| Forfatter |
|
SaJe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Hvorfor lige præcis den butik? Kender du ejerne? Giver de bedre service og
garanti end Tape Connection? Med mindre der er noget helt vildt i vejen
for at handle ved TC, så ville jeg altså droppe din foreslåede side og
købe fjernsynet hos Tape Connection...
|
|
|
Problemet er bare, at TC ikke har en afdeling nær ved nordsjælland. Hvis jeg evt. skal gøre brug af mine 14 dages fortrydelsesret ved f.eks pixelfejl, vil jeg gerne selv fysisk kunne indlevere det.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
De åbner snart i København, men under alle omstændigheder er det vel
ligeså godt at handle over nettet ved Tape Connection som ved 'ukendt
online butik'? Og jeg mener selvfølgelig at det er bedre at handle ved
TC, eftersom jeg ikke umiddelbart kan komme i tanke om andre, der har 2
års garanti og 30 dages bytteret, udover de 14 dages fuld returret og
de andre ting købeloven garanterer os.
|
| Til top |
|
| |
SaJe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helt sikkert købe foden et andet sted end i TC, da jeg synes, den er for dyr hos dem.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 10 Oktober 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Man kan også lave indbrænding på et CRT TV hvis man prøver hårdt nok.
SaJe skrev:
Øv, så tør jeg sgu heller ikke at købe plasma. 
|
|
|
Reelt forekommer det slet ikke så ofte som på LCD skærme. |
|
|
Er det noget du tror eller noget du ved?
Jeg har ikke set statistikker over det - jeg ved blot at Samsung + div. "no-name" (fra Bilka m.fl.) har garanti mod pixelfejl på LCD. At din "berømte" noname skærm nu også havde pixelfejl, skal vel ikke belaste alle kvalitetsskærmene?!?
Håndteringsmæssigt er plasma mere sarte - bl.a. for at undgå pixelfejl (iflg. forhandler) - men det er så kun til de hænger på væggen - derefter er det jo ligegyldigt.
|
| Til top |
|
| |
SaJe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
SaJe skrev:
Jeg vil helt sikkert købe foden et andet sted end i TC, da jeg synes, den er for dyr hos dem.
|
|
|
Jeg tror, jeg bestiller en Panasonic 42PV62E hos Elgiganten, hvis det ellers er samme skærm som 42PV60E? Jeg kan dog ikke finde foden til skærmen på deres hjemmeside. Mystisk.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
| Er det noget du tror eller noget du ved? |
|
|
Det noget jeg VED, baseret på at jeg ALDRIG har læst om pixelfejl på plasma online,
udover i et indlæg fra dig, hvorimod pixelfejl på LCD TV forekommer
langt oftere. Man hører jo om pixelfejl på LCD TV hver uge hvis man
hænger ud på fora som disse.
kaso skrev:
| Jeg har ikke set statistikker over det - jeg ved blot at
Samsung + div. "no-name" (fra Bilka m.fl.) har garanti mod pixelfejl på
LCD. At din "berømte" noname skærm nu også havde pixelfejl, skal vel
ikke belaste alle kvalitetsskærmene?!? |
|
|
Hold nu op med det bæ med at rakke ned på det TV jeg havde, og påstå at
dets kvalitet overhovedet intet har at sige om LCD. Det er noget fis.
Om de gode skærme har pixelgaranti er fuldstændig ligegyldigt her;
spørgsmålet er om der forekommer pixelfejl eller ej, og det gør der
altså ofte. Jeg fik jo også min byttet uden brok hos TDC, men der var
stadig pixelfejl.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
SaJe skrev:
Jeg tror, jeg bestiller en Panasonic 42PV62E hos Elgiganten, hvis det ellers er samme skærm som 42PV60E?
Jeg kan dog ikke finde foden til skærmen på deres hjemmeside. Mystisk. 
|
|
|
Hvad er det du mener, at Elmutaten kan gøre bedre end Tape Connection?
Ja, det er samme skærm, men jeg forstår ikke hvorfor det skulle være
farligt at handle online hos TC. Er du ikke klar over hvor relativt
gode vilkar de giver dig når du køber hos dem?
Elmutanten mener f.eks. ikke at fjernsynet kræver fod. Det kan sagtens
stå uden! (men det er så løgn) TH42PV62E ér dog samme TV, bare med et
andet navn så de kan slippe for at yde prisgaranti. (ikke fordi det
ville koste dem mere end nogle hundrede kroner for tiden)
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
| Er det noget du tror eller noget du ved? |
|
|
Det noget jeg VED, baseret på at jeg ALDRIG har læst om pixelfejl på plasma online, udover i et indlæg fra dig, hvorimod pixelfejl på LCD TV forekommer langt oftere. Man hører jo om pixelfejl på LCD TV hver uge hvis man hænger ud på fora som disse. |
|
|
Det er mao. noget, du tror fordi du ikke har læst de indlæg, hvor det forekommer...
En hurtig søgning på Google fandt da hurtigt et eksempel. Det afklarer ganske vist stadig ikke, om det er mere udbredt på den ene vs. den anden teknologi, men det viser ihvertfald, at problemet eksisterer.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6570&P N=1&TPN=1
Og fra en Pioneer manual (PDP-436XDE):
"BEMÆRK
De følgende effekter og karakteristika er typiske for en
fosforbaseret matrixskærm og dækkes derfor ikke under
producentens begrænsede garantier:
• Permanente skyggebilleder i fosforen på panelet.
• Forekomsten af nogle få døde pixels (lysceller)."
Så Pioneer mener åbenbart, at det er almindeligt og acceptabelt(!).
Naiera skrev:
kaso skrev:
| Jeg har ikke set statistikker over det - jeg ved blot at Samsung + div. "no-name" (fra Bilka m.fl.) har garanti mod pixelfejl på LCD. At din "berømte" noname skærm nu også havde pixelfejl, skal vel ikke belaste alle kvalitetsskærmene?!? |
|
|
Hold nu op med det bæ med at rakke ned på det TV jeg havde, og påstå at dets kvalitet overhovedet intet har at sige om LCD. Det er noget fis. Om de gode skærme har pixelgaranti er fuldstændig ligegyldigt her; spørgsmålet er om der forekommer pixelfejl eller ej, og det gør der altså ofte. Jeg fik jo også min byttet uden brok hos TDC, men der var stadig pixelfejl.
|
|
|
Det holder jeg gerne op med - den dag du holder op med at bruge det som målestok for LCD-TV generelt. Eller mener du at man kan bedømme kvaliteten (inkl. billedkvalitet) på en Pioneer skærm udfra en ældre Medion-plasma?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså jeg har en pixel fejl på mit plasma.
det er dog næsten helt oppe i hjørnet og ikke noget man ligger mærke til såååå pyt med det.
Men plasma her, pixel fejl her.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
| Så Pioneer mener åbenbart, at det er almindeligt og acceptabelt(!). |
|
|
Nej, de dækker bare røven ind fordi de ikke gider bytte for en enkelt lille bitte pixelfejl. At de mener det er almindeligt er din tolkning, som jo bare ikke passer med virkeligheden, hvor pixelfejl reelt ikke er så stort et problem på plasma som på LCD.
kaso skrev:
| Det holder jeg gerne op med - den dag du holder op med at bruge det som målestok for LCD-TV generelt. |
|
|
Det har jeg jo heller aldrig gjort. Jeg baserer mine LCD-observationer
på mange forskellige LCD TV. Det har jeg også skrevet flere gange, men
det er selvfølgelig nemmere for dig hvis du ignorerer det, så du føler du
har noget at angribe.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera: Prøv at læse igen, hvad der står "De følgende effekter og karakteristika er typiske "
Hvis ikke det betyder, at det er "almindeligt", så har du og Pioneer en noget utraditionel omgang med det danske sprog.
Check iøvrigt Hi-Sonny-Fi's indlæg ovenfor - han har "sjovt nok" også pixelfejl på en plasma - så jeg har efterhånden svært ved at se et mønster i, at det skulle forekomme sjældnere/stort set ikke på plasma...
Det er iøvrigt muligt, at du har observeret mange LCD TV - men du bruger sjovt nok oftest dit eget uheldige eksemplar som "begrundelse/alibi/dokumentation" for din holdninger - og det er/var ikke just repræsentativt for de gode/bedste LCD idag.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Naiera: Prøv at læse igen, hvad der står "De følgende effekter og karakteristika er typiske " |
|
|
Med Hi-Sonny-Fis pixelfejl er vi oppe på 2-3 pixelfejl på plasma jeg
nogensinde har hørt om, hvor den ene altså krævede hjælp fra en
hoppebold. Det er LANGT fra det antal jeg har hørt om på LCD TV, sjovt
nok, så indtil du kan bevise andet vil jeg stadig påstå at have ret.
kaso skrev:
| Det er iøvrigt muligt, at du har observeret mange LCD TV -
men du bruger sjovt nok oftest dit eget uheldige eksemplar som
"begrundelse/alibi/dokumentation" for din holdninger - og det er/var
ikke just repræsentativt for de gode/bedste LCD idag. |
|
|
Jeg bruger alle mine LCD-erfaringer rigeligt, og det TV jeg havde VAR
trods alt et LCD TV, så jeg er egentlig ligeglad med om du gider
acceptere det som et LCD TV eller ej. Faktum er at det var
et LCD TV og at det udviste nogle af de samme problemer som jeg
oplevede på dyre modeller. Jeg hamrende træt af at skulle forsvare min
ret til at kritisere LCD TV (som baseret på mængde af erfaring, da vist
nok er meget større end din 'ret' til at kritisere plasma TV!). Det er
i hvert fald sidste gang, at jeg
gør det over for dig...
|
| Til top |
|
| |
JakobsenDK Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste du kan gøre er at se det IRL. Et godt spørgsmål er, om du
overhovedet vil kunne se forskel på 1366*768 og 1920*1080*, eftersom vi
er et godt stykke fra de 50", hvor 'man' generelt siger at det er
muligt at nyde godt af 'full HD' opløsning. Toshibas LCD fjernsyn har
fået rigtig mange gode ord med på vejen, men for et 37" 1080p TV virker
10k næsten for godt til at være sandt.
*ved computerbrug vil du selvfølgelig kunne se forskel
|
| Til top |
|
| |
JakobsenDK Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera, det er nemlig der skoen trykker.. Hvis jeg skal have et LCD tv vil jeg have 1080P således det er fremtidsikret til HTPC/Gaming brug.. Har altså planlagt at køre alt jeg skal se på tv'et igennem en pc, så derfor virker dette tv som et godt valg for mig?
Efter hvad jeg kan forstå, så er dette tv faldet så meget i pris, fordi der er kommet en nyere model (?)
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det ikke må være plasma virker det umiddelbart som et godt valg,
men det mest fremtidssikrede TV er et med et godt billede, og så må du
selv vurdere om billedet er godt nok. Det kan ingen specifikations-ark
fortælle dig eller mig.
Jeg ved ikke præcis hvordan det vil fungere med en pc. Understøtter det
1:1 pixelmapping? Dét ville jeg sørge for at det gjorde, før jeg købte.
|
| Til top |
|
| |
JakobsenDK Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du, det ville være ok hvis jeg oprettede en seperat tråd omkring dette tv?
Tak for hjælpen forresten :)
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 11 Oktober 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
JakobsenDK skrev:
| Tror du, det ville være ok hvis jeg oprettede en seperat tråd omkring dette tv? |
|
|
Det ville nok ikke skade  Men prøv også søgefunktionen. Der er helt sikkert blevet skrevet meget om Toshibas LCD TV.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
|
Naiera: Prøv at læse igen, hvad der står "De følgende effekter og karakteristika er typiske "
|
|
|
Med Hi-Sonny-Fis pixelfejl er vi oppe på 2-3 pixelfejl på plasma jeg nogensinde har hørt om, hvor den ene altså krævede hjælp fra en hoppebold. Det er LANGT fra det antal jeg har hørt om på LCD TV, sjovt nok, så indtil du kan bevise andet vil jeg stadig påstå at have ret. |
|
|
Det skal du have ret til at påstå - og jeg kan omvendt ikke sige, om du har ret eller ej. Pointen (oprindeligt) var egentlig også bare, at pixelfejl ikke er forbeholdt LCD og at man også kan risikere pixelfejl på plasma - og det er vist dokumenteret.
Til gengæld kan man købe LCD med garanti mod pixelfejl - hvor man hos f.eks. Pioneer indtager en arrogant holdning om at man blot må acceptere at produktet kan få pixelfejl og indbrændinger - forhåbentlig er den holdning ikke gængs hos konkurrenterne...
Naiera skrev:
kaso skrev:
| Det er iøvrigt muligt, at du har observeret mange LCD TV - men du bruger sjovt nok oftest dit eget uheldige eksemplar som "begrundelse/alibi/dokumentation" for din holdninger - og det er/var ikke just repræsentativt for de gode/bedste LCD idag. |
|
|
Jeg bruger alle mine LCD-erfaringer rigeligt, og det TV jeg havde VAR trods alt et LCD TV, så jeg er egentlig ligeglad med om du gider acceptere det som et LCD TV eller ej. Faktum er at det var et LCD TV og at det udviste nogle af de samme problemer som jeg oplevede på dyre modeller. Jeg hamrende træt af at skulle forsvare min ret til at kritisere LCD TV (som baseret på mængde af erfaring, da vist nok er meget større end din 'ret' til at kritisere plasma TV!). Det er i hvert fald sidste gang, at jeg gør det over for dig...
|
|
|
Ja - det var et LCD-TV - men ikke repræsentativt for de gode LCD-TV, der findes idag. Jeg har også set dårlige plasma, med ringe billedkvalitet og problemer med at håndtere farveforløb. Selv om det var plasma, får det mig da ikke til at påstå, at alle plasma har disse fejl. Hvis du er træt af at "forsvare din ret til at kritisere LCD TV", kan du jo overveje at nøjes med at kritisere dér, hvor det er relevant istedet for at benytte enhver tilgængelig tråd til at ride din private kæphest. Vi ved godt allesammen, at du foretrækker plasma - men du må acceptere, at andre foretrækker LCD af forskellige grunde, og så er det tåbeligt at forplumre tråden med dine religiøse holdninger. Hold dig til det relevante - så slipper du også for at blive sagt imod!
|
| Til top |
|
| |
dr.youknow Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil lige som tidligere ejer af 436xde smide en kommentar....måtte skifte denneskærm ud pga. af burn-in efter 2 timer forbrug af front row på
mac...... ellers mit klare valg mht. billede og design mm. var så overbevist om at jeg aldrig skulle eje en plasma igen.... på trods af at jeg syntes at
det uden sammenligning levere et bedre billede...
men måtte alligevel sande at lcd bare ikke er gode nok(min subjektive mening) og har nu invisteret i panasonic pv60 som er et super tv (lidt øv
design) bruges hver dag til mac mediacenter samt fuld knald på xbox 360 som sparker røv :-) og det er uden problemer....
det er forresten købt over nettet(tyskland) for 11 kilo og der er europa garanti.... så ingen problemer på den front... så hvis man ikke vil gi 3000 for
et håndtryk kan jeg godt anbefale nettet.
men der er ingen garanti i forhold til burn-in .... men pana'en skulle efter en masse kilder være mindre skrøbelig...
|
| Til top |
|
| |