Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp med det perfekte fladskærms tv! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Ja - det var et LCD-TV - men ikke repræsentativt for de gode LCD-TV, der findes idag.


Fejlene (eller manglerne, om man vil) i billederne var de samme på de dyre TV, bare lidt mindre grelle, for det meste. Det ved jeg godt du har svært ved at acceptere, men sådan er det altså. Netop derfor var mit LCD TV til en vis grad repræsentativt for de 'gode' LCD TV, og jeg kritiserer intet jeg ikke også har oplevet på de dyrere modeller.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
kaso skrev:
Ja - det var et LCD-TV - men ikke repræsentativt for de gode LCD-TV, der findes idag.


Fejlene (eller manglerne, om man vil) i billederne var de samme på de dyre TV, bare lidt mindre grelle, for det meste. Det ved jeg godt du har svært ved at acceptere, men sådan er det altså. Netop derfor var mit LCD TV til en vis grad repræsentativt for de 'gode' LCD TV, og jeg kritiserer intet jeg ikke også har oplevet på de dyrere modeller.

Hva snaaaaakker du om. Jeg er ikke enig med dig.

Syntes du fordrejer tingene.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
kaso skrev:
Ja - det var et LCD-TV - men ikke repræsentativt for de gode LCD-TV, der findes idag.


Fejlene (eller manglerne, om man vil) i billederne var de samme på de dyre TV, bare lidt mindre grelle, for det meste. Det ved jeg godt du har svært ved at acceptere, men sådan er det altså. Netop derfor var mit LCD TV til en vis grad repræsentativt for de 'gode' LCD TV, og jeg kritiserer intet jeg ikke også har oplevet på de dyrere modeller.

Tjah - endnu engang har du svært ved at skelne mellem meninger og fakta

Med samme argumentation: Alle plasma-TV har et elendigt billede og kan ikke vise farveforløb - for jeg har selv set et sådant TV - og så gælder det samme for alle andre - mere eller mindre - og dermed basta - og det har du svært ved at acceptere - men sådan er det...

(Nej - det mener jeg ikke - der findes mange plasmaTV med flot billede - men ovenstående er blot for at illustrere den holdning Naiera forpester alle tråde med af frygt for at nogle skulle komme til at se på et LCD-TV - og rent faktisk opdage, at hans fordomme ikke har hold i virkeligheden.)

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Tjah - endnu engang har du svært ved at skelne mellem meninger og fakta


Det er min holdning baseret på en god mængde erfaring at jeg ser fejl i billederne på LCD TV, blot værre på de billige. Det er der ikke noget fordrejende i. Jeg ser fejl på de dyre, blot lidt mindre slemt end på de billige, men fejlene er der stadigvæk, og gør teknologien ubrugelig for mig. Eksempelvis tog jeg min Oppo 971 med ned til min kammerat der har et LE32M61B, sammen med en af mine 16:9 anime DVD'er, der er blandt dem der viste de slemmeste fejl (som slet ikke var der på et Pio 427 eller mit nuværende CRT. Jeg skal jo have et eller andet at måle imod, og mit mål med at skifte TV er at opnå bedre billedkvalitet end på mit nuværende TV og mulighed for at se Blu-Ray og/eller HD-DVD i den nærmeste fremtid). Det så bedre ud end hjemme hos mig selv, men fejlene var de samme, blot lidt mindre slemme. Stadig ubrugeligt for mig, desværre. Jeg havde selvfølgelig håbet, at et bedre LCD TV ville kunne gøre det, da jeg på det tidspunkt var tæt på at købe et af de der 32" Toshiba-nogen. Jeg ser ofte film nede hos omtalte kammerat, stadig med min 971, og jeg kan stadig ikke forene mig med det billede han har. Han synes selv det er fantastisk, og det er egentlig godt for ham, men det er ikke noget jeg vil kunne leve med, og er glad for at jeg nåede at slippe ud af 'LCD-helvedet'

Nej, dette er ikke al min erfaring med 'dyre' LCD TV. Det er, som nævnt, blot et eksempel på billedkvalitet jeg ikke ville kunne leve med.

kaso skrev:
Med samme argumentation: Alle plasma-TV har et elendigt billede og kan ikke vise farveforløb - for jeg har selv set et sådant TV - og så gælder det samme for alle andre - mere eller mindre - og dermed basta - og det har du svært ved at acceptere - men sådan er det...

(Nej - det mener jeg ikke - der findes mange plasmaTV med flot billede - men ovenstående er blot for at illustrere den holdning Naiera forpester alle tråde med af frygt for at nogle skulle komme til at se på et LCD-TV - og rent faktisk opdage, at hans fordomme ikke har hold i virkeligheden.)



Nej, det er bestemt ikke samme argumentation. Det er dig der fordrejer tingene her. Nu har jeg forklaret, såen godt og grundigt, hvordan jeg blandt andet er kommet frem til at LCD ikke er noget for mig. Jeg mener det er temmelig grundig 'research', og det er bestemt ikke noget jeg kan se skulle være fordrejende.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Rahimnax! skrev:
Jeg tror at det bliver panasonic!


Hey! Købte du et TV eller hvad? Nu kom der en masse støj på linjen, men vi kan jo stadig godt diskutere trådens oprindelige emne

Her er to guides til at undgå indbrænding, som du nok lige bør læse før du fyrer for vildt op for X360'eren, selvom de nye fra Panasonic skulle være svære at lave indbrænding på:

Is It Still a Problem?

Mester indbrændingstråden
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Rahimnax!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Nææ, ikk endnu.. Men skal have det senere hen... Men har du et billed af hvordan det ser ud hvis der er "Burn in"

Tak for links



__________________
Rahimnax!
Til top Vis Rahimnax!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rahimnax!
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Indbrænding er, så vidt jeg har forstået, skyggen af et andet billede, der skulle være nemmest at se når skærmen er sort. Men med enkle forholdsregler og et Panasonic burde der absolut ikke være noget at bekymre sig om.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes