Emne: Hjælp med det perfekte fladskærms tv! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Ja - det var et LCD-TV - men ikke repræsentativt for de gode LCD-TV, der findes idag.
|
|
|
Fejlene (eller manglerne, om man vil) i billederne var de samme på de
dyre TV, bare lidt mindre grelle, for det meste. Det ved jeg godt du
har svært ved at acceptere, men sådan er det altså. Netop derfor var
mit LCD TV til en vis grad repræsentativt for de 'gode' LCD TV, og jeg
kritiserer intet jeg ikke også har oplevet på de dyrere modeller.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
Ja - det var et LCD-TV - men ikke repræsentativt for de gode LCD-TV, der findes idag.
|
|
|
Fejlene (eller manglerne, om man vil) i billederne var de samme på de dyre TV, bare lidt mindre grelle, for det meste. Det ved jeg godt du har svært ved at acceptere, men sådan er det altså. Netop derfor var mit LCD TV til en vis grad repræsentativt for de 'gode' LCD TV, og jeg kritiserer intet jeg ikke også har oplevet på de dyrere modeller.
|
|
|
Hva snaaaaakker du om. Jeg er ikke enig med dig.
Syntes du fordrejer tingene.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
Ja - det var et LCD-TV - men ikke repræsentativt for de gode LCD-TV, der findes idag.
|
|
|
Fejlene (eller manglerne, om man vil) i billederne var de samme på de dyre TV, bare lidt mindre grelle, for det meste. Det ved jeg godt du har svært ved at acceptere, men sådan er det altså. Netop derfor var mit LCD TV til en vis grad repræsentativt for de 'gode' LCD TV, og jeg kritiserer intet jeg ikke også har oplevet på de dyrere modeller.
|
|
|
Tjah - endnu engang har du svært ved at skelne mellem meninger og fakta 
Med samme argumentation: Alle plasma-TV har et elendigt billede og kan ikke vise farveforløb - for jeg har selv set et sådant TV - og så gælder det samme for alle andre - mere eller mindre - og dermed basta - og det har du svært ved at acceptere - men sådan er det...
(Nej - det mener jeg ikke - der findes mange plasmaTV med flot billede - men ovenstående er blot for at illustrere den holdning Naiera forpester alle tråde med af frygt for at nogle skulle komme til at se på et LCD-TV - og rent faktisk opdage, at hans fordomme ikke har hold i virkeligheden.)
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Tjah - endnu engang har du svært ved at skelne mellem meninger og fakta  |
|
|
Det er min holdning baseret på en god mængde erfaring at jeg ser fejl i
billederne på LCD TV, blot værre på de billige. Det er der ikke noget
fordrejende i. Jeg ser fejl på de dyre, blot lidt mindre slemt end på
de billige, men fejlene er der stadigvæk, og gør teknologien ubrugelig
for mig. Eksempelvis tog jeg min Oppo 971 med ned til min kammerat der
har et LE32M61B, sammen med en af mine 16:9 anime DVD'er, der er blandt
dem der viste de slemmeste fejl (som slet ikke var der på et Pio 427
eller mit nuværende CRT. Jeg skal jo have et eller andet at måle imod,
og mit mål med at skifte TV er at opnå bedre billedkvalitet end på mit
nuværende TV og mulighed for at se Blu-Ray og/eller HD-DVD i den
nærmeste fremtid).
Det så bedre ud end hjemme hos mig selv, men fejlene var de samme, blot
lidt mindre slemme. Stadig ubrugeligt for mig, desværre. Jeg havde selvfølgelig
håbet, at et bedre LCD TV ville kunne gøre det, da jeg på det tidspunkt
var tæt på at købe et af de der 32" Toshiba-nogen. Jeg ser ofte film
nede hos omtalte kammerat, stadig med min 971, og jeg kan stadig ikke
forene mig med det billede han har. Han synes selv det er fantastisk,
og det er egentlig godt for ham, men det er ikke noget jeg vil kunne
leve med, og er glad for at jeg nåede at slippe ud af 'LCD-helvedet'
Nej, dette er ikke al min erfaring med 'dyre' LCD TV. Det er, som
nævnt, blot et eksempel på billedkvalitet jeg ikke ville kunne leve med.
kaso skrev:
| Med samme argumentation: Alle plasma-TV har et elendigt
billede og kan ikke vise farveforløb - for jeg har selv set et sådant
TV - og så gælder det samme for alle andre - mere eller mindre - og
dermed basta - og det har du svært ved at acceptere - men sådan er
det...
(Nej - det mener jeg ikke - der findes mange plasmaTV med flot
billede - men ovenstående er blot for at illustrere den holdning Naiera
forpester alle tråde med af frygt for at nogle skulle komme til at se
på et LCD-TV - og rent faktisk opdage, at hans fordomme ikke har hold i
virkeligheden.)
|
|
|
Nej, det er bestemt ikke samme argumentation. Det er dig der fordrejer
tingene her. Nu har jeg forklaret, såen godt og grundigt, hvordan jeg
blandt andet er kommet frem til at LCD ikke er noget for mig. Jeg mener
det er temmelig grundig 'research', og det er bestemt ikke noget jeg kan se skulle være fordrejende.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rahimnax! skrev:
Jeg tror at det bliver panasonic! |
|
|
Hey! Købte du et TV eller hvad? Nu kom der en masse støj på linjen, men
vi kan jo stadig godt diskutere trådens oprindelige emne
Her er to guides til at undgå indbrænding, som du nok lige bør læse før
du fyrer for vildt op for X360'eren, selvom de nye fra Panasonic skulle
være svære at lave indbrænding på:
Is It Still a Problem?
Mester indbrændingstråden
|
| Til top |
|
| |
Rahimnax! Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nææ, ikk endnu.. Men skal have det senere hen... Men har du et billed af hvordan det ser ud hvis der er "Burn in"
Tak for links __________________ Rahimnax!
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indbrænding er, så vidt jeg har forstået, skyggen af et andet billede,
der skulle være nemmest at se når skærmen er sort. Men med enkle
forholdsregler og et Panasonic burde der absolut ikke være noget at
bekymre sig om.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|