| Forfatter |
|
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget skægt denne tråd er oprettet på grund af en nedladende tone i tweak tråden. Efter at have læst denne tråd og ikke deltager i tweak debatten,vil jeg som udeforstående sige til jer at den nedladende tone, er fint adopteret til denne tråd. Hvilket som udeforstående godt kan virke lidt underligt. jer selv på skuldren og bryd denne dårlige vane. __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først MGPprojectS og MRC_Hans; kører I så stadigvæk med lakridskabler og NKT-vaskemaskinekabel? 
Bonné er inde på noget essentielt: Objektiviteten findes ikke, måske jo på "den yderste dag", men i mellemtiden må vi lære at leve med subjektiviteten, og det at så bliver vi nok ikke helt enige om vellyd og tweaks. For subjektiviteten er noget helt individuelt, en helt egen oplevelse af "livet", og dermed er vores "næstes" oplevelse af lige så høj karat. Når man har fattet det, så er man nok lidt mere forsigtig med at træde på de andres subjektivitet, måske altså!
Placebo (at sætte i stedet for) er vel af det gode, hvis ikke tweaket har været alt for svinedyrt, og man er ovenud tilfreds (for en stund), synes jeg (rent subjektivt!)
Når I engang banker på sct. Peter´s dør (billedligt talt), så er han da ligeglad om I havde "forkert" lyd og havde købt jer fattige i EMI-absorbers, bare I har haft gode stunder i selskab med denne klodes fremmeste musikformidlere. Mere er der ikke i det, for det er hvad audiophili handler om!
Vær søde, og god dag til jer alle! 
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Debat over internettet kan være både en nyttig og underholdende måde at kommunikere på. Desværre har net-debatterne en tendens til at udvikle sig til mudderkast eller useriøse indlæg.
Nu har den amerikanske tegner Mike Reed givet sit bud på 40 af de mest almindelige stereotyper, som man finder på debat-forums rundt omkring. Listen omfatter blandt andet, Net-etikette Nazisten, Bedrageren, Androiden og Gud.
Find ud af, hvem du selv er her.
http://redwing.hutman.net/~mreed/index.htm
Kilde: comon.dk - som har hapset det fra digi.no
|
| Til top |
|
| |
Wendt Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være et kæmpe tab at stoppe tweak sektionen. Udover en ikke ringe underholdningsværdi i mange af trådene, giver det som regel god inspiration.
Udover at folk skal skrive nogenlunde anstændigt til hinanden vil jeg gerne efterlyse en smule kritisk sans fra dem som fremkommer med nye påhit. Uden at gøre diskussionen for langhåret vil jeg foreslå at man stræber mod to forhold når man præsenterer nye tweaks. At der er lavet flere test hvor, herunder blind test. Samt at man lancere sine påhit med en eller anden form for teoretisk argumentation, eller efterlyser en sådan i indlægget. Jeg har selv stor glæde af de tekniske forklaringer, der ofte følger med flere af indlæggene. Da det er vanskeligt at reproducere flere af de forslag der kommer på siden (forskelligt udstyr, strøm, lytterum mv.) slipper vi for de noget intetsigende diskussioner om hvem der kan høre og hvem der ikke kan. Det betyder selvfølgelig ikke at man skal være en ørn til fysik eller være uddannet ingeniør, men i de tilfælde kan man efterlyse forklaringer på ting man har observeret (ved hjælp af a-b test).
Bh
Ras __________________ Rør & horn
Mit setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=97807&PN=1
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Og de grinede vist også af "guldkabler" for 20 år siden; det gør man ikke mere, vel?
|
|
|
Er der rent faktisk nogen der nogensinde har fremstillet et GULDkabel? Jeg har hørt betegnelsen guldkabel mange gange om kobberkabler med klar skærm, men et enegnligt kabel der faktisk indeholder guld (lyder rimeligt pebret) har jeg aldrig set/hørt __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wendt (ny bruger); hørt-hørt! 
Jkjaers; der er nok fremstillet kabler med guld eller forgyldning, men guld er vist ikke optimalt hvis det gælder lede-hastighed, tror jeg nok!?
Næh; kablerne var bare meget dyrere end almindelig ringeklokke-ledning, og såmænd også bedre, omend vi var nogle som forbandede disse Monster multistrand langt ind i 3H.
Jeg blev dog rigtig gode venner med Monster Powerline 3, timecoherent, og de spiller stadigvæk musik hos en lidelsesfælle. Sidst jeg så dem, var de godtenok nået ned i en længde af 2 x 1,75 meter.
Guld? Gu´var de blanke og skinnende, men guldet blev båret i banken! Der er jo heller ikke guld i en guld-øl, nej! 
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt indlæg wendt,personlig er jeg fløjtenes ligeglad med om der er en videnskabelig forklaring eller ej,men det må meget gerne være testet af flere personer gerne herinde fra,men det bliver nok svært i praksis
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes mange gode tweaks. Helt sikkert. Men der findes så sandelig mindst ligeså mange tweaks der er ren nonsens.
Jeg holder på at A - B test er det eneste der dur for hver enkelt tweak. Dvs blindtest. Ellers dur det ikke. Man skal ikke vide på forhånd om feks disse sikringer er blevet skiftet ud med en anden der er poleret. Der skal helt klart stå en person og skifte som han har løst til og så må den lyttende person så oplyse om han kan høre forskel. Alt andet er efter min mening rent nonsens.. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
F.Christians skrev:
Og de grinede vist også af "guldkabler" for 20 år siden; det gør man ikke mere, vel?
|
|
|
Er der rent faktisk nogen der nogensinde har fremstillet et GULDkabel? Jeg har hørt betegnelsen guldkabel mange gange om kobberkabler med klar skærm, men et enegnligt kabel der faktisk indeholder guld (lyder rimeligt pebret) har jeg aldrig set/hørt |
|
|
NLE signalkabel ,er lavet af guld se www.DualConnect,
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Først MGPprojectS og MRC_Hans; kører I så stadigvæk med lakridskabler og NKT-vaskemaskinekabel? 
...
Vær søde, og god dag til jer alle! 
|
|
|
Det er vel nærmere et "A'mar stangs kabel" når arealet når op på 50mm2 per leder , og så spiller det faktisk en anelse bedre en det gamle Monster-kabel
En anden ting med HT-kabler er jo, at de sidder direkte i signalvejen...
BJASCH skrev:
jkjaers skrev:
F.Christians skrev:
|
|
|
Er der rent faktisk nogen der nogensinde har fremstillet et GULDkabel? Jeg har hørt betegnelsen guldkabel mange gange om kobberkabler med klar skærm, men et enegnligt kabel der faktisk indeholder guld (lyder rimeligt pebret) har jeg aldrig set/hørt |
|
|
NLE signalkabel ,er lavet af guld se www.DualConnect,
|
|
|
Gryphon laver forgyldte sølvkabler til både signalkilder og højtalere.
http://www.gryphon-audio.dk/default2.asp __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK; så NLE laver guldkabler (så tror det F med de priser!) og Gryphon laver forgyldte sølvkabler.
Det lyder også lidt mere af "hifi" end Supra´s fortinnede kabler.
Nå, tin kan SQ være udmærket til at lede elektricitet.
MGPprojectS: 50mm^2? Pjut-kabler; de kan da ikke lede bas, eller hvad?!
Hvad med kørestrømskabler fra de danske jernbaners electrificerede strækninger; de holder vist over 200mm^2? Så er det bare om at finde nogle stik som passer, sårn nogenlunde, og så få slagloddet dem på!
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad har hvordan de enkelte lederes lederegenskaber at gøre med lyden af samme  jeg påstår man ikke kan måle lydindtryk,men ved godt der er mange med 18 års skole gang herinde der kan
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
...
MGPprojectS: 50mm^2? Pjut-kabler; de kan da ikke lede bas, eller hvad?!
Hvad med kørestrømskabler fra de danske jernbaners electrificerede strækninger; de holder vist over 200mm^2? Så er det bare om at finde nogle stik som passer, sårn nogenlunde, og så få slagloddet dem på!
|
|
|
Øh, nåh! Så er det da derfor det hele lyder som en ghettoblaster 
Kablerne blev lavet for sjov og som test med alm. OFC 12,5mm^2 Monster kabel og et OFC fladkabel á la Gryphon PSC __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
OK; så NLE laver guldkabler (så tror det F med de priser!) og Gryphon laver forgyldte sølvkabler.
Det lyder også lidt mere af "hifi" end Supra´s fortinnede kabler.
Nå, tin kan SQ være udmærket til at lede elektricitet.
|
|
|
Prøv du at lægge ører til NLE's signalkabler med ledere af 24 krt. guld....
Det er et fremragende materiale til overførsel af lydsignaler. Prøv selv!
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes du det er en positiv udvikling af NL er begyndt at sælge signalkabler til tusinder af kroner frem for en forforstærker til 1000 kr som for år tilbage?
Hvad sker der med forbedringen af de basale lydprodukter når forbrugerne køber sindsygt dyre kabler? Hvad ville du gøre som fabrikant?
Sagen er at hifi branchen og forbrugerne er blevet en stok konservative religiøse tabere med dårlige indtægter. Grimme koner og små biler. Og ikke mindst et hifi anlæg der ikke lyder bedre end for 20 år siden. Det er bare af guld. Mega fælles psyko tweak.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bringer helt ny mening til begrebet golden ears.
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
Prøv du at lægge ører til NLE's signalkabler med ledere af 24 krt. guld....
Det er et fremragende materiale til overførsel af lydsignaler. Prøv selv!
Mvh.
Nilau |
|
|
Selvfølgelig er det fremragende. Interessant nok har guld imidlertid ikke så gode elektriske egenskaber som sølv.
Så længe man taler om analogkabler, kan det påpeges, at er kabel med bedre ledningsevne og bedre skærmning har en teoretisk gunstig virkning på lyden. Men i et fornuftigt konstrueret anlæg svarer det til at påstå, at man ser månen tydeligere ved at stå op på en stol. Det er jo ikke forkert, men rigtig rigtigt er det nu heller ikke.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt MRC_Hans; men stolen skal altså være en barstol, ellers kan man ikke se månen ordenligt!
Jeg er nu af den skole, som hårdnakket påstår, at nøgne kabler er bedst. Så længe vi taler om signalkabler (analog liniesignal) på max 1 meter, og højttalerkabler på max 2 x 3 meter.
Klart (sårn nogenlunde) at DVI/HDMI på 10 meter og mere, skal afskærmes!
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Jeg er nu af den skole, som hårdnakket påstår, at nøgne kabler er bedst.
|
|
|
Så hellere piger.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg afventer stadig med spænding Mr. Antisilver svar på MRC_Hans' spørgsmål om, hvorvidt man må afvise, at ens anlæg spiller bedre hvis man maler sin havelåge, uden først at have afprøvet det.
Det er nemlig ganske relevant, mener jeg. Hr. Antisilver må jo have en mening om, hvorvidt der overhovedet kan tænkes et tilfælde hvor det er i orden, at afvise et tweak uden at have prøvet det selv?
Jeg indrømmer blankt, at mit private Hi-Fi nok repræsenterer en samlet nyværdi på 5000,- da det blev købt i starten af 90'erne, og tilmed er højttalerne langt fra optimalt placeret - deres placering forbryder sig mod væsentlige basale lydtekniske principper. Det fungerer udmærket til mit private behov, men selvfølgelig er det noget andet når jeg er ude i embedets medfør (jeg bruger det dog faktisk til at kontrollere mix på, da det meget fint repræsenterer mange forbrugeranlæg).
Jeg har således ikke mulighed for, selv at teste nogen af disse tweaks, hvis jeg endelig skulle ønske det, men jeg har naturligvis intet imod at folk ønsker at forbedre deres anlæg, selv i det helt små, sålænge det bare ikke er absurde påstande. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |