| Forfatter |
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk...
|
|
|
Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår. Forestil dig du var tvunget til at stoppe din bil hver time for at den ikke skulle blive ødelagt - hvem ville acceptere dét?.....
Desuden ville jeg være lidt bekymret ved tanken om at mit 15-35.000kr.'s apparat "nok ikke" blev ødelagt bare jeg slukkede det i x minutter hver time
(Til gengæld ville det nok være sundt for personen ikke at sidde og spille foran skærmen i 5 timer - men det er en helt anden diskussion )
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| pioneer er bare dem der er mest modtagelig, "helt korrekt" Men med panasonic kan det også ske, der skal bare mere til. |
|
|
Jeg er helt sikker på at man kan finde andre mærker der er ligeså modtagelige som Pioneer, og uden tvivl også nogen der er mere modtagelige. Pioneer er bare værst af Panasonic og Pioneer. Ja nu er det tilfældigvis også Pana og Pio vi snakker om.
Citér:
| han sidder self også tit og spiller det i 5 timer i træk. Men det er jo heller ikke helt unormalt. |
|
|
Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk... Nej har heller ikke sagt alle. hvis du kigger på det jeg har skrevet så er det min ven jeg omtaler, men jo det er helt normalt for mange af dem der godt kan lide at spille spil... Og sluk skærmen hver time i 5 min, hehehehe. En joke eller hva? Gider man sku da ikke når man sidder og spiller. Og hvad så hvis man glemmer det et par gange. Så er skaden sket. PS, på min pio skærm hjælper den med hver time og 5 min ikke.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
| Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår. |
|
|
Almindelige sundhedsråd anbefaler også at man holder en mindre pause
hver time man spiller... Der er heller ingen der siger det bør være
hver time. Hvad med en mindre pause hveranden time? Det ér virkelig
ikke så stort et påstyr som du vil have det til at være, bare at holde
en lillebitte pause engang imellem! Som sagt er det altså også bare
sund fornuft, og så kan fjerneren jo også nyde godt af den lille pause
nu man er igang.
Det er ingen hemmelighed at scoreboards og ammunitionsindikatorer ikke
er det bedste at vise på et plasma TV, men hvis det er SÅ stort et
problem, ja, så må man jo købe LCD, og leve med et væsentligt ringere
billede på TV, DVD, Blu-Ray og HD-DVD...
kaso skrev:
(Til gengæld ville det nok være sundt for personen ikke at
sidde og spille foran skærmen i 5 timer - men det er en helt anden
diskussion ) |
|
|
Og det mener jeg så, som nævnt, IKKE det er. Du får det til at lyde som
om, at det er et princip du har, at du skal kunne udsætte fjernsynet
for hvad som helst, og så skal det bare virke, ligemeget hvad. Dét er
da fjollet. Hvis man vil have den bedste billedkvalitet må man tage
sine forholdsregler, og det er virkelig ikke store ofre man må gøre.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Og sluk skærmen hver time i 5 min, hehehehe. En joke eller hva? Gider man sku da ikke når man sidder og spiller. |
|
|
Hvis det var en joke ville du vide det. Hvis man sgu da ikke gider det
når man sidder og spiller må man vel supplere plasmaen med en billig
LCD skærm. Eller noget. Jeg er flintrende ligeglad med om I får
indbrænding fordi I nægter at tage hensyn. Jeg ved blot, at det så
absolut er muligt at undgå skade på skærmen, og så må man vælge om man
gider tage sine forholdsregler eller ødelægge sit dyre TV.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Og sluk skærmen hver time i 5 min, hehehehe. En joke eller hva? Gider man sku da ikke når man sidder og spiller.
|
|
|
Hvis det var en joke ville du vide det. Hvis man sgu da ikke gider det når man sidder og spiller må man vel supplere plasmaen med en billig LCD skærm. Eller noget. Jeg er flintrende ligeglad med om I får indbrænding fordi I nægter at tage hensyn. Jeg ved blot, at det så absolut er muligt at undgå skade på skærmen, og så må man vælge om man gider tage sine forholdsregler eller ødelægge sit dyre TV.
|
|
|
Oki skal der spilles på en plasma skærm så stilles der visse krav til hvordan man gør, Der er vi vidst enige.
Men mener nu bare at det er for irreterende. Derfor at jeg i mit første Indlæg skrev at et LCD ville være bedst når der skal spilles.
Syntes nu også du overdriver med hvor dårligt billedet er på et LCD. Er enig i at Plasma er bedst men så ringe er LCD nu heller ikke. Loewe's topmodel gør det ganske hæderligt og lægger tæt op af Pioneer, Min Mening. Men det er en anden diskusion. . .
Så fik vi da ridset det op.
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det sker, altså det med "indbræning" kan man så ikk fjerne på nogen måder? __________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan prøve med noget sne på skærmen i nogle timer. Hvid skærm dur ikke.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahimnax! skrev:
|
Hvis det sker, altså det med "indbræning" kan man så ikk fjerne på nogen måder?
|
|
|
Der er ikke rigtig andet at gøre ud over det med sne på skærmen. Man kan også købe en dvd hvor der er nogle bestemte billeder på der renser skærmen.
Men fx med min pioneer er der ikke mere at gøre. der er indbrænding, og det forsvinder aldrig.
Derfor jeg tit gør opmærksom på muligheden for "burn in" det er nemlig noget være l**t.
Men ved ikke selv hvor stor chancen er for det sker på panasonic.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
Naiera skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Og sluk skærmen hver time i 5 min, hehehehe. En joke eller hva? Gider man sku da ikke når man sidder og spiller.
|
|
|
Hvis det var en joke ville du vide det. Hvis man sgu da ikke gider det når man sidder og spiller må man vel supplere plasmaen med en billig LCD skærm. Eller noget. Jeg er flintrende ligeglad med om I får indbrænding fordi I nægter at tage hensyn. Jeg ved blot, at det så absolut er muligt at undgå skade på skærmen, og så må man vælge om man gider tage sine forholdsregler eller ødelægge sit dyre TV.
|
|
|
Oki skal der spilles på en plasma skærm så stilles der visse krav til hvordan man gør, Der er vi vidst enige.
|
|
|
Jeg synes du generaliserer i alt for stort omfang!
Jeg spiller ofte Xbox og pc spil i meget lang tid af gangen. Og jeg har aldrig set skyggen af image-retention på min skærm! De samme tv-stationer kan køre hele dagen og der er ikke skyggen af image-retention!
Derudover har jeg mange bekendte, der har samme "brugsmønster" som mig, og som heller ikke har oplevet image-retention eller burn-in.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
| Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår. |
|
|
Almindelige sundhedsråd anbefaler også at man holder en mindre pause hver time man spiller... Der er heller ingen der siger det bør være hver time. Hvad med en mindre pause hveranden time? Det ér virkelig ikke så stort et påstyr som du vil have det til at være, bare at holde en lillebitte pause engang imellem! Som sagt er det altså også bare sund fornuft, og så kan fjerneren jo også nyde godt af den lille pause nu man er igang.. |
|
|
Jeg synes nu alligevel at det er sjovt at du bliver ved med alle de krumspring for at bortforklare, at teknologien reelt ikke er produktionsmoden. Det kan også være sundt med jævnlige pauser, når man sidder bag rattet - men derfor er der vist ingen der vil acceptere, at det skal være bilens manglende kvalitet, der skal afgøre, hvor længe man må køre af gangen.
Naiera skrev:
Det er ingen hemmelighed at scoreboards og ammunitionsindikatorer ikke er det bedste at vise på et plasma TV, men hvis det er SÅ stort et problem, ja, så må man jo købe LCD, og leve med et væsentligt ringere billede på TV, DVD, Blu-Ray og HD-DVD... |
|
|
Det er jo så din mening. Vi er en hel del, der mener at man kan få et lige så godt billede fra LCD - uden plasma's svagheder ifht. indbrænding, men den diskussion har vi jo taget en del gange....
Naiera skrev:
kaso skrev:
(Til gengæld ville det nok være sundt for personen ikke at sidde og spille foran skærmen i 5 timer - men det er en helt anden diskussion ) |
|
|
Og det mener jeg så, som nævnt, IKKE det er. Du får det til at lyde som om, at det er et princip du har, at du skal kunne udsætte fjernsynet for hvad som helst, og så skal det bare virke, ligemeget hvad. Dét er da fjollet. Hvis man vil have den bedste billedkvalitet må man tage sine forholdsregler, og det er virkelig ikke store ofre man må gøre.
|
|
|
Jeg mener bare, at man skal kunne bruge et TV som - et TV - uden at det tager skade. Det inkluderer at se samme kanal så længe man gider eller spille spil lige så længe eller ofte, man føler trang til det uden at det tager skade af det. Selvfølgelig skal man ikke misbruge det ved at lade det stå natten over med en fast txt-tv side eller lignende - men "normalt" brug skal det kunne holde til - uden at få skader. Det ser jeg intet odiøst i - og jeg undrer mig over, at du forsvarer denne brist i teknologien så kraftigt...
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for alle jeres svar..
Jeg tror at det bliver panasonic!
Men det med bordstanden, er det nødvændigt. Det er jo ret dyrt... Altså kan den stadig stå op uden bordstanden? Og hvis nej, kender i et sted hvor man kan købe et billigt, må gerne være brugt!
Her er det sted jeg vil købe det ved. I er meget velkomne til at kommentere stedet eller andet
http://www.jaman.dk/product.asp?product=95&sub=1 __________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bordstanden er nødvendig, ellers vælter fjernsynet simpelthen blot du kigger på det, hvis det overhovedet kan stå uden.
Hvorfor lige præcis den butik? Kender du ejerne? Giver de bedre service og
garanti end Tape Connection? Med mindre der er noget helt vildt i vejen
for at handle ved TC, så ville jeg altså droppe din foreslåede side og
købe fjernsynet hos Tape Connection...
|
| Til top |
|
| |
mufcdk1974 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaso skrev: "
Det er jo så din mening. Vi er en hel del, der mener at man kan få et lige så godt billede fra LCD - uden plasma's svagheder ifht. indbrænding, men den diskussion har vi jo taget en del gange...."
Tilgengæld må du leve med at du kan risikere at får pixelfejl, som er mindst ligeså træls .
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mufcdk1974 skrev:
| Kaso skrev: "
Det er jo så din mening. Vi er en hel del, der mener at man kan få et lige så godt billede fra LCD - uden plasma's svagheder ifht. indbrænding, men den diskussion har vi jo taget en del gange...."
Tilgengæld må du leve med at du kan risikere at får pixelfejl, som er mindst ligeså træls .
|
|
|
Øh - det er da noget vrøvl!
Pixelfejl forekommer såvel på plasma som LCD - og jeg er ikke bekymret, da jeg har et TV med garanti mod pixelfejl. Jeg har til gengæld ikke set et plasmatv med garanti mod indbrænding - tværtimod har vi tidligere her set Pioneer fralægge sig ethvert ansvar...
|
| Til top |
|
| |
SaJe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Naiera skrev:
Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk...
|
|
|
Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår. Forestil dig du var tvunget til at stoppe din bil hver time for at den ikke skulle blive ødelagt - hvem ville acceptere dét?.....
Desuden ville jeg være lidt bekymret ved tanken om at mit 15-35.000kr.'s apparat "nok ikke" blev ødelagt bare jeg slukkede det i x minutter hver time
|
|
|
Jeg har læst, at efter 900 - 1000 timers "forsigtig" brug af en plasma skærm er faren for burn-in efterfølgende næsten så godt som ikke-eksisterende.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
SaJe skrev:
kaso skrev:
Naiera skrev:
Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk...
|
|
|
Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår. Forestil dig du var tvunget til at stoppe din bil hver time for at den ikke skulle blive ødelagt - hvem ville acceptere dét?.....
Desuden ville jeg være lidt bekymret ved tanken om at mit 15-35.000kr.'s apparat "nok ikke" blev ødelagt bare jeg slukkede det i x minutter hver time
|
|
|
Jeg har læst, at efter 900 - 1000 timers "forsigtig" brug af en plasma skærm er faren for burn-in efterfølgende næsten så godt som ikke-eksisterende.
|
|
|
ahh....skal vi ikke nøjes med en 50 - 100 stykker 
|
| Til top |
|
| |
SaJe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
mufcdk1974 skrev:
| Kaso skrev: "
Det er jo så din mening. Vi er en hel del, der mener at man kan få et lige så godt billede fra LCD - uden plasma's svagheder ifht. indbrænding, men den diskussion har vi jo taget en del gange...."
Tilgengæld må du leve med at du kan risikere at får pixelfejl, som er mindst ligeså træls .
|
|
|
Øh - det er da noget vrøvl!
Pixelfejl forekommer såvel på plasma som LCD
|
|
|
Øv, så tør jeg sgu heller ikke at købe plasma.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
SaJe skrev:
kaso skrev:
Naiera skrev:
Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk...
|
|
|
Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår. Forestil dig du var tvunget til at stoppe din bil hver time for at den ikke skulle blive ødelagt - hvem ville acceptere dét?.....
Desuden ville jeg være lidt bekymret ved tanken om at mit 15-35.000kr.'s apparat "nok ikke" blev ødelagt bare jeg slukkede det i x minutter hver time
|
|
|
Jeg har læst, at efter 900 - 1000 timers "forsigtig" brug af en plasma skærm er faren for burn-in efterfølgende næsten så godt som ikke-eksisterende.
|
|
|
ahh....skal vi ikke nøjes med en 50 - 100 stykker 
|
|
|
skal vi ikke sige 20 år det med den ventetid har i hvert fald ikke hjulpet mig.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også lave indbrænding på et CRT TV hvis man prøver hårdt nok.
SaJe skrev:
Øv, så tør jeg sgu heller ikke at købe plasma. 
|
|
|
Reelt forekommer det slet ikke så ofte som på LCD skærme. Jeg har
faktisk kun hørt om ét tilfælde med pixelfejl på et plasma TV, og det
var sjovt nok fra kaso, hvor det var noget med en hoppebold og en uvorn
unge i en butik... Der skulle ingen hoppebolde til at lave pixelfejl på
det LCD TV jeg havde.
|
| Til top |
|
| |