Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Tante < Nej ingen bånd med, men får snart 15-16 bånd af en kollega og en 1600X . Er spolebånd noget du "gør" i ? Har du en TD20A ? Tror ikke jeg har tålmodighed til det nips og pilleri .

Har ikke fået testet så meget af grejet endnu, men højttalerne og 2055 er tip top bortset fra et par pærer i receiveren.

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

2-mas:Nix,jeg gør mig ikke i spolebåndoptagere......endnu da Jeg har faktisk aldrig hørt en spolebåndoptager Jeg ved dog,at dem der har en spolebåndoptager der virker,de er meget glade for dem.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Mashuro < så vidt jeg har kunne opsnuse, er 5010 topmodellen indtil starten af 70'erne, hvor så XX20 serien kom, og hvor 5020 var numero uno indtil Studio Monitorerne kom. Har du hørt 5020 ? Jeg har desværre ikke, men 5010 spiller faktisk rigtig fint, og de kører lige nu . De er faktisk også ret pæne, frontstoffet er helt intakt, træet nydeligt og har du bemærket den udfræsede kant hele vejen rundt ? .

Må man være så fræk at høre, hvad du egentlig har stående af TB derhjemme...udover dårlige sidepaneler og top ?

Så fik vi historien bag 50xx frem
Jeg har ikke hørt andet end 1520 fra TL serien men håber at det kan ændres med tiden.
Mon ikke Tanten får et sæt 5020 i hus på et tidspunkt

Jeg har IKKE nær så meget Tandberg som visse andre, tror at dig og Arne sidder på størstedelen i Jylland, hvorimod Tanten helt sikkert må have det største lager af Tandberg her på øen .

Undertegnede har blot en TR 200,TR1055,Huldra 10 og selvfølgelig TR 2075.
Af højttalere har jeg Hifi System 20,Fasett type 1 ,TL 1520 og selvfølgelig Studio Monitors
En TCD 310 MK II,fuldt serviceret af Tanten , og en TP 41 (uden lyd)

TR 200 og TL1520 er på arbejdet, så kan jeg høre Tandberg ude OG hjemme

Hvad kan du opremse?

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi : Godt initiativ at få de brochurer frem til almen brug

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Mashuro < du har sgu da meget TB lyd og så endda på dit kontor .....har INTET i min bus , men har iøvrigt TCD440a (kan ikke optage snøft snøft), TPA3026, TCA3038 (ryger nok snart). TPT3011, TCP4025, TR2075 og nogle bestemte højttalere .....håber der kommer et sæt mere i ugen, men regner ikke med noget før jeg ser dem..

Nå ja så er der jo også bunken , du så før, men har altså ikke noget....TÆPPE

Ved ikke præcis hvor meget Arne har, men han har mange kvadratmeter at gøre godt med .

Når alt kommer til alt, handler det vel heller ikke om HVORMEGET man har, men at man er tilfreds med det man har..

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

2-mas:Ingen undskyldning for ikke at ha' Tandberg i bussen! Du må ha' en reiseradio:

Denne radio gik på eBay(USA) i vinters.Den havde aldrig været pakket ud...... Jeg mener at den ramte 3000 kroner.

Her er er en mage til:

Den passer lige i vinduet på en Aalborgensisk bybus

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hej tanta

nøj hvor er den flot- gid man ejede sådan en- den spiller sikkert som en drøm ligesom de gamle B&O Beolit modeller

bare bedre selvfølgelig

vh Roky

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

det var dengang at 3/4 af vægten gik til brunstensbatterier  men nøj hvor kunne man fange mange stationer ind.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Tante < oooorv manner jo da, men bør man ikke ha' en i HVER side af vinduet, så det bli'r Tandberg stereo ? ....godt at ha ANTENNERNE UDE efter gode lydløsninger ....men flot apparat der   

Er der ikke noget med, du kører taxa en gang imellem ?   

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
niklasthedolphi : Godt initiativ at få de brochurer frem til almen brug

Jeg har nu fundet ud af at det ikke blot er brochurer jeg har.

Det jeg har omfatter:
1.: Service Manual TCD 310 in english

2.: Compendium: Tandberg Training in Tape Recorder Technics. Original "Tandberg Innføring i båndopptakerteknikk" in Norwegian. March 1975. 63 pages.

3.: Tandberg TR 2075 add. Colour. Danish language. 8 pages. double folded.

4.: Schematic of how to mount feets on TCD 300/400 series tape recorder.

5.: TR 2075 service manual. English language.

6.: TR 2075 Quick users guide. Original: Hurtig-bruksanvisning. Norwegian language.

7.: TCD 310 mkII Cassette Tape deck users guide.
Original Kassettbåndopptaker Bruksanvisning. Norwegian language.

8.: Prospect: Tandberg TCD 330. 12 pages in Norwegian about the upcomming best (at that time) cassetterecorder that Tandberg have ever made.

9.: Circuit diagram and electrical checks and adjustments for Tandberg TCD 310. English. Bigger than A3 size paper.

10.: Treatise/thesis/compendium Tandberg radiofabrikk A/S 1974.
Subject: Power Amplifier with security circuits.
Original: Effektforstærkeren med beskyttelseskretser.
Norwegian language. 21 pages.

11.: User manual Tandberg TCD 910.

12.: Service manual Tandberg TCD 910.

Og jeg er nu i løbende kontakt med ham der driver den database med skriftligt materiale om Tandberg og det af det som ikke i forvejen er på serveren skal nok komme op på den i snarlig fremtid.

Så tak til henvisningen til denne gode Nordmand i USA.

"dolph"

Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 05:54 | IP-adresse registreret  

Roky:Ja,det er en flot og lækker radio,sådan en TP41(reiseradio) Og den spiller sk*degodt! Jeg købte en i vinters fra Norge.Den kostede 1000 kr uden forsendelse.Men den ER også flot,og velfungerende,med intakt antenne(101 cm) Min mor blev helt vild da hun så den,så nu har hun selv en(også fra Norge).Jeg tør ikke svare på om den er bedre end Beolit'en,men det tror jeg da

R-l-b:Ja,der er gods i sådan en 'reiseradio' når man har sat de 6 stk batterier i(type D- de store ).Desværre har hverken min mor eller jeg 'batteri-eliminator).....så hvis nogen falder over en håndfuld originale Tandberg batteri-eliminatorer,så hører jeg gerne fra vedkommende

2-mas:Når nu du har fået lidt styr på alt dit grej,så synes jeg at du skal kigge efter en 'reiseradio'.Du bliver vild med den! Det er en fed detalje,at ved at trykke på volumeknappen,så tændes lyset i skalaen,og slukker igen når man slipper.Det er så simpelt,og genialt!

Niklas:Personligt synes jeg at det er dejligt at du tager dig tid til at bidrage til den Tandberg database,som Njord Noatun har lavet Jeg har kun kunnet bidrage med brochuren over Studio Monitor's.Men lidt har jo også ret Han er iøvrigt ligeglad med hvad sprog materialet er på.Alt tæller

Mashuro:Næste gang vi ses,så bedes du ta' din TP41 med,eller hvis det er hos dig,så tager jeg den med hjem,for lige at fikse den fjedder i batterirummet.Det er jo lidt svært at prøve at lokalisere fejl,når der ikke er strøm på...... Det kunne jo være fedt at du fik en velfungerende reiseradio ud af den

Jeg faldt lige over en auktion på norsk qxl,over Hifi System 11 i original emballage(de har tilsyneladende aldrig været pakket ud!)

Fantastisk at der er Tandberg-produkter derude,der aldrig har været pakket ud,efter så mange år Sådan et sæt Hifi System 11 er trods alt fra omkring 1970........

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se et så ufarvet og objektivt syn på Tandbergs produkter

Gad vide hvorfor folk ikke orker at pakke det ud

Ej det er gas, men du ka ta det , og i øvrigt var de trapez x med til at jeg går så meget op i hifi som jeg gør. Glemmer aldrig da jeg som 11 årig fik lov til at lytte til Pink Floyd på min fætters Trapez x som var hvide med påmalet skib på frontstoffet... det var stort

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

SMAJ:Hahaha Jep,det er et 100% unuanceret,subjektivt og yderst ukritisk blik vi kaster på Tandberg generelt,her på tråden
Og jo,jeg kan ta' masser af gas Jeg har faktisk en anden tråd som hedder 'Skod-Tandberg' men den dør alt for hurtigt Det hænger jo nok til dels sammen med at det efterhånden er noget begrænset,hvor stor udbredelsen er af Tandberg.Der bliver jo ikke mere af det....... Og der står vel også en del hos første ejer,som er i en alder hvor det der internet ikke rigtigt er slået an Derfor glæder det jo ekstra meget,når yngre mennesker springer på Tandberg-vognen og oveni er glade for lige præcis dét skift!
Jeg kan forstå at du har været på side 1 og har set mine gamle Trapez X'er?Dem havde jeg i over 20 år.Jeg har alle dage været glad for dem og troede ikke at jeg skulle ha' noget andet.Men jeg har ikke savnet dem i et eneste sekund,siden jeg fik Tandberg Studio Monitor's i november sidste år Som en lækker sidegevinst,så er naboklagerne faldet markant,efter at jeg skiftede til de fede Tandberg Studio Monitor's og det er ikke fordi jeg har skruet ned!!Det er nok fordi Studio Monitor's står på en 31,5 cm fod...Trapezen stod på 4 cm spikes.Der er STOR forskel Og bassen er verdensklasse nu

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

ja jeg tænkte nok du havde sådan en rejseradio Tante Berg-!!! 

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige kommet hjem fra posthuset med disse to:

Hmmm,gad vide hvad de mon indeholder,de to kasser?

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

"Dyrt" bekendtskab.....2 hamsterbure ?.......eller 20......3520 ? ....må vi SÅ se ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

2-mas:De er for tunge til at være hamsterbure..... Hold da k******ft,hvor er de pakket godt! Jeg vender tilbage når jeg er færdig med udpakningen

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Er det sådan ca. lige omkring mellemvægt/letsværvægt du BOKSER med ?

Fik iøvrigt fat i en 9000X mere.....17kg TB at kæmpe imod....og 300 fattigere 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Så er jeg færdig med at pakke ud.Hold da op,det var altså solid indpakning Jeg tænkte det nok,det var et sæt Tandberg TL3520 Her er et enkelt billede af den midlertidige opstilling:

Det er vel nok godt at jeg har et sæt defekte Fasett'er der kan bruges som fødder i en snæver vending Som det står lige nu,er det udelukkende for lige at tjekke om der er noget som helst med de TL3520'er.Ingen grund til at sende Studio Monitor's i soveværelset,hvis der er ballade med TL3520.Men de spiller jo som en drøm,de små Jeg havde fronterne af dem,da jeg havde pakket dem ud.Jeg antager at fronterne ALDRIG har været taget af,før nu(de sad afsindigt godt fast i velcro'en).Der var også skumgummi membran bag frontstoffet.Det faldt af af sig selv,som det gjorde på Studio Monitor's.Diskant og mellemtoner er mint!! Ophænget på basserne er intakt og alt det der(heldigvis),men de ser sgu lidt skrøbelige ud......Men jeg har ikke noget at sammenligne med,så jeg er bare glad for at de virker De har en underlig overflade,de ophæng....... Jeg ved ikke om der er trukket noget ud af gummiet,eller hvad?
Jeg må sige at lydsignaturen er ret meget lig Studio Monitor's.Imponerende klar lyd i både diskant og mellemtone,og stadig den DYYYYBE bas,som jeg troede kun var karakteristisk for Studio Monitor's.Men den er altså ikke alene om at spille DYYYYYB bas De TL3520 skal jeg nok blive rigtig glad for.De er faktisk rigtigt flotte.I det hele taget et rigtigt godt køb fra eBay
Jeg har selv cyklet dem herhjem fra posthuset.En ad gangen på styret

2-mas:Du går godt nok til den Tillykke med din nye 9000X.Kan du snart bevæge dig rundt i huset?? Det var godt nok billigt,300 kr for sådan en næsten topmodel

Jeg skal nok skrive noget mere uddybende om dem,når de er stillet ind på Studio Monitor's plads og jeg har lyttet godt og grundigt på dem.Jeg kan dog allerede mærke at der er god kemi

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Tillykke Tante....skal soveværelset nu også fyldes op ?....skal du have bedroomsetup ?  

Hvordan har palisanderen det ? nååå det var en god pris, er det måske dig de kalder cykeltyven....hvis du tog en af gangen på styret, er det vel MEGET godt, du ikke er til surround lyd ? Flot at både du og 3520 kom hjem i hel og pæn stand ....skal du også ha' 5020 fra Ebay.no ?

... hvad vil du dog med alle de højttalere ?

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes