Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sputnik skrev:
Bassøe skrev:
I så store rum vil en Ace Bass 2 var ALT for lille, tror du vil blive meget skuffet over resultatet hvis du købte den. En XTZ ville være et betydeligt bedre valg. Faktisk ville så stort et rum med lethed kunne klare, 2 x XTZ sub uden problemer. Jeg har selv en SVS PB10, som er en sub med 10" membran og betydeligt højere output og mere kraft end en Ace Bass 2 og den bruger jeg i et rum på ca 30 m2 og der er det lige på grænsen til, at være for lidt. |
|
|
Tænkte desværre nok rummet lige er en tand for stort...
Men den der SVS PB10 sub, koster den kun ca. 2600 kr. (429$) ?
http://www.svsound.com/products-sub-box-10nsd.cfm
Ved dog ikke om der er en forhandler tættere på DK... Køb i USA er jo lidt "bøvlet" (told, moms og sådan noget)
Thomas
|
|
|
Den koster desværre lige omkring de 5.000 kr og den kan kun bestilles online.
Der er en forhandler for hele skandinavien, Lsound.no som der naturligt nok med no domænet liger i Norge.
Men en PB10 er altså noget af et stort skrummel så det er ikke alle der vil eller for lov til, at have sådan en stående.
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved køb i "ikke EU lande" kommer der moms og smule told oven i, og så er fragt som regel meget dyr, hvis forhandleren i det hele taget ønsker at sende det over Atlanten..
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Ved køb i "ikke EU lande" kommer der moms og smule told oven i, og så er fragt som regel meget dyr, hvis forhandleren i det hele taget ønsker at sende det over Atlanten..
|
|
|
Det jo så lidt lige meget nu man kan købe den fra den Norske forhandler. Så skal man jo ikke tænke på told og moms. 
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Norge er IKKE medlem af EU, men samarbejder med EU gennem EØS-samarbejdet* . Norge har to gange søgt om medlemskab af EU, men et snævert flertal har ved folkeafstemninger om Norges optagelse i EU stemt nej.
Første gang Norge søgte om medlemskab, var i 1972 i forbindelse med EF’s optagelse af Danmark, Storbritannien, og Irland som medlemmer. Anden gang var i 1994 i forbindelse med EU’s udvidelse med Sverige, Finland og Østrig.
*) EØS (Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde) er den betegnelse, som bruges om det fælles økonomiske område hvor tre stater Norge, Island og Liechtenstein har indgået en samarbejdsaftale med EU, den såkaldte EØS-aftale, hvorefter EU’s bestemmelser om det indre marked også finder anvendelse på disse lande.
|
Til top |
|
|
Sputnik Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Den koster desværre lige omkring de 5.000 kr og den kan kun bestilles online. Der er en forhandler for hele skandinavien, Lsound.no som der naturligt nok med no domænet liger i Norge.Men en PB10 er altså noget af et stort skrummel så det er ikke alle der vil eller for lov til, at have sådan en stående. |
|
|
Men en pris på 5000 kr. bevæger den sig lige op i det "kritiske" område.
Men er den 5000 kr. værd, også hvis der sammenlignes med en god byg-selv løsning (Peerless XLS/XXLS enhed eller lign.) ?
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Norge er IKKE medlem af EU!!
Norge har to gange søgt om medlemskab af EU, men et snævert flertal har ved folkeafstemninger om Norges optagelse i EU stemt nej.
Første gang Norge søgte om medlemskab, var i 1972 i forbindelse med EF’s optagelse af Danmark, Storbritannien, og Irland som medlemmer. Anden gang var i 1994 i forbindelse med EU’s udvidelse med Sverige, Finland og Østrig.
|
|
|
Din pointe er? 
Jeg er da godt klar over, at Norge IKKE er medlem af EU, men hvad relevans har det her?
Den pris som du betaler til Lsound.no for en SVS er INKL told/moms/fragt så det skal man slet IKKE tænke på selv.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
PB-10 NSD koster 5.324 kr inklusiv fragt, told og moms hvis den skal leveres i København, jeg ved ikke om der er forskel på fragten hvis den skal leveres andre steder i landet.
Man kan ikke længere købe direkte fra SVS i USA, hvis man bor i et område der er dækket af en af deres distributører. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
5258.- danske kroner incl. told, moms, pis og papir, samt fragt leveret til døren for en PB10-NSD, og. Men til 60m2 må du hellere vælge en Plus/2
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sputnik skrev:
Bassøe skrev:
Den koster desværre lige omkring de 5.000 kr og den kan kun bestilles online. Der er en forhandler for hele skandinavien, Lsound.no som der naturligt nok med no domænet liger i Norge.Men en PB10 er altså noget af et stort skrummel så det er ikke alle der vil eller for lov til, at have sådan en stående. |
|
|
Men er den 5000 kr. værd, også hvis der sammenlignes med en god byg-selv løsning (Peerless XLS/XXLS enhed eller lign.) ? |
|
|
Det er den, selv oppe imod gode selvbyg løsninger til samme pris. En DIY sub med Peerless XLS/XXLS vil hurtigt komme til, at koste det samme hvis du skal have en sub i samme kvalitet og udførelse som en SVS PB10.
Så er det så også lige, at en PB10'er vil spille helt ned til 20 hz(-3 db) hvor en Peerless XLS/XXLS ikke vil kunne spille helt lige så langt ned i frekvens. Samtidig så er en PB10 foran når vi snakker om max output, den kan simpelthen spille en del højere før den siger fra
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
BeoFan skrev:
Norge har to gange søgt om medlemskab af EU, men et snævert flertal har ved folkeafstemninger om Norges optagelse i EU stemt nej.
|
|
|
Din pointe er? 
Jeg er da godt klar over, at Norge IKKE er medlem af EU, men hvad relevans har det her?
Den pris som du betaler til Lsound.no for en SVS er INKL told/moms/fragt så det skal man slet IKKE tænke på selv.
|
|
|
Måske har det danske told, eller bare SKAT, som det hedder idag en anden opfattelse af, hvad du skal betale i told og afgifter til den danske stat, end hvad en tilfældig forhandler i Norge mener...
Jeg kan ikke forstille mig en norsk forhandler sender en check til det dansk SKAT, når han først har hævet på dit visakort og sendt varen til dig
Det er klart købers problem... Betal til SKAT før du får varen udleveret!
Hidtil har jeg ikke sluppet for en ekstra regning fra SKAT ved køb uden for EU, men måske tager jeg fejl i forbindelse med handel i Norge...?
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Bassøe skrev:
BeoFan skrev:
|
|
|
Din pointe er? 
|
|
|
Måske har det danske told, eller bare SKAT, som det hedder idag en anden opfattelse af, hvad du skal betale i told og afgifter til den danske stat, end hvad en tilfældig forhandler i Norge mener...
Jeg kan ikke forstille mig en norsk forhandler sender en check til det dansk SKAT, når han først har hævet på dit visakort og sendt varen til dig
Hidtil har jeg ikke sluppet for en ekstra regning fra SKAT ved køb uden for EU, men måske tager jeg fejl i forbindelse med handel i Norge...? |
|
|
Shopping cart
< method="post" ="?side=basket"> Product | Quantity | Price | Total Price | |
---|
SVS PB10-NSD (Finish: Black Charcoal) | < name="newamount[1432-7811]" size="3" ="text" value="1" ="text"> | 3691 DKK | 3691 DKK | remove | Price (products) (ex VAT): | 3691 DKK | |
Shipping & handling (Door to door)
|
436 DKK |
|
Total Price (ex VAT): | 4127 DKK | | VAT & Import Tax: | 1131 DKK | | Total Price (inc VAT): | 5258 DKK | |
< value="Update price" ="" ="submit"> |
< value="Checkout" ="" ="submit"> |
>
< name="alternative_address" ="this..submit()" =""> | Use alternative shipping address |
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
|
|
|
BeoFan skrev:
Bassøe skrev:
BeoFan skrev:
|
|
|
Din pointe er? 
|
|
|
Hidtil har jeg ikke sluppet for en ekstra regning fra SKAT ved køb uden for EU, men måske tager jeg fejl i forbindelse med handel i Norge...?
|
|
|
Fra Lsounds hjemmeside:
PS! The total price in the shopping cart (when logged in) includes your 4,5% import tax and VAT for your country. We are using DDP shipments (Delivered Duty Paid), so when ordering at L-Sound you won't have to do any paperwork at all... L-Sound does shipping and VAT for you! This makes it easier and more convenient for ordering at L-Sound.
Nu er der flere her inde der har handlet med dem, så hvis de snød med tolden var det nok kommet frem! __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
|
|
|
Jeg har i hvert fald ikke betalt ekstra for min PB10. Den samlede pris er den som MichaelWB siger, og længere er den, så vidt jeg ved, ikke. I øvrigt en lækker subwoofer, som banker min tidligere subwoofer (også 10") på en ufattelig grum måde  . Man tror ikke at der kan være så stor forskel, når nu det er samme størrelse enhed, men det noget større kabinet hjælper (især ved de dybeste frekvenser, hvor man næsten ikke kan undgå andet end at blive overrasket :)).
__________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
5258.- danske kroner incl. told, moms, pis og papir, samt fragt leveret til døren for en PB10-NSD, og. Men til 60m2 må du hellere vælge en Plus/2  |
|
|
Typisk at man skal betale mere i fragt for at få den til København  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Bassøe skrev:
BeoFan skrev:
|
|
|
Din pointe er? 
|
|
|
|
|
|
Lsound.no tager sig af det HELE, dvs. både told og moms, der er INGEN problemer i det, utallige kunder i Danmark, jeg selv inklusive har købt subs hos Lsound uden, at skulle betale penge til skat efterfølgende. Lsound klarer simpelthen det hele for dig. 
Nemmere kan det ikke blive. 
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, der var jeg vist lidt for langsom, 
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Ok, der var jeg vist lidt for langsom, 
|
|
|
Ja det gik ret stærkt med at få den "halve vind" til jorden  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Sputnik Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 111
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Det er den, selv oppe imod gode selvbyg løsninger til samme pris. En DIY sub med Peerless XLS/XXLS vil hurtigt komme til, at koste det samme hvis du skal have en sub i samme kvalitet og udførelse som en SVS PB10. Så er det så også lige, at en PB10'er vil spille helt ned til 20 hz(-3 db) hvor en Peerless XLS/XXLS ikke vil kunne spille helt lige så langt ned i frekvens. Samtidig så er en PB10 foran når vi snakker om max output, den kan simpelthen spille en del højere før den siger fra |
|
|
XXLS enheden er ellers blot meget rost, men her er dens "overmand" altså...
Var det ikke lige beløbet som man kiggede på, så var en SVS PB12-Plus/2 godtnok noget af en spændende og meget potent sag !! 
En skam at SVS ikke kan købes i f.eks. Tyskland... Med en del lydustyr i Tyskland kan der ofte spares 50-60% kontra at købe det i DK. Og det ville da være en pæn slat penge på PB12-Plus/2'ern... Ved dog ikke om prisernen i Norge er som i DK hvor der ofte kan spares så meget ved at handle i Tyskland.
Hos en Dansk forhandler fandt jeg i dag nogle PA højttalere og de kostede meget tæt på 100% mere end hvad de kan købes til i Tyskland. Det er da helt vildt! 
Thomas
|
Til top |
|
|
BeoFan Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så skulle det jo være iorden, men er denne forhandler ikke en enestående undtagelse fra de generelle regler, som gælder ved handel med ikke EU lande, og hvor det er køber som har problemet med vores egen SKAT ?
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sputnik skrev:
Bassøe skrev:
Det er den, selv oppe imod gode selvbyg løsninger til samme pris. En DIY sub med Peerless XLS/XXLS vil hurtigt komme til, at koste det samme hvis du skal have en sub i samme kvalitet og udførelse som en SVS PB10. Så er det så også lige, at en PB10'er vil spille helt ned til 20 hz(-3 db) hvor en Peerless XLS/XXLS ikke vil kunne spille helt lige så langt ned i frekvens. Samtidig så er en PB10 foran når vi snakker om max output, den kan simpelthen spille en del højere før den siger fra |
|
|
XXLS enheden er ellers blot meget rost, men her er dens "overmand" altså...
Var det ikke lige beløbet som man kiggede på, så var en SVS PB12-Plus/2 godtnok noget af en spændende og meget potent sag !! 
En skam at SVS ikke kan købes i f.eks. Tyskland... Med en del lydustyr i Tyskland kan der ofte spares 50-60% kontra at købe det i DK. Og det ville da være en pæn slat penge på PB12-Plus/2'ern... Ved dog ikke om prisernen i Norge er som i DK hvor der ofte kan spares så meget ved at handle i Tyskland.
Hos en Dansk forhandler fandt jeg i dag nogle PA højttalere og de kostede meget tæt på 100% mere end hvad de kan købes til i Tyskland. Det er da helt vildt! 
Thomas |
|
|
Der har været en forhandler i Tyskalnd af SVS. Der købte jeg min PB10-ISD dengang. Det er de samme priser. Bortset fra at han lige kørte noget tilbud på PB10-ISD i hvid. Der var dog en aftale mellem Tyskalnd og Norge. Om at Norge solgte til de skandinaviske kunder. Ellers var priserne de samme. Idag er det Norge der har salget i hele europa. (ret mig hvis jeg tager fejl) Jeg har selv lige bestilt en Plus/2 og glæder mig som at lille barn til den kommer. @Beofan : Det er muligt du har ret der. De er ihvertfald ret strikse med ting udenfor EU. Kender det lidt fra min tid hvor jeg boede i CH.  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|