| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg sidder lige og trawler nettet for Tandberg og faldt over denne interessante sag.En Modell 42(TP42).Det er faktisk en 'reiseradio' stort set mage til TP 41.
Modell 42(bordmodel) med indbygget batterieliminator:
|
|
|
Her med halvanden time tilbage står den i knap 3000 norske kroner. De er skøre, de nordmænd!
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=518975528__________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < tak for oplysninger om Studio Monitor basserne ! 
Har lige pillet lidt, og set at de basser der i mine SM er Seas 33 F-WK. Dem der sidder i B&O'erne er også Seas men 33 F-WKA B&O !
se http://hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=215&sub =11&page=1 (15" ??)
Jeg kan ikke høre nogen forskel på basserne ydelse/dybde, men GENERELT lyder SM'erne bare et bette kun bedre.
Er enig med dig, der findes kun the one and only , MEN ser man på brugtpriserne, vil jeg faktisk mene man får noget mere ydelse pr. krone for B&O'erne end på vore kære . Nå men du kan jo forhåbentlig snart lytte og foretage et "selvstudium"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ydelse, måske, men ikke nydelse  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-i-b < you've got a point
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske:Den landede på 3900 NKr!!  En trækasse med indbygget reiseradio
Her er den:
2-mas:Jeg er enig,de B&O'er er nok ikke noget dårligt køb,og sikkert også er et spændende alternativ til Studio Monitor's  Men det ER svært at tænke i nye højttalere,når nu den ultimative Tandberg højttaler står 'handy' lige her i stuen  Men for folk med et blødt punkt for Tandberg,der ikke lige kan skaffe Studio Monitor's,de kan så blive godt kørende med sådan et sæt B&O koblet til f.eks TR2075.Det er da nyttig viden  Go' forbrugeroplysning dér
Jeg er spændt på at høre dem,2-mas.Jeg har ikke hørt sådan et sæt i over 20 år.......Det link du har smidt,viser igen en 15" bas.Det er altså 'kun' en 12" der sidder i hhv Studio Monitor's og din B&O  Men det lader til at dine SM'er og B&O 'deler' bas.Jeg tror at Tandberg selv har stemplet bagpå bassen,på fabrikken.Tandberg's højttalerenheder hedder altid noget med 'HT nr XXX'.Jeg gætter på at Seas har leveret 'blanke' magneter,så Tandberg og hvem de ellers leverede til,selv kunne påtrykke et ønsket nummer/navn
Jeg tager et sæt Fasetter med over til dig,når vi kommer og besøger dig,2-mas.Så du lige kan høre de små æsker
Iaften skal jeg ind til Seansmiller og høre hans nye Pioneer højttalere(HPM900) med 12" bas  Det bliver også spændende.Jeg skal love for at der er kommet fokus på 12" bas og generel vellyd rundt om i de små hjem __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Jeg tager kameraet med  Og med Seansmiller's tilladelse smider jeg et oversigtsbillede her senere __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
En Tandberg Modell 13.Den er til såkaldt 'endeløse' bånd(jeg er ikke med på hvad det er ).Den er fra 1967 og som ekstra-udstyr kunne man få 'elektrisk fjernstyring til start/stop'.....  |
|
|
Ja- jeg kan jo ikke lade være med at følge med i din tråd Tante - jeg varmes over den herlige fanatisme og glæde ved Tandberg.
Den der "tingest" blev brugt til bl.a. afspilning af "muzak" i hotel-elevatorer, supermarkeder osv. Den spiller uden at du skal spole bånddet tilbage -lidt ligesom en repeat på CD-spiller.
mvh __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Walin:Tak for info.Den Modell 13 lignede nu heller ikke decideret hifi-grej  Og tak for rosen!Ja,det kommer jo som skidt fra en spædekalv,alt det skriveri om Tandberg  Men det er kun fordi jeg ikke kan lade være....  Hvis det var en sur pligt,så var denne tråd ALDRIG blevet til andet end et par sider.Men det har grebet om sig  Jeg er ikke længere alene om begejstringen for Tandberg  Og det varmer jo.Der er et par stykker herinde der kun akkurat var blevet født,da deres nuværende setup forlod Tandberg-fabrikkerne i Norge(det er flot at 'ungdommen' også kan høre kvaliteten)  Det er fantastisk at lyden holder den dag idag  Kvaliteten er uovertruffen,lige som lyden er det __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er lige kommet lidt mere tantdberg på qxl
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Ja,jeg så det godt.Det har været i nogle gange efterhånden.Jeg kan kende billedet og den blomstrede sofa  Men det er en selvhenter i Rødekro.....lidt vel langt at køre for en Sølvsuper 12 + det andet __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < glæder mig til at høre dine små terninger ...tag dem endelig med !
Og nej Tante, du er slet ikke alene 
Ang. B&O'erne så er det sgu et godt køb for en som har en spirende vintage interesse, hvis man kan nøjes med det næstbedste indtil det rigtige dukker op.....ja Tandberg SM naturligvis 
Walin < tak for beskrivelsen af den "rullende" båndoptager, tror vi er flere der ik' lige ku hit u' aet ! Mon den høje pris skyldes at den er sjælden ? Har altså aldrig set den før..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Ja,jeg vil NÆSTEN lægge hovedet på blokken på at man ikke får mere synergi,end det der er mellem TR2075 og Studio Monitor's.Det er en perfekt kombination.Jeg har dog læst en del fra andre brugere af Tandberg Studio Monitor's som IKKE havde TR2075(eller Tandberg i det hele taget),og begejstringen vil stadig ingen ende tage(SM får topkarakterer)  Det er nok sværere at finde et sæt 'fremmede' højttalere til TR2075....måske de store B&O'er kunne være et godt bud?Jeg er faktisk spændt på at høre de B&O du har,2-mas
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------
Jeg var en tur hos Seansmiller igår og det var vanen tro rigtigt hyggeligt  Jeg skulle jo høre hans Pioneer HPM 900. En lækker højttaler med en 12" bas.Og jeg må give Seansmiller ret - der er DYYYYB bas i hans stue nu  Det er den bedste lyd jeg endnu har hørt hos Seansmiller.Der bliver jo skiftet lidt grej ud derinde,og faktisk er anlægget forskelligt fra gang til gang,når min vej er faldet forbi Seansmiller  Men det har hidtil været til det bedre,når der er blevet skiftet ud derinde
Jeg havde 'forberedt' mig godt,til en lytter hos Seansmiller.Jeg havde hørt masser af Yello dagen igennem,her,på mit lille Tandberg setup.Og lige præcis Yello har forstand på LYD.For dælen da!!  Jeg havde den tykke lyd fra Studio Monitor's i ørerne,da jeg dukkede op.Og jeg må sige at de Pioneer HPM 900 er ganske 'duelige'.Især i lyset af at det er en 25 Watt's Sansui forstærker der er hjertet i det hele.Men der er synergi,og det er jo det der tæller  Jeg synes jo ikke at der er noget der når TR2075 med Studio Monitor's til sokkeholderne.Men når det er sagt,så er der altså en god,stram og DYYYB bas hos Seansmiller nu.Og resten af lydbilledet er også som jeg kan li'det.Det er lækker og varm lyd.På ingen måde øretrættende  Med masser af detaljer.Fede højttalere,de HPM 900,ingen tvivl om det  Jeg er dog ikke sikker på at Seansmiller's overbo er lige så begejstret.....
Hvis du er med her,Seansmiller,så tak for igår __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
r-l-b skrev:
| nu bobler vi over af nysgerrighed - hvadfor noget nyt grej seansmiller?? |
|
|
Et sæt HPM-900, som er en opgraderet udgave af den oprindelige HPM-100.

De har stået hele aftenen og uddelt flade til mine ellers højt elskede JBL L100A.
Her er lidt specifikationer.
De spiller klart mere homogent end JBL'erne, og de kan udrette tryllerier med bassen.  |
|
|
Her er de så,Seansmiller's Pioneer HPM 900  Som du kan se på billedet,Seansmiller,så er frontstoffet jo florlet og faktisk gennemsigtigt,så lyden ikke bremses på vej hen til din øresnegl
En TR2075 er ikke en oplagt forstærker/reciever til disse Pioneer,da de er forholdsvis letdrevne.En mindre forstærker/reciever giver meget bedre lyd.TR2075 skal ha' modstand!Så er I advaret __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg kan heller ikke høre forskel på om frontstoffet sidder på eller ej, Tante.
Men jeg Ææælsker bare at kunne kigge på enhederne uden det unødige "lingeri". (Hvem gør ikke det)?  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fortrækker at mine revox bx 4100 har en heldækkende badedragt på - de er tude grimme uden  jeg har ladet mig fortælle at en god måde at dæmpe diskant er toiletpapir start med et blad, og et ekelt lag fra dette blad - jo flere lag desto mere dæmpning - der skal nok en hel palle lokumspapir til for at kunne rede en CV højtaler men det er en anden sag. Hvad måtte du slippe for sådan et par skønne hpm900 ? jeg så der var et par sansui sp 2500 i dba for en tudse - de skulle nok også kunne tage livet af overboen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om at du er ved at være der, Seansmiller
Jeg glæder mig til at få det at se og høre ved lejlighed.
En dag hvor overboen er væk
Ej, det er super nederen at have sådan en lyseslukker som overbo.
Lige nu står den på gætteleg
Hvad har jeg lige fået under neglene?
De er jo næsten mint __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm,Mashuro.....det der er en ældre TL-model.I den lettere(og mindre) ende,gætter jeg på.Når fuldtone og diskant sidder så tæt,så er den lille.Men jeg kender ikke den der  Men den er bette da!  Ud med sproget,Mashuro
Størrelsen ku' ligne Hifi System 10,selvom jeg godt kan se at det ikke er sådan en? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |