Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: 12 kvm bio - nye billeder side 20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hey MC_Disko.

Hvad gav du for din NAD T533 DVD-afspiller i sin tid?

Er noget pænere end de modeller de føre nu.

Mvh.

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Danny Andersen skrev:

Hey MC_Disko.

Hvad gav du for din NAD T533 DVD-afspiller i sin tid?

Er noget pænere end de modeller de føre nu.

Mvh.

Jeg mener det var 1100 kr, fik den som en demo model og ja, den passer lagt bedre i designet end de nyere modeller. jeg kunne dog godt tænke mig den nye T585

der er kommet nye baghøjtalere i stalden 2 stk concept 1. mangler bare lige at få lavet et ophæng, så kommer der flere billeder (indtil videre ser min opstilling således ud)

hyksi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 December 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Det ser da okaii ud hyvornår skal du have projektor til det der 

Forstærker: Sony STR-DE445

Højtalere: Dali 105.

Spilledåse: Plastation 2 den lille.

Til top Vis hyksi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hyksi

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Helt klart MC_Disco T585 er lækker, glæder mig til at se en test af den imod f.eks. Denon, Pioneer osv. Der kommer også snart en afløser for T763v2 der hedder T765, dog til lidt flere kroner. bliver fedt at se hvad den nye reciver kan præstere.

Mvh.

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

så fik jeg lavet nogle højtaler beslag. regnede i starten med at lave det i jern og så male dem, men har først mulighed for at lave det en gang i det nye år, kunne jeg ik vente på så det blev til et træbeslag.

her er lidt billeder.

(de er ik helt færdige her)

og her er så det færdige resultat.

her kan i se hvordan beslaget er lavet, temmelig simpelt, og virker perfekt

så nu må i lige smide en kommentar, hva syntes i, jeg er selv ganske godt tilfreds og det spiller dejligt så mangler der bare en aktiv sub og LCD

mvh / Michael

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 29 December 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud, godt påfund og dejligt meget billigere end det man kan købe :)
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Det ser godt ud, godt påfund og dejligt meget billigere end det man kan købe :)

præcis jeg havde ellers kigget lidt på, hvad der var på markedet, men kunne ik rigtig finde nogen som kunne få dem vinklet som jeg ville ha dem (som de sidder nu). så må man bare gøre det selv.

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

En rigtig fin ide du er kommet på der.. Ser godt ud..

Hvordan spiller de Concept 1 som baghøjt. til Concept 10? er der krafter/lyd nok bagfra?

Mvh.

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Danny Andersen skrev:

En rigtig fin ide du er kommet på der.. Ser godt ud..

Hvordan spiller de Concept 1 som baghøjt. til Concept 10? er der krafter/lyd nok bagfra?

Mvh.

jamen tak tak

de spiller skam fint nok. i starten var de lidt tamme.. men efter jeg har fået instillet alle højtalere ordenligt, så fungere de godt sammen med resten

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

Hey....

Så lige at du har den samme forstærker som jeg sad og slåsede med i går... what a bitch!

Jeg brugte en mindre evighed på at sætte højtalerne til osv...men det mest nederen er godt nok at man skal indstille den jubbas på et osd!!! Hvad er pointen???

Da jeg så langt om længe fik liv i sættet, så rykkede det også...Købte CW hele vejen rundt med 215 foran og den største aktive sub jeg har set til dags dato! Holy ¤%%%¤&(&=%&¤ det er højt!!!!

Hvordan ser det ud emd dine instillinger? ( fin indstillinger ) er det noget der tager lang tid tid at lave?

Deeablo

Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Hey....

Så lige at du har den samme forstærker som jeg sad og slåsede med i går... what a bitch!

Jeg brugte en mindre evighed på at sætte højtalerne til osv...men det mest nederen er godt nok at man skal indstille den jubbas på et osd!!! Hvad er pointen???

Forstår ikke hvorfor det har taget dig en "evighed" at sætte højtalere til ? det da lige til ? jeg havde hvertfald ikke problemer med det. kiggede du i instruktionsbogen ?

Da jeg så langt om længe fik liv i sættet, så rykkede det også...Købte CW hele vejen rundt med 215 foran og den største aktive sub jeg har set til dags dato! Holy ¤%%%¤&(&=%&¤ det er højt!!!!

har du ret i, den har dejligt meget effekt og trækker mit system helt fint nu har forstærker-effekten jo ik så meget med en aktiv sub at gøre, subben har jo dens egen forstærker.

Hvordan ser det ud emd dine instillinger? ( fin indstillinger ) er det noget der tager lang tid tid at
lave?

Deeablo

Som nævnt havde jeg ik de store problemer, og efter jeg har fået mine baghøjtalere op, og fået instillet det hele spiller det bare tip top og omkring hvordan jeg gjorde, så satte jeg bare en go dvd på (hvor jeg viste at lyden var go) mener det var the lord of the rings. derefter var det bare og lytte sig frem, og er nu lykkedes mig meget godt syntes jeg selv

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Hey igen...

Smarte Smile ak jo...en aktiv sub har sin egen forstærker...ved jeg skam godt....

Det hvad jeg mener er det der osd display som nad vil have man skal indstille forstærkeren efter...det er lidt irriterende.

Hvad kablerne angår....se den vejer jo lidt sådan en fætter og vores er pakket in i en skab der er tyveri sikret, samtidig med at vi kun kunne trække 1 kabel af gangen...så vi måtte have den ud og ind af skabet for hvert kabel....Det tog lidt tid....

Det der undrer mig er at Nad næsten forventer at man har super video eller coaxial kabel til ens skærm, da man ikke kan plugge et scart i og indstille derefter: Jeg har sikkert gjort det forkert, da min logik siger mig at den ville sende signalet ud gennem dvd´en, men det fik jeg ikke liget grejet hvordan det hang sammen.

Men det er en hærlig forstærker og jeg har købt det rigtige hjem. Den har max overskud til uanset hvad man sætter den til, hvadenten det er musik eller film.

Men igen....de osd indstillinger....noget med at man kan indstille forstærkeren efter rummet...ikke kun med large eller small højtalere, men mere fint....hvordan gør man det?

Deeablo

Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

har næsten samme setup, dog kun med  NAD T753v2 surround receiver. + NAD T515 DVD/CD

Men samme HT + Concept Sub

synes bare at NAD'en laver for meget sus i HT når man har skruet op omkring -15db og derover, høres jo mest i film scener med knald på hvor der så kommer en stille scene, desuden synes jeg at der er tendens til brum fra subben

har i oplevet noget af dette ??

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Hey igen...

Smarte Smile ak jo...en aktiv sub har sin egen forstærker...ved jeg skam godt....

Det hvad jeg mener er det der osd display som nad vil have man skal indstille forstærkeren efter...det er lidt irriterende.

Hvad kablerne angår....se den vejer jo lidt sådan en fætter og vores er pakket in i en skab der er tyveri sikret, samtidig med at vi kun kunne trække 1 kabel af gangen...så vi måtte have den ud og ind af skabet for hvert kabel....Det tog lidt tid....

Det der undrer mig er at Nad næsten forventer at man har super video eller coaxial kabel til ens skærm, da man ikke kan plugge et scart i og indstille derefter: Jeg har sikkert gjort det forkert, da min logik siger mig at den ville sende signalet ud gennem dvd´en, men det fik jeg ikke liget grejet hvordan det hang sammen.

Men det er en hærlig forstærker og jeg har købt det rigtige hjem. Den har max overskud til uanset hvad man sætter den til, hvadenten det er musik eller film.

Men igen....de osd indstillinger....noget med at man kan indstille forstærkeren efter rummet...ikke kun med large eller small højtalere, men mere fint....hvordan gør man det?

Deeablo

ja okay, det kan jeg godt se. men hvorfor har i det i et "tyveri sikret skab" står den da et offentligt sted eller ? men kan da så godt forstå du har haft problemer med ledningerne :-) og ang. instillingerne, så går du bare ind i menuen "channel levels" og fin instiller højtalerne.

Digi skrev:

har næsten samme setup, dog kun med  NAD T753v2 surround receiver. + NAD T515 DVD/CD

Men samme HT + Concept Sub

synes bare at NAD'en laver for meget sus i HT når man har skruet op omkring -15db og derover, høres jo mest i film scener med knald på hvor der så kommer en stille scene, desuden synes jeg at der er tendens til brum fra subben

har i oplevet noget af dette ??

Jeg oplever ikke rigtig nogen susen fra mine HT'er, men skruer stort set aldrig min receiver så højt op, er ikke nødvendigt. men kan da huske da jeg hørte mine højtalere sammen med en T756v2 var der da lidt susen, den måtte næsten os skrues helt til -5 db før der var ordenlig gang i højtalerne.
Omkring subben, så ved jeg det ikke, har ikke Concept sub.

Jeg vil heller ik købe en concept sub. overvejer en B&W sub.

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

hvorfor ikke en concept ?? spiller da dejlig dyb bas til prisen    ja man kan sikkert få bedre til dobbelt pris, meeen sådan er det jo med alt

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hvilken sub havde du så i tankerne Michael?.. ASW675? lille men brutal..

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Danny Andersen skrev:

Hvilken sub havde du så i tankerne Michael?.. ASW675? lille men brutal..

ej den er lige lovlig brutal til mig men har kigget på en ASW650 men har da os overvejet en suite sub. den har jeg dog ikke hørt i aktion. men jeg skal snart ud og kigge på det store subwoofer marked

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Ja det må du da heller  selvom jeg nu godt kunne forstille mig den effekt du har fra dine fronter på dit lille værelse

Heller ikke et dårlig valg med ASW650, giver nu pæn smæk fra sig, må nok indrømme jeg mest heller til B&W sub. Har en pæn blød med kraftig lyd. En Ikon Sub er nu også en værdig modstander til ASW650. Concept og Suite subber er ikke så kraftige som anden nævte, men til dit lille værelse så kan det vist fint gå.  

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

fair nok mht dybde, var mere når du nu har concept serien, se pænere ud i samme træsort, men er jo en smags sag, jeg valgt at gi de 3500dkk til en sub og så spendere pengene på en lcd skærm istedet. synes nu en concept gir fin bas, men mit rum er også 55m2

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:
fair nok mht dybde, var mere når du nu har concept serien, se pænere ud i samme træsort, men er jo en smags sag, jeg valgt at gi de 3500dkk til en sub og så spendere pengene på en lcd skærm istedet. synes nu en concept gir fin bas, men mit rum er også 55m2

grunden til jeg vil ha en B&W sub, er at jeg regner med at skifte til B&W S3 serien på et tidspunkt. og ja vil gerne ha træsorterne passer sammen. men hvis jeg alligevel vil skifte over, så tror jeg godt jeg kan leve med de ik lige er samme farve i et stykke tid og angående LCD skærmen, så blir det til sommer, når jeg flytter hjemmefra,.. os mere fordi de skulle falde væsentligt i pris det næste ½ års tid. på grund af den nye teknologi som er på vej ind..

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes