| Forfatter |
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
|
hej
hvis jeg havde givet 30.000dkr (eller bare tilnærmelsesvis) for en rega 9 ville jeg fan'me stå på hovedet for at retfærdiggøre en sådan lemfældig omgang med penge.
krydsmads
|
|
|
Prøv at kikke på din pladespiller .. ved du hvad noget sort plastik koster !! 
Hilsen King...:-o
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brorlille
Nu er det ikke et demokratisk forum, så inhabilitetsproblematikken er irrelevant.
De eksreme pristigninger du taler om er, igen, et udtryk for at du taler før du tænker. De eneste produkter, vi idag sælger, som Hi Fi klubben også havde, er pick upper og tonearme og lad os da lige sammenligne priserne.
Elys i Hi Fi Klubben 1000,- nu 1000,-
Super Bias i Hi Fi Klubben 650,- nu 695
Bias i Hi Fi Klubben 500,- nu 475,-
RB 300 i Hi Fi Klubben 1995,- nu 1895,-
RB 250 i Hi Fi klubben 1295,- nu 1195,-
Og det på trods af at Hi Fi klubben havde fordel af en pundpris på under 9,-
Altså Brorlille, hvad vil du egentlig med din smædekampagne ?
Venligst
Bent
MEDLYD
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ørstrøm,
Jeg har en ven i Tyskland der har en AVID! Og jeg syntes at den har nogle meget sunde konstruktions principper, hvilket jeg også mener at de gør rede for på deres hjemmeside.
Desværre var jeg en ignorant for over 10 år siden og skiftede alt mit vinyl ud til fordel for CD. Så når jeg i dag oplever lyden af vinyl, syntes jeg bare at det er fedt, så jeg kan ikke udtale mig om den lyder bedre en andre, high-end spillere.
Men det kunne være der er andre her i forumet, der ved noget mere om AVID!! ALTSÅ hvis tråden kan komme tilbage på spor. Peter
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo !!! Men det kunne være der er andre her i forumet, der ved noget mere om AVID!! ALTSÅ hvis tråden kan komme tilbage på spor.
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kikke på din pladespiller .. ved du hvad noget sort plastik koster !! 
Ja"noget sort plastic"er temmeligt dyrt, hvis det også skal maskineres poleres og monteres bliver det helt usædvanligt rasende dyrt, se bare ClearAudio fx.!
Mvh.Jens/Modifix, - der både har købt, maskineret, poleret og monteret erhvervsmæssigt.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
rygterne siger ellers, at rega krævede, at hifi-klubben hævede prisen og det ville hifiklubben ikke og droppede så agenturet
krydsmads
ps king, du behøver ikke sende private mails til mig, men du er måske bents schäferhund?
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brorlille
Du underbygger hermed min mistanke om at dine udsagn, i højere grad, end realiteter er baseret på rygter og fordomme.
Rega levede med Hi Fi Klubbens prissætning i 14 år, hvorfor det ville være besyndeligt at de pludselig skulle fremføre et kardinalkrav om at prissætningen skulle ændres. Ydermere ville vores prissætning jo så også være en torn i øjet på Rega.
Nej, Brorlille prøv at holde dig tættere på facts og tag så at få hørt en Planar 9 istedet for at lade dine fordomme få overtaget.
Venligst
Bent
MEDLYD
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
ja hvem ved hvad der er facts?
folk kan jo selv se priserne (hifi revyen 1999)
det var mit sidste indlæg i denne "røvslikkerdebat"
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo brorlille !! NÅÅÅÅ
|
| Til top |
|
| |
rega Branchemedlem

|
| Sendt: 11 December 2003 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brorlille
Hvis det har undgået din opmærksomhed, hvilket jeg går udfra, så er alle Rega`s produkter blevet fornyet siden den gang, så vi sammenligner altså æbler med bananer. Som nævnt i et tidligere indlæg er de få sammenlignelige produkter der stadig eksisterer, ikke dyrere end de var hos Hi Fi klubben og det er facts.
Det der er meget mere interessant er, hvad du mener med røvslikkerdebat, som jeg ser det er du da den eneste der har været latrinær og mig bekendt er der da ingen der har "slikket" dig.
Venligst
Bent Sejbæk
Medlyd
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 17 December 2003 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set Avid Volvere Sequel i HIFI News December 2003 nr. prissat til 3500 GBP, og de omtaler Avid Volvere til en pris af 2000 GBP. Man kan opgradere fra Volvere til Sequel for forskellen, altså 1500 GBP. Forskellen går til bedre motor og strømforsyning.
Den store Avid Acutus koster 5000 GBP.
Jeg tror at alle priser er excl. arm og pu 
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 18 December 2003 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
2000 gbp? Det lyder ikke som en hel uoverskuelig mængde penge, og så kunne det jo være man var så heldig at finde en brugt e et sted.
Pengene er mildest talt ikke til det lige nu, men man har jo lov at drømme! 
Og tak til Gli-, king, CPH-R og de tidligere der blev på tråden og ikke gik i heftig debat om Rega vs. etc.  __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
Agrippa Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får en normann lov til å si noe her også....? 
Avid har nettopp sluppet en ny "økonomi" modell ved navn DIVA til £1000 (med tonearm tror jeg, men er ikke sikker på dette...). Svært gode tester i flere blader, blant annet HiFi Choice. Personlig synes jeg Avid platespillere er stygge som f**n, men det er jo en smule subjektivt da.....
Ellers hadde jeg for kun få uker siden en Rega P9 (m/RB600 arm) på utlån, sammen med en brukt Nottingham Analogue Spacedeck (m/Syrinx PU3 arm), en Project RPM-9 (m/Project karbon arm...) og en Bluenote Bellavista (m/Bluenote arm, husker ikke navnet). Etter min ringe mening (jeg har dog eid GyroDec MkIII, Manticore Mantra, Project 6.9, Rega P3, Alphason Symphony, Ariston RD40, Roksan Xerxes, Linn LP12 og Systemdek II opp gjennom årene) var Rega'en relativt klart den svakeste av disse, med en noe upresis bassgjengivelse og en litt skarp diskant. Jeg hadde også følelsen av at motoren var en smule upresis, men det kunne selvsagt være kun mitt eksemplar. Bellavista'en var klart den peneste (!), men med en for søt og mørk lydkarakter for min smak. Alt låt for pent... RPM-9 var bra, men ikke strålende, på de fleste punkter og hadde bortsett fra Spacedeck'et den mest nøyaktige motoren. Litt dårlig bass også på denne. Den klart beste av dem var uten minste tvil NA Spacedeck. Fast, kontant bassgjengivelse; svært god detaljering; perfekte "rundetider" og en utrolig støyfri bakgrunn. Den kjøpte jeg! Uten særlig tvil en av de beste platespillere jeg har hørt og tilnærmet på høyde med f.eks. Michell Orbe, WB Full Circle og Audiomeca Romance. Alt etter min mening selvsagt....
Hvis det skulle være av interesse, spilte alle fire med følgende utstyr:
Audio Technica AT-OC10 & Grado Reference Reference pick-up'er; Classe DR 6 forforsterker m/RIAA; Electrocompaniet ECP1 RIAA; Modifisert LC Audio Millennium XP effektforsterker; Living Voice Auditorium Avatar høyttalere; Supra EFF-IXLR, Monster M1000i og Straightwire Symphony II kabler.
Kos dere med vinylen, uansett hva dere spiller den på!
Agrippa
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hi Agrippa! Fin gennemgang af grammoer. Er meget nysgerrig angående dine højttalere Avatar - fortæl om deres præstationer og da gerne om du havde samme procedure som ved køb af grammo.
|
| Til top |
|
| |
Agrippa Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heisann SES!
Hmmmm....når jeg kjøpte disse høyttalerne var nok fremgangsmåten en litt annen. Jeg hadde tenkt en stund på nye høyttalere, men hadde egentlig vurdert Mirage OM-5/7 eller andre bipolare design (Definitive Tech f.eks.) Så en dag så jeg disse til salgs brukt og siden jeg hadde hørt veldig mye bra om dem (de har fått en mengde priser i de fleste Hi-Fi blader) ordnet jeg med hjemlån og ble øyeblikkelig forelsket!!!
Når det gjelder data, er dette særdeles lettdrevne toveis konstruksjoner fra en produsent som ellers er kjent for å lage meget high-end hornhøyttalere. De har en ganske ekstrem følsomhet (for ordinære konstruksjoner) på 94dB og kan lett drives av en liten rørforsterker av god kvalitet, men har heller ingenting mot å få servert et par hundre watt. Ellers må jeg si at etter ca tre måneder har jeg ennå ikke oppdaget noen svake sider som er verdt å peke på. Det måtte i så fall være mangel på ekte dypbass, men personlig finner jeg det viktigere at den bassen som serveres er stram og kontrollert, enn at den går helt ned i kjelleren (jeg spiller mye akustisk musikk - jazz, blues og viser, men samlingen inneholder selvsagt også litt Metallica, AC/DC og annet slikt snacks...).
Det aller beste med Avatarene er dog mellomtonen, som overgår det aller, aller meste jeg har hørt, selv på langt dyrere konstruksjoner: fløyelsmyk, naturtro og bare deilig! Diskanten følger ikke langt etter i kvalitet, mens bassen også er meget bra med mindre man stiller krav om ekte dypbass. Bunnfrekvensen er selvsagt svært avhengig av rom og plassering, men jeg husker Hi-Fi Choice målte den ned til effektive 33Hz. Selv føler jeg at dette er litt optimistisk og vil anslå at 40Hz er den effektive bunnen i min stue. Derfra ruller den raskt av, uten å bli slapp og sløv.
Rent konstruksjonsmessig skiller de seg ut ved å være svært små i forhold til det fantastiske lydbildet de er i stand til å tegne. Alle komponenter er av absolutt topp kvalitet og Living Voice bruker blant annet High Density Fiber (HDF) i stedet for MDF i kabinettene til disse høyttalerne, noe som gir langt bedre stivhet og mindre resonanser. Elementer, delefilter o.s.v. er også av aller beste kvalitet.
Summa summarum - for den som kunne tenke seg et par relativt små, diskrete høyttalere med stor lyd og fantastisk finish kan jeg vanskelig tenke meg et bedre valg enn nettopp Living Voice Auditorium Avatar. Det måtte i så fall være Auditorium Avatar OBX-R, den dyreste i serien (som kun inneholder 3 høyttalere). Den minste i serien, Auditorium, koster nye i norge 24.000, mine Auditorium Avatar kommer på 38.000 og storebror (vel, de er alle like store...) OBX-R på 57.000. Relativt dyre ting, men de er virkelig verdt pengene! Nå var jeg heldig og fikk tak i et brukt par, men jeg er redd de aldri vil bli vanlige å finne på bruktmarkedet. De fleste som bruker såpass mye penger på høyttalere vil jo stort sett ha store, tunge ting som imponerer naboen....
Da håper jeg at jeg har gitt et lite inntrykk av det jeg må si er de aller mest imponerende høyttalerne jeg noengang har hørt (pris, størrelse og kvalitet tatt i betraktning selvsagt. Hadde jeg nok penger, ville jeg byttet disse i Mårten Design's nye Coltrane, men da må det nok en lotto gevinst til er jeg redd). Hvis du finner en forhandler, har en del tusen å bruke og bryr deg mer om kvalitet enn hav naboen tenker så anbefaler jeg på det sterkeste å låne et par hjem!
Agrippa
|
| Til top |
|
| |
Agrippa Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret. De er ikke til at høre i DK, men har læst meget positivt om dem - også af nogen der spiller musik. De virker nu ikke overdyre i England. Norge virker lidt dyrt som hifi land.
Er selv til Shahinian - men da vi har samme grammofon - ville jeg høre din mening og erfaring. 
PS - Og undskyld indbruddet i AVID tråden.
|
| Til top |
|
| |
Agrippa Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2003 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Norge er et dyrt land for ALT! Nåja, kanskje ikke helt sant - bruktmarkedet innen Hi-Fi er utrolig bra og aktivt og norske produkter er vanligvis mye billigere (selvsagt) enn utenfor norge. Ellers varierer det svært mye fra importør til importør - Auditorium Avatar koster nok ca 8000 mer her enn i hjemlandet. Hvis jeg har flaks blir vi kanskje med i EU før jeg flytter på aldershjem.....
Agrippa
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Agrippa...
Jeg finder intet overraskende ved dine oplevelser ang. pladespillerne. Det svarer fint til de materialer og konstruktionsprincipper, der er brugt.. ..
Du skriver, at bassen er "litt dårlig" på Pro-Ject RPM-9. Er det den version med akryl-pladetallerken du har hørt ? Hvis ja, under du dig selv, at lytte til den med MDF-pladetallerken. En rigtig opstrammer...- en helt anden pladespiller.
Spacedeck med Syrinx PU3...Er det denne:
http://www.nakedresource.com/phpBB2/album_page.php?pic_id=12 20
http://www.nakedresource.com/phpBB2/album_page.php?pic_id=12 23
Uden at kende armen, skylder du dig at høre den med en NA-arm.. ..
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der med det akryl? Hører I det råt, altså uden måtte?
Med hensyn til Livin Voice har jeg forhandlinger igang med at tage dem hjem til DK og rest Skandinavien.
|
| Til top |
|
| |