Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 16 November 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Tante < kan der ikke lige knibes et sæt 5010'ere ind ovørst ?....hvis det skulle kunne lade sig gøre vil det nok være en lidt flad fornemmelse ....men fedt hjørnearrangement der   

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker om der er kommet flere sæt frem i lyset eller om det er fordi at man holde øje med diverse sider mere end før?
Det kunne være sjovt at få et salgstal af Studio Monitors i lille DK Der står sgu nok mange i krogene af folks loftsrum.
Eller kælderrum da de jo vejer godt til

Vintage når det er bedst,det er i hvertfald sikkert

2-mas: Om det banker al det andet? det må vel være en smagssag Jeg syntes bare ikke at musikken kom frem i så stor en grad som med mit Tandberg setup. Mine VA var gode men til prisen har jeg ikke hørt noget bedre end Tandberg.
Jeg sidder med toppen af kransekagen når synergien flyder ud af de store kasser
Det er 70er lyd når det er bedst, ikke nødvendigvis "korrekt" gengivet men jeg vil ikke undvære det for noget.

Tandberg har lyden,kvaliteten,historien og valuen som gør at denne tråd lever!

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Mashuro < jubler gerne med, og den lyd får heller ALDRIG lov at forsvinde herfra...har aldrig hørt bedre

Du har ret det kunne være sjovt at vide lidt om antal i DK.....7 sæt er der ihvertfald og så + dem i kælderrummene....skal vi gætte.....50 ?

Her http://link.marktplaats.nl/129233862 er også et sæt til salg.......og vist også en selvhenter

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 November 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har siddet og 'sakset' lidt fra Mashuro's tråd,som starter et ganske andet sted end Tandberg Her er glade meldinger fra en glad ejer af TR2075 og Studio Monitor's(korrekt,Mashuro? ):

F*** en go´tuner i den gamle kasse : ) (TR1055)

------------------------------------------------------------ -------------------------------

Uha, jeg er er stærkt begejstret for mit anlæg for tiden: )

------------------------------------------------------------ -------------------------------

Man er vel blevet afhængig af 12": ).....Jeg tror at jeg er har fundet det rigtige på de vigtigste områder.... så ingen vitaminer til mig i denne omgang

Jeg må vist i tænkeboks... Jeg har en bange anelse at en hyggelig lille 2075 ellermåske 2080 kan gøre underværker her

-- ------------------------------------------------------------ -------------------------------

Det der med at kigge tilbage tror jeg du har ret i, det skær i mig men jeg må erkende at Tandberg gør det sgu bedre i mine ører. Du må gerne citere mig for det(Det er hermed gjort,Mashuro )

- ------------------------------------------------------------ -------------------------------

Jeg har nu sat Min TR1055 op permanent og føj hvor det bare rykker. Utrolig hvad den lille kasse kan præstere. Tandberg watt er der altså krudt i

- ------------------------------------------------------------ -------------------------------

Ud med det nymoderne pjat du har og ind med Studio Monitor's: )

Har det sgu nok som Kvaal skrev, jeg har brugt noget tid på at erkende at mit ny-moderne anlæg ikke rigtig kan følge med når der kommer gamle norske watt på. Udseende kan man diskutere, men lyden står ikke diskussion!
---------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------ -------------------------------

Hvis nogen har lyst til at se forvandlingen hjemme hos Mashuro,så er tråden her: Mashuro's setup

Mashuro,jeg tager altså hatten af.Både for at du 'turde' skifte til så gammelt grej,men du slugte også kamelerne uden at kny Du gik målrettet efter god lyd,og fik det.Og så til en pris der er til at ha' med at gøre

For mit eget vedkommende,så er jagten vel overstået.Der er kommet grej til i en lind strøm,det forgangne 1 - 1 1/2 år.Nu er der solgt en del fra,og jeg er faktisk ved at være der hvor jeg vil være,mht setup i stuen.Jeg kommer nok ikke helt ned på en enkelt reciever,og et sæt højttaler.Men bunkerne er ved at være væk
Jeg har idag et meget velfungerende Tandberg-setup,der sparker alt andet af banen(i min verden) Jeg kan optage bånd,fra alle lydkilder,eller bare nyde min gamle pladespiller,eller cd,for den sags skyld og selvfølgelig tunerdelen som er ægte verdensklasse.
Det at skrabe sig et godt og velfungerende vintage-anlæg sammen er en længere proces end jeg havde troet da jeg gik igang Det er faktisk hårdt arbejde og ret tidskrævende.Men det har været det hele værd

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Tante: Godt sakset
Det var ikke så meget noget med at "turde" skifte - jeg kunne jo godt høre hvor min præference var, rent lydmæssigt.
Man kan argumentere frem og tilbage på Tandberg lyden , men et faktum står urokkeligt klart. Det er et best buy til prisen!
Jeg har ejet højttalere som koster mere end mit nuværende setup og set i bakspejlet er det jo helt i skoven.
Var jeg en glad lille hifi purk dengang? Var imponator effekten det værd? Disse spørgsmål vil jeg lade stå lidt

Da jeg hoppede på Tandberg tråden fik jeg også et indblik i hele Tandberg produktions linien og alle de indkøb der er lavet af rødderne på tråden har været med til at man trygt kunne gå ud og hente Tandberg hjem.
Bare se på 2-mas jeg tror nok at vi er et par stykker som ikke kan holde os fra en god auktion

Bottom line er at jeg sidder med et anlæg som formidler musikken på lige præcis den måde som JEG kan li´
Stort, blødt, dybt og deeejligt

Jeg syntes også at tråden fordre til at få Tandberg frem fra kælderens mulm - et vaskeægte comeback!
Der sidder nok også nogle gutter derude og tænker " hvad er det med al den Tandberg snak?" Det er bare at hive et par hundrede kroner frem at tegnebogen og så er man kørende - uhørt i disse tider!
Der er masser af links her på tråden til diverse sider hvor man kan køber Tandberg

Velbekommen, siger jeg bare!

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Tandberg and Yello rules

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Sergeit + Tante < christmas is near

Tandberg "sergeit" Israel are you ready for the magic sound ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

2-mas,jeg kan ikke kommentere på dit billede,andet end at det ser rigtigt ud Jeg er tømmermændsramt......

Men jeg må lige lette mit hjerte.Der var lidt party her igår(yes,med mikrofoner-Tandberg TM 4,2 stk),med deltagelse af blandt andre Seansmiller Efter klokken 22 var vi på intet tidspunkt under 3/4 styrke på TR2075 og Studio Monitor's...... Hooooooold da kææææææææft,det spiller!!!!!!!!!!!! De af jer der selv har TR2075 og Studio Monitor's ved hvor højt og rent det er! Jeg havde dog glemt at slå Fasett'erne i køkkenet fra.Så lige pludselig holdt lyden op!(Efter 01.00).En af pigerne var klar nok,til at foreslå at vi slukkede og tændte igen.....og vupti,der var atter lyd TR2075 var på det tidspunkt varm som en brødrister! Fasett'erne blev slået fra,og derefter var der ingen problemer Nu ved jeg at 'thermo-sikringen' virker

Festen er slut! :

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Festen er slut! :

Jeg kan ,med min beskedne alder, ikke se hvad flødeskum og Tandberg har til fælles?
Hvad kan man dog bruge flødeskum til....? Jeg tør ikke engang gisne

Det lyder som om at festen blev god og lang.... Go´tømmermænd

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 November 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
2-mas,jeg kan ikke kommentere på dit billede,andet end at det ser rigtigt ud Jeg er tømmermændsramt......

Men jeg må lige lette mit hjerte.Der var lidt party her igår(yes,med mikrofoner-Tandberg TM 4,2 stk),med deltagelse af blandt andre Seansmiller Efter klokken 22 var vi på intet tidspunkt under 3/4 styrke på TR2075 og Studio Monitor's...... Hooooooold da kææææææææft,det spiller!!!!!!!!!!!! De af jer der selv har TR2075 og Studio Monitor's ved hvor højt og rent det er! Jeg havde dog glemt at slå Fasett'erne i køkkenet fra.Så lige pludselig holdt lyden op!(Efter 01.00).En af pigerne var klar nok,til at foreslå at vi slukkede og tændte igen.....og vupti,der var atter lyd TR2075 var på det tidspunkt varm som en brødrister! Fasett'erne blev slået fra,og derefter var der ingen problemer Nu ved jeg at 'thermo-sikringen' virker

Festen er slut! :

Det ser da vældig hyggeligt ud.. Det skulle vel aldrig være harboe julebryg der står der

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Tante < Kan læse der var piger til stede, så hvad med DIN thermosikring.....blev du også overophedet ?  ......var det så ikke Harboe P-ulebryg ?

Herligt at høre at 2075 faktisk har thermosikring, for det var jeg i tvivl om

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er sgu ved at være for gammel til sådan en gå-amok-fest.... Bare helt rolig,Mashuro,flødeskummet er udelukkende brugt til irish coffee
Og Lou,det er ganske rigtigt Harboe Julebryg.En herlig drik

2-mas:Jeg har hermed konstateret at termo-sikringen virker i min egen TR2075.Det er ingen garanti for at den virker i din. Men det gætter jeg dog på at den gør,for din TR2075 er jo tip top.Der er kun en eneste måde at finde ud af det på,og det er at ha' to sæt højttalere på,og så ellers skrue godt op(i et par timer) Forresten,2-mas,har du også taget mellemtonen ud af de B&O'er?Det kunne være interessant at vide om det er den samme som i Studio Monitor's.Den hedder 'ITT HT169-8 Ohm' og (LPKM/130/50/120T).Nedenunder er der et nummer: 49133 60100.Det ville være nyttig viden,hvis du lige gider at tjekke

Jeg synes at det er utroligt som det gamle Tandberg-grej kan spille.Jeg kender ikke andre mærker der kan give mig den samme fryd,både når det spiller i det daglige,og når der skal være gilde.Jeg gætter på at det er Fasett'erne ude i køkkenet der ikke kunne levere,og derfor slog TR2075 fra.For der var ingen mislyde i stuen,på Studio Monitor's(mig bekendt...).Hvis der var,så havde 'Tweeter Overload' vel lyst rødt Og det gjorde den ikke
Faktisk var der en grund til at der blev trommet sammen til festligheder.Det var især til ære for pigerne.De har hørt på mig ævle om Tandberg,ved hver eneste sammenkomst,året igennem.Uden at vide hvad jeg snakkede om....... Det ved de nu Og jeg har ladet mit gode hjerte løbe af med mig,og doneret en Huldra 10 og et sæt Hifi System 12 til den ene af dem,da hun mangler et ordentligt anlæg.Det glæder jeg mig til at stille op hos hende Hun har helt sikkert ikke haft bedre lyd end det,nogensinde

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Tante < det kunne da også være sjovt at få et kvindeligt medlem her i tråden, letter på hatten hvis det kommer så vidt . Hun havde nok ikke troet at hun skulle have 35 år gammelt grej for at få god lyd .

Tak for forslaget med 2 sæt højttalere på 2075....tror det må vente....HAR desværre fået nye underboere  

Må gi' dig ret at det gamle grej ER fantastisk   ....sidder tit, lytter og tænker, hvor er det bare herrefedt og et privilegium. En uge væk på kursus og hjemmefra er altså hårdt, og det er IKKE på grund af stoffet .

Kom til at købe et par HPM 1100 igår, mest af nysgerrighed og fordi prisen var helt ok.....host host...men tror nu ikke de kan måle sig med Studio Monitor....hvad kan iøvrigt det ?

Spændende om vi snart får et fast medlem mere her, for "Sergeit" skal ha' de Seas "B&O" basser, som passer så glimragende til hans bassløse Studio Monitor. Har også pillet mellemtonerne ud, så har et par i reserve hvis nogen skulle få brug for det, og JA det er samme enhed og samme nr.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

2-mas:Tak for nyttig viden....skulle det utænkelige ske Det bliver spændende at høre fra Sergeit,hvis han melder tilbage her i tråden.Ellers må du holde os underettet,2-mas Det er jo rigtigt spændende.Og hvor er det bare fedt,at vi har spredt viden og passion til nu også Israel Hvad bliver det næste?
Jeg tvivler på at min veninde kommer herind på tråden med input,når hun er blevet den lykkelige ejer af Huldra 10 og Hifi System 12.Hun er ikke til computere overhovedet Men jeg skal nok viderbringe hendes begejstring

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 19 November 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne tenke meg at du testet de HPM1100 litt mere... hva testet du de p� og hvordan er de forskjellige fra Studio Monitor ? 

Disse f�r ganske bra "reviews" blant vintageofile tror jeg ?  Og dette SER jo bra ut da !

Du er flink p� � finne bra gammel vintage ! SM, Carlsson og HPM ? det er vel snart bare Klipsch og NS1000 du ikke har testet i �r? :)

(edit, link virket ikke! kopierte bildet til facebook) noen av dere som er der btw:?)

Dette bildet er s� fett! Det feteste fra "the seventies" on top (powerwise)....og noe av det v�rste fra "the 80's below?  eller kom de under ogs� p� s�ttitallet ?

den 1980 ser helt enorm ut ! min sa-9500 amp er vel samme size som racket under.. og jeg synes min SA-9500 p� 17 kilo er massiv...

2-mas skrev:

Tante < det kunne da ogs� v�re sjovt at f� et kvindeligt medlem her i tr�den, letter p� hatten hvis det kommer s� vidt . Hun havde nok ikke troet at hun skulle have 35 �r gammelt grej for at f� god lyd .

Tak for forslaget med 2 s�t h�jttalere p� 2075....tror det m� vente....HAR desv�rre f�et nye underboere  

M� gi' dig ret at det gamle grej ER fantastisk   ....sidder tit, lytter og t�nker, hvor er det bare herrefedt og et privilegium. En uge v�k p� kursus og hjemmefra er alts� h�rdt, og det er IKKE p� grund af stoffet .

Kom til at k�be et par HPM 1100 ig�r, mest af nysgerrighed og fordi prisen var helt ok.....host host...men tror nu ikke de kan m�le sig med Studio Monitor....hvad kan i�vrigt det ?

Sp�ndende om vi snart f�r et fast medlem mere her, for "Sergeit" skal ha' de Seas "B&O" basser, som passer s� glimragende til hans bassl�se Studio Monitor. Har ogs� pillet mellemtonerne ud, s� har et par i reserve hvis nogen skulle f� brug for det, og JA det er samme enhed og samme nr.

Til top Vis Qbiq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qbiq

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Qbig < vintage er jo superlyd til billige penge, og hvem kan sige nej til det ? . HP-1100 får ganske rigtigt gode reviews, så det er spændende hvordan de lyder. De bliver først leveret her senere i denne uge, men forventer at teste dem på 2075 og 3026 i weekenden.

Tante < det kan være vi skal lave en ny tråd..."Tandberg setup export"  . Håber Sergeit vil holde os orienteret her i tråden, og vil ihvertfald opfordre ham til at henvende sig her, hvis han har nogle spørgsmål.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

2-mas:Ved du om der er lavet noget om på delefiltret i din Studio Monitor med den 'B&O'-enhed i?Ja,det er Sergeit der spørger.....Måske du fik noget at vide af ham du købte dem af?
Jeg synes du skulle prøve at bruge din TR2075 som forforstærker og 3026 som effekt.Hvis det er godt,så kan du sælge to apparater fra(3011+3038)    

Qbiq:Fed reciever,den der står på toppen

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Her er da lidt af en sjældenhed,eller?
Jeg har aldrig set dem med trægitter på.
De er jo dobbelt så store som de største i Hifi System linien.

Lidt surt at de befinder sig derovre

Edit: Og her er noget for dem der kan russisk (i mere end en forstand )

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Der er noget galt på den eBay auktion.Billederne er af Hifi System 15,men klistermærket bagpå siger TL5010.Men det ER altså Hifi System 15.Alle Tandberg's højttalere med træfront('lameller') er Hifi System.De var et par år tidligere end de første TL-modeller.I kataloger fra 72-73 overlapper de dog og er begge repræsenteret i kataloget.

TL5010:

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------

Hifi System 15:

- ------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------

De har begge 12" bas 2-mas havde sådan et sæt TL5010 til salg for nyligt,right,2-mas? Hifi System 15 er letdreven med bare 2 Watt i drift-effekt.TL5010 er også forholdsvis letdreven,med 3 Watt.Til sammenligning er Studio Monitor's oppe og sluge 6 Watt
De to,Hifi System 15 og TL5010,er iøvrigt ens,rent størrelsesmæssigt.Begge er i 50 L kabinetter,som også den senere TL5020 er det.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Nu skal der nok være nogle af jer der får kaffen galt i halsen,når i kigger forbi qxl Men den er go' nok.....Jeg sælger mine Studio Monitor's.Der er to tungtvejende grunde til salget.De fylder for meget i min bevidsthed.....det er der mange gode grunde til Men det er også i erkendelse af at jeg ikke kan styre volume-knappen når festen er igang.Og det går simpelthen ikke mere Ikke at nogen har sagt noget,men nu er det altså slut......

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes