| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 06:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ning:Det er ikke sikkert at det er gjort med ny rem alene.Det er ikke utænkeligt at du også lige skal ha' fjernet størknet smørelse i hhv capstan'er og trykrulle(r),og gi' det frisk smørelse.Jeg ved ikke hvor fingernem du er?Jeg 'kan selv' på mine gamle og oldnordiske Tandberg TCD3XX  De spiller absolut hæderligt,uden at de nærmer sig det såkaldte 'high-end'.Men det har de aldrig været,de er bare hamrende gode brugsmaskiner med rigtig go' lyd i  Det er iøvrigt maskiner til maks 200 kr pr stk.Jeg har 5,og de tre af dem har jeg fået kvit og frit(blandt andet en meget lækker TCD320,som R-l-b har været så storsindet at donere til mig,som 'værdigt trængende'  )
Jeg håber at du får gjort noget ved din LX3,for du har en 'aha'-oplevelse i vente,hvis det er længe siden du har hørt dine bånd __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh. kassettebånd. Minderne ruller ind over mig. Gav en H/K TD4400 væk for 3-4 år siden. Dumme dumme mig. Den var i mint condition. Og den spillede helt forrygende, prisen taget i betragtning. Ellers var det en Dragon der stod for underholdningen i gamle dage. Af spoler var det en Tandberg Crossfield X-9100. Nøjj, den savner jeg også. Mozart´s : Tryllefløjten i Bergman opsætningen. Namme nam.
Har stadig microfonerne endnu et sted
Og Tante berg, hvis jeg finder dem, vil det så være noget for dig til din store samling? __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat:Hvis du har Tandberg mikrofoner liggende og flyde(og de virker...),så er jeg interesseret  Der er jo blevet holdt et par 'sing-along'-sessions her i huset,med mine to gamle Tandberg TM4 mikrofoner  Det er sk*de-skægt!!
Det der med at du gav din båndoptager væk,det er du ikke den eneste der har gjort i nyere tid.Jeg nærmest forærede min Tandberg TCD3014 med infrarød fjernbetjening,manual og original emballage væk,til en nordmand,for ca 4 år siden....  Men på det tidspunkt var jeg iskold overfor Tandberg og hifi generelt......altså indtil sidste år,hvor min mor fik en Tandberg reciever  Jeg kan ikke få mig selv til at ærgre mig alt for meget over det.Sådan skifter interesserne jo,afhængigt af omstændigheder,du ved __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| Når jeg optog fra cd til et bånd,så lød båndet altid markant bedre end cd'en det kom fra........!!! |
|
|
Det har jeg også lige oplevet! Jeg satte min Teac CX-310 fra 1979 til at optage musik fra PC'en, da jeg havde læst herinde, at det ville komme til at lyde bedre og mere "analogt". Jeg var meget spændt på resultatet, men blev slet ikke skuffet! Lyden var nu langt mere blød og behagelig at lytte til, og det var som om at bassen var en smule dybere. 
Jeg havde ellers frygtet, at det var kommet til at lyde indelukket (har hørt det på andre kassettebånd), men lyden var overraskende "åben", med en dejlig blød diskant.
Min Teac har dog også en lille smule "vibrato" i toppen, dog langt mindre end en gennemsnitlig VHS-video, men stadig nok til, at man kan høre det. Det er dog ikke noget der generer mig. Hvis man renser den, kan man sikkert få den til at køre fuldstændig glat igen.
Her er et billede af den:

Uden låg:

|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nakamichi RX505-E kører stadig her til stor moro og fornøjelse  En dårligt indspillet CD optages på tape, og så er der noget analogt og ørevenligt i højttalerene...hehe.... Ej...Skønt med de gl. klenodier, men træerne vokser altså ikke ud af skoven længere, måske pga. naturlig alders-nedsat rå-bånd-ydelse?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad bruger i til at rense tonehoveder? jeg er vist løbet tør for isopropyl alcohol og er ikke sikker på at det kan købes længere?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub:Jeg har i årevis brugt isopropyl-alkohol.Og det skader i hvert fald ikke.Men jeg tror ikke at det kommer helt i dybden,efter at jeg fik fingre i en manual til en Tandberg-båndoptager(TCD300 1972-74).Der står højt og tydeligt at man skal bruge renset benzin!  Nu lavede Tandberg jo selv tonehoveder,så de må jo kunne holde til det.Om det gælder for andre mærker ved jeg ikke.
Jeg skal selv ha' indkøbt renset benzin.Jeg er ret sikker på at det vil rense især trykrullerne,så overfladen bliver som 'ny' igen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Isopropyl alkohol kan du købe hos Matas ca. 20,- kr. for en lille flaske.
|
| Til top |
|
| |