| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Du er inde på noget der....jeg sidder jo og fryder mig over den fede lyd,men det er med bevidstheden om at jeg kan få endnu federe lyd,ved blot at rykke Studio Monitor's ind på plads igen.Det er altså noget af et dilemma  Derfor skal der tænkes L Æ N G E og jeg skal selvfølgelig høre de store kasser igen,bare rolig  Var der nogen der sagde luksus-problem?
Ja,priserne i Norge på stort set alt der står Tandberg,er helt vilde.Godt man ikke er nordmand og båre MÅ ha' noget Tandberg.Det er en noget dyrere hobby,end her til lands
Det der med at skifte enheder er ellers ikke så svært,2-mas  Det sværeste er vel at finde den rette bas-enhed.... Men mon ikke du kan få dem afsat,enten til Sverige,eller til en her i landet der selv kan afhente dem?Jeg tror det __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gamle Tante  Du må sælge noget af alt dit overskuds Tandberg og så købe et sæt Studio Monitors mere! Jeg kan se du er startet med 5000erne/Dual/Tandbergen på qxl __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Vi er ikke gamle,vi er bare vintage,og det borger jo for en vis kvalitet  Ja,jeg er så småt begyndt at skille mig af med LIDT af det,og jeg understreger LIDT  For det har taget temlig lang tid at anskaffe....ca 1 1/2 år.Og det haster ikke mere end det jager,at komme af med overskudet. Tænk hvis jeg fortrød  Min TR2075 (den ene af dem) bliver i lokalområdet(auktionen sluttede i weekenden)  Den gør ingen gavn under min seng,og så langt nåede den da heller ikke.Det samme må siges om min Tandberg TT5000.Jeg kan ikke 'magte' to pladespillere.En er nok  Og TT5000 havde faktisk fundet vej ind under sengen(i plastikpose),og det holder ikke.Den må videre til værdigt trængende
Jeg kan allerede nu afsløre at man vist skal være glad,hvis man ingen tab lider,når man sælger det gamle grej  Det har nu heller ikke været med spekulation for øje at jeg har anskaffet mig det jeg har.Det har hele tiden været et mål at få hørt så meget som muligt af det lækre gamle grej(mens tid er....).Og så må det koste lidt at ha' fået alle disse aha-oplevelser  Jeg skal bare ikke ha' bunker stående af det.Der er fuld kontrol over det,som det er nu.Meeeen,mon ikke der kommer en reciever mere til salg(måske to)?Jeg tror det.Men jeg har faktisk lært af det her,at vintage skal tage længere tid.....man skal endelig ikke forhaste sig.Og man kan jo også bare bytte med nogen der har noget man ikke har hørt endnu
2-mas:Du spurgte på et tidspunkt om ikke der var nogen der skulle prøve 3000-serien.Det er et godt spørgsmål,og der var ingen svar.Jeg tror at priserne skal lidt ned,før folk tør prøve.Ham du linkede til på tysk eBay,han har i hvert fald sine problemer med at komme af med hans TPA3016 på 28 kg....Er det 3' eller 4' gang han prøver at sælge det?Det er ellers en FEEEED sag  :
Hvis man kigger ordentligt efter,så kan man se at der står en TR2080 oppe på skænken.Man kan lige se rækken af knapper.Det er så tydeligt,at jeg kan se at det ikke er en TR2075  Man er vel kender  Auktionen kan følges her: Den største Tandberg forstærker! Auktion er nok så meget sagt(han tør ikke  ),for det er en 'Køb nu'.....
Et imponerende kraftærk,med 220 Watt i 8 Ohm.... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
zerocoool Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 16 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
R-l-b:Vi er ikke gamle,vi er bare vintage,og det borger jo for en vis kvalitet Ja,jeg er så småt begyndt at skille mig af med LIDT af det,og jeg understreger LIDT For det har taget temlig lang tid at anskaffe....ca 1 1/2 år.Og det haster ikke mere end det jager,at komme af med overskudet. Tænk hvis jeg fortrød Min TR2075 (den ene af dem) bliver i lokalområdet(auktionen sluttede i weekenden) Den gør ingen gavn under min seng,og så langt nåede den da heller ikke.Det samme må siges om min Tandberg TT5000.Jeg kan ikke 'magte' to pladespillere.En er nok Og TT5000 havde faktisk fundet vej ind under sengen(i plastikpose),og det holder ikke.Den må videre til værdigt trængende Jeg kan allerede nu afsløre at man vist skal være glad,hvis man ingen tab lider,når man sælger det gamle grej Det har nu heller ikke været med spekulation for øje at jeg har anskaffet mig det jeg har.Det har hele tiden været et mål at få hørt så meget som muligt af det lækre gamle grej(mens tid er....).Og så må det koste lidt at ha' fået alle disse aha-oplevelser Jeg skal bare ikke ha' bunker stående af det.Der er fuld kontrol over det,som det er nu.Meeeen,mon ikke der kommer en reciever mere til salg(måske to)?Jeg tror det.Men jeg har faktisk lært af det her,at vintage skal tage længere tid.....man skal endelig ikke forhaste sig.Og man kan jo også bare bytte med nogen der har noget man ikke har hørt endnu
2-mas:Du spurgte på et tidspunkt om ikke der var nogen der skulle prøve 3000-serien.Det er et godt spørgsmål,og der var ingen svar.Jeg tror at priserne skal lidt ned,før folk tør prøve.Ham du linkede til på tysk eBay,han har i hvert fald sine problemer med at komme af med hans TPA3016 på 28 kg....Er det 3' eller 4' gang han prøver at sælge det?Det er ellers en FEEEED sag :
Hvis man kigger ordentligt efter,så kan man se at der står en TR2080 oppe på skænken.Man kan lige se rækken af knapper.Det er så tydeligt,at jeg kan se at det ikke er en TR2075 Man er vel kender Auktionen kan følges her: Den største Tandberg forstærker! Auktion er nok så meget sagt(han tør ikke ),for det er en 'Køb nu'..... Et imponerende kraftærk,med 220 Watt i 8 Ohm....  |
|
|
Hej Tante,
Nu er auktionen jo lavet med "Sofort-Kaufen", men han har også medtaget optionen "prisforslag", så sælger forventer formentligt ikke at få 2400 Euro for sættet, som jo iøvrigt ser meget fint ud.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zerocool:Jeg kan faktisk godt forstå manden,at han ikke tør starte den fra scratch.Nu er det som sagt 3' eller 4' gang han forsøger sig,og hver gang med 'Sofort kaufen',og prisen bliver sat lidt ned hver gang.Han burde enten droppe at sælge,eller også tage chancen og lave en rigtig auktion....For vi kender vel allesammen den der med at styre udenom de auktioner der har alt for højt startbud?Jeg gør i hvert fald  Jeg siger ikke at sættet ikke er 2400 Euro værd,men det er ikke noget jeg VED.Jeg ville ikke bare betale den pris,Tandberg eller ej  Der er jo lidt sport i at byde,og den dimesion mangler. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Zerocool:Jeg kan faktisk godt forstå manden,at han ikke tør starte den fra scratch.Nu er det som sagt 3' eller 4' gang han forsøger sig,og hver gang med 'Sofort kaufen',og prisen bliver sat lidt ned hver gang.Han burde enten droppe at sælge,eller også tage chancen og lave en rigtig auktion....For vi kender vel allesammen den der med at styre udenom de auktioner der har alt for højt startbud?Jeg gør i hvert fald Jeg siger ikke at sættet ikke er 2400 Euro værd,men det er ikke noget jeg VED.Jeg ville ikke bare betale den pris,Tandberg eller ej Der er jo lidt sport i at byde,og den dimesion mangler. |
|
|
Trode aldrig man skulle høre dig sige "Tandberg eller ej" __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tyskland er det næststørste Ebay marked i verden, men de har lang flere "køb Nu" auktioner end amerikans og engelsk Ebay og langt flere "fraskriver mig alt muligt snot i forhold til gældende EU lovgivning" kommentarer end andre Ebay auktioner - jeg tror Tyskerne er et mere "livrem og seler -ordnung muss sein" land men til gengæld er beskrivelserne af fejl og mangler oftest grundige - Tandberg eller ej -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
zerocoool Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 16 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Tyskland er det næststørste Ebay marked i verden, men de har lang flere "køb Nu" auktioner end amerikans og engelsk Ebay og langt flere "fraskriver mig alt muligt snot i forhold til gældende EU lovgivning" kommentarer end andre Ebay auktioner - jeg tror Tyskerne er et mere "livrem og seler -ordnung muss sein" land men til gengæld er beskrivelserne af fejl og mangler oftest grundige - Tandberg eller ej - |
|
|
Med hensyn til korrekte beskrivelser, har du fuldstændigt ret. Tyskerne er generelt langt mere reelle når det kommer til beskrivelse af fejl, både elektriske og optiske, her kan amerikanerne og andre generelt ikke være med, jeg har set beskrivelser af udstyr som værende mint og det med kattebakken stående direkte overpå .
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft et par skidte oplevelser med tysk eBay.Pudsigt nok kun med kvindelige sælgere  Men jeg er altså stadig klar til at købe klenodier af vores sydlige broderfolk  Det holder!Jeg er enig,de beskriver varen som jeg selv beskriver mit grej.Så jeg handler gladeligt på tysk eBay.USA er udelukket,alene pga forsendelsen.Og strømmen(110 V).England er også latterligt dyrt at få sendt noget fra(de stakler...  ).De ville få solgt en del mere fra UK,hvis ikke forsendelserne var så vildt dyre  De må være RET svage,i det kongelige engelske postvæsen  For det er der den hænger.....
LouBP:Tillykke med din TR1040  Jeg skal nok kigge forbi med nærgående spørgsmål på din tråd __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 06:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell:Det glæder mig at du fandt udsendelsen interessant.Jeg hørte den selv med stor interesse.....hvor er det bare sørgeligt, at lukke for sådan en sender  Tænk engang,den danske ambassade i Moskva lyttede på Kalundborg langbølgesender.300 km nord for Polarcirklen lyttede de med,og i det nordlige Italien.Og i vest nåede senderen et godt stykke ud i Atlanten vest for Irland.De fik sågar melding engang fra New Foundland(østlige Canada),hvor de kunne høre Kalundborg langbølgesender!
Jeg skal tjekke dine links,Kjell  Jeg kan jo se 'Motala' på de gamle skala'er på mine ældste Tandberg recievere  Der kommer vel også en udsendelse på DAB engang,om den sidste FM-udsendelse......
Kalundborg langbølgesender
Her er lidt hjemmebyg fra museet i Motala,som også havde en langbølgesender.
Selvgjort er velgjort
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurra!Så blev min TR2075,som blev solgt på qxl i weekenden,afhentet  Den har stået på køkkenbordet og bare fyldt op.Det er der jeg normalt roder med især båndoptagere,men det har ligget stille længe nu.Nu er der igen plads,og jeg kan komme igang med at kigge lidt på et par båndoptagere  Den fylder godt sådan en 'overskuds'-TR2075  Dog ikke så meget som et sæt 'overskuds'-Studio Monitor's
Igen er det jo luksus-problemer.Havde jeg mere plads,så havde jeg nok ikke solgt fra som jeg gør nu.Men jeg vil ikke ha' bunker stående.Det mærkelige er så,at jeg ikke kan lade være med liiiige at kigge på eBay og qxl.Det kunne jo være at der var noget som jeg fandt interessant....  Heldigvis har jeg ikke noget shopping-gen.Jeg var en tur i København igår,og kom tilfældigvis forbi TP på Gl.Kongevej.Jeg var inde og kigge....og kom så til at tænke på hvor svært jeg af og til har ved at finde noget jeg gider at høre blandt mine ca 600 cd'er.Så jeg gik igen,uden at købe noget
Jeg tror de fleste af os der har vintage-grej som interesse er i besiddelse af mere end et setup.....  Det ER bare sådan  Det er jo noget med at ha' bare lidt i reserve,for tænk hvis noget brød sammen...Det synes jeg nu ikke at det gør,men det skulle lige passe,når man står med bare 1 setup
Her i weekenden skal jeg på Tandberg-ekskursion til Aalborg,sammen med Gråskæg.Vi skal over til 2-mas og høre og se hans 3000-serie fra Tandberg.Det skal nok blive hyggeligt  Jeg glæder mig i hvert fald.Jeg har heller ikke hørt eller set et 3000-anlæg 'live' i efterhånden 15-17 år.Det er faktisk lidt påfaldende så lidt udbredt 3000-serien er i Danmark  Det meste af det er jo fremragende grej,så det undrer mig faktisk.Måske er det prisen,som stadig ligger noget over grejet fra 2000-serien.Eller også er det den der stærkt omtalte WAF,som mange tilsyneladende ligger under for  Det er jo sorte kasser,og det i sig selv kan nok få fruerne til at rynke på næsen.Personligt synes jeg det er enomt flot,især hvis man krydrer et 3000-anlæg med en tuner(3001/3011).At det så også sparker r*v,det er jo det som det hele drejer sig om __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Man kan da altid shoppe et par nye TDK kassettebånd fra TP.
Ellers er den lille Fabia ved at være klar til en tour de Jylland. Tanken fyldt og et par
nye dæk, der dur vintage ikke
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt lige at det hele i dit setup, ja nærmest din stuen er oldschool og passer til Tandberg, og alligevel har du en lille lavelampe stående  Rigtig fede højtlere, er der noget bas i dem? Og jeg kaan se du sælger den Tnadberg pladepiller? og formodentlig beholder Thorensen? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
The cult of Tandberg.
Jeg er lidt vild med dit alter, med reiseradio og det hele. Hvad har båndet foran din reiseradio været brugt til?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP:Det er korrekt antaget,jeg beholder min Tandberg TT500(Thorens TD150 MkII)  Jeg kan ikke bruge to pladespillere,og derfor må TT5000 videre.Tænk engang,det er original pick-up,der sidder på den TT5000!Den er snart 31 år gammel  Den spiller endnu  Utrolig kvalitet,både pick-up,men også grejet som sådan.Det nyeste Tandberg i mit setup er min cd-afspiller(TCD3015 m.fjernbetjening) som snart fylder 21 år  LouBP,du spørger om der er bas i de Studio Monitor's.Og det er der!!  Skræmmende DYYYYB bas,hvis ellers det findes på indspilningen  Ingen der har været her,har hørt noget lignende i private hjem(inkl. mig selv)  Dette gælder også når der bliver spillet lavt,sent om aftenen
2-mas:Jeg tager kameraet med.Det er rart at kunne ta' billeder af klenodierne,når man synes at der er noget der skal enten på qxl,eller flashes her i tråden  Og der er det jo fantastisk pænt af Gråskæg at stille det gamle digi-cam til rådighed  Det er lige mig,for det er også totalt oldschool,selvom det vist kun er små 10 år gammelt
Jeg tror at jeg er særligt begunstet mht lyd.Min stue har rigtig god akustik,og så er der jo mit stærkt omtalte væg-til-væg berber tæppe(100% uld)  En stor hjørnesofa(stofbetrukken) og alskens tingeltangel.Det giver et super-godt lytterum,som tilfældigvis også er min stue
Zakken:Skulle din vej falde forbi,så er du selvfølgelig velkommen til en aha-oplevelse her  Også til at smide dig på sofaen natten over.Jeg strækker mig L A N G T for at promovere vellyden fra Tandberg  Mit lille 'alter' er mest for at få tingene frem i lyset.Før stod min reiseradio ude i et køkkenskab.....Nu kan jeg sidde og nyde synet af den lille lækre sag(den er tip-top iorden,og FED lyd)  Båndet er fra Tandberg's sproglaboratorier.Der står 'Educational' på det,men det kan også bruges til musik  Det er bare sjovt at ha'.Jeg bruger det ikke til noget.Mest fordi det er et C-60 bånd.Mikrofonen er en TM2(krystalmikrofon) fra ca 1962.Den er i noget nær mint,og virker selvfølgelig
Gråskæg:Aaarj....jeg er elendig til at købe ind  Jeg er helt ude af vanen med at købe bånd.Jeg glemte det simpelthen da jeg var i TP  Godt at høre at Fabia'en er klar til Tandberg-touren  Jeg GLÆDER mig,gør jeg.Det bliver edder hyggeligt
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ----------------------
The Tandberg Family
Jeg sad og nød mine TL3520 igår eftermiddags....og tænkte at det kunne være spændende at høre Studio Monitor's igen.Og det er altså utroligt så meget mere lyd der er i de Studio Monitor's  Det er vildt!Og det er ikke fordi TL3520 ikke kan noget,for de spiller også suverænt  Men men men.....jeg har stadig til gode at høre et sæt højttalere der når Studio Monitor's til sokkeholderne!!
Det er kun 8 dage siden at Studio Monitor's røg i soveværelset og veg pladsen for TL3520.Jeg var rigtig glad for at ha' de små højttalere i stuen,i stedet for de store kasser.Men jeg havde da næsten glemt hvor godt de lyder,de store skrumler  De vejer ca 22 kg mere end TL3520(pr stk)....!!Og det er ikke for ingenting.De lyder helt vildt godt.Især på TR2075 som er det bedste match,jeg selv har hørt,indtil videre.Det skal blive interessant at høre Studio Monitor's på et Tandberg setup i 3000-serien __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |