Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 20:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: 12 kvm bio - nye billeder side 20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

mht din NAD, synes du blæser "støjen" fra de 4 bund blæser er for tydelig ?

synes de er liiige til den gode side,  men min forstærker står også på en frithængede V1 glashylde ca 2 - 2,5 m fra lytte position

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:

mht din NAD, synes du blæser "støjen" fra de 4 bund blæser er for tydelig ?

synes de er liiige til den gode side,  men min forstærker står også på en frithængede V1 glashylde ca 2 - 2,5 m fra lytte position

har jeg ikke rigtig problemer med, eneste jeg rigtig kan høre når der er helt stille, er min dvd afspiller, som larmer lidt.

men har hørt at nogen har problemer med deres blæsere i NAD receivere.. men oplever jeg somsagt ikke selv.
Måske det kan skyldes at blæserene er "tilstoppet" med støv, har du tjekket om de er det? det kan nogle gange få blæsere til at larme lidt, har jeg hvertfald oplevet.

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Susen kan stamme fra dårlige kabler til ht´erne...støj fra kabler osv....ikke ordentligt tilsluttede kabler og meget mere....

Til det Nad anlæg jeg købte har jeg 12 meter lange kabler og der er ingen susen overhovedet

Deebalo

Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Deeablo skrev:

Susen kan stamme fra dårlige kabler til ht´erne...støj fra kabler osv....ikke ordentligt tilsluttede kabler og meget mere....

Til det Nad anlæg jeg købte har jeg 12 meter lange kabler og der er ingen susen overhovedet

Deebalo

det ik den slags susen vi snakker om. det er blæser susen.. har intet med højtalerne af gøre. og ja, ved godt at noget højtalerkabel godt kan få højtalerne til at suse.

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg sat nogle spikes på mine Højtalere. jeg havde mine tvivl om hvorvidt spikes ville være løsningen for mig. men syntes jeg efter lytning, at det er

i får selvfølgelig os lige et billede. og ja, pladerne under spiksene er lige lovlig store

hva syntes i

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu da godt nok ud!..

Hvor har du fået skaffet dem henne og hvor meget har du måtte give for dem??...

mvh
Henrik
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Det ser sgu da godt nok ud!..

Hvor har du fået skaffet dem henne og hvor meget har du måtte give for dem??...

mvh
Henrik

spiksene fulde med concept 10´erne, og pladerne som de står på, klippede jeg lige da jeg var i skole. (skal dog ha lavet en pænere plade). så alt i alt har det kostet mig 0 kr indtil videre

Jeg har dog planer om at dreje nogle spikes i rustfrit stål, i stil med DALI cone spikes. men har ikke lige tiden til det i øjeblikket.
jeg skal os ha købt mig nogle granit fliser til under HT`erne.

nogen som ved hvor jeg kan købe og få skåret nogle granit fliser til en go pris ?

Digi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

der er ingen støv i blæserne,  måske jeg bare er for fintfølemde i øregangene

mine ht kabler skulle være ok har kun 2,5 m kabel til hver front ht, og er hifiklub award winning kabler til 79,-dkk pr m, så helt ringe sku de ikke være

xillur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Er det din plan at spikene skal stå på en plade? Så ryger idéen fuldstændig med at bruge spikes. Fordelen ved spikes er at koble så godt til gulvet som muligt, så bevægelsesenergien fra enhederne ryger i gulvet istedetfor at få kabinetterne til at bevæge sig.

Jeg er klar over at du nok ikke vil sætte mærker i det fine trægulv, men så bør du finde på en anden løsning end spikes...

Til top Vis xillur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xillur

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Digi skrev:

der er ingen støv i blæserne,  måske jeg bare er for fintfølemde i øregangene

mine ht kabler skulle være ok har kun 2,5 m kabel til hver front ht, og er hifiklub award winning kabler til 79,-dkk pr m, så helt ringe sku de ikke være

måske

xillur skrev:

Er det din plan at spikene skal stå på en plade? Så ryger idéen fuldstændig med at bruge spikes. Fordelen ved spikes er at koble så godt til gulvet som muligt, så bevægelsesenergien fra enhederne ryger i gulvet istedetfor at få kabinetterne til at bevæge sig.

Jeg er klar over at du nok ikke vil sætte mærker i det fine trægulv, men så bør du finde på en anden løsning end spikes...

enten er du helt forkert på den, ellers er jeg. pladerne er der for at undgå risser i gulvet, det gør jo ingen forskel om spiksene står på en jern plade på gulvet, eller om de stod direkte på gulvet, vil næsten våge og påstå at det er bedre at de står på en plade (skal os ha købt nogle granit fliser på mål, som højtalerne skal stå på. 

ideen med at stille højtalere på spikes er da at fjerne vibrationerne i rummet ? og slippe for "buller-bass"

xillur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

MC_Disko skrev:
ideen med at stille højtalere på spikes er da at fjerne vibrationerne i rummet ? og slippe for "buller-bass"

Ja det kommer så an på hvad man ønsker at bruge krudt på, støjdæmpe for naboen eller give bedre lyd i lytterummet.

Hvis du kobler dine ht´ere hårdt til gulvet, får du bedre lyd, de kan næppe flytte gulvet meget og derfor dæmper koblingen(spikene) vibrationer i dit ht kabinet.

En helt anden vej er at sætte gummifødder på ht´erne. Så bliver alle vibrationer holdt som bevægelsesenergi i kabinettet og det _kan_ have negativ indflydelse på lyden, men naboer er glade, da koblingen til bygningen nu er dårligere...

Det er ren matematik, jo mindre areal du fordeler et vist tryk på jo hårdere kobler den til emnet. Du kan efterprøve det ved at sætte ht´en på foden og derefter sætte en spike på din fod .

Lige nu kobler du rigtig hårdt til en plade. og pladen står bare løst på gulvet og kobler egentlig ikke meget bedre end ht´en.

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

xillur skrev:

MC_Disko skrev:

Ja det kommer så an på hvad man ønsker at bruge krudt på, støjdæmpe for naboen eller give bedre lyd i lytterummet.

Hvis du kobler dine ht´ere hårdt til gulvet, får du bedre lyd, de kan næppe flytte gulvet meget og derfor dæmper koblingen(spikene) vibrationer i dit ht kabinet.

En helt anden vej er at sætte gummifødder på ht´erne. Så bliver alle vibrationer holdt som bevægelsesenergi i kabinettet og det _kan_ have negativ indflydelse på lyden, men naboer er glade, da koblingen til bygningen nu er dårligere...

Det er ren matematik, jo mindre areal du fordeler et vist tryk på jo hårdere kobler den til emnet. Du kan efterprøve det ved at sætte ht´en på foden og derefter sætte en spike på din fod .

Lige nu kobler du rigtig hårdt til en plade. og pladen står bare løst på gulvet og kobler egentlig ikke meget bedre end ht´en.

hifiklubben eller dig, som er forkert på den ? eller misforstår jeg bare hvad du skriver ?

fra hifiklubben:
Disse "kegler" fastgøres via dobbeltklæbende tape under højttalerne og sørger for at den bliver meget bedre isoleret fra gulvet. Det giver flere lydmæssige fordele; bassen blir strammere (gulvet spiller ikke med), vibrationer bliver ikke spredt rundt i rummet/bygningen på samme måde (hvilket naboen også vil sætte pris på), og når bassen bliver strammere vil detaljer i mellemtone og diskant også komme bedre frem!

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Har selv de samme spikes under mine concept 6, men har så købt nogle spikes i Thansen og skruet dem på plastik spikes. der fuldte nogle små runde plader med til sættet som man kunne ligge på gulvet og sætte spikesende i.

Grunden til at jeg købte dem i Thansen var at de kun kostede 60kr pr sæt, og i hifi klubben koster de vis 400pr sæt. og tror ikke på der er nogen forskel i lyden overhovedet. 

Men ellers ser dit anlæg rigtig lækkert ud.

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

xillur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

MC_Disko skrev:
hifiklubben eller dig, som er forkert på den ? eller misforstår jeg bare hvad du skriver ?

fra hifiklubben:
Disse "kegler" fastgøres via dobbeltklæbende tape under højttalerne og sørger for at den bliver meget bedre isoleret fra gulvet. Det giver flere lydmæssige fordele; bassen blir strammere (gulvet spiller ikke med), vibrationer bliver ikke spredt rundt i rummet/bygningen på samme måde (hvilket naboen også vil sætte pris på), og når bassen bliver strammere vil detaljer i mellemtone og diskant også komme bedre frem!

Det er et vanskeligt emne, så der er stor mulighed for misforståelser. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke er galt på den mht til spikes virkemåde. Spidsen borer sig ned i gulvet og giver en rigtig god kobling til gulvet. Hvis du vil afkoble kan du gøre det med f.eks gummifødder. De er faktisk at betegne som "flydende" over en hvis frekvens. Dobbeltklæbene lim har iøvrigt samme egenskab som gummi, bare i mindre målestok og selvfølgelig afhængig af tykkelsen.

Jeg ved ikke hvordan de spikes ser ud som HFK skriver om. Men den dobbeltklæbene lim er nok den mest afkloblene faktor, hvis ellers keglen er tilpas spids. Faktisk vil jeg mene at det kan være en uheldig sammenblanding med spikes og dobbeltklæbene lim (jeg har dog ikke ved selvsyn set det pågældende produkt) Istedet ville jeg sørge for en rigtig god mekanisk kontakt, f.eks fastspænding med gevind. Det er imidlertidig de færeste hifi entusiaster der er villig til at lave gevind i deres dyrt indkøbte apparater og netop derfor ses spikes med dobbeltklæbende lim.

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

så fik jeg lige skiftet de grimme store plader ud med nogle 2*2 cm aluminium plader ser lidt bedre ud..

der er ingen stof eller anden imellem pladen og gulvet, så skulle mene der er ok kontakt mellem gulv og højtaler ?

mvh / Michael

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

MC_Disko skrev:
så fik jeg lige skiftet de grimme store plader ud med nogle 2*2 cm aluminium plader ser lidt bedre ud..

der er ingen stof eller anden imellem pladen og gulvet, så skulle mene der er ok kontakt mellem gulv og højtaler ?

mvh / Michael

Om kontakten er oka kommer an på hvordan det lyder. Hvordan er det visuelt længere væk fra. mange gang giver det lidt på den side at få dem på spikes :)

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Om kontakten er oka kommer an på hvordan det lyder. Hvordan er det visuelt længere væk fra. mange gang giver det lidt på den side at få dem på spikes :)

syntes det lyder rigtig godt, før havde jeg problemer med buller bass men det problem er væk nu (har hvertfald ik oplevet det endnu)

rent visuelt ser det godt ud, de svæver lige de ca 2 cm over jorden som de skal

xillur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Det er super at det har løst dit problem  Grunden til at du ikke sætter spikene direkte i gulvet, er det fordi du ikke vil lave huller i gulvet?

Jeg har selv lavet en masse forsøg med mine højtalere og standere. Standerne har mulighed for spikes, både mod gulv og højtaler og det løs bedst i mit tilfælde.

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

xillur skrev:

Det er super at det har løst dit problem  Grunden til at du ikke sætter spikene direkte i gulvet, er det fordi du ikke vil lave huller i gulvet?

Jeg har selv lavet en masse forsøg med mine højtalere og standere. Standerne har mulighed for spikes, både mod gulv og højtaler og det løs bedst i mit tilfælde.

ja tror ik de gamle, ville blive specielt glade for spikes huller i gulvet

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

slettet*

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave