Emne: Sub til stereo, hvilken? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Er det de denne lille subwoofer fra System audio SE175 ,du tænker på? (på 380 Watt IMPULS???)
Hvad mon det er i RMS?
Ved 8 ohm? ved 4 ohm? 10-20 -50 watt?.Vælg selv 
Det er absolut umuligt at læse nogen steder, hvilken effekt forstærkeren reelt afgiver, men vi får til gengæld gentagende gange oplyst, at den kan afgive op til 380 watt, og det er jo en direkte latterlig wattopgivelse, jævnfør debatten om Bilkas og andres tidligere urealistiske wattopgivelser.
Dette firma, har ikke ønsket at rette sig ind efter de regler, der gælder for branchen, og alene denne usaglige fremhævelse af urealistiske watt, og hemmeligholdelse af de reelle tal gør, at man bør holde sig langt væk, - så ønsker firmaet ikke at blive taget seriøst, men har kun konfirmander og andre, som desværre ikke ved bedre, som målgruppe!
Frekvensgang: 30 - 160 Hz (+(- 3 dB),
Tjaa,-det kan man dårligt kalde en subwoofer, når den ikke engang kan nå de 30 hz , og det til en pris på 3999 kroner !
Specielt i dette tilfælde betyder "elektroniksnakken" særdeles meget, og det kan derfor undre, at "Brok" opfordrer os til at se bort fra det!
Beklager,- dur ikke...

http://64.233.183.104/search?q=cache:dJLMHN1YMCQJ:www.hifish oppen.dk/lyd/hoejttalere/system_audio/system_audio_se175_373 _da.html+SE175+pris&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=5
|
|
|
Ja, ok, undskyld, beklager at det ikke du'r for dig, Beofan Godt jeg ikke er sælger, for så var jeg da gået sulten i seng.
Som sub til musikbrug i et ret lille rum synes jeg SE175 er et godt bud. det var det spørgsmålet gik på, ikk'? 
Du skal nok få solgt nogen af de der ass-bass 2, beofan.
mvh
Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været inde og læse på Wikipedia om RMS og blev desværre ikke ret meget klogere, tværtimod! Det er et komplicerdet emne som er svært at gøre forståelig uden at være for teknisk.
RMS er det eneste som jeg kan henholde og referere til, og det er trods alt bedre end de tidligere tiders fup opgivelser,
Det er det jeg mener med ægte watt, er at der f.eks. ikke er tale om spidseffekter i en tusindedel af et sekund, men at effekten opgivelsen er brugbar og umiddelbart kan sammenlignes, og at det derfor giver en rimelig rettesnor, når der skal sammenlignes.
Mere er der såmænd ikke i den historie for mit vedkommende
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
[QUOTE=BeoFan]
Er det de denne lille subwoofer fra System audio SE175 ,du tænker på? (på 380 Watt IMPULS???)
Hvad mon det er i RMS?
Ved 8 ohm? ved 4 ohm? 10-20 -50 watt?.Vælg selv 
Det er absolut umuligt at læse nogen steder, hvilken effekt forstærkeren reelt afgiver, men vi får til gengæld gentagende gange oplyst, at den kan afgive op til 380 watt, og det er jo en direkte latterlig wattopgivelse, jævnfør debatten om Bilkas og andres tidligere urealistiske wattopgivelser.
Dette firma, har ikke ønsket at rette sig ind efter de regler, der gælder for branchen, og alene denne usaglige fremhævelse af urealistiske watt, og hemmeligholdelse af de reelle tal gør, at man bør holde sig langt væk, - så ønsker firmaet ikke at blive taget seriøst, men har kun konfirmander og andre, som desværre ikke ved bedre, som målgruppe!
Frekvensgang: 30 - 160 Hz (+(- 3 dB),
Tjaa,-det kan man dårligt kalde en subwoofer, når den ikke engang kan nå de 30 hz , og det til en pris på 3999 kroner !
Specielt i dette tilfælde betyder "elektroniksnakken" særdeles meget, og det kan derfor undre, at Brok opfordrer os til at se bort fra det!
Beklager,- dur ikke...

http://64.233.183.104/search?q=cache:dJLMHN1YMCQJ:www.hifish oppen.dk/lyd/hoejttalere/system_audio/system_audio_se175_373 _da.html+SE175+pris&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=5
|
|
|
Ja, ok, undskyld, beklager at det ikke du'r for dig, Beofan Godt jeg ikke er sælger, for så var jeg da gået sulten i seng.
Som sub til musikbrug i et ret lille rum synes jeg SE175 er et godt bud. det var det spørgsmålet gik på, ikk'? 
Du skal nok få solgt nogen af de der ass-bass 2, beofan.
mvh Brok
Brok anbefaler en specifik subwoofer , og jeg ser på hvad den kan og ikke kan, i sammeligning med andre subwoofer i samme prisklasse, og der kan Brok åbentbart ikke se nogen forskel!
Broks anbefaling gælder skam stadig, men det er tilladt selv at kigge på de nævnte subwoofere, og selv vurdere hvor man får mest for sine penge.
Jeg har ikke forsøgt at skjule nogle tekniske data for nogen, da dataene skal tale for sig selv, men det har den fabrikant, som Brok anbefaler desværre gjort.
Jeg synes at Ace Bass2 er langt det bedste bud og det argumentere jeg for, og så er den ikke længere.
Jeg har ingen særlige interresser, udover at jeg synes man skal vælge det, hvor man får mest for sine penge,og hvis man selv kommer frem til en anden konklusion, så fred være med det
Kom med nogle argumeneter, så kan det være at du kan overbevise mig eller andre om System audio SE175 uovertrufne kvaliteter, for dem har jeg nemlig ikke set endnu.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|

jamen, så må hr BROK jo hellere komme med et enkelt argument for hans anbefaling:
Han har hørt den, og synes den lyder godt i mindre rum. Så er den ikke længere. 
mvh
brok
__________________ Skodgrej og popmusik
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg skriver er det Broks anfaling, og den står skam til troende, selvom det er en subjektiv vurdering, som han dog ikke ønsker at underbygge yderligere.
Konkret peger jeg på, at den ikke siger meget under 30 HZ og at fabrikanten iøvrigt er særdeles kreativ med sine data.
Derfor synes jeg ikke, at den er værd at bruge mere tid på, når andre kan gøre det meget bedre på disse og mange andre punkter.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
slå lige den der capslock fra, BeoFan 
Jeg har ikke tænkt mig at underbygge min, rigtigt nok, subjektive vurdering med tekniske data, hvis det er det du mener.
For mig er det vigtigste ikke hvordan skidtet er konstrueret, men hvordan det lyder.
Har du lyttet på andre end den du anbefaler, BeoFan?
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
Til top |
|
|
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft både ASW600 og SA SE175 hjemme til test og endte med en SE175. Havde desværre ikke råd til en SVS PB10.
Var i samme ombæring ude og lytte på AceBass 2, Allroom og AW10. Ingen af disse virkede specielt engagerende.
ASW600 havde måske en anelse (næsten negligibelt) mere dybde men virkede usandsynlig sløv i optrækket. Her er SE175 mere levende. Især ved musik.
SE 175 er dog meget mere placeringsvanskelig. Især med en forstærker uden nogen form for aktiv frekvensdeling.
SE 175 kan for øvrigt sagtens levere et mærkbart basstryk. Korrekt placeret og indstillet er det en god subwoofer (til prisen).
Hvorfor findes der stadig mennesker der kigger på tal fra producenterne? De tal kan bruges til absolut ingenting! En fair effektmåling kan måske bruges til lidt, men i sidste ende siger det jo heller intet om hvordan et produkt lyder. Det er jo i sidste ende kun nettoresultatet der tæller. Om subwooferen har 3-400 eller 1000 Watt stående på papiret. Drop fordommene og tag en lytter!
|
Til top |
|
|
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle de fine svar...  Har efterhånden lånt nogle subs med hjem, bl.a. Ace bass 2, Se175, B&W ASW 600, og en Ikon subwoofer... Én ting stod dog klart lige fra starten!! Mit værelse er ALT for lille til en sub, og havde slet ikke mulighed for, at få den sat det bedste sted  Vidste det på en måde godt, men havde ikke prøvet en sub før, så man kunne jo ikke være sikker, før det var prøvet  MEN, hvis jeg skulle vælge mellem nogle af de subs jeg har hørt, ville det nok blive en Ace Bass 2...dels pga. prisen(som var på 3000 kr), og fordi den virkelig kunne flytte noget luft...Det var helt vildt
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren P
Det glæder mig egentligt at høre, at at teori og praksis i dette tilfælde, hænger godt sammen.
Ace bass 2, og 500 hestekræfter under kølerhjelmen burde kunne mærkes..
At en sub er for voldsom til 10 kvm, er lidt ærgeligt, men det har da givet erfaring til dig og os andre
Må jeg tillade mig at spørge hvor man kan købe Ace Bass 2 til 3000 kr!! ?
ABJ eskimo henviser til subwooferen fra XTZ, den havde jeg også kig på, prisen er rigtig, men hvad kan den?
Er der andre subwoofere, som der i øjeblikket bør tages i betragtning, når man har godt 4000 kr, til rådighed og en drøm om en god subwoofer.?
Iøvrigt kom jeg til at tænke på at den meget kraftige ICEpower forstærkeren i Ace Bass 2,
Den kan evt. på et senere tidspunkt kan pilles ud og sættes over i en endnu bedre konstruktion, men måske er det for åndsvag tanke..
En 500 watts ICEpower forstærker i "løs vægt" koster altså stadig et betydeligt beløb, når det hele skal sættes sammen med strømforsyning, kondensatorer, kabinet osv.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rogue Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er en af de lykkelige ejere af ovenstående. Vil bare sige at jeg er yderst tilfreds på alle punkter. Mine varmeste anbefalinger __________________ -----------------------------------
minipod, xtz class-a100d, kiss dp1500, xtz 99 w12, acoustic lab, samsung le32m61b
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser da bestemt meget seriøs ud, solidt mdf kabinet og frekvensgang som går ned til 25 hz+/-3 db lyder også rigtigt, men jeg hæfter mig ved at den "kun" er på 150 watt i 8 ohm belastning. Godt bud.
|
Til top |
|
|
Sputnik Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et super intressant emne med de her subwoofere 
Mit spørgsmål til jer går på hvordan enten Ace-bass 2 eller XTZ subben vil egne sig i et rum på 60 m2 ?
Vil der kunne fåes en fyldig og god bas, selv ved et så "stort" rum, eller skal der kraftigere grej til ? Der er iøvrigt støbt gulv.
Det med at købe i Sverige havde jeg ikke tænkt på, har oftest kigget i Tyskland, men det var da vist værd at kigge lidt nærmere i Sverige...
Thomas
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som minimum vil du altid spare 20% i Sverige, alene pga vekslekursen. Du giver kun 800 kr for 1000 svenske!
Store rum og subwoofer må andre svare på, det har jeg ikke noget begreb om..
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sputnik skrev:
Mit spørgsmål til jer går på hvordan enten Ace-bass 2 eller XTZ subben vil egne sig i et rum på 60 m2 ?
Vil der kunne fåes en fyldig og god bas, selv ved et så "stort" rum, eller skal der kraftigere grej til ? Der er iøvrigt støbt gulv. |
|
|
I så store rum vil en Ace Bass 2 var ALT for lille, tror du vil blive meget skuffet over resultatet hvis du købte den. En XTZ ville være et betydeligt bedre valg.
Faktisk ville så stort et rum med lethed kunne klare, 2 x XTZ sub uden problemer.
Jeg har selv en SVS PB10, som er en sub med 10" membran og betydeligt højere output og mere kraft end en Ace Bass 2 og den bruger jeg i et rum på ca 30 m2 og der er det lige på grænsen til, at være for lidt.
|
Til top |
|
|
Sputnik Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Som minimum vil du altid spare 20% i Sverige, alene pga vekslekursen. Du giver kun 800 kr for 1000 svenske! |
|
|
Allright! Så må jeg vist hellere "udforske" lidt i Sverige kan jeg se... Jeg regner ikke med at der er nogle problemer at at få sendt vare fra Sverige ?
Det nemmeste er vel blot at gange det Svenske beløb med 0.8 så har man det i Danske kroner ?
Thomas
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sputnik du har fuldstændigt ret.
Husk dog at omregne det totale beløb, dvs at man også skal indregne fragten, og det skal man selvfølgelig også med de danske forretningers priser, hvis man ønsker at sammenligne priser.
Er beløbet skævt, så brug en valutakurs omregner., som f.eks denne http://www.valutakurser.dk/currency/CurrencyConverter.aspx
|
Til top |
|
|
Sputnik Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
I så store rum vil en Ace Bass 2 var ALT for lille, tror du vil blive meget skuffet over resultatet hvis du købte den. En XTZ ville være et betydeligt bedre valg. Faktisk ville så stort et rum med lethed kunne klare, 2 x XTZ sub uden problemer. Jeg har selv en SVS PB10, som er en sub med 10" membran og betydeligt højere output og mere kraft end en Ace Bass 2 og den bruger jeg i et rum på ca 30 m2 og der er det lige på grænsen til, at være for lidt. |
|
|
Tænkte desværre nok rummet lige er en tand for stort...
Men den der SVS PB10 sub, koster den kun ca. 2600 kr. (429$) ?
http://www.svsound.com/products-sub-box-10nsd.cfm
Ved dog ikke om der er en forhandler tættere på DK... Køb i USA er jo lidt "bøvlet" (told, moms og sådan noget)
Thomas
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|