| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der er interesserede i en TCP-4025 ? har fået et ok tilbud på en...så gi lyd hvis det har interesse
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Nu er jeg for alvor nysgerrig......skal du af med din TCD4025?Fortæl fortæl  Jeg vil sige det på den måde,at jeg kommer over til dig en dag,med eller uden Gråskæg(helst med,men hvis ikke han kan så...)
Jeg er jo i den lykkelige situation at jeg har to stk TR2075.Baggrunden for at købe nummer to,var at jeg godt ville ha' noget at sammenligne min egen med,og den jeg just har fået var uhørt billig....og yderst velfungerende,har det vist sig  Jeg kan sagtens 'leve med' at min nye TR2075 er en 'amerikaner',der mangler AM-antennen(who cares?).
Min nye TR2075 er så god,at den er røget på plads i stuen,i stedet for den anden jeg har.Jeg har sat palisander-sider/top på den nye.Jeg har taget skala og skalaglas fra den gamle og sat på den nye,da det var pænest.Alle lamper er flyttet over fra den gamle og det gav den rette belysning  Og så har jeg byttet rundt på det lille print med stereolampen på.På min nye TR2075 var der ingen fatning,men bare en lille lampe med to meget tynde ben/tråde loddet direkte på printet.Jeg vil ha en fatning med skrue-gevind og det har jeg nu  Det er småting,men alligevel med til at gøre min nye TR2075 endnu federe!!
Nu lyder det ikke af så meget,måske,det som jeg har byttet indtil videre.Men det er et halvstort projekt,synes jeg.Det er to adskilte TR2075'er ude i køkkenet(det fylder HELE køkkenet)
Jeg skal ha' kigget lidt på om det er muligt selv at skifte en trykknap(Tape 2).Der skal man ind fra bunden og to lag print op.....så vidt jeg husker er der 8-10 ben på sådan en kontakt(det er 32-40 af/på-lodninger.....).Jeg skal liiige se om det er noget jeg kan  For ellers kan jeg godt leve med at jeg skal trykke tre gange på Tape 2 for at få den til at blive inde
Den spiller ualmindeligt godt,den nye TR2075.Jeg kan ikke høre forskel på de to recievere,men den nye virker bare mere 'fit for fight' end den gamle.Den gamle er nok ret slidt.....den er blevet brugt til maks,både af mig og selvfølgelig også tidligere ejer.Han virkede meget glad for den,i hvert fald.
Det er jo dejligt at der igen er stereolyd i mine Fasett'er ude i køkkenet(de er sat til TR2075 i stuen  ).Volume-knappen på den nye indikerer 'spændstighed'.....den er på ingen måde 'slap' eller løs.Jeg tror at min volumeknap er nogenlunde som den var fra ny.Lækker lækker
Jeg har leget lidt med Gråskæg's kamera.Jeg har prøvet at fotografere det flotte lys i skalaen(uden blitz).Jeg har holdt en finger foran blitzen.....jeg arbejder på det,jeg skal lige blive lidt mere dus med det gamle kamera
Min nye TR2075:
(Jeg skal huske at trække for en anden gang  )
(Nøøøj,det er jo Rio-palisander,det der  )
Og den gamle TR2075,nu iklædt sort:
Der opstod et mindre problem,ved ombytning af stereolamper.Den lampe der sad i fatningen døde under skiftet....det sker tit,når man begynder at rode med ældre lamper.Det var ikke noget problem,da jeg har en del 24 Volt's lamper til netop dette formål.Men selve lampen(glasset) er længere end på den der døde.....og den nye kunne ikke være inde i hullet  Så jeg fandt en ca 8 mm gummibøsning som jeg satte mellem gevind og det lille print.Det gav den den rette afstand,så lampen ikke rører ved skalaen inde i hullet  Det er bare til jeg kommer forbi Brinck igen.Men indtil videre fungerer det 100%
......dog fatter jeg ikke at den selvsamme 'lange' lampe passer perfekt i Mashuro's TR2075,for jeg er da næsten 100% sikker på at det er den samme type lamper......
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Hahahaha  Jamen det er det bedst dækkende ord,det der 'spændstighed'....  Det er ikke et ord man hører så tit,andet end i Tandberg-sammenhæng __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sq det fede ved denne tråd - har de ikke opdateret wulff morgentaler inde på politikens hjemmeside - så kan man altid få en god grund til at smile ved at klikke ind her - det er en god måde at starte dagen på  jeg kan godt forstå dit "forbehold" ved at skulle flå to bundprint ud og af og pålodde 40 ledinger  Jeg har en herlig vintage forstærker fra pioneer i træ svøp der passer til en rigtig fin tuner - men volume potmetret er røget og hold da op hvor skal der loddes meget  hvor mange 2075ere er der blevet fremstillet i henholdsvis mk I og mk II udgaver - er det sådan at du skal beholde den gamle som "donermaskine" eller er det synd? Det kunne godt se som om din TCD 330 ryger en tur til Norge en gang i aften - der er vist tre normænd der byder - norsk reimport af kulturskattene fra 70erne
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Ja,der er noget at lodde.Og det rører mig egentlig ikke.Men man kan ikke bare varme tinnet op og hive kontakten ud.For hvert ben(8-10 ben) skal man ha' fjernet loddetinnet med sugetråd....på begge apparater.....det er ikke 'bare lige'.Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre,meeeeen...jeg ved ikke om blodtrykket og 'nerverne' kan klare det  Jeg skal også lige se hvor små printbanerne er.Hvis det er for småt,så gør jeg ikke noget ved det,med min heavy duty industriloddekolbe fra det hedengangne DDR(Østtyskland)
Med hensyn til TR2075 og TR2075 MkII,så må der være lavet adskilligt flere af den første,nemlig TR2075.Den blev jo lavet i både 1975 og 1976.TR2075 MkII blev KUN lavet i 1977.De to har iøvrigt ikke så meget med hinanden at gøre,rent lydmæssigt.TR2075 er det sidste apparat med den 'gamle' lydsignatur,eller reminiscenser derfra.TR2075 MkII har mest udseendet tilfælles med sin forgænger.Dog er alle drejeknapper anderledes skinnende,'bløde' og 'svulmende' end de grovere(dybere riflede) knapper med sorte 'visere' på TR2075.Jeg gad godt at vide hvor mange der er produceret af hhv TR2075,TR2075 MkII og TR2080.....
Ja,min TCD330 har pakket sydfrugterne og er klar til afsendelse  Men lad os nu se.Jeg troede også at min TR2025 skulle til Norge,og den stod også rejseklar.Men Gråskæg kom indover,og så skulle den kun til Frederiksberg
Iøvrigt,R-l-b,lodder du selv lidt i ny og næ,eller er det noget du ikke skal nyde noget af? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < tcd-330...sydfrugterne....skal den til Falster ? ....fedt at du får puslet med 2075'erne, og imponerende som du tør pille, bytte , lodde . Fik også en mere ind ad døren til en fornuftig pris, men lavede en byttehandel med tcd-440a, så nu er der "kun" den sorte tilbage, men hvor er den også flot at se og høre på ved aftenstide med dæmpet belysning, kaffe, smøger og god musik .
Den der 4025 er jo en kanon cd-afspiller, men har du nogensinde hørt en ? Ved heller ikke hvor den "ligger" i forhold til din 3015'er. Skal ikke af med min - aldrig - men fik blot et fornuftigt tilbud på en, og den kontakt kunne nogen her jo fortsætte, hvis der sad en interesseret...
Flot med al den "spændstighed" du udviser, men nu ikke noget med at komme til skade vel ? Ser jo gerne Tante Gråskæg..hihi...komme nordpå i hel tilstand 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Nårh,på den måde  Du har dælme antennerne ude,deroppe i det mørke,nordlige Jylland  Jeg ved heller ikke noget videre om Tandberg's cd-afspillere.Jeg 'kom i mål' for ca 20 år siden,da jeg købte min TCD3015  I min verden er min TCD3015 rigeligt vellydende til mig.Jeg MENER at 'de kloge' hævder at TCD4035 skulle være Tandberg's 'bedste'....men jeg har som sagt ingen erfaring med andet end min egen,som også bliver her!Den er jo 1-ejers
Fik du sat skalasnor i din TR2075?Hvad koster sådan en omgang,hvis man må spørge?Jeg forstår nu godt at du ikke selv havde mod på at sætte den snor på....det er vist ikke 'bare lige'
Lidt senere kommer Mashuro og henter hans Huldra 10 og TCD310.Han skal selvfølgelig også se den sorte jeg har stående på reservebænken.Det kunne jo være at han synes at det ser så godt ud,at han vil 'bytte' sider/top.Tilbudet er der nu,i hvert fald
Jeg har ikke fået kigget på den Tape 2 knap endnu.Idag holder jeg 'fri' fra at stå i køkkenet med Tandberg over det hele  Ikke fordi det generer mig,men det kræver absolut ro og fordybelse,når jeg begynder at rode med grejet  Også fordi der er lidt 'nerver' på når jeg begiver mig ud i noget jeg ikke har prøvet før(og det vil sige det meste i TR2075).Det bliver pludsligt meget varmt,og jeg må ha' adskillige smøgpauser,mens jeg danner mig et overblik  Du kan nok se,at jeg ikke er helt dus med det elektriske....endnu da __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < tror altså du tager fejl....de "kloge" har udpeget 4025 som den bedste ....har luret en del på AA, og der er der ikke meget tvivl. Har også en gammel prisliste, hvor 4025 koster 9000NOK og 4035 6500NOK...se iøvrigt http://home.online.no/~jandors/tandberg_cdspillere.html hvis du skulle ha' lyst . Ulfsn har også tastet lidt om det her i tråden på side 102. Det er altså sådan en fætter 4025 der står oppe ved fjeldene og er til salg....og nej er IKKE ven eller bekendt til sælger 
Spændende hvad Mashuro siger til de sorte sider+top. Jeg FRAvalgte palisander 2075 til fordel for den helt sorte...synes bare den er så flot, men smag og behag er jo forskellig.
Kender godt den fornemmelse med varme og smøgpauser...ikke altid den bedste fornemmelse...og nogen gange varer mine pauser helt til næste dag ...men så er der sgu osse kaos og grublerier oven i bøtten ....efterfølges ofte af et.....PUUUUUHA
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man er på udkig efter toppen af poppen og ikke kan vente på at jyderne får støvsuget deres loftsrum så kig her.
Fragten betyder nok dobbelt op
Det er ikke så tit de kommer frem så det skal da nævnes __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Spændende sag,den Studio Monitor  Jeg husker stadig et sæt i sort ask,også fra England.De blev solgt til en tysker.Transporten til Tyskland beløb sig til lige over 2000 DKr  Altså oven i de 7000 DKr de blev solgt for....Og det var uden fødder,men dog med frontstof __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener disse? Det var jo nogle hjemmebiksede fødder (uden hjul). Gad vide hvor højt op de kom, de ser lidt lave ud.
Men eneste par jeg har set i sort...
Det aktuelle par ser lidt brugt ud (selvfølgelig  ) og de dersens "transport" rammer i bund og top ser lidt suspekt ud __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Ja,det er dem.Fødderne var KEF-fødder og de fulgte ikke med.Jeg har også kun set dette ene sæt i sort.Den mest almindelige træsort til Studio Monitor's var så vidt jeg ved teaktræ.Jeg har dog aldrig set et sæt i teak  Det var nok til det norske marked.
Og så er der Fasett'er: 4 stk Fasett De ser rigtig fine ud
2-mas:Nu har jeg lige læst lidt om Tandberg's cd-afspillere og du har ret.Det er TCD4025 der er 'Kongen' blandt de 4 afspillere som Tandberg nåede at producere.Hmmm,så er min egen TCD3015 måske røven af fjerde division?  Skidt pyt,den sparker r*v her i huset og jeg er på 20'nde år stadig vild med den __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < Nu er lyd jo individuelt, så hvis din 3015 kicker ass hos dig, er det jo bare pingeling .
De Fasett'er ser godt nok velholdte ud, og puha for nogle guf ting der skal sælges i GB.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:De 4 Fasett'er kan du godt købe  De er fra Tyskland,og det er altid noget billigere i fragt end fra England.De spiller fantastisk,sådan nogle Fasett'er.De skal bare ha' et skud loudness,selv når de spiller på TR2075  Men så er der altså også LYD  De blev lanceret som 'leg med lyd' i sin tid.Man skal bare ha' lange ledninger på,og så kan man flytte rundt på lydbilledet uden at få hold i ryggen
Jep,jeg er knaldhamrende tilfreds med min gamle Tandberg TCD3015 og har altid været det  Bevarres,den er nok ikke på Top-3 i verden....mere.Men den spiller lige som jeg kan li' det.Aldrig 'øretrættende',bare med masser af pondus og overlegenhed.Hvor svært ka' det være __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor stor er en facet højtaler (ca. i cm) ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Fasett'en er ca 22 x 25 x 27 cm og vejer 3,5 kg pr stk (cirka).Det ER en rigtig lækker lille sag  Og den må være en af de eneste højttalere fra Tandberg der har 'åndehul'....Det er måske derfor at den skal ha' loudness?  Den kan placeres hvor som helst,jeg har sågar set dem hængt op i ledningen over et sofabord,ligesom lamper over et bord  Der er beslag bagpå til ophængning på væggen med en enkelt skrue __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |