| Forfatter |
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og læser den lille tråd og bliver helt tørstig................... har lige åbnet en Schöfferhofer bier... lækker weisbier 
Skål til jer alle!
ps. det er da et dejligt forum vi har her  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jebber the er et dajligt forum sgåål.
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager at tråden kører lidt af sporet, men er lige med på en lytter her, er selv ved at samle info omkring rør, så der kan gøres et fornuftegt køb i nærmeste fremtid  __________________ Venligst Andreas
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen fyr løs - vi er her for det samme - måske kan vi hjælpe? Evt. i en ny tråd - så vi lissom blir v. emnet!!
Venligshhst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er skam ikke kørt af sporet, den kører bare lidt tomgang indtil der kommer lidt liv hr. mand som spørger om råd.
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz & tubefreak  Det er sgu godt med lidt hygge en sen fredag aften, sidder lige og lytter til Santana 
Men overvejer at købe en int. rørbamse i rimelig kvalitet, gerne brugt og under 10k, har dog set en sæt her på siden fra en forhandler, som godt kunne være noget for mig, men lidt dyrt...
Har i nogle gode bud på mærker ovs, ps det må gerne kunne lev. bare lidt effekt
__________________ Venligst Andreas
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg nok mest tilhænger af de gamle point-to-point wirede rør-amps. Derfor har jeg ikke rigtigt sporet radaren ind på, hvilke rør"bamser", man kan få nu om dage. Jeg har en sød tand for Leak - Dynaco - Quad - Marantz - McIntosh og noget tysk - Siemens - Klangfilm. Disse er stort set aldrig integrerede. Kigger man i på brugtmarkedet, så er der i denne tid lidt Leak til salg til en små 3000,- (for + slut). Det ville jeg helt klart føle mig fristet af, men der er ikke så meget effekt i disse. Men de lyder superdejligt ofg er noget mere funktionelt opbyggede uden for meget design-hensyntagen.(jeg håber ikke, at jeg får hele det nutidige rørfolk på nakken her !!)
Der er et væld af dels nogle kinesiske amps (som jeg desværre ikke rigtigt kender nok til), så jeg vil nok kaste bolden videre til nogle, som ved, hvilke amps man kan få nu om dage og som opfylder de kriterier, som du efterlyser.
Var der i.ø. ikke nogle rimelige Audio Innovations i 80'erne? Een, som hed model 500? og 800?.
så vidt jeg husker var de engelske - og dem er der vist solgt en del af. (do a seach)
Under 10K kan man i hvert fald få noget rimeligt godt, hvis det er brugt. Nypriser er sgu noget opkørte for disse plexiglas-templer (sorry), synes jeg.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at søge på MingDa på Ornec.com, og vær klar over at de ikke synger før der kommer NOS-rør i over hele linien!
Audio Innovation var vist bosiddende i England, men er konstrueret af de herrer Peter Qvortrup (nu Audio Note) og Erik Andersson (ham med Edison-forstærkersættet); så vidt jeg husker?! 
Lige under det sorte Audio Innovation-skilt: http://www.drtube.com/audioamp.htm
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for god infomation  så nu vil jeg søge som en gal på de forskellige __________________ Venligst Andreas
|
| Til top |
|
| |