Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 November 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt love dig for, det er god rengøringsmusik! Der blev godt nok gjort rent til boney m mange gange på efterskolen. Åh ja, det var tider :D
Du skulle tage at prøve det!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 November 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

åh ja Boney M.

I tidernes morgen - sådan ca. den gang oviraptorer og andre kæledyr dominerede verden, købte jeg min første receiver - mon det var i 75-77? - en Pioneer SX 434 med to gang 15 frygtindgydende watt - troede jeg da!  for den venlige ekspedient i Fona eller Fredgaard eller hvad butikken i Lyngby Storcenter nu hed- demonstrerede den på et par kæmpe højtalere og med lyden fra en spolebåndoptager med store spoler og VU metre og jeg skal komme efter dig - og musikken var "Daddy Cool" med Boney M. - efter at have været lukket alene inde i det lille prøverum med et koloenormt lydtryk var jeg ikke svære at få hevet sparepengene op af lommerne på  - men sh*t hvor blev jeg skuffet da jeg kom hjem til mine små B&O højtalere og min træk og slip gramofon.
Det hjalp lidt året efter da jeg købte en Lenco L75 - men jeg mangler endnu de rigtige Boney M sus fra den gang - det kan være tiden er inde godt spottet Sveske

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 November 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Har også lige haft et kæmpe retro trip...hørte Rugsted & Kreutzfeldt fra dengang man endnu havde (mulighed for  ) langt hår  ...men herligt genhør.

Er der slet ingen der skal vove sig ud i Tandbergs 3000-serie ? :

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=59716 

og

http://cgi.ebay.de/Vom-Tandberg-Sammler-TCA-3018A-und-TPA-30 16A_W0QQitemZ290176901897QQihZ019QQcategoryZ23325QQssPageNam eZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 November 2007 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

2-mas:Jeg ved ikke hvad du skal stille op med dit overskud.Har du ikke en kammerat du kan prakke noget af det på? Det er jo ret fede sager du har,men det er svært at få brugt så meget grej.Dine TL5010 er jo interessante,men ikke på TR2055/75 eller dit 3000-anlæg.Havde du bare en TR1000 eller en Huldra 10,så tror jeg nok du kunne få vredet den fede Tandberg-lyd ud af de ret sjældne TL5010 Der står i brochuren at 'TL5010 er konstrueret til den kræsne lytter'......og at 'den gengiver de laveste bastoner 10 gange stærkere end TL2510' Det er lidt 'øv' at diskanten ikke er original Drifteffekten er 3 Watt,altså hverken tung eller letdreven.Og se det i øjnene,de kan ikke hamle op med Studio Monitor's spændt for dit eksisterende grej Det bliver sjovt at hilse på dig i næste weekend,og selvfølgelig bliver det interessant at besigtige din Tandberg-hule.Du HAR overtaget føringen,2-mas
Og så spørger du om størrelsen på bassen i mine TL3520.Det er en 10" bas Den spiller hamrende godt,den lille højttaler Sådan et sæt kan jeg varmt anbefale dig at holde udkig efter.

Sveske:...isnuXX...iniuXX....insiniXX( )....... påstår du at der er skidt i krogene her? Jeg svinger af og til støvsugeren,bare rolig Men jeg er enig,Boney M har lavet nogle fede numre.Jeg er helt vild med 'Let it all be Music' fra albummet 'Oceans of Fantasy'(det er et fantastisk flot cover på den skive!) Der er et andet nummer som fænger på det album,og det er 'Bahama Mama'. Desværre er der kun 2-3 numre pr album som jeg synes swinger ordentligt.Hvis det er disco-dasko du er ude efter,Sveske,så find bandet The Tramps og deres klassiker 'Disco Inferno' Det sparker r*v!!Eller Lipps Inc med 'Funky Town'.Der er også noget af ABBA's musik der rykker fint(jeg kan ikke lige komme på hvad jeg foretrækker ).Det er dejligt at se,Sveske,at til trods for din unge alder,så er du helt på forkant med alt det gamle grej og den go'e,gamle musik Du må sikkert lægge ører til en del kommentarer fra dine klassekammerater,når de står og flasher deres Ipods og hvad der ellers hører med til at være ung og 'up front' idag.Bare stå fast!!

R-l-b:Jeg morer mig kosteligt,når du beskriver dig selv som et mosefund fra yngre stenalder Der er jo kun omkring 4 år imellem os.....Men vi holder fast i nogle gamle dyder,på grund af lyden Lige meget hvad producenterne gør af krumsping,så rammer de ikke lyden fra 1970'erne.Man skulle næsten tro at producenterne mistede hørelsen engang i midten af 1970'erne Det er måske forklaringen på at grejet spiller så meget 'lysere' fra ca 1976 og frem? Jeg tror at du ville nyde at sætte en go' Boney M plade på.Der er stadig en del derude på loppemarkederne.

Jeg prøvede TL3520 på Huldra 10 igår.Bare i nogle timer.Det går fint Ikke at det spiller bedre end TR2075 og TL3520,slet ikke.Men der er nu god lyd i.Men man fornemmer at TL3520 er på grænsen af hvad Huldra 10 kan magte.Uden loudness skal bassen skrues noget op,og med loudness går det bare slet ikke.Det bliver alt for voldsomt.Dette fortæller mig at Huldra 10 er liiiige lille nok.Men ved moderat volume,så går det faktisk rigtigt fint.Dette er ret afhængigt af hvilken type musik jeg spiller.Det går bedst med elektronisk musik(Kraftwerk og Yello).Anyway,det er jo altid interessant at prøve Jeg har selvfølgelig prøvet at spille både cd og lp på den kombination.Jeg foretrækker dog så klart TR2075 med TL3520.
Jeg må hellere lette mig fra stolen idag,og smutte ud på et loppemarked og se om jeg kan støve et par fornuftige fødder op til mine TL3520.Tandberg har desværre ikke lavet fødder til andre højttalere end Studio Monitor's.
Jeg købte faktisk et par hyldeknægte til dem,så de kunne hænge på væggen.Men det gik slet ikke,selvom TL3520 kun vejer lidt over 13 kg.Der er jo gået lidt sport i at få så meget plads på gulvet nu,hvor det før var noget med at fylde hullerne ud med Tandberg    

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo kigget lidt på Guldtuborg's TL3520 på hans tråd på Alternativ Audio.Og jeg kan se at der må være tale om uoriginale bas-enheder.....Se selv:

Kontra min egen:

Jeg er ikke i tvivl om at Guldtuborg's TL3520 nok skal spille godt,men hvor er jeg nærmest lykkelig for at jeg har reddet mig et sæt med 100% originale enheder,også i bassen    
Til gengæld har Guldtuborg et sæt TL3520 i palisander....jeg må nøjes med teak-udgaven.Men man kan jo som bekendt ikke få det hele,vel?

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Tante < så fedt at i begge er SUPER tilfredse med 3510'erne uanset hvad bass der sidder i. Er du klar til en test, når du kommer til Nordjydeland ? Vil du prøve at høre forskellen mellem SM med original og Uoriginal Seas bass i ?

Udover Fasetterne og White Zombie har du så flere spændende sager med ?

Herligt med Boney M....har et medley med Liz Mitchell+Johhny "kandis" Hansen, og tilsvarende et Abba medley med en ukendt dansk gruppe, som du måske kender....dem må i høre .

Håber også i vil være med til at teste Tandberg.....FJERNSYNET ....så vi kan finde ud af, om det skal med jer retur til øen

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

2-mas: Jeg er lige ved at bestemme mig for et 'Best off' med Yello,The Tandberg Edition

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Tante < spændende...er det noget, der stiller krav til udstyret ?? Er klar til dine udfordringer .

Nu har du husket her ingen pladespiller er ikke ?  

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

2-mas:Jeg har noteret mig at du ikke spiller vinyl......endnu da Jeg ta'r ikke SÅ meget musik med.Det er jo dit grej vi skal ha' luftet,med din egen musik på Men selvfølgelig har jeg lidt med.Især numre som flere af os efterhånden bruger,når vi liiiige skal ha' på plads om kasserne/grejet leverer bas i de ønskede mængder!     Jeg gætter på at Gråskæg også har lidt med.Og nej,der er absolut ingen sammenfald Jeg kan dog oplyse at Gråskæg har en udsøgt god smag

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

R-l-b:Jeg morer mig kosteligt,når du beskriver dig selv som et mosefund fra yngre stenalder Der er jo kun omkring 4 år imellem os.....Men vi holder fast i nogle gamle dyder,på grund af lyden Lige meget hvad producenterne gør af krumsping,så rammer de ikke lyden fra 1970'erne.Man skulle næsten tro at producenterne mistede hørelsen engang i midten af 1970'erne Det er måske forklaringen på at grejet spiller så meget 'lysere' fra ca 1976 og frem?

Jamen hej Gamle Tante
Jeg tror det hele gik over i at opnå 0,00000000000001% forvrænging og 400db kanaladskillelse - og når først man har brugt millioner af markedsføringskroner på at fortælle folk at det nye grej er /eller kan mere end de vise sten, den dybe tallerken og det varme vand på en gang - så skal der meget mod til - et par år efter - at indrømme at det gode grej man fremstillede  før de opulente tals tid egentlig bare lød bedre. Sansui gjorde det faktisk omkring årtusindskiftet med en reissue af rørforstærkeren AU 111 - oprindeligt fra 66 - desværre var det forsendt og i dag er Sansui blot et brand der kommer på dårlige fladskærme m.m. Luxamn havde i den L58A brugt MosFEts af et bestemt mærke på en bestemt måde - da de overgik til et andet mærke MosFets og en lidt anden konstruktion måtte de putte rør i pre delen for at opnå den Lux-lyd folk kunne  lide - Jeg er sikker på at puritanerne vil sige at vore prefference for gammelt grej ligger på højde med brugen af Loudness - til det er der jo kun at sige smag og behag

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

r-l-b + Tante < vintagefolk til vintagelyd...er vi ikke bare semiarkæologiske ?

Kender ikke meget til lyden i yngre stenalder, men den fra 70'erne er bare   ...og meget af musikken ligeså . Husker stadig dengang det vistnok handlede mere om at være SEJ og have gode specifikationer end at få god lyd....dengang var vi kloge, og nu er vi bagkloge,................. eller skal vi kalde det retrokloge? .

Fik et par brugte Karlsson Sonab OA116 idag. De står som nye, men desværre er der udu i den ene. De blev produceret i Sverige første gang i '75, og er vistnok særdeles eftertragtede derovre. Et brugt par blev solgt med defekt diskant for 6200,- på Tradera.se i oktober måned. Har lyttet meget idag, og her er altså noget der KAN måle sig med Studio Monitors . Tante døm selv i den kommende weekend .

Svenske højttalere er det ikke host host.....FÆLLESNORDISK...og dermed acceptabelt i en Tandberg tråd ? ....tak Tante

Et spørgsmål til, tidligere har jeg lyttet med et par Studio Monitors koblet til forstærkeren på helt normal vis, men i de sidste 3 dage har jeg kørt med 2 sæt igennem en switchbox og så ind i forstærkeren. Kan det passe at det kan gi' en lydforbedring, eller er det mine stenalder hørebøffer der er ved at stå af ?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine Karlsson højtalere - de er jo rent kult - har du billeder

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

r-I-b < har afleveret det lånte digicam, men der findes meget info, hvis du googler på "sonab oa116", men ellers er der en beskrivelse her : http://www.carlssonplanet.com/oa116.php

Hvor det dog er ærgeligt den ene bas måske er defekt, men hvad kan man forlange for 600 ?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

r-I-b < har afleveret det lånte digicam, men der findes meget info, hvis du googler på "sonab oa116", men ellers er der en beskrivelse her : http://www.carlssonplanet.com/oa116.php

Hvor det dog er ærgeligt den ene bas måske er defekt, men hvad kan man forlange for 600 ?

Hvor stor er bassen? - har du nogle data? - måske jeg har noget liggende du kan låne indtil  du finder en original

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

ups jeg kan se der står i din link at det er en Bass: 1 pc 6.5 inch 5,3 ohms Peerless SC 165

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

ps. er det en Bose højtaler på stereo-ider

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

r-I-b < den sammenligning med bose (70+80'er 601 og 901 ikke ?) kommer vist helt af sig selv....men efter at have lyttet, synes det som om at Sonab'erne er som et sæt Bose med turbo .....det kører . Kostede fra nye omkring 12.000,- så noget må de vel kunne ?

Men ellers TAK for dit "redningsforsøg"  

Om det også inkluderer stereo-ider ved jeg ikke, men det virker, så måske vi stenalderfund skal overveje sådan en behandling ?

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Fik for nylig nogle brugte spole- og cassettebånd, og der i mellem var der sørme 3 Tandberg Cassettebånd ....sjovt og lidt nostalgisk...

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

2-mas:Tillykke med dem.Jeg synes at det er hele tiden at vi ønsker dig tillykke med nyt grej Det må være dem her:

Det er ærgeligt med den ene bas....Men på siden du linker til er der vist henvisninger til anbefalede bas-enheder?Altså hvis du selv går igang med at reparere dem.Spændende sag,og sikke nogle priser de holder sig

Med hensyn til dine tre kasette-bånd,så tjek lige her: Tandberg kasettebånd Det er da vildt

Jeg må sige at jeg er ualmindeligt tilfreds med mine TL3520.Både med lyden og med størrelsen Nu er det ikke sådan at jeg skal have tilladelse fra en bedre halvdel Jeg kan selv bestemme 100%.Men min stue har nu engang den størrelse,som den har.Og det er ca 20 kv.meter.Der er TL3520 altså noget nær perfekt TL3520 fylder stuen helt ud med lækker Tandberg-lyd
Jeg har læst lidt om netop TL3520 på Alternativ Audio.Der er en der fortæller at ophængene på basserne kan ryge hvad øjeblik det skal være..... Men som jeg ser det,så har de holdt i 30-32 år nu,så jeg gætter på at de holder nogle år endnu(håber jeg...) De spiller atså forrygende godt

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Tante < Heroppe er 28 kvm. og heller ingen halvdel, og alligevel kniber det gevaldigt . Kan godt forstå du vælger at fortsætte med de basophæng, men ellers har du jo også et sovekammersæt du kan flytte ind igen ikke ? . Fedt at de spiller så godt, men er det ikke lidt svært at "nøjes" ?

Hvad endte din sorte 2075'er på QXL på iøvrigt ?

Skxde skægt at se det cassettebånd du linker til, og det er 3 af samme type i perfekt tilstand jeg har. Sjovt at se hvad de ender på, men kan ikke forestille mig de går ret meget højere..

Tror nok Sonab'erne skal sælges, for tid, kræfter og ikke mindst EVNER til et renoveringsprojekt har jeg ikke.  Spørgsmålet er så, hvormeget dem "hinsidan" gider et par, som står i Danmark, men at dømme efter brugtpriserne er der vel en mulighed.

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes