Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 13:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp med det perfekte fladskærms tv! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:


Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk...

Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår. Forestil dig du var tvunget til at stoppe din bil hver time for at den ikke skulle blive ødelagt - hvem ville acceptere dét?.....

Desuden ville jeg være lidt bekymret ved tanken om at mit 15-35.000kr.'s apparat "nok ikke" blev ødelagt bare jeg slukkede det i x minutter hver time

(Til gengæld ville det nok være sundt for personen ikke at sidde og spille foran skærmen i 5 timer - men det er en helt anden diskussion )

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
pioneer er bare dem der er mest modtagelig, "helt korrekt"  Men med panasonic kan det også ske, der skal bare mere til.


Jeg er helt sikker på at man kan finde andre mærker der er ligeså modtagelige som Pioneer, og uden tvivl også nogen der er mere modtagelige. Pioneer er bare værst af Panasonic og Pioneer. Ja nu er det tilfældigvis også Pana og Pio vi snakker om.

Citér:
han sidder self også tit og spiller det i 5 timer i træk. Men det er jo heller ikke helt unormalt.


Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk... Nej har heller ikke sagt alle. hvis du kigger på det jeg har skrevet så er det min ven jeg omtaler, men jo det er helt normalt for mange af dem der godt kan lide at spille spil... Og sluk skærmen hver time i 5 min, hehehehe. En joke eller hva? Gider man sku da ikke når man sidder og spiller. Og hvad så hvis man glemmer det et par gange. Så er skaden sket. PS, på min pio skærm hjælper den med hver time og 5 min ikke.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår.


Almindelige sundhedsråd anbefaler også at man holder en mindre pause hver time man spiller... Der er heller ingen der siger det bør være hver time. Hvad med en mindre pause hveranden time? Det ér virkelig ikke så stort et påstyr som du vil have det til at være, bare at holde en lillebitte pause engang imellem! Som sagt er det altså også bare sund fornuft, og så kan fjerneren jo også nyde godt af den lille pause nu man er igang.

Det er ingen hemmelighed at scoreboards og ammunitionsindikatorer ikke er det bedste at vise på et plasma TV, men hvis det er SÅ stort et problem, ja, så må man jo købe LCD, og leve med et væsentligt ringere billede på TV, DVD, Blu-Ray og HD-DVD...

kaso skrev:
(Til gengæld ville det nok være sundt for personen ikke at sidde og spille foran skærmen i 5 timer - men det er en helt anden diskussion )


Og det mener jeg så, som nævnt, IKKE det er. Du får det til at lyde som om, at det er et princip du har, at du skal kunne udsætte fjernsynet for hvad som helst, og så skal det bare virke, ligemeget hvad. Dét er da fjollet. Hvis man vil have den bedste billedkvalitet må man tage sine forholdsregler, og det er virkelig ikke store ofre man må gøre.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Og sluk skærmen hver time i 5 min, hehehehe. En joke eller hva? Gider man sku da ikke når man sidder og spiller.



Hvis det var en joke ville du vide det. Hvis man sgu da ikke gider det når man sidder og spiller må man vel supplere plasmaen med en billig LCD skærm. Eller noget. Jeg er flintrende ligeglad med om I får indbrænding fordi I nægter at tage hensyn. Jeg ved blot, at det så absolut er muligt at undgå skade på skærmen, og så må man vælge om man gider tage sine forholdsregler eller ødelægge sit dyre TV.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Og sluk skærmen hver time i 5 min, hehehehe. En joke eller hva? Gider man sku da ikke når man sidder og spiller.



Hvis det var en joke ville du vide det. Hvis man sgu da ikke gider det når man sidder og spiller må man vel supplere plasmaen med en billig LCD skærm. Eller noget. Jeg er flintrende ligeglad med om I får indbrænding fordi I nægter at tage hensyn. Jeg ved blot, at det så absolut er muligt at undgå skade på skærmen, og så må man vælge om man gider tage sine forholdsregler eller ødelægge sit dyre TV.

Oki skal der spilles på en plasma skærm så stilles der visse krav til hvordan man gør, Der er vi vidst enige.

Men mener nu bare at det er for irreterende. Derfor at jeg i mit første Indlæg skrev at et LCD ville være bedst når der skal spilles.

Syntes nu også du overdriver med hvor dårligt billedet er på et LCD. Er enig i at Plasma er bedst men så ringe er LCD nu heller ikke. Loewe's topmodel gør det ganske hæderligt og lægger tæt op af Pioneer, Min Mening. Men det er en anden diskusion. . .

Så fik vi da ridset det op.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Rahimnax!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hvis det sker, altså det med "indbræning" kan man så ikk fjerne på nogen måder?



__________________
Rahimnax!
Til top Vis Rahimnax!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahimnax!
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Man kan prøve med noget sne på skærmen i nogle timer. Hvid skærm dur ikke.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Rahimnax! skrev:

Hvis det sker, altså det med "indbræning" kan man så ikk fjerne på nogen måder?

Der er ikke rigtig andet at gøre ud over det med sne på skærmen. Man kan også købe en dvd hvor der er nogle bestemte billeder på der renser skærmen.

Men fx med min pioneer er der ikke mere at gøre. der er indbrænding, og det forsvinder aldrig.

Derfor jeg tit gør opmærksom på muligheden for "burn in"  det er nemlig noget være l**t.

Men ved ikke selv hvor stor chancen er for det sker på panasonic.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Naiera skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Og sluk skærmen hver time i 5 min, hehehehe. En joke eller hva? Gider man sku da ikke når man sidder og spiller.



Hvis det var en joke ville du vide det. Hvis man sgu da ikke gider det når man sidder og spiller må man vel supplere plasmaen med en billig LCD skærm. Eller noget. Jeg er flintrende ligeglad med om I får indbrænding fordi I nægter at tage hensyn. Jeg ved blot, at det så absolut er muligt at undgå skade på skærmen, og så må man vælge om man gider tage sine forholdsregler eller ødelægge sit dyre TV.

Oki skal der spilles på en plasma skærm så stilles der visse krav til hvordan man gør, Der er vi vidst enige.

Jeg synes du generaliserer i alt for stort omfang!

Jeg spiller ofte Xbox og pc spil i meget lang tid af gangen. Og jeg har aldrig set skyggen af image-retention på min skærm! De samme tv-stationer kan køre hele dagen og der er ikke skyggen af image-retention!

Derudover har jeg mange bekendte, der har samme "brugsmønster" som mig, og som heller ikke har oplevet image-retention eller burn-in.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
kaso skrev:
Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår.


Almindelige sundhedsråd anbefaler også at man holder en mindre pause hver time man spiller... Der er heller ingen der siger det bør være hver time. Hvad med en mindre pause hveranden time? Det ér virkelig ikke så stort et påstyr som du vil have det til at være, bare at holde en lillebitte pause engang imellem! Som sagt er det altså også bare sund fornuft, og så kan fjerneren jo også nyde godt af den lille pause nu man er igang..

Jeg synes nu alligevel at det er sjovt at du bliver ved med alle de krumspring for at bortforklare, at teknologien reelt ikke er produktionsmoden. Det kan også være sundt med jævnlige pauser, når man sidder bag rattet - men derfor er der vist ingen der vil acceptere, at det skal være bilens manglende kvalitet, der skal afgøre, hvor længe man må køre af gangen.

Naiera skrev:

Det er ingen hemmelighed at scoreboards og ammunitionsindikatorer ikke er det bedste at vise på et plasma TV, men hvis det er SÅ stort et problem, ja, så må man jo købe LCD, og leve med et væsentligt ringere billede på TV, DVD, Blu-Ray og HD-DVD...

Det er jo så din mening. Vi er en hel del, der mener at man kan få et lige så godt billede fra LCD - uden plasma's svagheder ifht. indbrænding, men den diskussion har vi jo taget en del gange....

Naiera skrev:


kaso skrev:
(Til gengæld ville det nok være sundt for personen ikke at sidde og spille foran skærmen i 5 timer - men det er en helt anden diskussion )


Og det mener jeg så, som nævnt, IKKE det er. Du får det til at lyde som om, at det er et princip du har, at du skal kunne udsætte fjernsynet for hvad som helst, og så skal det bare virke, ligemeget hvad. Dét er da fjollet. Hvis man vil have den bedste billedkvalitet må man tage sine forholdsregler, og det er virkelig ikke store ofre man må gøre.

Jeg mener bare, at man skal kunne bruge et TV som - et TV - uden at det tager skade. Det inkluderer at se samme kanal så længe man gider eller spille spil lige så længe eller ofte, man føler trang til det uden at det tager skade af det. Selvfølgelig skal man ikke misbruge det ved at lade det stå natten over med en fast txt-tv side eller lignende - men "normalt" brug skal det kunne holde til - uden at få skader. Det ser jeg intet odiøst i - og jeg undrer mig over, at du forsvarer denne brist i teknologien så kraftigt...

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
Rahimnax!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for alle jeres svar..

Jeg tror at det bliver panasonic!

Men det med bordstanden, er det nødvændigt. Det er jo ret dyrt... Altså kan den stadig stå op uden bordstanden? Og hvis nej, kender i et sted hvor man kan købe et billigt, må gerne være brugt!

Her er det sted jeg vil købe det ved. I er meget velkomne til at kommentere stedet eller andet

http://www.jaman.dk/product.asp?product=95&sub=1



__________________
Rahimnax!
Til top Vis Rahimnax!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahimnax!
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Jeg synes nu alligevel at det er sjovt at du bliver ved med alle de krumspring for at bortforklare, at teknologien reelt ikke er produktionsmoden.


Ha ha! Nu må du sgu da holde. Plasmateknologien ikke produktionsmoden? Helt ærligt...




kaso skrev:
Jeg mener bare, at man skal kunne bruge et TV som - et TV - uden at det tager skade. (...) Det ser jeg intet odiøst i - og jeg undrer mig over, at du forsvarer denne brist i teknologien så kraftigt...


Jeg forsvarer overhovedet ikke bristen i teknologien. Det burde da være klart. Jeg forsvarer det, at man rent faktisk godt kan leve med den brist, også selvom du finder det fuldstændig uacceptabelt, og en brøkdel af plasma-ejere har været uheldige og fået indbrænding på deres TV. Man må tage sine forholdsregler hvis man ikke har plads til CRT TV'et, og stadig vil have en billedkvalitet der er lige så god som i 'gamle dage'.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Rahimnax! skrev:
Men det med bordstanden, er det nødvændigt.

Her er det sted jeg vil købe det ved. I er meget velkomne til at kommentere stedet eller andet

http://www.jaman.dk/product.asp?product=95&sub=1



Bordstanden er nødvendig, ellers vælter fjernsynet simpelthen blot du kigger på det, hvis det overhovedet kan stå uden.

Hvorfor lige præcis den butik? Kender du ejerne? Giver de bedre service og garanti end Tape Connection? Med mindre der er noget helt vildt i vejen for at handle ved TC, så ville jeg altså droppe din foreslåede side og købe fjernsynet hos Tape Connection...
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Kaso skrev: "

Det er jo så din mening. Vi er en hel del, der mener at man kan få et lige så godt billede fra LCD - uden plasma's svagheder ifht. indbrænding, men den diskussion har vi jo taget en del gange...."

Tilgengæld må du leve med at du kan risikere at får pixelfejl, som er mindst ligeså træls .

 

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

mufcdk1974 skrev:
Kaso skrev: "

Det er jo så din mening. Vi er en hel del, der mener at man kan få et lige så godt billede fra LCD - uden plasma's svagheder ifht. indbrænding, men den diskussion har vi jo taget en del gange...."

Tilgengæld må du leve med at du kan risikere at får pixelfejl, som er mindst ligeså træls .

Øh - det er da noget vrøvl!

Pixelfejl forekommer såvel på plasma som LCD - og jeg er ikke bekymret, da jeg har et TV med garanti mod pixelfejl. Jeg har til gengæld ikke set et plasmatv med garanti mod indbrænding - tværtimod har vi tidligere her set Pioneer fralægge sig ethvert ansvar...

 

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
SaJe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Naiera skrev:


Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk...

Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår. Forestil dig du var tvunget til at stoppe din bil hver time for at den ikke skulle blive ødelagt - hvem ville acceptere dét?.....

Desuden ville jeg være lidt bekymret ved tanken om at mit 15-35.000kr.'s apparat "nok ikke" blev ødelagt bare jeg slukkede det i x minutter hver time



Jeg har læst, at efter 900 - 1000 timers "forsigtig" brug af en plasma skærm er faren for burn-in efterfølgende næsten så godt som ikke-eksisterende.


Til top Vis SaJe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SaJe
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

SaJe skrev:
kaso skrev:

Naiera skrev:


Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk...

Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår. Forestil dig du var tvunget til at stoppe din bil hver time for at den ikke skulle blive ødelagt - hvem ville acceptere dét?.....

Desuden ville jeg være lidt bekymret ved tanken om at mit 15-35.000kr.'s apparat "nok ikke" blev ødelagt bare jeg slukkede det i x minutter hver time



Jeg har læst, at efter 900 - 1000 timers "forsigtig" brug af en plasma skærm er faren for burn-in efterfølgende næsten så godt som ikke-eksisterende.


ahh....skal vi ikke nøjes med en 50 - 100 stykker

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
SaJe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
mufcdk1974 skrev:
Kaso skrev: "

Det er jo så din mening. Vi er en hel del, der mener at man kan få et lige så godt billede fra LCD - uden plasma's svagheder ifht. indbrænding, men den diskussion har vi jo taget en del gange...."

Tilgengæld må du leve med at du kan risikere at får pixelfejl, som er mindst ligeså træls .

Øh - det er da noget vrøvl!

Pixelfejl forekommer såvel på plasma som LCD




Øv, så tør jeg sgu heller ikke at købe plasma. 
Til top Vis SaJe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SaJe
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
SaJe skrev:
kaso skrev:

Naiera skrev:


Sluk skærmen i fem minutter hver time og det sker nok ikke. Det er heller ikke normalt for alle at spille fem timer i træk...

Sjovt, at man som plasma-ejer skal leve med sådanne vilkår. Forestil dig du var tvunget til at stoppe din bil hver time for at den ikke skulle blive ødelagt - hvem ville acceptere dét?.....

Desuden ville jeg være lidt bekymret ved tanken om at mit 15-35.000kr.'s apparat "nok ikke" blev ødelagt bare jeg slukkede det i x minutter hver time



Jeg har læst, at efter 900 - 1000 timers "forsigtig" brug af en plasma skærm er faren for burn-in efterfølgende næsten så godt som ikke-eksisterende.


ahh....skal vi ikke nøjes med en 50 - 100 stykker

skal vi ikke sige 20 år det med den ventetid har i hvert fald ikke hjulpet mig.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Man kan også lave indbrænding på et CRT TV hvis man prøver hårdt nok.

SaJe skrev:
Øv, så tør jeg sgu heller ikke at købe plasma. 


Reelt forekommer det slet ikke så ofte som på LCD skærme. Jeg har faktisk kun hørt om ét tilfælde med pixelfejl på et plasma TV, og det var sjovt nok fra kaso, hvor det var noget med en hoppebold og en uvorn unge i en butik... Der skulle ingen hoppebolde til at lave pixelfejl på det LCD TV jeg havde.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes