| Forfatter |
|
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Er der nogen der vil hjælpe mig med et rigtig godt tv? Det skal ku være et godt tv at spille xbox360 med, se dvd, vga(pc indgang) se tv osv! Vil gerne have at det skal være billigt da mit begudt ikk er det helt store og når jeg siger billigt, skal det være et tv der er værd at købe for prisen! Tv´et skal være 32" til 42". det ligemeget med model osv, skal bare være et godt.. Hjælp tak!
Forresten, xbox360´eren spiller en ret stor rolle...
På forhånd tak! __________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer 427XA - fås også med digital tuner, men så er prisen en anden
Panasonic TH37PV60E - fås også i 42" til lidt under 14k
Dét er gode TV. Hvis du vil have noget der overgår dit (formodentligt)
nuværende CRT TV, så er plasma løsningen. Begge ovennævnte TV har
masser af tilslutningsmuligheder og giver masser af værdi for pengene.
Især Pioneeren, der nok er det bedste TV på markedet til
'menneskepenge'.
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ligeså godt være ham der spørger .. Hva må det koste, hvad er billigt for dig ??
Mvh Casper
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manget tak for jeres svar!
Naiera: Pioneer er nok liiige lidt for dyrt til mig, men panasonic er ret intresant... Er der en ameldser for de forskellige tv´er? Men er den dyre, har ikk så meget i kontrast, spiller det en rolle?
DJ Chap: hmmm, godt spørgsmål, nu er jeg kun lige 15 år.. Og arbejder som fritidsjob, så det skal ku dække det. Men det er nok ciiirka 10000 kr... __________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan hurtigt lige finde en anmeldelse
af den dyre amerikanske udgave af 42" modellen, men det er samme panel
der sidder i den ovennævnte PV60'er, som også har et lidt andet design.
Andre forskelle ved de billige modeller er dårligere lyd (men man
bruger jo alligevel ekstern lyd  ) og manglende SD-kort læser.
Kontrast-angivelser kan du reelt ikke bruge til noget. Firmaerne kan
have 117 forskellige måder at måle og angive på, så det eneste der
tæller er egentlig hvordan det ser ud i praksis. Specs skal du generelt
passe på med at stole for meget på. F.eks. når Samsung opgiver
'dynamisk' kontrast, er det en kontrast du i praksis aldrig nogensinde
vil kunne opnå.
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker igen for dit svar!
Ved godt at det er et lidt dumt spørgmål, meeeeen, er den god at spille xbox360 med? Opløsningene er heller ikk ret stor, men igen, spiller det også en rolle i dette tilfælde? (Panasonic)
Og, du siger at det andet er bedre end Pnasonic, kan du begrunde dit svar? __________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opløsningen er ligesom andre specs; det er ikke så vigtigt igen*. Jeg
har desværre ikke prøvet X360 på hverken Panasonic eller Pioneer, men
jeg er blevet forsikret om at det ser genialt ud; også bedre end på et
LCD TV med 1:1 pixelmapping og 1366*768 via VGA.
Pioneer er bedre end Panasonic fordi de er geniale til at lave TV 
Men så er prisen jo også en anden, som du kan se. Forskellen er reelt
nok ikke vanvittigt stor, og om du vil kunne se forskel har jeg ingen
anelse om. Panasonics nye TV, altså heriblandt det førnævnte, er bedre
til at lave sortniveauer, mens Pioneer skulle være bedre til sådan ca.
alt det andet. Jeg har set begge TV IRL og jeg kommer selv,
forhåbentligt meget snart  , til at skifte mit nuværende CRT TV ud med et af dem.
*Med mindre skærmen skal bruges både som TV og computerskærm (altså
ikke blot engang imellem, men hele tiden), men så er det ikke plasma
man skal kigge på.
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget taknemlig for dine svar.
Tror du seriøst at jeg vil ku se forskel på de to forskellige tv´er?
Og er du sikker på at der ikk er et bedre tv til en bedre pris... Og er det 37" eller 42"? (panasonic)
Og vil gerne have nogen til at bekræfte det, alt det her... Slet ikk fordi at JEG er i tvil, men min far er ...
__________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og, der er et her som er 42".. Og det er næsten den samme pris end den til 37" nogen der kan bekræfte at det er det 100% samme, bare større?
http://www.jaman.dk/product.asp?product=95
Og hvad betyder det her?
§6 Marila Trading forbeholder sig ret til at ændre priser og specifikationer uden varsel, samt evt. skrivefejl. __________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahimnax! skrev:
Og, der er et her som er 42".. Og det er næsten
den samme pris end den til 37" nogen der kan bekræfte at det
er det 100% samme, bare større?
http://www.jaman.dk/product.asp?product=95
Og hvad betyder det her?
§6 Marila Trading forbeholder sig ret til at ændre priser og specifikationer uden varsel, samt evt. skrivefejl. |
|
|
Det er helt samme TV, bare større. Prisen er næsten den samme, ja, men
nu skrev du jo selv at budgettet helst ikke måtte overstige 10k. 12k er
lidt tættere på  Jeg ville dog købe hos Tape Connection
hvis det var muligt. De har kanon service og 2 års garanti + 14 dages
fuld returret, ligesom ved køb over nettet. Og så er prisen jo så tæt
på at være billigst at forskellen kan være ligemeget.
Sidstnævnte skal du ikke tænke videre over. Det er bare butiks-jura halløj.
Rahimnax! skrev:
| Tror du seriøst at jeg vil ku se forskel på de to forskellige tv´er?
Og er du sikker på at der ikk er et bedre tv til en bedre pris... Og er det 37" eller 42"? (panasonic) |
|
|
Jeg aner ikke om du vil kunne se forskel. Jeg har set begge men kun det ene var ISF-kalibreret,
så jeg ved ikke om jeg ville kunne se forskel. Desuden var det ikke en
direkte sammenligning og med flere uger imellem, så det er svært at
sige. Jeg ville dog købe Pioneeren hvis pengene var til det.
Panasonicen findes i 37" og 42". Jeg ved ikke hvad du præcis mener med 'Og er det 37" eller 42"?'.
Jeg kan ikke sige, om du vil synes bedre om et billede på f.eks. et
LCD TV. Jeg mener uden tvivl at de her omtalte plasma TV er bedre end
ethvert LCD TV af forskellige årsager, men hvad du vil kunne lide ved
jeg ikke. Du burde helt sikkert tage ud og kigge på både plasma og LCD
TV IRL. Og sørge for at de er ordentligt indstillede, ved at kigge på
dem i ordentlige Hi-Fi butikker, som f.eks. Tape Connection.
Hvis du spørger mig, så er den bedste kombination af pris og værdi
sandsynligvis Panasonic (den ene eller den anden størrelse), mens
Pioneeren i XA-udgaven til lige under 17k er lige bag efter. Jeg ville,
som sagt, købe Pioneer hvis jeg havde råd.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du spiller meget Xbox så er det måske ikke så fedt med plasma. der kommer sindsygt hurtig "burn in" med hensyn til alle de ting der står stille på skærmen.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der overhovedet noget som helst der hedder "et perfekt tv" endsige "den perfekte fladskærm"....tvivler stærkt  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak...
Men er det ikk en fordel at købe 42" istedet for 37", da prisen lægger ret tæt på hinanden..? __________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Hvis du spiller meget Xbox så er det måske ikke så fedt med plasma. der kommer sindsygt hurtig "burn in" med hensyn til alle de ting der står stille på skærmen. |
|
|
Jeg mindes at huske du har en pioneer skærm Det du skriver vedr. burn in er IKKE gældende for panasonic men kun Pioneers plasmaer. Dog er den helt nye 427 mindre modtagelig end 436'eren.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
gROoxY skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Hvis du spiller meget Xbox så er det måske ikke så fedt med plasma. der kommer sindsygt hurtig "burn in" med hensyn til alle de ting der står stille på skærmen. |
|
|
Jeg mindes at huske du har en pioneer skærm Det du skriver vedr. burn in er IKKE gældende for panasonic men kun Pioneers plasmaer. Dog er den helt nye 427 mindre modtagelig end 436'eren.
|
|
|
Jeg mener nu også at have læst om burn-in på Panasonic - omend det er yderst sjældent ifht. Pioneer, hvis man skal tro div. indlæg.
Til "hyppig" Xbox-brug, ville jeg nu ikke turde tage chancen - jeg ville vælge LCD (men det kommer nok ikke bag på mange - lige så lidt som det kommer bag på nogen, at Naiera anbefaler plasma - selv til Xbox.... )
Mht. opløsning, kommer man ikke (væsentligt) op i opløsning indenfor prisrammen.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Hvis du spiller meget Xbox så er det måske ikke så
fedt med plasma. der kommer sindsygt hurtig "burn in" med hensyn
til alle de ting der står stille på skærmen. |
|
|
Sindssygt hurtigt? Nej, det er vist det man kan kalde en overdrivelse!
Rahimnax! skrev:
| Men er det ikk en fordel at købe 42" istedet for 37", da prisen lægger ret tæt på hinanden..? |
|
|
Selvfølgelig. Større er bedre. Der vel en grund til at du går i biografen fra tid til anden?
kaso skrev:
(men det kommer nok ikke bag på mange - lige så lidt som
det kommer bag på nogen, at Naiera anbefaler plasma - selv til Xbox.... ) |
|
|
Jeg anbefaler ikke plasma til Xbox, jeg anbefaler plasma som et godt
TV. Der er en forskel. Jeg ved godt, at X360'eren spiller en stor rolle
her. Jeg har desværre aldrig selv set X360 på et plasma TV, men blandt
andet her på forummet er jeg blevet forsikret om, at det ser kanon godt
ud. Eftersom alle andre ting ser fine ud på plasma TV, har jeg sjovt
nok valgt at tro på dette...
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
(men det kommer nok ikke bag på mange - lige så lidt som det kommer bag på nogen, at Naiera anbefaler plasma - selv til Xbox.... ) |
|
|
Jeg anbefaler ikke plasma til Xbox, jeg anbefaler plasma som et godt TV. Der er en forskel. Jeg ved godt, at X360'eren spiller en stor rolle her. Jeg har desværre aldrig selv set X360 på et plasma TV, men blandt andet her på forummet er jeg blevet forsikret om, at det ser kanon godt ud. Eftersom alle andre ting ser fine ud på plasma TV, har jeg sjovt nok valgt at tro på dette...
|
|
|
Jeg tror, at du misforstår mig - jeg tror da også, at Xbox ser godt ud på (en god) plasma. Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved, om plasma kan vise Xbox flot. Problemet er, at hyppigt konsolspil er den mest effektive måde at fremprovokere plasmas vel nok største svaghed - risikoen for indbrænding. Når XBOX360 spiller en stor rolle, vil plasma derfor imø. være et "risikabelt" valg, som jeg ikke turde tage.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt hvad du mener, men samtidig mener jeg også at indbrænding
kan undgås hvis man tænker sig lidt om. ISÆR med Panasonics nye, hvor
indbrænding på det nærmeste skulle være en saga blot.
Hvis man er dum nok kan man jo også få indbrænding på CRT TV
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
gROoxY skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Hvis du spiller meget Xbox så er det måske ikke så fedt med plasma. der kommer sindsygt hurtig "burn in" med hensyn til alle de ting der står stille på skærmen. |
|
|
Jeg mindes at huske du har en pioneer skærm Det du skriver vedr. burn in er IKKE gældende for panasonic men kun Pioneers plasmaer. Dog er den helt nye 427 mindre modtagelig end 436'eren.
|
|
|
Jeg mener nu også at have læst om burn-in på Panasonic - omend det er yderst sjældent ifht. Pioneer, hvis man skal tro div. indlæg.
Til "hyppig" Xbox-brug, ville jeg nu ikke turde tage chancen - jeg ville vælge LCD (men det kommer nok ikke bag på mange - lige så lidt som det kommer bag på nogen, at Naiera anbefaler plasma - selv til Xbox.... )
Mht. opløsning, kommer man ikke (væsentligt) op i opløsning indenfor prisrammen.
|
|
|
Oki måske lidt overdrevet med at sige sindsygt hurtig burn in.
Burn in er gældende for alle plasma skærme... pioneer er bare dem der er mest modtagelig, "helt korrekt" Men med panasonic kan det også ske, der skal bare mere til. Jeg ville nu heller ikke tøre tage chancen. En af mine venner har en philips plasmaskærm og der er der en stor skygge efter pointtavlen i fodbold fordi manden elsker at spille FIFA. og i bunden er der noget med en "våben-vælger" fra james bond spillet. han sidder self også tit og spiller det i 5 timer i træk. Men det er jo heller ikke helt unormalt.
Siger det jo kun for hjælpe. Det ville da være ærgeligt at det ender med burn in.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| pioneer er bare dem der er mest modtagelig, "helt
korrekt" Men med panasonic kan det også ske, der
skal bare mere til. |
|
|
Jeg er helt sikker på at man kan finde andre mærker der er ligeså
modtagelige som Pioneer, og uden tvivl også nogen der er mere
modtagelige. Pioneer er bare værst af Panasonic og Pioneer.
Citér:
| han sidder self også tit og spiller det i 5 timer i træk. Men det er jo heller ikke helt unormalt. |
|
|
Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk...
|
| Til top |
|
| |