Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 08 November 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Tante < det der bånd fra Tandberg Sproglaboratorium er det noget du er begyndt at bruge med henblik din forestående Jyllandstur ? . Herligt du tager kamera med, her er kønne piger men hvorfor ikke vælge sommeren næste gang ?...pudsigt på den tid er de MEGET kønnere .

Herligt at se dine billeder, og DU fører ihvertfald stort med hensyn til pingel pangel, tingel tangel.....OG akustik....ryger dit tæppe ikke snart på QXL ?. Mon ikke det er 3520 der er mest bedroomegnede og Studio Monitors du ender med at klodse op i stuen ?

Du skal nok få høre Studio Monitors på 3000-serien, men har du nogensinde hørt det med 4 stk. SM'ere ?. Jeg er spændt på at høre din og Gråskægs mening.....også i forhold til akustikken her og naturligvis i forhold til 2075

Nogen af jer her, der kender "radio Swiss Pop" ? Kanon god radiokanal skulle jeg mene...og IKKE de samme 100 numre der spilles hele tiden.

Var en tur i rodebunken idag igen og denne gang poppede der 2 Tandberg spolebånd op i originale boxe .

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

2-mas:Hvor finder jeg lige 'Radio Swiss Pop'.... Jeg er nysgerrig,du ved.Hvor henne?På nettet eller hwa'
Jeg er enig,quinfolkene er noget kønnere om sommeren.Jeg er som regel overvældet over de mange kønne piger når det en sjælden gang bliver rigtig sommer.....det er bare ikke noget der sker så tit..

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Tante < Heroppe er den på vores fællesantenneanlæg, så det nytter vel ikke at gi' dig frekvensen ? ...hvad er du koblet op på ? En eller anden strittende vintagemetalting oppe på taget ?

Der er masser af links, hvis du googler lidt på navnet, og når den kan nå til Aalborg, er der vel også chance for gode lydbølger i København ? . Det er musik fra de sidste 30år , og selvom det er radio er kvaliteten bare FEEEEE' .....det må du også høre

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Jeg hører KUN æterbåren radio på TR2075.Basta!! Men måske jeg skulle smide fællesantenne på Huldra 10,som jo står herinde Det er jo genialt Jeg har læst dine mails,og det er taget ad notam.Og jeg kan se at vi SKAL over broen på lørdag Hold k*ft mand,sådan et par kjøwenhawnersnuder på tour lokalt i Vejle,inden touren går nordpå Håber dælme at der er pils på køl Det bliver sk*deskægt,gør det!!
Jeg har just solgt en motoriseret sokkel til B&O TV.Lige nu.Det er vildt fedt at komme af med,og især når nogen bliver glade for grejet.De var meget glade,det unge par der slæbte af med min,for mig,komplet ubrugelige B&O-sokkel

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Ja bare det IKKE er Limfjordsbroen du taler om ....tror også det bliver meget (grå)skægt  ...ved dog ikke helt om Vejlenserne er enige .

2075 er sg* oz super radio  

Har DU haft B&O indendøre ???.....ka' det virklig passe ?.. Og nu er det ude af døren, og så er alle glade ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Og vi kan lige nå at høre TL5010,inden de skal til Norge Super!!Jeg er meget enig i dine forsendelsesbetingelser.Respekt ,2-mas Du har sgu den helt rette indstilling Du får en mail senere/imorgen tidlig.Jeg glæder mig som et lille barn til jul,til denne tur Ud i Danmark(jeg ser for lidt til det til dagligt),og så med nogen der er lige så interesserede i god lyd som mig selv.Det er sgu for fedt
B&O var et arvestykke.TV'et(LX2800) brød sammen for små 4 år siden og røg ud.Sokkelen har bare fyldt op i kælderen siden.Og for 1 time siden blev den solgt
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ------------------------

Yderst sjælden top-TOP-model af Tandberg-højttaler fra ikke senere end 1973(vildt,når man tænker over alderen ): TL5010 med 12" bas : ) Den er rimeligt letdreven,så den spiller godt med forstærkere der ikke er alt for kraftige.Jeg vil tro at 25-40 Watt i 8 Ohm er rigeligt.Denne højttaler kan ikke administrere 200 Watt +........no way.Men med få Watt er den eminent

Her er det omtalte sæt:

Mål: 65 cm X 37 cm X 28 cm
Vægt pr stk : 17,3 kg

Den kommer immervæk ned i 35 DYYYBE Hertz.......ikke dårligt,slet ikke dårligt Det er et par etager længere nede end mange her på sitet får leveret,trods alskens kabler og snur-rundt-recievere(HAHAHAHA)

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2007 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Så i skal til quadrofonisk Tandberg weekend i Jylland?
Det skal blive spændende at læse (og se!) indtryk af det hav af produkter der er stablet i 2-mas´hjem

Kør forsigtigt og rigtig god fornøjelse

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Ja,vi er to herfra hifi4all.dk der skal på den stort anlagte Tandberg-messe i Aalborg i denne weekend Så vidt vi er orienterede vil der være et væld af 'nye' produkter fra især Tandberg Jeg har hørt at man kan få lov til at høre sin medbragte reference-musik på Tandberg's stand.Det bliver rigtigt spændende Især ser jeg frem til at lytte på den 'nye' 3000-serie med (vist nok) det sidste nye skrig indenfor Tandberg cd-afspillere,nemlig en Tandberg TCD4025
Det bliver vildt spændende,og der skal nok være stof til masser af skriverier efterfølgende Vi skulle egentligt ha' været på en konkurrerende messe i København,men ændrede planer da denne messe dukkede op    

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 09 November 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Mashuro: Ja Ja vi skal nok køre forsigtigt det er jo vigtige sager vi skal igang med

Tante Berg: Fabien er fodret og startklar, spændende at høre 4 stk 12" Tandbergbasser i aktion.

Og interessant om Carlsson's topmodel OA 116 kan få væggene til at forsvinde

Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 November 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
All right guys - you asked for it - you have been Jackassed

så nu har DSU sku været inde på Tantes tråd for at hente inspiration

DSU har valgt et Jackass-motiv som bærende idé på sin seneste valgplakat.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 November 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
All right guys - you asked for it - you have been Jackassed

DSU har valgt et Jackass-motiv som bærende idé på sin seneste valgplakat.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Hahaha Jeg kan klart bedre li' din version Vogt Dem for efterligninger!
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---------------------

Jeg kan ikke åbne PM i øjeblikket....øv!Der er ellers en spændende besked,tror jeg,men jeg kan ikke åbne PM Er det kun mig,eller er der andre der oplever dette,lige nu?Jeg har indtryk af at sitet her halter en del her i eftermiddag.....?

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 09 November 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg, jeg havde også problemer her med at logge på osv, ind til jeg slettede cookies...
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg:Jeg har slettet cookies,men når jeg prøver at åbne en privat besked får jeg denne meddelelse:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/forum/functions/functions_send_mail.asp, line 288

Er det kun mig

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Kan se du fik de stor Tandberg Monitor ind i stuen igen  det kan jeg godt forstå, har selv gjort det samme, altså i min stue

Så har du jo også fået fjernet det eneste sted hvor der kunne være en fæl refleksion fra en glat flade
De spiller bare hammer godt de små Tandberg højttalere TL 3520  

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg:Det er super at du melder tilbage,så jeg ved at jeg åbenbart ikke er den eneste der ikke kan læse 'Private Beskeder'.Jep,der er sgu fed lyd i TL3520 Jeg kan forstå at de er midlertidigt udlånt af dig til en kammerat?Er det med salg for øje?Jeg bliver jo selv nødt til at vælge på et tidspunkt.......Hvis vi taler lyd,så falder valget klart på Studio Monitor's,men størrelsen(og lyden) tiltaler mig på de TL3520'er Selvom de ikke når Studio Monitor's til sokkeholderne!! Men det er der jo ikke rigtigt noget der gør,sammen med TR2075 og TR2080 for dit vedkommende Stadig glad for din flotte TR2080? Det havde du dælme ikke drømt om for et år siden.....,vel?

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Min TR 2080' har jeg tweaket på næsten alle signalkablerne, både de interne linje-kabler og højttaler-kabler  og så har der også under vejs, været nogle andre små endringer  men alt dette fortæller jeg om andet sted, på et senere tidspunkt  Men min TR 2080' spiller så dybt og med så overbevisende hul igennem, at jeg aldrig har haft et setup før som i den grad tager hele rummet i brug så magtfuld

Hva med at tage fusen på 2-mas og tvinge ham end i pladespiller universet, ved at få ham til at modtage din TT 5000 (2-mas kan garanteret ikke sige "NEJ")

Farfar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens

Jeg er nybagt Studio Monitor-ejer, og det er jo en fantastisk højttaler. Jeg gætter på, at den ekstremt lange tråd er udtryk for, at nogle har akkumuleret noget erfaring om disse herlige kasser. Derfor spørger jeg jer, Studio Monitor-ejere; hvad er jeres erfaringer mht. placering, forstærkerkraft, frontcover og deslige. Jeg har indtil videre haft mine vinklet mod lytteposition, front coveret er på og de bliver trukket af en Classic no 8.0b. Er det "korrekt" at vinkle dem? Giver de flere detaljer fra sig uden cover og behøver de mere juice end de 150 watt kan levere?

M.v.h.
Morten
Til top Vis Farfar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Farfar

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Farfar:Du kan starte med at vinkle dem i din stue.Fladt,vinklet,tæt på,eller længere fra væggen.....Prøv(SÆÆæææt igang ).Og fortæl om det.Her i min egen stue,så er de vinklet over mod min lytteposition.Det lyder vildt godt og ingen der har siddet der,har nogensinde modsagt mig Det er jo som regel diskanten der 'forsvinder' hvis man vinkler højttalere forkert.Men Tandberg's højttalere har alle en meget 'bred' diskant.Ikke 180 grader,men tæt på.Derfor er Tandberg så nemme at placere,uden tab af lydoplevelse!! Tandberg var geniale og passede ind i meget mere end så mange andre mærker
Med hensyn til forstærker/reciever så er det Tandberg TR2075 der sparker alvorligt liv i de store kasser!

TR2075 på 75 Watt(banker 160 Watt i 8 Ohm fra Sansui,anytime!!!! ):

Fandtes yderst sjældendt i sort:

Denne reciever med Studio Monitor's..........jeg kan kun sige; 'F*ck the rest'
Ingen nævnt,ingen glemt

Der ER forskel i lyden,med eller uden frontstoffer.Og meget mere da de var nye,og der var en skumgummi-membran foran alle enhederne.Med eller uden,de lyder bare helt utroligt fedt!!

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Halløgssovs drenge......hør lige denne unikke radioudsendelse...tænk sig at have været i netop den forretning den ene dag

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/305981

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum