Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 05:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sub til stereo, hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

jamen så skulle det jo være iorden, men er denne  forhandler ikke en enestående undtagelse fra de generelle regler, som gælder ved handel med ikke EU lande, og hvor det er køber som har problemet med vores egen SKAT ?

Det skal jeg så ikke kunne svare på, men du kan være sikker på, at SKAT nok skal få sin del af kagen.

Det skulle ikke undre mig om det Norske og Danske skattevæsen har en eller anden aftale på netop det her område.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Sputnik skrev:

Bassøe skrev:
Det er den, selv oppe imod gode selvbyg løsninger til samme pris. En DIY sub med Peerless XLS/XXLS vil hurtigt komme til, at koste det samme hvis du skal have en sub i samme kvalitet og udførelse som en SVS PB10. Så er det så også lige, at en PB10'er vil spille helt ned til 20 hz(-3 db) hvor en Peerless XLS/XXLS ikke vil kunne spille helt lige så langt ned i frekvens. Samtidig så er en PB10 foran når vi snakker om max output, den kan simpelthen spille en del højere før den siger fra

XXLS enheden er ellers blot meget rost, men her er dens "overmand" altså...

XXLS enheden er slet ikke dårlig på nogen måde, men den har ikke speciel stor slaglængde og den kræver et kabinet der er betydeligt større end PB10 for, at kunne gå dybt og så er den stadigvæk ikke i stand til, at gå lige så langt ned.

Jeg har faktisk, selv overvejet, at lave noget selvbyg med netop XXLS enheder engang men gik væk fra det efter det blev muligt, at købe SVS subs her i Europa.

Efter utallige simulationer med XLS/XXLS enhederne var det tydeligt, at jeg aldrig ville kunne opnå et resultat der kunne matche en PB10 eller andre SVS subs, medmindre jeg brugte mere end 1 XXLS enhed pr sub og enorme kabinetter og så ville det pludselig blive RIGTIG dyrt.

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Jeg har selv lige bestilt en Plus/2 og glæder mig som at lille barn til den kommer.

Hold da helt.... fest !

Hvad kommer slutprisen til at ligge på ?

Til top Vis Sputnik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sputnik

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 November 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
BeoFan skrev:

jamen så skulle det jo være iorden, men er denne  forhandler ikke en enestående undtagelse fra de generelle regler, som gælder ved handel med ikke EU lande, og hvor det er køber som har problemet med vores egen SKAT ?

Det skal jeg så ikke kunne svare på, men du kan være sikker på, at SKAT nok skal få sin del af kagen.

Det skulle ikke undre mig om det Norske og Danske skattevæsen har en eller anden aftale på netop det her område.

Det er det jeg mener... det er dig som køber, der har ansvaret for, at SKAT får sin del af kagen, ellers får du ikke varen udleveret! 

Jeg tror ikke der er noget særligt  samarbejde med Norge. SKAT ser på den opgivet værdi, åbner pakken og vurdere derefter, hvad man skal betale, og hvis der er betalt særskilt (med kvittering) er alt jo i orden...

Det er mere for at understrege, at der kan opstå problemer med IKKE EU lande, og man bør være opmærksom på det, når der handles over grænsen.

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 November 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Idag er det Norge der har salget i hele europa. (ret mig hvis jeg tager fejl)

Du tager fejl

Der er en distributør for Holland, Belgien & Luxemburg:

http://www.svsound.be/PB10NSD.aspx

Og en for England:

http://www.subsonicsounds.co.uk/html/10isd.htm

Så er det bare at sammenligne priserne, men bemærk at prisen i England er for den gamle ISD ikke den nye NSD.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 November 2006 kl. 06:08 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Nobody skrev:

Idag er det Norge der har salget i hele europa. (ret mig hvis jeg tager fejl)

Du tager fejl

Der er en distributør for Holland, Belgien & Luxemburg:

http://www.svsound.be/PB10NSD.aspx

Og en for England:

http://www.subsonicsounds.co.uk/html/10isd.htm

Så er det bare at sammenligne priserne, men bemærk at prisen i England er for den gamle ISD ikke den nye NSD.

Jamen du har jo ret. Jeg troede agentligt at de også havde overtaget Holland, Belgien også.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 November 2006 kl. 06:11 | IP-adresse registreret  

Sputnik skrev:

Nobody skrev:
Jeg har selv lige bestilt en Plus/2 og glæder mig som at lille barn til den kommer.

Hold da helt.... fest !

Hvad kommer slutprisen til at ligge på ?

Jamen det er jo bare at logge ind på Lsound´s hjemmeside, og smide den i kurven. Så har man pris incl. det hele.

Der er blevet bestilt 2 stk. Så fragten er det halve, men knapt 12k render den jo da i.
Min kommer  i sort. Da den alligevel skal males hvid, eller betrækkes med hvidt hyldepapir. Nu må vi se havd der bliver det nemmeste, og bedste.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Jamen det er jo bare at logge ind på Lsound´s hjemmeside, og smide den i kurven. Så har man pris incl. det hele. Der er blevet bestilt 2 stk. Så fragten er det halve, men knapt 12k render den jo da i. Min kommer  i sort. Da den alligevel skal males hvid, eller betrækkes med hvidt hyldepapir. Nu må vi se havd der bliver det nemmeste, og bedste.

Okay... RESPEKT ! 

Der kommer så lige for 24K bas. Sådan to stk. gad jeg godt høre !  

Rimelig "vildt" at du påtænker at male en helt ny sub...

For en del år siden (ca. 10 år) var jeg ude hos en som havde købt anlæg i den bedre prisklasse, og han måtte over 20K (måske var det 25K) for at få en sub som på det tidspunkt kunne levere hvad han søgte. Så måske er det ligefrem "billigt" med 12Plus/2'ern...

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
I så store rum vil en Ace Bass 2 var ALT for lille, tror du vil blive meget skuffet over resultatet hvis du købte den. En XTZ ville være et betydeligt bedre valg. Faktisk ville så stort et rum med lethed kunne klare, 2 x XTZ sub uden problemer. Jeg har selv en SVS PB10, som er en sub med 10" membran og betydeligt højere output og mere kraft end en Ace Bass 2 og den bruger jeg i et rum på ca 30 m2 og der er det lige på grænsen til, at være for lidt.

Jeg fik en mail fra Audio Consult i dag hvor de bla. skriver om Ace Bass 2 :

Du kan være rolig, denne sub KAN klare dine krav. Den er hurtig nok til musik.  Den kan stille og roligt fylde over 250 m2 op med vellyd.

250 m2 (!) skrives der...

Det der med "stille og roligt" er jeg ikke helt med på, for jeg ønsker ikke en "stille og rolig bas", sådanne basser har jeg nok haft flere af...

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Sputnik skrev:

Bassøe skrev:
I så store rum vil en Ace Bass 2 var ALT for lille, tror du vil blive meget skuffet over resultatet hvis du købte den. En XTZ ville være et betydeligt bedre valg. Faktisk ville så stort et rum med lethed kunne klare, 2 x XTZ sub uden problemer. Jeg har selv en SVS PB10, som er en sub med 10" membran og betydeligt højere output og mere kraft end en Ace Bass 2 og den bruger jeg i et rum på ca 30 m2 og der er det lige på grænsen til, at være for lidt.

Jeg fik en mail fra Audio Consult i dag hvor de bla. skriver om Ace Bass 2 :

Du kan være rolig, denne sub KAN klare dine krav. Den er hurtig nok til musik.  Den kan stille og roligt fylde over 250 m2 op med vellyd.

250 m2 (!) skrives der...

Det der med "stille og roligt" er jeg ikke helt med på, for jeg ønsker ikke en "stille og rolig bas", sådanne basser har jeg nok haft flere af...

250m2 er sgu mere end de fleste parcelhuse!

Ærligt talt, hvis det er deres svar og de mener det seriøst, så ville jeg godt nok finde et andet sted at handle sub.  

Det var dog godt nok det mest useriøse svar jeg længde har set.

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

AUDIO CONSULT og deres kreative markedsføring!

DE SKRIVER PÅ DERES HJEMMESIDE FØLGENDE OM ACE BASS 2

http://www.audioconsult.dk/Nyheder/audiopro.htm

http://209.85.135.104/search?q=cache:zG_olHqra4YJ:www.audioc onsult.dk/Nyheder/audiopro.htm+ace+bass+site:www.audioconsul t.dk&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=2

Da vi har modtaget flere klager over vores lave pris, er vi nødsaget til at sælge den til 5000 kroner i fremtiden, for fredens skyld og det gode samarbejde med levenradøren. som vi sætter pris på.

Flere klager? fra konkurenter, fra kunderne,- nej,- af alle er det leverandøren!

Leverandøren må ikke bestemme en salgspris, dette er ulovligt, og da andre  forhandere uden problemer kan sælge den til en betydeligt lavere pris, og fra samme leverandør, så må denne udtalese altså være ren løgn og pure opspind!.

Man kan næsten se for sig, hvordan Audio Consult har tårer i øjnene, mens de meget mod deres vilje, må sætte prisen op for at gøre leverandøren glad.

Hvem skulle  have glæde af den ekstra indtægt ? forhandler eller leverandør?

Mærkelig forretnings moral! og så oveni købet skrive, at leverandøren begår ulovligheder. Godt at leverandør og  konkurrencestyrelsen ikke læser med her..

Vi sagde jo til jer, at vi ikke vidste hvor længe vi kunne sælge den til den pris.

Nå!

Prisen for dette vidunder er vejledende 6500 kr, vi sælger den til 5000 kr.

Andre forretninger annoncerere, at den vejledene pris er 6000 kr og og mange forretninger sælge den til 3999 kr!så mon ikke normalprisen er på de 4000 kr?

Det er altså en  særdeles kreativ udformet tekst, der alene skal få dig til at tro, at du opnår en kæmpestor besparelse, men hvor virkeligheder er, at du betaler en overpris på over 1000 kr i forhold til konkurrenterne!

For at skabe et større kendskab til den legendariske AceBass 2, og samtidigt give jer bedre mulighed for at glæde sig som slutbruger, vil vi i den næste månede holde denne pris!

Mvh Anders

Hvilken omsorg.-køb nu, så du kan "glæde dig som slutbruger", ellers koster den vejlende 6500 kr i næste måned!

Tusind tak til Audio Consult og Anders, men jeg fortrækker at handle et andet sted, hvor man ikke bliver taget i røven!

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 November 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Om smærtegrensen går ved de 4k så ville jeg prøvd XTZ'en. I Norge har den status som subben at købe om du ikke har de sidste pengene til en PB10, dens eneste svaghed er at den ikke kan spille lige så dybt og højt som SVSene.

I Norge er der også en der byttede ud elementet med db12.2 elementet fra en SVS PB12-Plus, og dermed i følge ham selv fik en langt bedre sub. Og nu har jeg et sådant element for salg *nudge nudge, wink wink*

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Om smærtegrensen går ved de 4k så ville jeg prøvd XTZ'en. I Norge har den status som subben at købe om du ikke har de sidste pengene til en PB10, dens eneste svaghed er at den ikke kan spille lige så dybt og højt som SVSene. I Norge er der også en der byttede ud elementet med db12.2 elementet fra en SVS PB12-Plus, og dermed i følge ham selv fik en langt bedre sub. Og nu har jeg et sådant element for salg *nudge nudge, wink wink*

Jeg har haft kigget på en XTZ 12 hos www.fyndborsen.se og omregnet i DK kroner, vil man kunne købe en XTZ 12 for 1996 kr., hvis man køber den som "lätt transportskadade". Tør man mon det, eller var det bedre at gi' ca. 200 kr. mere for for en sub uden transportskade ??

XTZ 12 Remote Svart Demoex/lätt transportskadade

Extrem aktiv bas med 400W förstärkare för dig som vill ha både djup, ren bas men med extremt ljudtryck. Nu med fjärrkontroll, och ännu bättre förstärkare! Vi garanterar maximal valuta för pengarna.

2495:-

Det er da næsten lidt af et "kup" mener jeg. For 4000 Danske kr. vil man kunne få 2 stk. XTZ 12 subber !

Har dog ikke hørt subben, så det er lidt svært bare ud for noget tekst at købe den...

Men de 400 watt som der står at den har, er det class D forstæker at den bruger ?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Det skal ikke være den gamle XTZ12, den duger ikke. Det skal være den der hedder W12

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:
For at skabe et større kendskab til den legendariske AceBass 2, og samtidigt give jer bedre mulighed for at glæde sig som slutbruger, vil vi i den næste månede holde denne pris! Mvh Anders.  

Hvilken omsorg.-køb nu, så du kan "glæde dig som slutbruger", ellers koster den vejlende 6500 kr i næste måned!  Tusind tak til Audio Consult og Anders, men jeg fortrækker at handle et andet sted, hvor man ikke bliver taget i røven!

Ja, for pokker da! Audio Consult kan beholde deres ...biip... for dem selv. Når det nu viser sig at man rent faktisk kan købe en Ace Bass 2 i Sverige til 3700 Danske kr. INKL. forsendelse, så er jeg godtnok gået min vej.

Thomas

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Det skal ikke være den gamle XTZ12, den duger ikke. Det skal være den der hedder W12

Okay! Det havde jeg måske lige overset !

Prisen er så plus 500-700 danske kr. for en W12 :

Nyhet! Storsäljaren XTZ 99 W12 i mattsvart finish - nu till ett fantastiskt introduktionspris. XTZ 99 W12 är en påkostad och välljudande subwoofer i den "högre skolan". Den är konstruerad med huvudmålet att erbjuda en prisvärd subwoofer med hög prestanda och en kvalitet motsvarande betydligt dyrare modeller.

3395kr. (2716 Danske kr.)

Er www.fyndborsen.se det billigste sted at handle i Sverige ?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 November 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Fyndbörsen og XTZ er et og samme firma, det er derfor de omtaler XTZ som "high-end"

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Fyndbörsen og XTZ er et og samme firma, det er derfor de omtaler XTZ som "high-end"  

Allright... jammen så kan de jo også sagtens kalde det "High End" når det er dem selv som står bag...

Jeg smed en XTZ sub i indkøbkurven for at teste siden, men fik et mindre "chock", 700 kr. i forsendelses omkostninger står der !!

Kan det virkelig passe at det koster 700 kr. at sende sådan en "kasse" ?

Fra en forhandler i midt-tyskland fik jeg en mail om at de kunne sende en PA subwoofer med en vægt på på 69 kg for 9.9 euro. Det lyder næsten FOR billigt. Men jeg har det "på skrift". Utroligt.

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2006 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Herunder test af ACE BASS-2, alle er fra Skandinavien.

Superlativerne står jo nærmest i kø!

"Den er simpelt hen den hurtigste subwoofer i Vesten!"

"De små baselemeneter sættes i arbejde, som var det hamrer, konstrueret til at rive omgivelserne ned med!"

"Spiller forbavsende godt til prisen" (6500kr)

"Overlegen"

osv...

(I PDF format, vent et øjeblik på nedtagning af hele dokumentet)

Lyd&Bilde

Dvd&Hjemmekino 2

audiophile.no

Dvd&Hjemmekino

Bild & Ljud Hemma

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes