| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Kan se du fik de stor Tandberg Monitor ind i stuen igen det kan jeg godt forstå, har selv gjort det samme, altså i min stue  Så har du jo også fået fjernet det eneste sted hvor der kunne være en fæl refleksion fra en glat flade  De spiller bare hammer godt de små Tandberg højttalere TL 3520
|
|
|
Jeg ved godt at rigtig mange højttalere er yderst følsomme,både mht placering og blanke flader(sjovt nok er de fleste stuer man ser herinde,nærmest 'tomme' og helt og aldeles uden dæmpning).Men Tandberg's store højttalere er en behagelig undtagelse.De er generelt meget nemme at placere.Bare ind i hjørnet med den,og om de bliver vinklet eller ej spiller ikke den store rolle. De kræver med andre ord ikke den udviddede ledvogter-eksamen at placere i stuen  De af jer der er de glade ejere af især Studio Monitor's kan jo bare prøve at stille dem 'fladt' mod bagvæggen......Grunden til at jeg selv har vinklet dem lidt er at det ser federe ud
Her ved computeren sidder jeg helt forkert i forhold til den optimale lytteposition......lyder det dårligt?Nej!Det lyder hamrende fedt,og der er et godt stereoperspektiv,selv her i hjørnet af stuen,hvor jeg sidder skråt med ryggen til.Det er jo rart at jeg ikke skal være lænket til sofaen for at ha' god lyd  Så jeg 'køber' ikke den der med at blanke flader har noget at sige.Ikke mindst fordi jeg har så meget tingeltangel til at bryde de få flader der måtte være
Touren går til Aalborg  Om ikke så længe starter vi.Med kurs mod den stort anlagte Tandberg-messe  Vi kender ham der har Tandberg-standen,og han har lovet at der vil være en kold eller to når vi dukker op  Det bliver dælme hyggeligt,og rigtigt spændende at se alle de 'nye' produkter  Jeg GLÆDER mig,gør jeg!!Er du klar 2-mas,til den kjøwenhavnske invasion? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring med studio monitors er at de SKAL vinkles en smule, ikke så meget som med mine tidligere HT(  ) men i min lille stue hjælpe det altså at få dem vendt mod lytteren.
Jeg sidder også forskudt for "sweetspot" men heller ingen unoder i det
Tandberg messe,siger du? Jeg har godt nok ikke set noget info om den....  Kommer der en messe rapport eller er der nedlagt forbud?
Mange udstillere på lydmesser tager dagligstuen med, i tager messen hjem i stuerne
Ej, hvor i bare skal bade i vellyd
Har du taget Rob med? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Tak for husly og forplejning  Det er altid interessant at møde brugere herindefra 'in persona'  Jeg havde dog ikke troet at jeg lige pludselig skulle befinde mig i omegnen af Aalborg  Det var en oplevelse
Det er flot grej,sådan noget grej fra Tandberg's 3000-serie,ingen tvivl om det.Det ser bare så småt ud ved siden af TR2075  Hvad der egentlig spiller bedst kan jeg simpelthen ikke vurdere.....Jeg tror at de fleste vil sige 3000-serien,men jeg er ikke ubetinget enig.Jeg bemærkede ikke nogle 'mangler' når det var TR2075 der spillede.Jeg havde heller ikke nogle 'aha'-oplevelser når det var 3000-serien der spillede(måske du skulle ha' givet grejet noget volume?  ).Det er bare lækre grejer,det er hvad det er.Hele dit setup(med undtagelse af din DA-converter).Jeg bemærkede et 'knald' i din favorit radiokanal med jævnlige intervaller.Det er nok kabelforbindelsen.Du bør lytte til æterbårne signaler i stedet for,når nu du sidder med hele to verdensklasse modtagere
Det er rigtigt nok at der var mere lyd,når begge sæt Studio Monitor's spillede sammen.Men realistisk skal du vel havne på et enkelt sæt?Valget er svært.De sorte du har er bare flotte,men lyden er rundere og dybere i palisander-udgaven.De er dog knap så pæne....men lyden er der  Det er jo lidt af et dilemma du har fået på hånden,2-mas  Men som Gråskæg var inde på,så var de sorte måske ikke engang spillet til?  Det skulle du prøve at gøre noget ved.Benyt dig af at der ikke bor nogen nedenunder dig,lige i øjeblikket.
Her er priserne fra ca 1988(danske priser og alle 'A'-modeller):
3001 : 16000 kr
3006 : 10000 kr
3008 : 12000 kr
3009 : 12500 kr
3011 : 11500 kr
3012 : 10000 kr
3014 : 22800 kr
3015 : 15000 kr
Heftige priser
Du bør nu afholde dig fra yderligere indkøb og koncentrere dig om salg og kun det.Ellers skal du ha' en tre-værelsers lejlighed i stedet for(og senere en fire-værelsers....)  Jeg forstår intet af dine indkøb......du er jo prisgivet med så stort grej,når du ikke har bil.....Jeg tænker ikke på dit setup,men alt det andet du har.Især når du næsten ved på forhånd at du ikke skal bruge det,så forstår jeg ikke at du gider at ha' menageriet med at købe det.Det er jo tunge sager du sidder med,rent fysisk.Men det er måske en hobby,at slæbe rundt på grej?  Sælg,sælg,sælg
Anyway,tak for oplevelsen og tak for musikken og båndoptageren,2-mas  Båndoptageren skal nok komme til ære og værdighed igen  Om ikke andet,så som reservedele.Men det vides ikke før jeg får skilt den ad
Revanchen ved jeg så ikke lige hvornår kan passe ind....jeg synes det ser svært ud i nærmeste fremtid.Men vi finder nok ud af det
Gråskæg:Ja,den Walkmann må jeg bare ha' ved lejlighed.Den er godt nok lækker og den vil blive brugt når jeg får den  Jeg er vild med det bånd du gav mig med Gustav Winkler-tak for det
Bemærkede du hvor heldige vi har været,mht vejret?To timer efter at vi skiltes,så var det snevejr her i udkanten af København!!  Heldet følger de tossede  Det var en hyggelig køretur vi havde der.Det gik bare deruda'.Især hjemturen kørte bare på skinner,uden indlagt sightseeing i Vejle og Vejle's opland
Jeg var helt færdig efter jeg kom op i min hule,da jeg først fik tændt for anlægget og smækket benene op....
Tak for hyggeligt selskab,begge to __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Tante og Gråskæg 
Bare en kort hilsen her fra Kursusland i det midtjyske. Vender frygteligt tilbage til tråden her på fredag/lørdag. Ha' det godt sålænge 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Jeg har kontakt med Sergeit.Du skal hjem og skrue bassen ud af den B&O,og lige snuppe et billede af magneten og enten smide det her,eller sende det til mig.Fortsat godt kursus
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ----------------------
Jeg får godt nok hørt en hel del Gustav Winkler  Jeg er imponeret over hvor dyb en stemme den mand har(havde)  Ingen tvivl,der er bestemt numre som tiden ER løbet fra,men en go' del holder altså den dag idag  Var der noget med at Gustav Winkler blev dræbt i en trafikulykke....?Jeg synes at jeg har hørt at det var sådan han døde.....
Jeg har prøvet om jeg kan synge som ham  Jeg kan godt følge med 'ned i den DYYYBE kælder'.....men jeg indrømmer blankt at jeg faktisk ikke kan synge,overhovedet  Jeg gør det bare alligevel,for the hell of it
Og så ryger der snart endnu et Tandberg apparat til Norge.Denne gang en Tandberg TT5000(pladespiller):
Dejligt,hvis den kan komme til ære og værdighed et andet sted  Og så giver det lidt mere luft i soveværelset,under sengen  Mere grej må videre......
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---------------------
Gråskæg:Fede og sigende billeder,det der  Og vi var dælme heldige med vejret,begge veje
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------------
Jeg har researchet lidt i mine Hifi-årbøger igen.Her er priser på Tandberg fra hhv 1985 og 1990:
1985(alle 'A'-modeller):
3001 = 14.400 kr
3011 = 9.000 kr
3008 = 8.700 kr
3006 = 10.600 kr
3009 = 10.900 kr
3012 = 10.000 kr
I 1990 var det 2'en generation af Tandberg's 3000-serie,med 3001A som eneste undtagelse(alle 'A'-modeller):
3038 = 8.800 kr (forforstærker med fjernbetjening,dog ikke i den velkendte Tandberg kvalitet)
3036 = 8.500 kr (3026 og 3016 er der desværre ikke.Men mon ikke 3026 lå i omegnen af 10.000 kr?)
3032 = 10.700 kr (afløseren for 3012A, 2 x 100 Watt's integreret forstærker)
3080 = 14.500 kr (Tandberg's sidste reciever på 80 Watt i 8 Ohm.Med fjernbetjening og digital tuner)
3031 = 7.700 kr (digital tuner,der vel ret beset er 3011's afløser)
3001 = 15.000 kr
3035 = 5.900 kr (Tandberg's anden cd-afspiller.Afløser for 3015 som var Tandberg's første cd-afspiller)
Jeg håber at du er blevet lidt mere oplyst af dette,2-mas?
Vi skal lige se Tandberg's sidste reciever fra omkring 1990:
Det er en digital-tuner der sidder i den.Apparatet blev aldrig rigtigt populært,og TR3080A har desværre ry for at være et ret ustabilt apparat.Men flot er den nu  Og 80 Watt i 8 Ohm fra Tandberg skal man jo ikke kimse af __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er to sæt(!) af den sagnomspundne TLM 3005 hos samme ejer('Motem' fra Norge  ).Det er vildt,hvad den knægt har!  Han har ALT i 3000-serien....der er noget at leve op til,hvis det er et mål at få det hele
Og i palisander:
Der blev kun produceret 250 sæt af denne højttaler  Lidt ærgeligt at han ikke lige har taget frontstofferne af,så man kunne se den store 13" bas,som den er udstyret med.
Hele serien kan ses her: komplet 3000-serie: )
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Ja,politikernes ævl og overbud glider lidt lettere ned,når det bliver 'moduleret' gennem en Tandberg reciever
Jeg er selv igang med min seneste TCD300.Den har nogle problemer.Den skal skilles mere,da jeg skal ha' renset den i capstan'er og trykrullerne skal af og renses og smøres.Jeg er lidt spændt på den,da jeg kan se at den har fået skiftet afspillehoved(ikke et Tandberg-hoved).Og trykrullerne er enten u-originale,eller også er de slidt så meget at de er blevet for små....De kan kun akkurat nå capstan'erne,med fjederen spændt til det yderste.Jeg tror at en eller anden har prøvet at sætte dele i fra en anden båndoptager,og derefter har opgivet projektet.Nu må vi se hvad jeg kan få ud af den
I sidste instans ender den som reservedels-apparat.Men ikke før jeg har prøvet alt
Her er et par billeder mere fra 'Motem',Tandberg-drengen fra Norge
Ak ja,minderne har man jo lov at ha'.........  180 Watt's monoblokke
Og kongen af Tandberg's effekttrin,en 3016 A der leverer 2 x 220 Watt(minimum) i 8 Ohm
Jeg kan varmt anbefale Tandberg-fans at kigge her: komplet 3000-serie: )__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 06:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror tit og ofte at jeg efterhånden har set det meste fra Tandberg.....Og så dukker der gerne noget helt 'nyt' op,som jeg ikke har set før(eller hørt om).Som for eksempel dette rack:
Jeg er ikke helt sikker på at det er originalt,men jeg hælder til at det må være originalt.Det ser originalt ud,men jeg har godt nok aldrig set eller hørt om et rack til Tandberg  Billedet med racket ser ret originalt ud,med 'Tandberg' i højre hjørne.Det er i hvert fald ikke et billede som sælger har taget
Auktionen er fra engelsk eBay,og det er kun til personlig afhentning.Det er der ikke noget at sige til
Auktionen er her: Tandberg rack: )
Her er en lækker lille sag,Tandberg Hifi System 10:
En flot og velholdt lille sag,fra ca 1970.Det er en norsk qxl auktion,som kan følges her: Hifi System 10 Jeg har stadig til gode at høre sådan en sag,men jeg kvier mig lidt ved at købe fra især Norge.... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at være hjemme efter en uge HEL uge uden Tandberglyden...kan det snart blive værre ? 
Mashuro > de er da ellers værd at rejse langt efter ikke ? Klasker du ikke snart et billede på, så vi kan se dine ?....en er da lidt nys 
Tante < ja ja skal nok sælge...FAR ....Sonab'erne er solgt, TL 5010 er solgt, 2 stk. 9000X er solgt, 2 stk. tcd-300 er afhændet billigt til et par gode venner , spole- og cassettebånd er sat til salg og ligeså med Pioneer højttalerne du så heroppe....er du SÅ tilfreds ? 
Sergeit har fået svar - tak for din mail. ....har egentlig også lidt ondt af den mand , der sitter helt dernede og er næsten hjælpeløs.
FEDE billeder du har linket til....der er sgu Tandbergkrummer i den Motem knægt...men mon ikke han også er lidt påvirket hjemmefra ? ....uanset hvad kan vi nok blive enige om han har fået en rigtig god "opvækst" ikke ? 
Foruden soveværelset er der en gang imellem ganske rigtig knald ipå favoritkanalen, men det er ikke apparaturet her der er noget galt med. Det stammer faktisk fra radiostationen....har faktisk også overvejet at kontakte dem, for det er sgu lidt træls at høre på.
Skal til Kbh. i starten af december og håber vi kan lyttes ved der , men nøjagtig dato får i senere.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas : her er et link til min tråd.
En lille indblik i min omvej til Tandberglyden som nu er så flot repræsenteret herhjemme
Måske er tråden ikke HELT opdateret.... __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og flot med billeder af dit setup  Det ser ud som at du har nok udstyr derhjemme
Hvordan går det med bølgerne? gulvet ser lidt bart ud..  Kan det tage alle de 12" som du huser?! __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|