| Forfatter |
|
Agrippa Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli-: Har ingenting mot akryl, eller noen andre materialer for den slags skyld, bortsett fra at jeg rent estetisk ikke liker synet av det. Når det gjelder platespillerne jeg prøvde, hadde de alle sammen matter - de medfølgende og min egen "Platter Matter" ble brukt under prøvespilling.
Positivt at du tenker å ta inn Living Voice til Danmark/Skandinavia - disse høyttalerne fortjener definitivt et større publikum!
Schelde: Jeg trodde den nye P9's tallerken var keramisk? I alle fall er den det på Rega's webside og såvidt jeg husker virket også den jeg lånte slik. Jeg ble i alle fall fortalt at den jeg fikk låne var aller siste versjon.
Når det gjelder min lille sammenligning, så presiserer jeg at det som ble skrevet er MINE subjektive meninger, sammen med MITT anlegg, i MITT hus. Smak og behag kan selvsagt ikke diskuteres og jeg ville bare presentere mitt inntrykk. Til referanse så er mitt anlegg ganske nøytralt fra forsterkeriet og ut og jeg foretrekker derfor å bruke signalkilder som heller litt til den "varme" eller "mørke" siden. I så måte passet Spacedecket perfekt inn, uten at det på noen måte kunne sies å våre FOR "varmt" eller "mørkt". Imidlertid fant jeg det ganske klart overlegent også lydmessig og i forhold til timing. But as they say; your mileage may vary!
Når det gjelder armen, har du funnet frem til den riktige. Jeg er sikker på at NA's egne armer er minst like gode (det skulle da også bare mangle; Syrinx'en er 17 år gammel....), men dessverre synes jeg de er ganske stygge. Mange vil utvilsomt synes at det er et direkte idiotisk argument, men da jeg er like mye estetiker som audiofil, er det av stor detydning for meg. Etter min mening ødelegger man ikke et veritablet kunstverk som en Nottingham Analogue med et arm som ikke faller i smak estetisk.... :-)
Agrippa
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har havft en NA Spacedeck med Syrinx PU3. Specielt med Incognito rewiring var det en fantastisk velspillende kombination. Jeg solgte NA´en da jeg fik fingrene i en pladespiller der var måske lige et nøk bedre, men NA pladespilleren passer aldeles glimrende sammen med Syrinx PU 3. Jeg brugte den i øvrigt sammen med en Audio Technica AT 10. Er der tale om den samme pladespiller, John fra Norge?
MVH Mikke
|
| Til top |
|
| |
Agrippa Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel, vel, vel - tenk å møte deg her! Dette er vel ikke den riktige plassen for privat korrespondanse, med dere andre får ha meg unnskyldt et øyeblikk...
Jeg skulle faktisk akkurat til å skrive en mail til deg "Mikke". Skulle ha skrevet lenge, lenge før, men først ble jeg altfor opptatt med å høre på vinyl og deretter var hele familien så heldige å få ta del i influensa epidemien her oppe, med etterfølgende dobbelsidig lungebetennelse hos flere. Ukevis med underholdning av høy kvalitet! Nettopp ferdig nå for noen få dager siden, heldigvis helt uten varige skader!
Du har selvsagt sett ovenfor hva jeg synes om Spacedecket, så jeg går ikke videre inn på det. La meg bare nevne at siden jeg kjøpte det har jeg handlet like mye plater som jeg vanligvis gjør på et helt år!
Nåja, kanskje best å fortsette per e-mail, heller enn å irritere de andre deltagerne her altfor mye. Hyggelig å dumpe borti deg!
Agrippa
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agrippa skrev:
|
Schelde: Jeg trodde den nye P9's tallerken var keramisk? I alle fall er den det på Rega's webside og såvidt jeg husker virket også den jeg lånte slik. Jeg ble i alle fall fortalt at den jeg fikk låne var aller siste versjon. - Tror du misforstår mig ! Jeg skrev om Pro-Ject RPM-9.... Rega P9 er rigtig nok med keramisk tallerken.
Når det gjelder min lille sammenligning, så presiserer jeg at det som ble skrevet er MINE subjektive meninger, sammen med MITT anlegg, i MITT hus. Smak og behag kan selvsagt ikke diskuteres og jeg ville bare presentere mitt inntrykk. Til referanse så er mitt anlegg ganske nøytralt fra forsterkeriet og ut og jeg foretrekker derfor å bruke signalkilder som heller litt til den "varme" eller "mørke" siden. I så måte passet Spacedecket perfekt inn, uten at det på noen måte kunne sies å våre FOR "varmt" eller "mørkt". Imidlertid fant jeg det ganske klart overlegent også lydmessig og i forhold til timing. But as they say; your mileage may vary! - Den er jeg helt med på og det er også den eneste rigtige måde at "teste" på. Har selv en Spacedeck og finder den på ingen måde "mørk" eller "varm" - kun hvis pladen er det.. .. Må jeg spørge hvad du har sat den på (hviler på) ?
Når det gjelder armen, har du funnet frem til den riktige. Jeg er sikker på at NA's egne armer er minst like gode (det skulle da også bare mangle; Syrinx'en er 17 år gammel....), men dessverre synes jeg de er ganske stygge. Mange vil utvilsomt synes at det er et direkte idiotisk argument, men da jeg er like mye estetiker som audiofil, er det av stor detydning for meg. Etter min mening ødelegger man ikke et veritablet kunstverk som en Nottingham Analogue med et arm som ikke faller i smak estetisk.... :-) - Hmmm.. her bliver vi ikke enige.. .. De er da smukke i al sin enkelthed:

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Schelde og god jul !! Jeg så en Nottingham Analogue arm siste dag ,og må sige at den ikke er mekanisk godt lavet ! 
Julehilsen Fra King ....:o
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej king...
king skrev:
|
Hallo Schelde og god jul !! Jeg så en Nottingham Analogue arm siste dag ,og må sige at den ikke er mekanisk godt lavet ! 
Julehilsen Fra King ....:o
|
|
|
...Nå da.. - så er det heldigt at den lyder godt.
God jul til dig også.
|
| Til top |
|
| |
Agrippa Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2003 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schelde: Min feil selvsagt, må ha vært en liten kortslutning.... RPM-9 hadde som du antok akryl tallerken; modellen med tallerken av MDF har jeg ikke sett. Skal prøve å få hørt den neste gang jeg skigfter spiller - om 10-20 år! 
"Må jeg spørge hvad du har sat den på (hviler på) ?": Spacedecket hviler for tiden på en VM Acoustic vegghylle. Denne fungerer greit, men hvis jeg bytter ut det veggmonterte racket vil den ikke lengre passe inn og jeg har derfor tegnet en ny hylle som nettopp nå blir laget av en snekker. Denne vil ha to støtter som festes på veggen og to horisontale plater, hvorav den ene hviler løst på veggstøttene og den andre ligger oppå denne med dempeputer imellom. Utførelse i sort pianolakk, tenker jeg....
De er da smukke i al sin enkelthed: som du sier selv; her blir vi ikke enige! 
King: "må sige at den ikke er mekanisk godt lavet ! " > da lurer jeg litt på hva du egentlig har sett, for mitt deck er av meget god håndtverksmessig kvalitet. Det skulle da også bare mangle - det er vel knapt noen produsent som har laget platespillere så lenge som NA. Det hadde vel heller ikke blitt solgt 10.000 av dem hvis de var så dårlige....
Agrippa
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Agrippa !! Jeg mener at armen er ikke mekanisk godt lavet !! 
Julehilsen Fra King .... :-o
|
| Til top |
|
| |
Agrippa Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah, sorry! Atter en gang følger jeg for dårlig med. Fr prøve a skjerpe meg litt...
Agrippa
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Hallo Agrippa !! Jeg mener at armen er ikke mekanisk godt lavet !! 
Julehilsen Fra King .... :-o
|
|
|
Men det er en Rega arm ? 
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man taler om gode grammofoner ender det altid med at man taler om Nottingham . Det er suverænt det bedste hifi grej vi nogensinde har haft, og en gennemsnitlig tilgang af vinyl på 4-5 stk pr dag siden anskaffelse er vel at sætte to streger under.
Tror dog gerne at der er en del andre grammofoner med samme gode egenskaber - i det hele taget det sjoveste ved hifi er en grammofon!!!!! A matter of heart. Rega - Well Tempered - Yorke og andre får mig også til at smide 100kr til et hifi blad mere hvis de er på forsiden.
|
| Til top |
|
| |
Agrippa Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når Yorke først nevnes - er det noen som har eller har hørt en Series 7? Selv har jeg dessverre (!!!) aldri hatt sjansen, men hvis jeg skulle velge en annen platespiller spiller enn en Nottingham kun etter design og rykte, så måtte det bli den....
Agrippa
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hi Agrippa, hvis du vil dele lidt olie med mig så tror jeg godt at fru Annalog ville få konkurrence af Yorke.
|
| Til top |
|
| |