Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 03:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

STORT TILLYKKE TANTE BERG

Hvor er jeg glad for at vi var nogle vedholdende fans af din tråd der overtalte dig til at blive ved da du undervejs var ved at smide håndklædet i ringen.

Vi glæder os til nok et år med god promovation af Norsk hifi og af de mange sjove oplevelser som fx sangaftener du får ud af det.

herfra 2075 hip hip hurra'er - tante og tandberg længe leve

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Tillykke med et års dagen fra en der er kommet og gået under forskellige identiteter men nu endelig er tilbage som sig selv.

Tandbergs genopståen mener jeg dog ikke var for et år siden da denne tråd startede.
Tandberg har med fuld berettigelse hele tiden været der.

Ikke desto mindre påskønner jeg denne tråd meget og det er nok den tråd jeg mest vedholdende har læst på det forgangne år.
Den er altid positiv i sin ånd og det er sjovt så stor glæde folk kan få ud af den super gode Tandberg lyd selvom vi ikke snakker anlæg til mange 100.000 kroner.

Keep going strong.............

Glædelig Fødselsdags Hilsen fra en med kun tre Tandberg ting.
910/440A/3001A

"dolph"

Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Når man nu skal vælge at begrænse sig til kun tre Tandberg ting er det ikke så tosset et udvalg du har "dolph"

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Tak skal I ha',både R-l-b og Niklas Jeg ved godt at Tandberg har været her hele tiden,men der var temligt stille her på hifi4all omkring det.Det er der så rettet op på nu Ikke mindst takket være alle de gode indlæg og links.Og tonen i tråden er verdensklasse Faktisk husker jeg kun en enkelt lillebitte 'episode'.Det var en der trak sig (vel at mærke uden at hidse sig op)efter vores vedholdende agiteren for brug af loudness på udvalgte Tandberg setup's Det er vist stadig fy-fy,at tale seriøst om brug af loudness.
Der var på et tidspunk snak om at priserne er steget voldsomt efter denne promovering.Det er jeg ikke ubetinget enig i.Det er muligt at nogle tror at de kan få mange tusinde for deres halvdefekte grej,men ellers synes jeg ikke at priserne er så vilde i Danmark.En af de få undtagelser er vel Tandberg Studio Monitor's.Men udover at det er et fedt sæt højttalere,så er de også ret sjældne i Danmark,og det alene kan nok kaste lidt ekstra af sig-nu....

R-l-b:Ja,jeg fik lukket min konto i nogle dage,men det var ikke særligt gennemtænkt Jeg SKAL ha' et sted at ævle om Tandberg,når det passer mig     

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

R-l-b:Ja,jeg fik lukket min konto i nogle dage,men det var ikke særligt gennemtænkt Jeg SKAL ha' et sted at ævle om Tandberg,når det passer mig     

det skal du !! når bærgeret flyder over af begejstring skal det sku have lov - og havde du lukket kontoen havde du ikek sunget duet med wanna bee Elvis 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Nemlig,R-l-b!Så havde jeg aldrig sunget duet med Seansmiller Det ville være trist.....For det er da noget af det sjoveste jeg har været med til i nyere tid

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Så skete miraklet!! Jeg har modtaget min TR2075(den er i sort svøb),som jeg har ventet på i henved 3 uger fra Tyskland Det var ikke sælger der hang i bremsen,men firmaet DPD her i landet.Nu kunne jeg sige en masse grimt om dem,men det vil jeg ikke.Jeg er bare glad for at den endelig er i hus
Jeg må tilstå at blodtrykket får et par nyk opad,når jeg pakker noget ud.....hvordan ser den ud,virker den,og alt det der.....

Sådan så det ud ude i køkkenet for en time siden:

(Det var dælme spændende!! Er den mon pæn,virker den.....)

Her er den så udpakket,støvsuget for flamengo og tjekket og konstateret iorden

(Den skal blot ha' ny lampe i skalanålen,ellers lyser ALLE lamper )

(Sågar de sorte træsider/top er rigtig pæne )

AM-antennen bagpå mangler dog.Jeg må tilstå at jeg aldrig har haft brug for den endnu...så det går nok.Og så er det en 'amerikaner',som dog er stillet om til 220 Volt.Der er tre stik bagpå,så man kan stoppe resten af setup'et ind i den,og blot trykke på power-knappen og tænde for det hele på en gang.Det er dog ikke lovligt i Danmark og jeg har desværre ikke disse stik,for så gjorde jeg det jo nok
Knapperne er rigtig pæne på den,og det samme er skalaglasset.Jeg ser til min overraskelse at signal-og centermeter har røde nåle....gad vide om de havde det i USA?Signalmetret har også kun en række tal....er det mon også originalt i USA? Anyway,jeg er lykkelig for at den endelig er i hus,og at den er fit for fight!!
Nu skal jeg lige ha' lys i skalanålen,før den ryger ind i stuen og kan blive testet i hoved og r*v over et længere forløb Lidt sjovt at den lander på 1-årsdagen for denne tråd

Om ikke så længe,så ryger denne palisandersag på reservebænken for en tid:

Tandberg all over og Tandberg forever

Niklasthedolphin:Det er ellers noget top-grej du har der!Den TCD910 er for det første den bedste kasettebåndoptager som Tandberg nogensinde har lavet,og den er ultra-sjælden...mindre end 400 produceret(1985) og nyprisen var 27.000 kr.Men det ved du nok godt

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Nu skal du bare have et sæt monitor højtalere mere så kan du køre surround med to stk 2075

DPD er nogle kvajpander som starter med at sige at de har afleveret varen og har fået underskrift - og så først efter flere rykkere og trusler om advokat m.m. kommer de luskende med den 10 dage efter

men du har ret - det skal jo ikke kaste skår i glæden - sikken en flot 1 års gave tillykke og god lytteaften

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Er det for sent at ønske TILLYKKE med 1-årsdagen?

Min deltagelse har været noget sporadisk (og ikke så meget på det sidste) men jeg følger da med ( ) og glæder mig ligesom mange andre over den gode & entusiastiske tone.

Tandberg er åbenbart et uudtømmeligt emne.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Tante Berg: Stort Tillykke med dagen

Bortset fra at lyden og udseendet er TOPDOLLAR i Tandberg vintage

har det jo også reddet økonomien i min efterlønner tilværelse samtidig med

at vi jo har det smaddersjovt og får lyttet til noget musik vi jo nok ikke lige havde valgt selv.

Og spændende med den nye Tandberg 2075, rigtige mænd tager Backup
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Krenzler:Tak skal du ha' Jeg anede ikke at du ku' bage?Den ser lækker ud Jeg kan se hvor du huserer,og det er der hvor det går op i pladespillere og alt der relaterer dertil Du må lægge vejen forbi,for jeg har de to lp'er med Bowie til dig(det er ikke noget der haster,bare rolig).Ellers ta'r jeg dem med ind til Seansmiller næste gang.Han har jo fået lidt nyt grej...men det skal han selv afsløre for dig Og du har ret i at Tandberg er næsten uudtømmeligt som emne

Gråskæg:Takker(det er næsten som en rigtig fødselsdag ).Ja,du har i hvert fald åbnet mine ører for noget fed musik jeg ellers ikke ville blive eksponeret for Jeg hører rigtigt meget af din musik,med hovedvægt på Lise Reinau Det er lige før jeg misunder dig og din efterløn.....tænk at få al den tid forærende? Det er godt at du har denne hobby

Nu har jeg byttet TR2075.Der er loddet en modstand på stereo-lampen af tidligere ejer,så belysningen er ikke så flot som i min palisander-udgave.Jeg har nemlig den modstand mistænkt for at påvirke lyset generelt.Det skal jeg nok finde ud af.Jeg skulle skifte skalanålens lampe(troede jeg),men lidt slag på selve lampen fik den igang igen
Så nu står den og spiller radio.Sågar mine Fasett'er i køkkenet er sat til den,og der er fuld lyd på,i begge kanaler Jeg må lige ha' kigget lidt på palisander-udgaven,for den spiller kun på begge kanaler på 'A'-udgangen
Nu bliver det spændende om denne min nye TR2075 har unoder,eller om den bare sparker r*v!Jeg tror på den.Den virker 'spændstig' og frisk.Jeg tør dog ikke dømme den fejlfri,før den har spillet i nogen tid(nogle dage-mindst).Det er jo belært af Tunghør's to apparater(TR2075 og TR2055),som nærmest virker forheksede......
Nøøøøøj,hvor er den bare fed,den sorte TR2075!!!! Nu skal jeg vist høre nogle af mine lp'er     

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Tante: Et stort tillykke med 1-årsdagen på Hifi4all's hyggeligste tråd. 

Og endnu en gang tillykke med din nye TR2075.  Du har højst sandsynligt ligesom jeg brugt hele aftenen på at lytte til musik i rå mængder på dit nye grej?  

Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Tak for året der er gået, det har været lærerigt og afsindigt hyggeligt.
Det lover godt.....

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:

Tante: Et stort tillykke med 1-årsdagen på Hifi4all's hyggeligste tråd. 

Og endnu en gang tillykke med din nye TR2075.  Du har højst sandsynligt ligesom jeg brugt hele aftenen på at lytte til musik i rå mængder på dit nye grej?  

nu bobler vi over af nysgerrighed - hvadfor noget nyt grej seansmiller??

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

nu bobler vi over af nysgerrighed - hvadfor noget nyt grej seansmiller??

Et sæt HPM-900, som er en opgraderet udgave af den oprindelige HPM-100.

De har stået hele aftenen og uddelt flade til mine ellers højt elskede JBL L100A.   

Her er lidt specifikationer.

De spiller klart mere homogent end JBL'erne, og de kan udrette tryllerier med bassen.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Av for katten! Dér gjorde du et kup seansmiller. Tillykke med dem. Jeg kan forstå at de er et super-match med din Sansui AU-555a. Du har kræfter nok?

Så skal du vist lige have pillet ved dit avatar nok engang. Ja ja, der er nogen der kan.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Seansmiller:Du skal ha' et stort tillykke med nyanskaffelserne Din beskrivelse af bassen i dem lyder lovende. Det glæder mig at der sker noget i bassen nu,i modsætning til JBL'erne Jeg er edderspændt på at høre dem
Og du har jo ret i at jeg sad og nærlyttede min nye TR2075,hele aftenen igår........

Den spiller dælme godt,den sorte sag:

Det er flintrende ligegyldigt om det er radio,pc,cd,mc eller lp,den sparker r*v den TR2075!! Indtil videre er der ingen unoder overhovedet,andet end Tape 2 knappen,der ikke altid bliver inde første gang...men et par tryk,så sidder den der.Fortsætter det sådan(jeg håber det),så bliver der skiftet træværk(tror jeg),og så ryger den gamle TR2075 videre på qxl.Jeg er så småt ved at ha' grej stående næsten overalt,og det er i hvert fald ikke meningen...
Min nye TR2075 er en sen udgave.Den har grå ELNA-lytter,hvor den gamle har grønne Plessey-lytter.Den er simpelthen mage til Mashuro's TR2075 indeni,og den fandt vi ud af var en sen TR2075.Når jeg siger en sen TR2075,så mener jeg fra året 1976.De første kom i 1975,så det er blot et enkelt år der skiller.
Det er lidt sjovt,at den sorte TR2075 ser mindre ud end den med palisander-svøb.....men den er nu rigtig pæn,også i sort.Jeg må lige vende skråen,før den endelige afgørelse falder

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej Tante

Blot et kort men VELMENT stort tillykke med 1-års dagen. ...klappe klappe klappe

TAK for råd og vejledning og ikke mindst inspiration !

Er det ikke bare herligt at fejre det med sådan en nyanskaffelse ? Krydser fingre for du også får en nøddebrun af slagsen....altså nyanskaffelse , og du er jo rigtig godt på vej .

Mvh Thomas

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

TILLYKKE! Det er alt for længe siden jeg har fulgt ordentligt med i tråden her, men den er helt sikker en af sidens hyggeligste - hvis ikke den hyggeligste!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Krenzler og Tante Berg: Tak skal i have.  Og tak for heads up med højttalerne Krenzler.  Jeg havde sandsynligvis aldrig spottet dem uden din hjælp. Min AU-555A er måske nok lidt underdimensioneret til de HPM-900, men det spiller så englene synger.  Indtil videre har den lille sorte ingen problemer i at følge med. Pioneer opgiver en min. forstærker effekt på 10 watt i de originale specifikationer jeg linkede til længere oppe.  Jeg tager nu alligevel ingen chancer med at spille tordnende højt.

Lad os høre lidt mere om dit nye legetøj Tante.  Spiller din nye sorte TR2075 stadigvæk uden løjer og narrestreger? Og leverer den samme dyyyybe bas på dine Studio Monitors som din "gamle" 2075'er?

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes