Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 04:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon dvd-a11 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Til jdg1:

Nu går jeg ud fra at du kører komponent fra din nye super fede A-11 til dit TX-36PD30, og hvordan er det så i forhold til rgb? Jeg er selv ved at spare sammen til A-11, og har samme TV, dog kun i 32". En af mine venner har også A-11, og den lyder bare for fedt, specielt SACD har overrasket mig meget, dog først efter vi fik sat det ordentligt op inde i A-11'erens menuer, idet ved stereo, DVD-audio og SACD er det A-11 der styrer lyden, (kører selvfølgelig analog) og ved film, DD & DTS er det forstærkeren (digital koaxial).

Hilsen Christian.
Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 03:31 | IP-adresse registreret  

Har du sammenlignet med HTPC på allle områder?

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:
Til jdg1:

Nu går jeg ud fra at du kører komponent fra din nye super fede A-11 til dit TX-36PD30, og hvordan er det så i forhold til rgb? Jeg er selv ved at spare sammen til A-11, og har samme TV, dog kun i 32". En af mine venner har også A-11, og den lyder bare for fedt, specielt SACD har overrasket mig meget, dog først efter vi fik sat det ordentligt op inde i A-11'erens menuer, idet ved stereo, DVD-audio og SACD er det A-11 der styrer lyden, (kører selvfølgelig analog) og ved film, DD & DTS er det forstærkeren (digital koaxial).

Hilsen Christian.

Hej Christian,

Jeg går ud fra, at du med rgb mener scart?  Det har jeg ikke prøvet med A11'eren.  Jeg kan dog sige så meget, at billedkvaliteten er lysår foran min gamle denon 2800 (jeg nu skal sælge), der jo også havde et rigtigt godt billede.  A11'eren er bare suveræn!

Mht. progressive scan i PAL skal du dog være opmærksom på, at det kører i 50 HZ og kan flimre en anelse.  Men hvis du f.eks. har sat det op med DVE og indstillet kontrast, lys m.fl. korret, så er der tale om minimal flimren, man kun lægger en smule mærke til ved meget lyse scener.

Med dvd-audio bruger jeg indtil videre denon-link, da man så slipper for bøvlet med opsætningen af dvd-afspilleren og man ligeledes slipper for alle de mange "spaghetti-kabler" .  En gang i marts måned kommer der en opgradering til denon link 3rd edition og så kan man også overføre SACD via dette kabel. 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Thue K skrev:

Har du sammenlignet med HTPC på allle områder?

Jeg har rodet en anelse med HTPC gennem tiden, men har langt fra fået et så godt billlede, som jeg har nu med A11'eren.  A11'eren har ligeledes indbygget scaler, der efter sigende skulle fungere rigtigt godt.  Jeg har (endnu ikke) projektor eller plasma, så jeg har ikke haft mulighed for selv at teste scaleren.

Der er dog en del tråde på avsforum vedr. A11'eren (5900 i USA), der kan du selv kigge nærmere.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Mht. progressive scan i PAL skal du dog være opmærksom på,
at det kører i 50 HZ og kan flimre en anelse. 

Den skal jeg lige ha' uddybet. Jeg troede at progressive scan
betød at den upsampler hvert halv-billede til et fuldt billede så det
kommer til at køre 100Hz. Har jeg galt fat i det?
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

På billedrørs-tv kører PAL progressive i 50 Hz, og NTSC progressive kører i ca. 60 Hz.

Wicket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Så fik jeg muligheden for at teste marantz dv8400 op mod denon a11'eren. Billedemæssig løber den fra marantz'en, fik dog kun testet det med dvi, med sanyo z2 projektor. 

Lydmæssig synes jeg marantz'en er bedst, det skal dog siges at a11'eren lige var taget ud af kassen, så måske ikke en helt fair sammenligning.

Har du oplevet en forbedring efter den har fået nogle  timer på bagen jdg1 ?

mvh

Claus

Til top Vis Wicket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wicket

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Wicket skrev:

Hejsa

Så fik jeg muligheden for at teste marantz dv8400 op mod denon a11'eren. Billedemæssig løber den fra marantz'en, fik dog kun testet det med dvi, med sanyo z2 projektor. 

Lydmæssig synes jeg marantz'en er bedst, det skal dog siges at a11'eren lige var taget ud af kassen, så måske ikke en helt fair sammenligning.

Har du oplevet en forbedring efter den har fået nogle  timer på bagen jdg1 ?

mvh

Claus

A11'eren skal helt klart spilles til!  Allerede efter de første ca. 10 timer lyder det en del bedre!  Min forbedrer sig stadigvæk fra dag til dag.  På avsforum har jeg læst, at der skal gå i hvert fald 100 timer, før end man får det optimale ud af den.  Så ha' lidt tålmodighed.....det bliver belønnet!   Hvad bruger du af forstærker?

Wicket
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa Jdg1

Jeg endte med at købe en helt anden dvd, nemlig marantz dv12s2 som fejede begge af banen indenfor alle katagorier... men den er selvfølgelig også noget dyrere. Jeg bruger en thule sphere av120 som forstærker.

Mvh

Claus

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

hehe...ja, det er jo næsten en fordobling af prisen

Men den ser da meget spændende ud!  Du må endeligt fortælle lidt om den!  Hvilket progressive scan kredsløb bruger den?

Wicket
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke kunne finde ud af hvilket progressive scan kredsløb den bruger... synes ikke det står nogen steder, kan selvfølgelig være at andre ved det ??

Der er ikke lavet nogle reviews endnu efter hvad jeg ved, andet end det marantz har til at stå på deres hjemmeside.

Specifikationer kan bla. læses her : http://www.arts-audio.nl/pdf-bestanden/premium_DV-12S2.pdf

Jeg er vildt imponeret over den cd lyd den smider ud, bedste jeg har hørt fra en dvd til dato. Billedemæssig blev den sammenlignet med a11 på en z2 i forretningen, men kun gennem dvi. Jeg synes marantz'en gav noget skarpere billeder og flere detaljer.

Har desvære ikke en projektor endnu... men det kommer så snart min bankmand er faldet lidt til ro.

Skal teste videre i weekenden! Så snart jeg får fat i et kamera skal jeg nok lige smide mit setup op.

mvh

Claus

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej,

kan se at Wicket har oplevet A11 + PLV-Z2 via DVI - er der nogen der har erfaringer med hvorledes man får DVI-forbindelsen op at køre???

Jeg er netop i gang med at få dette setup til at spille, men aktivering af DVI-out på A11 afstedkommer kun kortvarigt output (sommetider ses et halvt billede på lærredet), hvorefter DVI indikator LED'en på A11 slukker igen. What's wrong??

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 27 September 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

En gang i marts måned kommer der en opgradering til denon link 3rd edition og så kan man også overføre SACD via dette kabel. 

Er denne opgradering kommet ?

For på Hifi-klubbens hjemmeside skriver de vedr. dvd 3910 :

I skrivende stund gælder dette ikke SACD, men Denon venter kun på en godkendelse fra rettighedshaverne til dette format. Teknisk set er DenonLink fuldt ud i stand til at overføre SACD, og når godkendelsen kommer, er det kun en enkel software-opgradering, som skal til for at overføre dette format. DenonLink er teknisk overlegen i forhold til både HDMI og FireWire, som bl.a. Sony og Pioneer bruger, og lydkvaliteten med denne overførsel er betydelig bedre. Det skyldes blandt andet, at DenonLink giver meget mindre digital støj og færre jitter-problemer end HDMI og FireWire.

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Da jeg tog afsted (bor nu i USA), var den ikke kommet endnu.  De ligger stadigvæk og slås om rettigheder osv.  Men mon ikke der snart sker noget?

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Er der ikke kommet flere til der måtte have anskaffet sig denne pragtfulde maskine - er selv meget i tvivl om det skal være A11 eller 3910. Jeg kører AE-500 projektor som kører i bla 10 bit hvor 3910 kører 12 bit - dette kan vist give problemer.
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 30 November 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hej alle....

Jeg har lige købt en A11 fra HiFi-Klubben's OPRYDNINGSSALG for kr. 9.900,- og har nu haft den i et par dage...   og jeg får ingen søvn... den er sku' lækker...   Stod i mellem valget at købe 3910 til kr. 10.000,- eller A11 til kr. 9.900,- og jeg kan undre mig over at modellen forlod markedet så tidligt, ganske vist har den ikke HDMI, men kun DVI... men det er f... en fed lydmaskine... jeg har kun nået at se een film, ellers har den kørt med CD'er...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 November 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Er der ikke kommet flere til der måtte have anskaffet sig denne pragtfulde maskine - er selv meget i tvivl om det skal være A11 eller 3910. Jeg kører AE-500 projektor som kører i bla 10 bit hvor 3910 kører 12 bit - dette kan vist give problemer.

De 12-bit er i selve billed-chippen på 3910 og har indflydelse på hvordan den behandler billedet. Det har intet at gøre med hvad den skal sættes sammen med, i dette tilfælde din Pana-projektor.

Den sammensætning kan du roligt køre med, og det er iøvrigt en fed dvd-afspiller.

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 December 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Martin_Kbh skrev:

De 12-bit er i selve billed-chippen på 3910 og har indflydelse på hvordan den behandler billedet. Det har intet at gøre med hvad den skal sættes sammen med, i dette tilfælde din Pana-projektor.

Den sammensætning kan du roligt køre med, og det er iøvrigt en fed dvd-afspiller.

He ..he - selv jeg er blevet klogere på to år
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 December 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej alle....

Jeg har lige købt en A11 fra HiFi-Klubben's OPRYDNINGSSALG for kr. 9.900,- og har nu haft den i et par dage...   og jeg får ingen søvn... den er sku' lækker...   Stod i mellem valget at købe 3910 til kr. 10.000,- eller A11 til kr. 9.900,- og jeg kan undre mig over at modellen forlod markedet så tidligt, ganske vist har den ikke HDMI, men kun DVI... men det er f... en fed lydmaskine... jeg har kun nået at se een film, ellers har den kørt med CD'er...

mvh. Jan

Det er også en rigtig lækker DVD du har fået dig der til en ren røverpris, tillykke med den . Vi er ikke spor misundelige  

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 December 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Til Martin...

Vil det sige, at du har købt en A11...?    Hvis jeg havde en projektor, ville jeg helt klart vælge 3910, da HDMI næsten er et must her... MEN hvis man som jeg har et alm. billedrørs tv, eller har en fladskærm, så ville jeg helt klart vælge A11... - som tillæg får man jo også en fed CD/SACD afspiller som er lige en tand bedre end 3910

Til Acer...

Ja det var ret fedt at få fingre i den A11, de havde 3 til salg og de blev revet væk i løbet af 2-3 dage... og i følge deres eget EDB-system er der ikke flere fabriksnye maskiner til salg i nogen af HiFi-Klubben's butikker... så det var lige sidste udkald...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne