| Forfatter |
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker om der er kommet flere sæt frem i lyset eller om det er fordi at man holde øje med diverse sider mere end før?
Det kunne være sjovt at få et salgstal af Studio Monitors i lille DK  Der står sgu nok mange i krogene af folks loftsrum.
Eller kælderrum da de jo vejer godt til
Vintage når det er bedst,det er i hvertfald sikkert
2-mas: Om det banker al det andet? det må vel være en smagssag  Jeg syntes bare ikke at musikken kom frem i så stor en grad som med mit Tandberg setup. Mine VA var gode men til prisen har jeg ikke hørt noget bedre end Tandberg.
Jeg sidder med toppen af kransekagen når synergien flyder ud af de store kasser
Det er 70er lyd når det er bedst, ikke nødvendigvis "korrekt" gengivet men jeg vil ikke undvære det for noget.
Tandberg har lyden,kvaliteten,historien og valuen som gør at denne tråd lever! __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro < jubler gerne med, og den lyd får heller ALDRIG lov at forsvinde herfra...har aldrig hørt bedre 
Du har ret det kunne være sjovt at vide lidt om antal i DK.....7 sæt er der ihvertfald og så + dem i kælderrummene....skal vi gætte.....50 ?
Her http://link.marktplaats.nl/129233862 er også et sæt til salg.......og vist også en selvhenter 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har siddet og 'sakset' lidt fra Mashuro's tråd,som starter et ganske andet sted end Tandberg  Her er glade meldinger fra en glad ejer af TR2075 og Studio Monitor's(korrekt,Mashuro?  ):
F*** en go´tuner i den gamle kasse : ) (TR1055)
------------------------------------------------------------ -------------------------------
Uha, jeg er er stærkt begejstret for mit anlæg for tiden: )
------------------------------------------------------------ -------------------------------
Man er vel blevet afhængig af 12": ).....Jeg tror at jeg er har fundet det rigtige på de vigtigste områder.... så ingen vitaminer til mig i denne omgang
Jeg må vist i tænkeboks... Jeg har en bange anelse at en hyggelig lille 2075 ellermåske 2080 kan gøre underværker her
-- ------------------------------------------------------------ -------------------------------
Det der med at kigge tilbage tror jeg du har ret i, det skær i mig men jeg må erkende at Tandberg gør det sgu bedre i mine ører. Du må gerne citere mig for det(Det er hermed gjort,Mashuro  )
- ------------------------------------------------------------ -------------------------------
Jeg har nu sat Min TR1055 op permanent og føj hvor det bare rykker. Utrolig hvad den lille kasse kan præstere. Tandberg watt er der altså krudt i
- ------------------------------------------------------------ -------------------------------
Ud med det nymoderne pjat du har og ind med Studio Monitor's: )
Har det sgu nok som Kvaal skrev, jeg har brugt noget tid på at erkende at mit ny-moderne anlæg ikke rigtig kan følge med når der kommer gamle norske watt på. Udseende kan man diskutere, men lyden står ikke diskussion!
---------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------ -------------------------------
Hvis nogen har lyst til at se forvandlingen hjemme hos Mashuro,så er tråden her: Mashuro's setup
Mashuro,jeg tager altså hatten af.Både for at du 'turde' skifte til så gammelt grej,men du slugte også kamelerne uden at kny  Du gik målrettet efter god lyd,og fik det.Og så til en pris der er til at ha' med at gøre
For mit eget vedkommende,så er jagten vel overstået.Der er kommet grej til i en lind strøm,det forgangne 1 - 1 1/2 år.Nu er der solgt en del fra,og jeg er faktisk ved at være der hvor jeg vil være,mht setup i stuen.Jeg kommer nok ikke helt ned på en enkelt reciever,og et sæt højttaler.Men bunkerne er ved at være væk
Jeg har idag et meget velfungerende Tandberg-setup,der sparker alt andet af banen(i min verden)  Jeg kan optage bånd,fra alle lydkilder,eller bare nyde min gamle pladespiller,eller cd,for den sags skyld og selvfølgelig tunerdelen som er ægte verdensklasse.
Det at skrabe sig et godt og velfungerende vintage-anlæg sammen er en længere proces end jeg havde troet da jeg gik igang  Det er faktisk hårdt arbejde og ret tidskrævende.Men det har været det hele værd
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante:  Godt sakset
Det var ikke så meget noget med at "turde" skifte - jeg kunne jo godt høre hvor min præference var, rent lydmæssigt.
Man kan argumentere frem og tilbage på Tandberg lyden , men et faktum står urokkeligt klart. Det er et best buy til prisen!
Jeg har ejet højttalere som koster mere end mit nuværende setup og set i bakspejlet er det jo helt i skoven.
Var jeg en glad lille hifi purk dengang? Var imponator effekten det værd? Disse spørgsmål vil jeg lade stå lidt
Da jeg hoppede på Tandberg tråden fik jeg også et indblik i hele Tandberg produktions linien og alle de indkøb der er lavet af rødderne på tråden har været med til at man trygt kunne gå ud og hente Tandberg hjem.
Bare se på 2-mas  jeg tror nok at vi er et par stykker som ikke kan holde os fra en god auktion
Bottom line er at jeg sidder med et anlæg som formidler musikken på lige præcis den måde som JEG kan li´
Stort, blødt, dybt og deeejligt
Jeg syntes også at tråden fordre til at få Tandberg frem fra kælderens mulm - et vaskeægte comeback!
Der sidder nok også nogle gutter derude og tænker " hvad er det med al den Tandberg snak?" Det er bare at hive et par hundrede kroner frem at tegnebogen og så er man kørende - uhørt i disse tider!
Der er masser af links her på tråden til diverse sider hvor man kan køber Tandberg
Velbekommen, siger jeg bare! __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tandberg and Yello rules
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sergeit + Tante < christmas is near 

Tandberg "sergeit" Israel are you ready for the magic sound ? 
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sgu ved at være for gammel til sådan en gå-amok-fest....  Bare helt rolig,Mashuro,flødeskummet er udelukkende brugt til irish coffee
Og Lou,det er ganske rigtigt Harboe Julebryg.En herlig drik
2-mas:Jeg har hermed konstateret at termo-sikringen virker i min egen TR2075.Det er ingen garanti for at den virker i din. Men det gætter jeg dog på at den gør,for din TR2075 er jo tip top.Der er kun en eneste måde at finde ud af det på,og det er at ha' to sæt højttalere på,og så ellers skrue godt op(i et par timer)  Forresten,2-mas,har du også taget mellemtonen ud af de B&O'er?Det kunne være interessant at vide om det er den samme som i Studio Monitor's.Den hedder 'ITT HT169-8 Ohm' og (LPKM/130/50/120T).Nedenunder er der et nummer: 49133 60100.Det ville være nyttig viden,hvis du lige gider at tjekke
Jeg synes at det er utroligt som det gamle Tandberg-grej kan spille.Jeg kender ikke andre mærker der kan give mig den samme fryd,både når det spiller i det daglige,og når der skal være gilde.Jeg gætter på at det er Fasett'erne ude i køkkenet der ikke kunne levere,og derfor slog TR2075 fra.For der var ingen mislyde i stuen,på Studio Monitor's(mig bekendt...).Hvis der var,så havde 'Tweeter Overload' vel lyst rødt  Og det gjorde den ikke
Faktisk var der en grund til at der blev trommet sammen til festligheder.Det var især til ære for pigerne.De har hørt på mig ævle om Tandberg,ved hver eneste sammenkomst,året igennem.Uden at vide hvad jeg snakkede om.......  Det ved de nu  Og jeg har ladet mit gode hjerte løbe af med mig,og doneret en Huldra 10 og et sæt Hifi System 12 til den ene af dem,da hun mangler et ordentligt anlæg.Det glæder jeg mig til at stille op hos hende  Hun har helt sikkert ikke haft bedre lyd end det,nogensinde __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Tak for nyttig viden....skulle det utænkelige ske  Det bliver spændende at høre fra Sergeit,hvis han melder tilbage her i tråden.Ellers må du holde os underettet,2-mas  Det er jo rigtigt spændende.Og hvor er det bare fedt,at vi har spredt viden og passion til nu også Israel  Hvad bliver det næste?
Jeg tvivler på at min veninde kommer herind på tråden med input,når hun er blevet den lykkelige ejer af Huldra 10 og Hifi System 12.Hun er ikke til computere overhovedet  Men jeg skal nok viderbringe hendes begejstring __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne tenke meg at du testet de HPM1100 litt mere... hva testet du de p� og hvordan er de forskjellige fra Studio Monitor ? Disse f�r ganske bra "reviews" blant vintageofile tror jeg ? Og dette SER jo bra ut da ! Du er flink p� � finne bra gammel vintage ! SM, Carlsson og HPM ? det er vel snart bare Klipsch og NS1000 du ikke har testet i �r? :) (edit, link virket ikke! kopierte bildet til facebook) noen av dere som er der btw:?) Dette bildet er s� fett! Det feteste fra "the seventies" on top (powerwise)....og noe av det v�rste fra "the 80's below? eller kom de under ogs� p� s�ttitallet ? den 1980 ser helt enorm ut ! min sa-9500 amp er vel samme size som racket under.. og jeg synes min SA-9500 p� 17 kilo er massiv...
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qbig < vintage er jo superlyd til billige penge, og hvem kan sige nej til det ? . HP-1100 får ganske rigtigt gode reviews, så det er spændende hvordan de lyder. De bliver først leveret her senere i denne uge, men forventer at teste dem på 2075 og 3026 i weekenden.
Tante < det kan være vi skal lave en ny tråd..."Tandberg setup export" . Håber Sergeit vil holde os orienteret her i tråden, og vil ihvertfald opfordre ham til at henvende sig her, hvis han har nogle spørgsmål.

|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Ved du om der er lavet noget om på delefiltret i din Studio Monitor med den 'B&O'-enhed i?Ja,det er Sergeit der spørger.....Måske du fik noget at vide af ham du købte dem af?
Jeg synes du skulle prøve at bruge din TR2075 som forforstærker og 3026 som effekt.Hvis det er godt,så kan du sælge to apparater fra(3011+3038)
Qbiq:Fed reciever,den der står på toppen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er da lidt af en sjældenhed,eller?
Jeg har aldrig set dem med trægitter på.
De er jo dobbelt så store som de største i Hifi System linien.
Lidt surt at de befinder sig derovre
Edit: Og her er noget for dem der kan russisk (i mere end en forstand  )
 __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Der er noget galt på den eBay auktion.Billederne er af Hifi System 15,men klistermærket bagpå siger TL5010.Men det ER altså Hifi System 15.Alle Tandberg's højttalere med træfront('lameller') er Hifi System.De var et par år tidligere end de første TL-modeller.I kataloger fra 72-73 overlapper de dog og er begge repræsenteret i kataloget.
TL5010:
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------
Hifi System 15:
- ------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------
De har begge 12" bas  2-mas havde sådan et sæt TL5010 til salg for nyligt,right,2-mas?  Hifi System 15 er letdreven med bare 2 Watt i drift-effekt.TL5010 er også forholdsvis letdreven,med 3 Watt.Til sammenligning er Studio Monitor's oppe og sluge 6 Watt
De to,Hifi System 15 og TL5010,er iøvrigt ens,rent størrelsesmæssigt.Begge er i 50 L kabinetter,som også den senere TL5020 er det. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal der nok være nogle af jer der får kaffen galt i halsen,når i kigger forbi qxl  Men den er go' nok.....Jeg sælger mine Studio Monitor's.Der er to tungtvejende grunde til salget.De fylder for meget i min bevidsthed.....det er der mange gode grunde til  Men det er også i erkendelse af at jeg ikke kan styre volume-knappen når festen er igang.Og det går simpelthen ikke mere  Ikke at nogen har sagt noget,men nu er det altså slut...... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |