pris... Og er det 37" eller 42"? (panasonic)

 

Og vil gerne have nogen til at bekræfte det, alt det her... Slet ikk fordi at JEG er i tvil, men min far er...

 



__________________
Rahimnax!
Til top Vis Rahimnax!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahimnax!
 
Rahimnax!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Og, der er et her som er 42".. Og det er næsten den samme pris end den til 37" nogen der kan bekræfte at det er det 100% samme, bare større?

http://www.jaman.dk/product.asp?product=95

 

Og hvad betyder det her?

§6 Marila Trading forbeholder sig ret til at ændre priser og specifikationer uden varsel, samt evt. skrivefejl.



__________________
Rahimnax!
Til top Vis Rahimnax!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahimnax!
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Rahimnax! skrev:

Og, der er et her som er 42".. Og det er næsten den samme pris end den til 37" nogen der kan bekræfte at det er det 100% samme, bare større?

http://www.jaman.dk/product.asp?product=95

Og hvad betyder det her?

§6 Marila Trading forbeholder sig ret til at ændre priser og specifikationer uden varsel, samt evt. skrivefejl.



Det er helt samme TV, bare større. Prisen er næsten den samme, ja, men nu skrev du jo selv at budgettet helst ikke måtte overstige 10k. 12k er lidt tættere på Jeg ville dog købe hos Tape Connection hvis det var muligt. De har kanon service og 2 års garanti + 14 dages fuld returret, ligesom ved køb over nettet. Og så er prisen jo så tæt på at være billigst at forskellen kan være ligemeget.

Sidstnævnte skal du ikke tænke videre over. Det er bare butiks-jura halløj.

Rahimnax! skrev:
Tror du seriøst at jeg vil ku se forskel på de to forskellige tv´er?

Og er du sikker på at der ikk er et bedre tv til en bedre pris... Og er det 37" eller 42"? (panasonic)



Jeg aner ikke om du vil kunne se forskel. Jeg har set begge men kun det ene var ISF-kalibreret, så jeg ved ikke om jeg ville kunne se forskel. Desuden var det ikke en direkte sammenligning og med flere uger imellem, så det er svært at sige. Jeg ville dog købe Pioneeren hvis pengene var til det.

Panasonicen findes i 37" og 42". Jeg ved ikke hvad du præcis mener med 'Og er det 37" eller 42"?'.

Jeg kan ikke sige, om du vil synes bedre om et billede på f.eks. et LCD TV. Jeg mener uden tvivl at de her omtalte plasma TV er bedre end ethvert LCD TV af forskellige årsager, men hvad du vil kunne lide ved jeg ikke. Du burde helt sikkert tage ud og kigge på både plasma og LCD TV IRL. Og sørge for at de er ordentligt indstillede, ved at kigge på dem i ordentlige Hi-Fi butikker, som f.eks. Tape Connection.

Hvis du spørger mig, så er den bedste kombination af pris og værdi sandsynligvis Panasonic (den ene eller den anden størrelse), mens Pioneeren i XA-udgaven til lige under 17k er lige bag efter. Jeg ville, som sagt, købe Pioneer hvis jeg havde råd.

Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Hvis du spiller meget Xbox så er det måske ikke så fedt med plasma. der kommer sindsygt hurtig "burn in" med hensyn til alle de ting der står stille på skærmen.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  


Findes der overhovedet noget som helst der hedder "et perfekt tv" endsige "den perfekte fladskærm"....tvivler stærkt


__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Rahimnax!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Mange tak...

 

Men er det ikk en fordel at købe 42" istedet for 37", da prisen lægger ret tæt på hinanden..?



__________________
Rahimnax!
Til top Vis Rahimnax!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahimnax!
 
gROoxY
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Hvis du spiller meget Xbox så er det måske ikke så fedt med plasma. der kommer sindsygt hurtig "burn in" med hensyn til alle de ting der står stille på skærmen.


Jeg mindes at huske du har en pioneer skærm Det du skriver vedr. burn in er IKKE gældende for panasonic men kun Pioneers plasmaer. Dog er den helt nye 427 mindre modtagelig end 436'eren.
Til top Vis gROoxY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gROoxY
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

gROoxY skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Hvis du spiller meget Xbox så er det måske ikke så fedt med plasma. der kommer sindsygt hurtig "burn in" med hensyn til alle de ting der står stille på skærmen.


Jeg mindes at huske du har en pioneer skærm Det du skriver vedr. burn in er IKKE gældende for panasonic men kun Pioneers plasmaer. Dog er den helt nye 427 mindre modtagelig end 436'eren.

Jeg mener nu også at have læst om burn-in på Panasonic - omend det er yderst sjældent ifht. Pioneer, hvis man skal tro div. indlæg.

Til "hyppig" Xbox-brug, ville jeg nu ikke turde tage chancen - jeg ville vælge LCD (men det kommer nok ikke bag på mange - lige så lidt som det kommer bag på nogen, at Naiera anbefaler plasma - selv til Xbox....)

Mht. opløsning, kommer man ikke (væsentligt) op i opløsning indenfor prisrammen.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Hvis du spiller meget Xbox så er det måske ikke så fedt med plasma. der kommer sindsygt hurtig "burn in" med hensyn til alle de ting der står stille på skærmen.


Sindssygt hurtigt? Nej, det er vist det man kan kalde en overdrivelse!


Rahimnax! skrev:
Men er det ikk en fordel at købe 42" istedet for 37", da prisen lægger ret tæt på hinanden..?


Selvfølgelig. Større er bedre. Der vel en grund til at du går i biografen fra tid til anden?

kaso skrev:
(men det kommer nok ikke bag på mange - lige så lidt som det kommer bag på nogen, at Naiera anbefaler plasma - selv til Xbox....)


Jeg anbefaler ikke plasma til Xbox, jeg anbefaler plasma som et godt TV. Der er en forskel. Jeg ved godt, at X360'eren spiller en stor rolle her. Jeg har desværre aldrig selv set X360 på et plasma TV, men blandt andet her på forummet er jeg blevet forsikret om, at det ser kanon godt ud. Eftersom alle andre ting ser fine ud på plasma TV, har jeg sjovt nok valgt at tro på dette...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:

kaso skrev:
(men det kommer nok ikke bag på mange - lige så lidt som det kommer bag på nogen, at Naiera anbefaler plasma - selv til Xbox....)


Jeg anbefaler ikke plasma til Xbox, jeg anbefaler plasma som et godt TV. Der er en forskel. Jeg ved godt, at X360'eren spiller en stor rolle her. Jeg har desværre aldrig selv set X360 på et plasma TV, men blandt andet her på forummet er jeg blevet forsikret om, at det ser kanon godt ud. Eftersom alle andre ting ser fine ud på plasma TV, har jeg sjovt nok valgt at tro på dette...

Jeg tror, at du misforstår mig - jeg tror da også, at Xbox ser godt ud på (en god) plasma. Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved, om plasma kan vise Xbox flot. Problemet er, at hyppigt konsolspil er den mest effektive måde at fremprovokere plasmas vel nok største svaghed - risikoen for indbrænding. Når XBOX360 spiller en stor rolle, vil plasma derfor imø. være et "risikabelt" valg, som jeg ikke turde tage.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt hvad du mener, men samtidig mener jeg også at indbrænding kan undgås hvis man tænker sig lidt om. ISÆR med Panasonics nye, hvor indbrænding på det nærmeste skulle være en saga blot.

Hvis man er dum nok kan man jo også få indbrænding på CRT TV 
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

gROoxY skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Hvis du spiller meget Xbox så er det måske ikke så fedt med plasma. der kommer sindsygt hurtig "burn in" med hensyn til alle de ting der står stille på skærmen.


Jeg mindes at huske du har en pioneer skærm Det du skriver vedr. burn in er IKKE gældende for panasonic men kun Pioneers plasmaer. Dog er den helt nye 427 mindre modtagelig end 436'eren.

Jeg mener nu også at have læst om burn-in på Panasonic - omend det er yderst sjældent ifht. Pioneer, hvis man skal tro div. indlæg.

Til "hyppig" Xbox-brug, ville jeg nu ikke turde tage chancen - jeg ville vælge LCD (men det kommer nok ikke bag på mange - lige så lidt som det kommer bag på nogen, at Naiera anbefaler plasma - selv til Xbox....)

Mht. opløsning, kommer man ikke (væsentligt) op i opløsning indenfor prisrammen.

Oki måske lidt overdrevet med at sige sindsygt hurtig burn in.

Burn in er gældende for alle plasma skærme... pioneer er bare dem der er mest modtagelig, "helt korrekt"  Men med panasonic kan det også ske, der skal bare mere til. Jeg ville nu heller ikke tøre tage chancen.
En af mine venner har en philips plasmaskærm og der er der en stor skygge efter pointtavlen i fodbold fordi manden elsker at spille FIFA. og i bunden er der noget med en "våben-vælger" fra james bond spillet. han sidder self også tit og spiller det i 5 timer i træk. Men det er jo heller ikke helt unormalt.

Siger det jo kun for hjælpe. Det ville da være ærgeligt at det ender med burn in.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
pioneer er bare dem der er mest modtagelig, "helt korrekt"  Men med panasonic kan det også ske, der skal bare mere til.


Jeg er helt sikker på at man kan finde andre mærker der er ligeså modtagelige som Pioneer, og uden tvivl også nogen der er mere modtagelige. Pioneer er bare værst af Panasonic og Pioneer.

Citér:
han sidder self også tit og spiller det i 5 timer i træk. Men det er jo heller ikke helt unormalt.


Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes