Emne: Hvor langtid ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.Antisilver skrev:
rattanhuset skrev:
MC955 skrev:
|
Hvor langtid mener i en anmelder skal bruge før i mener han har gjort et godt job , og ikke bare skrevet en sludder for en sladder ? .
|
|
|
Det synes jeg er meget svært at svare på. For det første kommer det an på hvad det er for noget grej, om det er spillet til og så videre..
Men når det så er sagt, så har jeg det selv sådan, at jeg forholdsvis hurtigt kan høre om der er tale om grej som falder i min smag eller ej. På det punkt er jeg nok lidt sort/hvid. Men hvis det er noget som jeg synes der er potentiale i, så tager det mig længere tid at komme helt overens med mig selv om, hvad det ér jeg synes er godt. Efterhånden kender jeg mig smag, eller ved hvad jeg i alle tilfælde ikke er til, og derfor undgår jeg naturligvis disse ting. Også fordi jeg ikke vil kunne skrive noget som helst positivt om det, og det ville måske falde nogle for brystet som synes at det var en fed forstærker... eller hvad der nu er tale om.
|
|
|
En anmeldelse er mere end hvad jeg personligt bryder mig om. Det skylder man producenten og importøren. Man bør tillige gøre sit yderste for at sætte sig ind i målgruppen. Jeg vil i hvert fald ikke bare jappe det igennem. Jeg tror på, at seriøsitet bliver honoreret af læserne og importørne uanset resultatet af testen. Ved importøren at testen er seriøs, til trods for negativ kritik, så opnår man forhåbentlig tillid og det tror jeg er vigtig. Det er jo nemt nok at skrive at det er noget juks eller noget himmelsk...men der skal sørme være noget om snakken ..ellers bliver det ligegyldigt
|
|
|
Jeg er eller skal heller ikke anmelde noget som helst 
Et eller andet sted synes jeg lidt at anmeldelser er supjektive og ikke specielt velegnede til noget som helst, udover at læse. Jeg ville aldrig købe noget som helst ud fra en anmeldelse alene, specielt ikke hvis den kun er baseret på anmelderens øre. Ikke at jeg siger at folk som laver anmeldelser ikke kan høre eller noget i den stil, det er jeg faktksk ret sikker på at de er ret meget bedre til end jeg, men fordi en anmelder synes et eller andet er godt eller skidt, er det ikke nødvendigvis sådan at jeg synes det samme. Dog holder jeg meget af at læse anmeldelser, men det er mere for "tidsfordriv" og sjov skyld. Hvor ofte har man ikke oplevet at en avisanmelder har skulle anmelde en film...Den ender så med at få ***** og når man så selv ser den, er man parat til at gå før tid....eller omvendt. 
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Mr.Antisilver skrev:
rattanhuset skrev:
MC955 skrev:
|
Hvor langtid mener i en anmelder skal bruge før i mener han har gjort et godt job , og ikke bare skrevet en sludder for en sladder ? .
|
|
|
Det synes jeg er meget svært at svare på. For det første kommer det an på hvad det er for noget grej, om det er spillet til og så videre..
Men når det så er sagt, så har jeg det selv sådan, at jeg forholdsvis hurtigt kan høre om der er tale om grej som falder i min smag eller ej. På det punkt er jeg nok lidt sort/hvid. Men hvis det er noget som jeg synes der er potentiale i, så tager det mig længere tid at komme helt overens med mig selv om, hvad det ér jeg synes er godt. Efterhånden kender jeg mig smag, eller ved hvad jeg i alle tilfælde ikke er til, og derfor undgår jeg naturligvis disse ting. Også fordi jeg ikke vil kunne skrive noget som helst positivt om det, og det ville måske falde nogle for brystet som synes at det var en fed forstærker... eller hvad der nu er tale om.
|
|
|
En anmeldelse er mere end hvad jeg personligt bryder mig om. Det skylder man producenten og importøren. Man bør tillige gøre sit yderste for at sætte sig ind i målgruppen. Jeg vil i hvert fald ikke bare jappe det igennem. Jeg tror på, at seriøsitet bliver honoreret af læserne og importørne uanset resultatet af testen. Ved importøren at testen er seriøs, til trods for negativ kritik, så opnår man forhåbentlig tillid og det tror jeg er vigtig. Det er jo nemt nok at skrive at det er noget juks eller noget himmelsk...men der skal sørme være noget om snakken ..ellers bliver det ligegyldigt
|
|
|
Jeg er eller skal heller ikke anmelde noget som helst 
Et eller andet sted synes jeg lidt at anmeldelser er supjektive og ikke specielt velegnede til noget som helst, udover at læse. Jeg ville aldrig købe noget som helst ud fra en anmeldelse alene, specielt ikke hvis den kun er baseret på anmelderens øre. Ikke at jeg siger at folk som laver anmeldelser ikke kan høre eller noget i den stil, det er jeg faktksk ret sikker på at de er ret meget bedre til end jeg, men fordi en anmelder synes et eller andet er godt eller skidt, er det ikke nødvendigvis sådan at jeg synes det samme. Dog holder jeg meget af at læse anmeldelser, men det er mere for "tidsfordriv" og sjov skyld. Hvor ofte har man ikke oplevet at en avisanmelder har skulle anmelde en film...Den ender så med at få ***** og når man så selv ser den, er man parat til at gå før tid....eller omvendt.  |
|
|
Kan kun nikke genkendende...den vigtigeste anmelder er nu engang sig selv  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen skrev:
MC955 skrev:
|
|
|
|
Hvor langtid mener i en forhandler skal bruge før i mener han har gjort et godt job , og ikke bare solgt en sludder for en sladder ? .
|
|
|
Hvor lang tid mener du, at du skal bruge før, du stopper med de negative indlæg. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Solformørkelsen skrev:
MC955 skrev:
|
|
|
|
Hvor langtid mener i en forhandler skal bruge før i mener han har gjort et godt job , og ikke bare solgt en sludder for en sladder ? .
|
|
|
Hvor lang tid mener du, at du skal bruge før, du stopper med de negative indlæg.
|
|
|
Bare fordi du blev nævnt i "ugens emne" som en af de tre "Rip, Rap og Rup" behøver du ikke, at blive ved med at té dig, så stop dog det pjat.
Desuden behøver du vil ikke optræde som tro væbner for en forhandler, det er jo helt ude i hampen.
Jeg synes vi to skal skilles som uvenner, og jeg skal ikke i fremtiden kommenterer på noget fra din side.
Selv Tak.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
...Lige over?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 03:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
quad skrev:
Engang imellem virker de ommodereringer nu en kende besynderlige/tilfældige.
|
|
|
Det er meget muligt, men hvis folk kunne finde ud af at opføre sig ordentligt og snakke pænt til hinanden, ville de sandsynligvis ikke være nødvendige!
Det skal du ikke spekulere mere over - det er ikke genstand for en diskussion!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
MC955 skrev:
|
|
|
|
Den opgave der ligger i at klarlægge og beskrive en audiokomponents lyd- og anvendelsesmæssige egenskaber, betragter jeg som et håndværk. Opgaven kan gennemføres af en rutineret audiofil på ganske kort tid - et par dage med det rette udstyr. Utrænede vil aldrig nå ind til sandheden omkring de lydmæssige egenskaber og risikerer desværre at komme til forkerte konklusioner. Nøglen ligger, efter min mening, i høj grad i det anlæg der anvendes. Nogle anlæg kan med utrolig lethed afsløre forskelle mellem komponenter hvor det med andre anlæg er nærmest en umulighed.
Hvad er din egen holdning?
|
|
|
Langtid og gerne længer endnu .
De gange jeg har leveret noget til test har det aldrig tager under 4 uger og nogle helt op til 7 md og det er ok for mig .
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solformørkelsen skrev:
MC955 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hvorfor laver du ikke en tråd med det .
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|