Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Her er lige et par hurtige billeder af TL3520 De HAR bestået!!Og jeg tror faktisk at basserne er som de skal være,jeg har bare ikke set sådan et ophæng før.De er forresten i teak-træ:

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

-nt-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Her er lige et par hurtige billeder af TL3520 De HAR bestået!!Og jeg tror faktisk at basserne er som de skal være,jeg har bare ikke set sådan et ophæng før.De er forresten i teak-træ:

Er ophænget af papir?

Synes det kunne ligne en Isophon-bas. Har du haft den ude og set hvad det er?

Til top Vis -nt-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -nt-

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Det ophæng ligner det samme som på mine 1520 - en slags papophæng.
Tror kun at det er SM og 5020 som har med gummiophæng.

Men hey - stort tillykke med dem
Og selvfølgelig er de bestået

Har du sat dem til andet end 2075?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

-nt- : Jeg har ikke haft enhederne ude.Jeg har ikke haft 'tid',da jeg skulle lytte hele aftenen igår Jeg synes dog ikke at det føles som papir-ophæng.Det virker som gummi....men meget blødt.

Mashuro:Takker Jeg kiggede på dit billede af din TL1520,men jeg synes ikke at det ligner rigtigt....De spiller ganske rigtigt meget flot på TR2075.Det er også en lidt tung sag at drive,med en drifteffekt på 4 Watt(Studio Monitor har 6 Watt og min gamle F3 Trapez X havde 3 1/2 Watt).Jeg har ikke haft tid til at prøve andre recievere.Jeg har faktisk kun en enkelt der måske kan.Det er Huldra 10....men mere om det,når det er tjekket TL5020 er faktisk meget lettere at drive,med blot 2 Watt i drifteffekt.....ta' dén TL5020 vil nok ikke være oplagt til TR2075.
Ingen tvivl,den TL3520 når ikke helt de dybder som Studio Monitor's,men isoleret set så er der dælme go' lyd i denne mellemklasse Tandberg højttaler,også i bunden Som på Studio Monitor's,så er TL3520 fænomenal til at gengive stemmer.Alene størrelsen på dem,tiltaler mig meget Jeg bliver nødt til at fjerne alle højttalere,og så kun ha' TL3520 stående,der hvor Studio Monitor's står nu.Jeg tror det bliver godt Og hvor er de bare flotte!!

Flere billeder af TL3520 senere i eftermiddag

Jeg har selvfølgelig hørt bas-tung musik,for at høre hvad den kan.TL3520 går ned til 45 Hz mod Studio Monitor's 25 Hz. Så der ER forskel.Men TL3520 klarer det altså flooooooot Der har ikke været noget hvor jeg har siddet og følt at TL3520 ikke kunne levere varen.Den leverer masser af vellyd.Jeg vil sige at den nok spiller lidt mere spidst end Studio Monitor's,på nogle indspilninger.Men så skruer man jo blot lidt på recieveren.TL3520 er på ingen måde øretrættende.
Med andre ord,så er en TL3520 endnu en lækker aha-oplevelse

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Tante + Mashuro < mener også vi har set, at det jo netop var 5020 som Tandberg selv anbefalede som match til 2075 . Nogen der ved hvad Tandberg specifikt anbefalde Studio Monitor til ?

Tante < hvor pokker vil du så finde plads til SM'erne ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

2-mas:Jeg har mine alvorlige tvivl om at TL5020 skulle gøre det godt på TR2075.TR2075 er skabt til Studio Monitor's og TL5020 er skabt til TR10XX(TL5020 og TR10XX er på forsiden af 1974/75 kataloget).TL5020 er nok for letdreven til TR2075 Sjovt nok er TL3520 tungere at drive,end storebror TL5020,og derfor er TL3520 bedre afstemt til TR2075.TR2075 skal jo helst ha' noget modstand for at det ikke skal blive for skarp og spids i lyden

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg taget godt med billeder af vidunderne De spiller afsindigt godt,og størrelsen tiltaler mig meget.Lyden er verdensklasse Tjek lige disse perler ...........:

(Lige et billede af min 75 kroners pladespiller(alt inklusive) fra Bellahøj Kræmmermarked '07,min Tandberg TT500 med en frisk Shure pick-up )

Nemlig,ja Mine Studio Monitor's er rykket i soveværelset.............. De gør det bragende godt,de TL3520'er.Festligt, folkeligt og fornøjeligt

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Festligt, folkeligt og fornøjeligt....det gør du også Tante

75 kroners pladespiller....HVOR LIGGER BELLAHØJ ? ....det var da godt nok et guldkøb

Hvad er det for nogle "højttalerfødder", der står under 3520 ? Er det fra TL-XX10 serien ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

2-mas:Ja,jeg har ikke lige noget bedre som kan fungere som fødder.Det er et sæt TL1210 som jeg købte i sommer for 30 kroner De spiller også godt,især på de helt små recievere
Jeg er godt nok vild med mine nye små højttalere Her taler jeg om TL3520 og ikke om TL1210 De sparker altså r*v,de TL3520.Og de er perfekte i størrelsen til min stue.Oveni er de bare rigtigt flotte

Jeg har hørt musik i rå mængder.Alverdens musik.For at finde ud af om der er noget musik hvor jeg måske ikke synes at TL3520 gør det godt nok.Men indtil videre er der fuld tilfredshed over hele linjen.De er altså noget nær perfekte,også selvom de ikke kommer helt så dybt som Studio Monitor's.TL3520 går ned til 45 Hz og Studio Monitor's går ned til 25 Hz.Men TL3520 spiller immervæk rigtigt DYBT alligevel De tiltaler mig enormt....Ingen tvivl,det ER ikke og bliver aldrig en Studio Monitor.Men der er altså heller ingen tvivl om de nære familierelationer til netop Studio Monitor's Jeg er alvorligt bange for at TL3520 er kommet for at blive...... Også fordi de spiller så bragende godt med TR2075 som de vitterligt gør.Der er synergi,er der

Jeg skal ha købt et par hyldeknægte,så de ikke skal stå på gulvet på en anden højttaler.Men det er bare en detalje.

Her har jeg leget lidt Jeg har sat to billeder sammen

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 01 November 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Tante Berg: Tillykke med de nye Babies, flotte højtalere, er du begyndt at lege med et Panoramaprogram

til din Wall of Tandberg ?    Her udnytter jeg jo de to udtag på min TCD310MKII så et går til TR2025

det andet til Luxor Dirigent'en. Smart nok

Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 01 November 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Hej!

Imponerande Tante Berg!

Men var är dina TL Studio Monitor? De syns inte på bilderna...

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Fik sådan et par sorte kasser idag...

Meget flotte, originale enheder og parvis ens nummer (4592)  ....nogen der kender den type højttalere ?  

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Kjell:Mine Studio Monitor's står i soveværelset nu,da de nye TL3520 skal ha' lov at vise hvad de duer til De er rigtig gode!! Jeg har også fjernet Huldra 10 og TCD320 som stod under min pladespiller.Så nu er der mere luft ovre i det hjørne(til lp'er)

2-mas:Tillykke med dem Det er sort ask,det der.Spøjse fødder der er på dem.Men de ser originale ud.Det er så tre forskellige fødder jeg har set til Studio Monitor's nu De ser flotte ud.....Får du hørt noget af alt dit grej,eller køber du bare ind i rå mængder?

Der er sket det forunderlige at mit fokus har skiftet fra grejet til musikken,efter at jeg har skiftet højttalere.TL3520 er ikke så meget 'in your face' som Studio Monitor's er det,rent visuelt.... Jeg synes jo at Studio Monitor's er meget smukke,en holdning som ikke alle deler Med indførelsen af TL3520 virker det noget mere 'afslappet' her i stuen.Nu må vi se hvad der sker med alt det grej der er i overskud....Det skal nok videre til værdigt trængende.Men det skal gå langsomt,det her.Ingen forhastede beslutninger her

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 02 November 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Fik sådan et par sorte kasser idag...

Meget flotte, originale enheder og parvis ens nummer (4592) ....nogen der kender den type højttalere ?

Tillykke med dem,2-mas!
Er det dit 3.sæt du har fået hjem? Men i sort og med sjove fødder Kan de vinkles?
Vi vil se flere billeder! kan du panorama?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 02 November 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye kasser Tante!  Dem glæder jeg mig til at høre.

Din stue ser jo pludselig større ud, uden de altoverskyggende Studio Monitor's.

Også tillykke til dig 2-mas, med de "sorte". Jeg må sige at du forstår at købe fornuftigt ind.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

prøver lige med lånt digicam...

Sean < betragter det mere som HELD...

Tante < ja 3 par i år, men et sæt ved du godt hvor står ikke ? Må nøjes med 2 sæt...man er vel beskeden ?  Tror også fødderne er originale, og de kan vinkles.

Nu kommer det jo an på øjnene der ser, men FOR SXXXX hvor er de flotte

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Seansmiller:Tak skal du ha' Ja,de spiller jo imponerende godt,de forholdsvis små TL3520'er.Det er ikke noget jeg bare siger.Der er synergi mellem TR2075 og TL3520.Det var mere held end forstand,da jeg ikke lige tjekkede drifteffekt inden jeg købte dem.Jeg købte dem faktisk for at prøve dem på Huldra 10....men har jo også læst om Guldtuborg's succes med TL3520 på TR2080(på Alternativ Audio).Og jeg kan godt forstå at han er glad for den kombination Dem kan du godt glæde dig til at høre,Seansmiller

2-mas:Jeg er enig,de er dælme flotte,dine nye Studio Monitor's(i sort aske-træ) Tillykke med dem! Det er ikke ofte at man ser dem i sort Du får svært ved at vælge,når den tid kommer......Jeg kender det Men du er jo til det sorte grej,så du har vel planer om at beholde de sorte Studio Monitor's med de spøjse fødder ?Det er sgu noget af en 'stawl' du har der i din stue

Jeg har fået lidt mere plads på den væg som klenodierne pryder Først og fremmest gav det luft at smide Studio Monitor's i soveværelset og 'nøjes' med TL3520.Og så er Huldra 10 røget på en hylde under pladespilleren,i stedet for at det stod på gulvet.Så nu er der plads til lp'er på gulvet.Det tæller altsammen
Jeg synes at TL3520 stod for højt ovenpå TL1210 på højkant.Så TL1210 er lagt ned,og så har jeg lagt to tomme filmdåser ovenpå,og det er den rette højde til TL3520,i forhold til hvor jeg normalt sidder og nyder musikken Og det er nydelse på et meget højt plan! Jeg føler mig meget heldig med indkøbet af disse højttalere.De er 'near mint' i træværket/frontstof/enheder...... Det er og bliver fantastisk kvalitet,det der Tandberg.Det bærer næsten altid præg af at tidligere ejer(e) har hæget om det,og passet på det.Fordi det har kostet kassen,dengang det var nyt.
Jeg kan godt høre at det ikke er Studio Monitor's jeg sidder og lytter på.Men det er ikke sådan at jeg sidder og savner noget,det er mere bevidstheden om at der er endnu mere lyd i indspilningerne hvis det er Studio Monitor's der spiller.Jeg er meget fokuseret på om TL3520 kan levere bund eller bas.Og det kan de! De går som sagt kun til 45 Hz,men ikke desto mindre er bassen dejligt dyb,og fylder stuen helt ud.Lige som jeg kan li' det.Jeg har hørt godt med disko-dasko hvor der er go' bas på,Megadeth,White Zombie og masser af Yello.Der er smæk for skillingen!! Det eneste man kan 'klandre' TL3520 for,det er vel at de er lidt mere følsomme mht hvor og hvordan de placeres.Men de er på ingen måde problematiske.Jeg synes blot at der er lidt at hente,ved at rykke lidt på dem.Det oplever jeg ikke med Studio Monitor's
Idag skal jeg prøve at lade Huldra 10 spille på TL3520.....Det bliver lidt spændende da Huldra 10 jo ikke har mere end 25 Watt i 8 Ohm.Og TL3520 er jo forholsvis tunge at drive(4 Watt).Men mere om det senere

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Tante < Studio Monitors i soveværelset.....hvis der også er en kvinde, hvad SXXXX skal man så med en stue ? . Filmdåser under 3520'erne ....skal vi lave en tråd om boligindretning ? ....har sådan et hjørne i stuen og 2055+5010'erne står på spisebordet, så har du et forslag ?...skal jo også prøve på at finde soveplads til et par højt estimerede gæster i den kommende weekend

Hvad spiller dine bedroomspeakers så på ?

Fik lyttet en del til begge par SM igår, hver for sig og også sammen. Kunne ikke høre nogen forskel på de to par, men for fanden det lød SUPER med alle 4 samtidig

Fedt at de 3520'ere er så gode, men hvad er det for en bass der sidder i, siden de kan producere så lækker lyd ?

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes