| Forfatter |
|
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Ja det arbejde og tandpine bryder forstyrrende ind i vores Tandberg univers
Men indimellem har jeg da fået testet lidt Pioneer på Pioneer og 2025 på Pioneer, men sx850'eren ender nok
i udbakken der er masser af power men den er lidt markeret i toppen og jeg er jo nok lidt mere til den blødere
fyldige lyd
Mit Technics ligner jo et midianlæg i selskab med Pioneeren
angående vores lille Jyllandstur kunne det blive 9-10 nov. eller 10-11 nov. men vi kan jo lige ringe sammen.
med tandberg TV ender det jo med jeg må sætte Jydekrogen på
Ellers ser det ud til den gode Tandberglyd breder sig i det store udland
Godt at se du får brugt digitalkameraet  begænsningen ved næroptagelser er jo nok det har fixfocus
der er digitalt zoom måske du kan lege lidt med det og du kan hente manual på HP's amerikanske hjemmeside
HP Photosmart c30.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Du har ret,dit normalt dimensionerede Technics-anlæg ser lidt kleint ud i det,i forhold til Pioneer SX850  Jeg tror at dine Pioneer højttalere måske er lidt mere 'skrigende' i toppen?Er der ikke noget med at den har 'bånddiskant'?Der vil jeg faktisk godt tro at Tandberg TR2025 dæmper diskanten til det behagelige  Oveni spiller den Pioneer reciever ganske rigtigt 'lysere' end selv TR2075.Det var tydeligt her,på Studio Monitor's.Den lød stort set som Tandberg TR2080.Det var den lyd der blev efterstræbt af de fleste producenter,efter 1975/76.Den blev dog aldrig skrigende her,takket være de lidt mørke Studio Monitor's.
Jeg tror at det er det modsatte der gør sig gældende her i huset.Tandberg TR2075 spiller (vist nok) lidt skarpt i toppen,men Tandberg Studio Monitor's er (vist nok) lidt 'mørke' i lyden.Tilsammen en perfekt kombination  Jeg har en test af TR2075 fra Hifi & Elektronik 1976,som Kjell Kranzberg(Tak,Kjell  ) har sendt til mig.Der står netop at testholdet synes at den er noget hvas og spids i lyden...men de spillede heller ikke på Studio Monitor's,som Mashuro så rigtigt påpeger  Jeg sender testen til dig på mail(jeg har kun din 'Yahoo'-adresse).Jeg har iøvrigt fundet manualen på dit kamera,så nu skal jeg ta' nogle lidt bedre billeder
(Hvis andre er interesserede så sig til. Jeg mailer gerne testen af TR2075 fra Hifi & Elektronik 1976.Send mig din mailadresse i en PB,hvis jeg ikke har din mail i forvejen  )
Her er lige en passus fra den test som sprang mig i øjnene:.....'muligheden for at dæmpe den noget grelle blå belysning'........  Jeg kan fortælle at jeg gør hvad jeg kan for at få så meget blåt lys ud af apparatet,som det er menneskeligt muligt  Men sjov og spændende læsning
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Ja,det var en dyr sag,sådan en TR2075  Her er Gråskæg's Pioneer højttalere(sakset fra side 117):
Og et nærbillede:
Og jeg kan se at min hukommelse ikke er helt tosset  Der er bånddiskant  De højttalere er nok rimeligt letdrevne,og det forklarer vel også at de fornemmes for 'skarpe' på Pioneer SX850,som er noget af et kraftværk(65 Watt i 8 Ohm).Jeg tror gerne at TR2025 er et bedre valg til lige netop denne højttaler.For Tandberg TR2025 hælder til den mørkere lydsignatur,og har behagelige 25 Watt i 8 Ohm
Har I forresten opdaget at de tre auktioner over Tandberg(Huldra 8,9 og Sølvsuper 10-72) på qxl er væk igen?Han nænner nok heller ikke at sælge....jeg kender godt den følelse
Jeg hører masser af Yello i øjeblikket.Jeg har næsten alt hvad de har lavet,det meste på cd  I lørdags fik jeg Yello's første lp(!!  ) af min kammerat.Han er ikke til det,men det er jeg  Skiven er ikke specielt iørefaldende,men det gør ikke alverden.Det er alligevel spændende at høre på  Meget af Yello's musik er glimrende til at teste hvad grejet rent faktisk kan!Denne cd grovhitter lige nu,selvom jeg har haft den i næsten et år,uden egentlig at lægge mærke til den:
Så vidt jeg ved er dette Yello's seneste __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < er det ikke HPM 70 eller 700 ?
Tager du ikke sådan en Yello cd med på den kommende rejse ?  
Du skulle vel ikke helt tilfældigt være NÆRT beslægtet med sælgeren af de 3 gamle radioer ? 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Jeg mener at du har ret.Det er så vidt jeg husker er Gråskæg's højttalere et sæt Pioneer HPM 70.Pioneer højttalere er p.t populære.Seansmiller har også lige fået sig et sæt,nemlig HPM100 med en 12" bas  Jeg bliver tæppebombet med glade meldinger om DYYYYB bas  (hellere overdrive end at være kedelig  ).Seansmiller er i hvert fald en glad mand idag
Og jo,jeg snupper noget Yello med,samt White Zombie så vi liiiige kan høre om dine højttalere er HELT med i bunden
2-mas,mig bekendt kender jeg ikke sælgeren af de tre Tandberg recievere....Jeg kender bare godt det der med at fortryde en påbegyndt auktion over Tandberg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante + Gråskæg < har hørt sådan et par HPM70, og de er sgu ganske gode helt sikkert . Har lige videresolgt et sæt HPM700 iøvrigt...de nåede slet ikke Studio Monitor til sokkeholderne. Har et par andre meget sjældent set TOTL Pioneer på vej, ikke vanvittig store men dog spændende, som vi så nok snart finder en lejlighed til at høre på ikke ? ...måske noget for ham den skæge .
Glæder mig til Yello og White Zombie, ellers har jeg også noget her vi kan nå bunden med.....hvis vi altså vil derhen 
En vis herre i Skovlunde sælger jo også SS 12C + 1510, men ham kender du måske heller ikke ?
Herligt at SeansPiller har haft tidligt besøg af julemanden....det er jo et berømt sæt, han der har fået fat i, og øv igen igen, hvor er det ærgeligt med den afstand, for dem ville en her meget gerne høre. Er de bedre, og mere vintage-varme end dine Century, Seansmiller?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Jeg så godt ham fra Skovlunde.Jeg garanterer for at det ikke er undertegnede,og jeg kender ikke manden.Gid det havde været nogle lidt mere interessante apparater,lige her i byen...  Jeg er dog sikker på at der må være NOGET top-grej her i byen.Der er et stort villakvarter(sølvbryllupskvarter).Der MÅ stå noget interessant Tandberg.... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
| Herligt at SeansPiller har haft tidligt besøg af julemanden....det er jo et berømt sæt, han der har fået fat i, og øv igen igen, hvor er det ærgeligt med den afstand, for dem ville en her meget gerne høre. Er de bedre, og mere vintage-varme end dine Century, Seansmiller? |
|
|
Nu er det ikke for at tale dårligt om mine L100A Century, for dem har jeg jo været rigtigt glad for, men de Pioneer højttalere spiller simpelthen bedre på alle fronter 2-mas. Du skal være velkommen til at give dem et lyt, skulle din vej falde forbi København en dag. De har en behagelig top, en naturtro mellemtone og en basgengivelse der fortæller en hvor lidt eller hvor meget (dyb) bas der ligger på en indspilning. Som sagt er det ikke de berømte HPM-100, men den opgraderede model: HPM-900 som jeg har fået fat på. Jeg har aldrig selv lagt ører til et sæt HPM-100, men ifølge alle de skriverier som jeg kan finde på nettet omkring HPM-900, så prygler de den oprindelige HPM-100.  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Sorry sorry,det er selvfølgelig et sæt HPM 900  :
(jeg kan ikke få lov at gøre billedet større,så den må du klare,Seansmiller  )
Jeg er sikker på at de lyder som du beskriver dem  Og det lyder altså lovende.Jeg er forresten altid lydhør når nogen køber en højttaler med en 12" bas.Det er jo altid spændende om de spiller noget a la Tandberg Studio Monitor's,som i min verden er min lille reference  Nu er I to der taler varmt for Pioneer højttalere.Endda to meget troværdige personer.Og så må der være noget om det.Jeg tror,Seansmiller,at du er godt kørende med den lille Sansui-forstærker.Den har den rette alder og er dermed ikke skinger,som noget af det senere grej jo blev.
Både du og Gråskæg har Pioneer højttalere.Og I har begge 25 Watt i 8 Ohm at gøre godt med.Og I er begge meget glade for lyden i har....Sådan!!
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik skimmet det jeg manglede og saa godt at de var paa vej. Det lyder i sandhed spaendende! . Jeg haaber ogsaa du har dem naar jg engang vender tilbage, saa jeg selv kan hoere dem - ellers maa jeg noejes med din beskrivelse af lyden, men det er jo heller ikke saa ringe .
Og ja, det lyder da som om jeg gaar glip af noget, meeen jeg ville nu nok ikke bytte. Du ved nok hvad jeg mener .
Jeg kunne foroevrigt godt bruge min tp41, og en lille mp3 afspiller. Jeg savner min musik saa det forslaar.. . Det vil vaere dt hele vaerd slaebe den med rundt! 
Vi ses - der er beer Lao der skal drikkes! -Hyg jer!
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tunghør hmmm....beer Lao....er det derfor du er "fuldt medlem" ? 
Tillykke med HPM-900 , hører du nu ting du ikke har hørt før ? Sådan var det ihvertfald for mig, da Studio Monitors kom ind ad døren . Det siges at HPM 100,150,900 og 1100 er de absolut bedste Pioneer højttalere, så du har fået en guldklump. Kan du sige noget om forskellen i forhold til Studio Monitors ? Har en ide om, at de begge har super bass, men at Pioneer er en anelse skarpere i diskanten. En skarphed som måske vil få SM tilhængere til at mene, at de lyder varmest, men hvad mener du selv ?
Tunghør du går glip af meget men vil ikke bytte, og jeg ved ikke en rygende fis om hvad du mener....er næsten heller ikke nysgerrig ....men nyd det, hvorend du er 
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hihi Gråskæg....hvad med et fælles DANSK projekt for jeg købte dem her igår 

.....og de når 90% Tandberg Studio Monitor efter min ærlige mening.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil man så ikke savne de 10% når man ved at de findes?
De manglende 10% kan måske findes i trykkammer kontra basrefleks princippet?
Hvordan er de bestykket? liter osv... Og hvad er det for nogle?
Det ligner da mellemtonen og bassen fra SM __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro < jo det vil man nok, men min plan var at bruge SM på 3000 serien + 4025, og så B&O 100-M'erne på 2075 .
Har du været ved øjenlægen for nylig Mashuro ? Bare rolig det behøves ikke , for det med ligheder i enhederne, opdagede jeg også igår aftes. Ved ikke nok om det endnu, men der skal graves....
Du kan se specifikationer her : http://www.pimesal.com/B-amp-O-Beovox,i110153018419,c61379.h tml , http://www.beocentral.com/products/bvm100 ,
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=483
Der er 2 par på dba lige nu, og det er GUF for små penge !!
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man nu skal "nøjes" med noget andet end Tandberg så kunne dette måske være en kandidat?  Selv navnet indgyder respekt  Noget med kanoner og gråspurve
Jeg tror at der er dømt baaaaassss  Og et mindre kraftværk til at tøjle dem! __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro < lækker kandidat du der har fundet.....men den nye store stue eller hal, man nødvendigvis må ha' dertil, hvad koster den ikke oveni ?  ...nå pyt vi har nok ikke hmmmm tid til at byde vel ?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Tillykke med den lille ny  Den ser spøjs ud....  Men den ser også forholdsvis velholdt ud.Den er noget mere interessant for øjnene end alt det nymodens pjank man laver idag.....  Med hensyn til Fasett'en,så snyder størrelsen lidt.Den har 6 Watt i drifteffekt(som Studio Monitor)  Men du kan låne mine sorte Fasett'er og lige prøve om det er noget du skal gøre noget ved
2-mas og Mashuro:Bassen i B&O'en er rigtigt nok en Seas 12".Jeg tror dog at den er nyere(et par år,men alligevel),end den der sidder i Studio Monitor's.Den har heller ikke den lidt klæbrige overflade,som den der oprindeligt sidder i Studio Monitor's. Forklaringen på hvorfor B&O kun leverer 90% af hvad Studio Monitor's,KUNNE ligge i delefilteret  Og kabinettets udformning og andre småting.....Og det faktum at der kun er EN Studio Monitor,the one and only  2-mas,med din tilladelse kunne jeg skrue bassen ud,så vi lige kan se om den hedder det samme,som den der sidder i Studio Monitor's. Den der sidder i mine SM'er hedder: HT 170-8 (2C6J3) og s/n:1214.Der er ikke hverken Tandberg eller Seas påtrykt.Men det er vist et faktum at det er en Seas.Jeg tror sagtens at bassen kunne passe lige over i en Studio Monitor.Det der med de mange skruer,2-mas,skal du ikke lade dig afskrække af.På Studio Monitor's går skruerne ikke igennem kanten på bassen,men igennem den kappe der ligger rundt om bassen og kun holder i kanten af bassen(hvis du har den endnu?).Og øvre mellemtone har da også en stor lighed med mellemtonen i Studio Monitor's.Det er vist endda den samme enhed(en ITT HT 169 - 8 Ohm)
De to sæt B&O som er til salg i Den Blå Avis er sjovt nok begge fra Værløse(ikke så langt fra undertegnede) og begge sæt står til 800 kr.Det er billigt!.....Forudsat at de virker.De skal selvfølgelig pruttes yderligere ned,især hvis de ikke kan høres hos sælger...  De kan nok liiiige være i din bil,Mashuro(uden fødder)
Jeg havde en kammerat for over 20 år siden,der havde den 'lille' af de store B&O'er.De spillede dælme godt,som jeg husker det
Hvis nogen undrer sig over hvad i alverden det er Tunghør snakker om,så kan jeg løfte sløret lidt,og fortælle at han er stukket af vinteren over,og danderer den nu i Asien under palmerne  Beer Lao er en ret berømt(og god til prisen) øl,brygget i Laos
Der er iøvrigt et sæt meget flotte hvide Fasett'er på eBay.uk :
flotte Fasett'er
Jeg faldt over en spøjs Tandberg-ting på qxl.no:
En Tandberg Modell 13.Den er til såkaldt 'endeløse' bånd(jeg er ikke med på hvad det er  ).Den er fra 1967 og som ekstra-udstyr kunne man få 'elektrisk fjernstyring til start/stop'..... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |