Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 November 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

It's wrong I tell you... Wrong!

Jeg er sikker på at disse Studio Monitors også kan spille lavt helt fint.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 November 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Kære Tante

For et godt stykke tid siden fik du dine første "Brain Fart" - det var da du var ved at melde dig ud af dette forum og dermed med stor sikkerhed også var ved at slå en af det seneste års mest underholdende og positive tråde ihjel på hifi4all.

Det fik vi talt dig fra

Nu synes jeg du har begået din anden "Brain Fart" - heldigvis har ingen budt - du kan nå at trække auktionen tilbage - skriv at du har fundet ud af at de er defekte og du derfor trækker auktionen tilbage - gør hvad som helst men skil dig ikke af med måske den næste bedste kilde du har til vellyd. (efter din 2075'er)

Selvfølgelig skal du have din frihed til at gøre som du vil men jeg er bange for at lige dette er noget du vil fortryde

Jeg har ikke hørt dit setup men jeg har læst alle de begejstrede tilbagemeldinger fra Seansmiller, Krenzler m.fl. og jeg kan ikke andet end tro du vil blive ked af det

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2007 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Der er ikke noget at gøre,beslutningen ER truffet,og jeg har det faktisk helt fint med min beslutning Jeg har i over et år nu haft 100% fokus på mit fede anlæg....Det var faktisk sådan på et tidspunkt at Tandberg var det sidste jeg tænkte på når jeg gik i seng,og det første jeg tænkte på når jeg stod op Nogle ville kalde det for en besættelse.... Det var det nok.Men det har da været fedt i den tid det har varet,men nu må der lidt andet til også

Zakken:Du kan ta' det helt roligt,der er ikke tale om at jeg har fået en kvinde ind af døren der forlanger de gamle klenodier udskiftet med et lille B&O-anlæg Mærket ligger helt fast,og det kan der ikke rokkes ved

De Studio Monitor's kommer til at få samme status i min hukommelse som de to Tandberg monoblokke jeg havde for efterhånden mange år siden Det er iøvrigt ikke noget jeg gør,kun pga af festlighederne i weekenden.Det er noget jeg har tænkt over længe.Hovedet på sømmet kom så i weekenden Men når de er videre,så tror jeg faktisk at jeg kan få et lidt mere afslappet forhold til lyd

R-l-b:Som sagt så bliver jeg her,bare rolig Havde jeg været husejer,så var jeg nok endnu mere hardcore Tandberg-fan end jeg har været hidtil.Jeg synes at det store grej fordrer gode og faste rammer.Et stabilt liv,med masser af arbejde og alt det der,og det er bare ikke sådan jeg har levet i de sidste ca 12 år.Og jeg kan mærke at det ikke er det jeg vil.Der er lidt 'ball & chain' over at ha' så stort grej,synes jeg.Det har INTET at gøre med at jeg er blevet træt af FED lyd Jeg har aldrig hørt noget der spiller bedre!!Men et par skridt 'ned af stigen' vil passe mig rigtigt godt Jeg ender sgu nok med en Huldra 10,henad vejen

Gråskæg:Orv,spændende med den B&O-enhed.Jeg vil først prøve om jeg kan 'reppe' de mørnede ophæng.Hvis det viser sig at være umuligt,så er jeg meget interesseret i de B&O'er.Vi kunne jo bytte os frem.Jeg har jo et sæt pæne og velspillende Fasett'er......men først skal jeg lige prøve at eksperimentere Jeg har forresten noget go' musik til dig

Kjell K:Det er en rigtig beslutning for mig.Jeg kan ikke bare ha' Studio Monitor's stående,gemt væk.Jeg kender mig selv Jeg ville sætte dem til,før eller siden,selvfølgelig Og især i forbindelse med lidt komsammen.Og så er jeg lige vidt.De kasser må videre....jeg krydser fingre for at de havner hos en der værdsætter dem lige så meget som jeg gør.Det ville være godt

Motem:Du må endelig kigge forbi i fremtiden Jeg kan godt forstå hvis lige netop du har svært ved at forstå at jeg sælger Studio Monitor's Jeg har aldrig set en samling af Tandberg, der tilnærmelsesvis slår din egen samling Jeg tror ikke der findes sådan en samling andre steder på kloden! Du havde ret mht TL3520,da du skrev at ophængene kunne ryge hvornår det skulle være.Det gjorde de efter 8 dage,og det var uden at jeg havde spillet højt. Det var ikke fordi jeg kunne høre at de var revnet,jeg opdagede det efter at jeg havde stillet Studio Monitor's ind i stuen igen.Jeg tog fronstoffet af en dag,for at vise en kammerat mine TL3520,og der opdagede jeg at de var revnede Nå,de skal nok blive tip-top igen Og tak for oplysningen om de sjældne TL5010......jeg synes nok at der var noget der manglede for at gøre dem til ægte Hifi System 15.Den sorte metal-rist manglede....de er godt nok specielle,de TL5010

Krenzler:Nemlig,Studio Monitor's spiller også fantastisk når man spiller lavt.Jeg kan bare ikke få det højt nok,af og til.Og den går ikke mere,må jeg erkende......Skidt pyt

LouBP:Du spørger hvad jeg håber at Studio Monitor's kan indbringe.Jeg vil godt slå fast,en gang for alle at det er ikke på grund af økonomi at jeg sælger.Det er de ovennævnte grunde,og ikke andet.Jeg er faktisk ovenud tilfreds hvis de bare holder en markedspris,hvad den så end er i øjeblikket?Hvis nu de kunne sendes,så ville der være et større marked at boltre sig i.Men de skal afhentes af køber

Roky:Er det ikke hjemme hos dig,Roky,at der står en TR2075 MkII? Du kan jo lige prikke din far på skulderen og be' ham tjekke qxl.Der er højttalerne der matcher TR2075 MkII
Jeg er nysgerrig,nu.Hvad er det du vil spørge om.......? Er det om Tandberg?

Det har været sk*deskægt at kunne promovere det 'helt store' Tandberg-grej for jer.Mange af jer der er med her har været her og høre det.Et par af jer har endda skiftet jeres grej ud med netop Tandberg TR2075/2080 og Studio Monitor's Det er jo en overlegen kombination Min egen facination af grejet har aldrig været i aftagende.Det ER utroligt at næsten 33 år gammelt grej bare sparker SÅ meget r*v!! Oveni er det bare så flot!
Promoveringen fortsætter,dog med lidt mindre højttalere Jeg GLÆDER mig til at mine TL3520 er fit for fight igen.De spiller selvfølgelig ikke helt op med Studio Monitor's,men det er tydeligt at høre at de er i nær familie

TL3520:

De er bare flotte.Billedet er af mine egne TL3520

Og her er et billede af mit lille setup taget for lidt over et år siden:

Det var dengang jeg lige havde købt en TR2055.Den endte senere hos Tunghør,og den lider af konstante udfald i venstre kanal.Men flot er den Nu er den pakket væk,til Tunghør atter er hjemme og får lyst til at rode videre med den.Mine Trapez X'er står sjovt nok også inde hos Tunghør idag

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 November 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

hej tante og 2-mas

ja det er min far der har en 2075mk11- i øjeblikket står den stille fordi vi stadig renoverer stuer......................!!!!

nej jeg kan afslører jeg har fået "nyt" grej hehe

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Så er det ved at gå tilbage for Tante Berg

Mon han ikke end med at få det samme anlæge som han starte med, er dette Tante Berg ny (gammel) anlæg ?

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Roky:Så gætter jeg på at du har fået dig noget Tandberg? Du skriver 'nyt' grej......ud med sproget!

StarTrek:Niks,der er 'no turning back' Jeg har i ca 1 år gjort alt hvad jeg kunne for at få det største og fedeste grej Og med en vis succes Nu er jeg nok bare ved at finde et naturligt leje.Jagten på det store grej har været sjov,men jeg vil faktisk gerne ha' noget som er knap så voldsomt.Noget der ikke i den grad optager mig.Lidt mere fokus på musikken,og lidt mindre på grejet Det er jo ikke sådan at jeg står tilbage uden anlæg,bare fordi jeg ikke har Studio Monitor's Du skulle måske prøve dem,StarTrek....?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Herrens veje er uransagelige - det lyder som om du har bestemt dig - så skal det også være sådan
Det kræver også sin mand at downsize i dette våbenkapløb - undskyld hifi kapløb - så derfor skylder jeg dig: for dit mod - og sådan nogle for at du fortsætter din tråd :    og sådan her nogle fordi du vil forkusere på det det hele handler om - nemlig musikken:  
Må der altid være vellyd i dine stuer upåagtet størrelsen af dine højtalere

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

kan afsløre det er et tandberg produkt, og at det er fra 2000 serien.......

Og desværre i "dårlig stand".... 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Takker for den moralske opbakning Jeg vidste næsten at du ville forstå mig Nu har jeg sovet på det,og jeg ser faktisk frem til at Studio Monitor's bliver afhentet,hvor underligt det end må lyde.Men det er selvfølgelig fordi beslutningen er truffet og jeg har det altså fint med det

Roky:Nådada....hvad er det for en Tandberg TR20XX?Og hvad er problemet?Altså,her i huset er lunten forholdsvis kort,mht grej der ikke virker.Det kan faktisk sælges,til nogle der er mere elektronikkyndige end en selv.Bare beskriv symptomerne i annoncen.Men inden du når så langt,så kunne du lige fortælle hvad det drejer sig om-her.....det KUNNE jo være at hjælpen var lige om hjørnet.....

P.S.Nej,der vil ikke blive holdt 'Farvel-party' for mine Studio Monitor's

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 21 November 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Tante: Jeg tager hatten af for din modige beslutning.  Jeg kan jo ikke lade være med at føle mig lidt priviligeret ved at have været med til "afskedsfesten" for dine Studio Monitors, selv om det er med delte følelser. /

Jeg ved jo at du hele tiden har været glad for ikke bare den lyd som dine Studio Monitors frembringer, men i høj grad alle de andre Tandberg højttalere og receivere som du har stående. Så set med dine øjne og ører, da er det ikke en vanvittig nedgradering at skulle sige farvel til Tandberg SM... og det er jo det vigtigste.  

Du får en hel stribe         med på vejen herfra.  Og jeg glæder mig stadig til at høre dine TL3520 når de er blevet kampklare.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hey jeg kan vel ikke trække den længere hvad

Det er en tr2080

Min far siger at han godt lave den, men vil skrive tilbage når jeg kender de eksakte fejl.

Han har ikke tid lige i øjeblikket men vil håbe den kan blive klar inden jul

Vil poste nogle billeder inden så længe- jeg skal lige have tid, da den er delvist skilt af.!

der mangler bla nogle pærer og lign... men fronten er helt intakt.....den er i sort, men tilgengæld har jeg andre sider til deni noget nær perfekt stand så deeeeeeeeeet

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Seansmiller:Takker.Det luner Jeg er glad for at du var med ved den ultimative Tandberg-test Jeg er sgu stadig rystet over at det gamle grej kunne klare den hårde behandling.Der blev ikke ligefrem taget med fløjlshandsker.....
Du har helt ret i dine betragtninger mht de andre Tandberg højttalere jeg har.De spiller altså også godt,de mindre højttalere,når bare de bliver sat sammen med en passende reciever.Jeg har lige slæbt min TR220 ind i stuen,og sat mine TL1210 på den,sammen med pladespiller og cd.Det spiller forrygende!! Det er det anlæg der er tiltænkt en veninde.Jeg vil blot lige ha' konstateret at det spiller ordentligt.Og det gør det!

TR220(øverst) og min lille TR2075 :

Og en lille lækker TL1210.Den syner ikke af så meget for foden af Studio Monitor's :

Men tag ikke fejl,det lille setup(på 17 Watt i 8 Ohm) kan altså godt spille op til dans.....

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
R-l-b:Takker for den moralske opbakning Jeg vidste næsten at du ville forstå mig Nu har jeg sovet på det,og jeg ser faktisk frem til at Studio Monitor's bliver afhentet,hvor underligt det end må lyde.Men det er selvfølgelig fordi beslutningen er truffet og jeg har det altså fint med det

Roky:Nådada....hvad er det for en Tandberg TR20XX?Og hvad er problemet?Altså,her i huset er lunten forholdsvis kort,mht grej der ikke virker.Det kan faktisk sælges,til nogle der er mere elektronikkyndige end en selv.Bare beskriv symptomerne i annoncen.Men inden du når så langt,så kunne du lige fortælle hvad det drejer sig om-her.....det KUNNE jo være at hjælpen var lige om hjørnet.....

P.S.Nej,der vil ikke blive holdt 'Farvel-party' for mine Studio Monitor's

ej desværre vi har ikke plads til dem..

hvis jeg havde pladsen derimod ville jeg med glæde eje dem kan, tror jeg, ikke engang være på mit værelse

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2007 kl. 06:39 | IP-adresse registreret  

Roky:Er det udfald i en kanal på din TR2080?Det er ikke ualmindeligt,desværre.Men det er jo også ældre apparater,så det er lidt som man er heldig til.Udseendet alene giver ingen ide om den tekniske stand,desværre.Du skulle ha' fået dig en TR2075 i stedet for.Ikke at den er garanteret fejlfri,slet ikke,men så kunne du ha' hørt forskellen på TR2075 og din fars MkII Din TR2080 spiller som din fars TR2075 MkII(eller rettere,det burde den,når den spiller)

Jeg har sat mine Studio Monitor's i soveværelset,og de kommer først ud igen når køber afhenter dem Så jeg hører på mine TL3520 med revnede membraner:

Igår,da jeg satte dem til lød de fint,men her til morgen kan jeg godt høre at de skal ha' nye ophæng.Den 'raller'.... Jeg prøvede at lime på den ene igår,men det er ret umuligt.Ophænget er papirtyndt,og revnet.Og det ligner faktisk ikke gummi.Mere papir,med et tyndt lag lim på bagsiden.Øv.Nå,de skal repareres,skal de Det er ellers en flot lille højttaler, og velholdt er den altså Jeg har haft kontakt med basrep.dk.Han er rimelig nok med prisen,men jeg skal lige prøve om for eksempel Gråskæg's B&O har basser der kan klare opgaven.....jeg håber
Imorgen overdrager jeg TR220 og et sæt TL1210 til en go' veninde Det er helt kanon at se overskudet af grej svinde ind Det er godt nok vildt som jeg har raget til mig i en rum tid,og nu går det den anden vej....Det passer mig rigtigt godt

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 22 November 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Tante:

Upphängningen på basarna är väl skumplast (foam). Luxors 10 tums basar i "8071" har precis samma problem. Skummet torkar med åren och faller i bitar.

Det är lätt att limma på ny skumkant. Jag har gjort det på många luxor-basar, inte bara mina egna och kanterna kostar inte så mycket.

Jag kan kanta om dina gratis åt dig om du vill, men då måste du skicka hit dem. Du måste naturligtvis betala för materialet d v s skumkanterna. Två sådana kostar under 200 SEK inklusive frakt hit till mig.

OBS! Spela inte med basarna! Om konen rör sig snett och spolen skrapar i magneten kan du ödelägga förstärkarens effekttransistorer.

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Kjell:Tak for advarslen om ikke at spille på dem..... Jeg sidder jo og hører radio,ganske lavt.Men nu har jeg slukket TR2075 og er rykket over på Huldra 10 på mine sorte Fasett'er.Det er rart at ha' det lille reserve-setup Og tak for tilbudet om at sætte nye ophæng på Det tilbud siger jeg nok ja tak til!! Kan man ikke sætte gummi-ophæng på i stedet for?Det er muligt at det koster lidt mere,men jeg ville ha' det endnu bedre med gummi-ophæng på de basser....Jeg ved at man kan købe ophæng på eBay,og jeg tænkte sådan set på selv at gøre det....
Jeg vender frygteligt tilbage til dig,Kjell

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

det går ikke Tante
ophænget er en afgørende del af højtalerenheden
sætter du gummi på istedet for skum ændrer du enhedens parametre og så kan du risikere at den ikke lyder godt i den kabinetstørrelse den sidder i
Det kan være det er mindre kritisk i en lukket kasse - det må du spørge fagfolk om men generelt skal man kun bytte ophæng til et magen til det originale.
Og selv der kan der være lydforskel - man høre ofte om folk der har fået udbyttet ophæng som oplever deres højtalere anderledes - ikke nødvendigvis til det værre men nogle gange!
Kjell har ret - du må ikke spille på de ødelagte da du også kan risikere at ødelægge spolen
Det bliver til fasset et stykke tid - men du er altid velkommen til at låne et par - dog har jeg ikke noget der sår Tandberg på - men B&O ITT Pioneer etc.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Jeg har tænkt på om bassen ville ændre sig,enten den ene eller den anden vej.Faktum er at et ophæng mage til det der sidder på ikke er til at skaffe.Det har faktisk en ret speciel vinkel.Ikke den svulmende 'pølse'(i gummi) som er på bassen i Studio Monitor's.Den er mere flad på TL3520.Og i et helt andet materiale.Det ligner mest ruskind på forsiden,og set bagfra ligner det faktisk brunligt bagepapir(lys trænger igennem) 'Ruskinds'-overfladen gætter jeg på at den har fået over tid.Har som sagt prøvet at lime på overfladen,men det er ikke muligt,da overfladen er for porøs.
Lige meget hvad,så er det er andet ophæng der skal på,end det der sidder på.Og så tænkte jeg at det måske var et fedt om det var 'skum' eller gummi,som den nye membran var lavet af.Men måske der er for meget 'modstand' i gummi?Når nu den er født med noget der ligner papir?Øj,dette er helt nyt territorie for mig........

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 22 November 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Kjell Kranzberg skrev:

Tante:

OBS! Spela inte med basarna! Om konen rör sig snett och spolen skrapar i magneten kan du ödelägga förstärkarens effekttransistorer.

M v h

Hallo Tante Berg, lige præcis her er problemet når man skal have repareret ophænget 

Det er ikke nok at finde en fagmand som klasker et ophæng på højttaleren, ophænget skal sidde centreret så spolen ikke skraber på når den skal bevæge sig. Så du må være omhyggelig med at finde den "dygtige" fagmand, og så betale for et ordentlig reparations arbejde

Gevinsten er, at du så har nogle højttalere som du ved er helt ok  og i kan spille harmonisk sammen,  mange år fremover 
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 22 November 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
[

ophænget skal sidde centreret så spolen ikke skraber på når den skal bevæge sig.  

Ja, det är riktigt! Och det är mycket viktigt!
Jag har bytt skumkanter på Luxorbasar (10 tum) flera gånger och aldrig misslyckats. 
Metoden går ut på att "låsa fast" talspolen i centrerat läge och därefter limma fast den nya kanten.

Efter reparationen fungerar basen fint, men man kan aldrig räkna med att dess ursprungliga karaktäristika bibehålls. Den nedre upphängningen blir ju inte bytt och den är ju mjuk efter ca 30 års användning. För att få basen "helt som ny" måste man byta hela konen med spole och allt. Det går ju inte, eftersom dessa koner inte går att få tag i längre.

Alternativet är att montera ett helt annat baselement, men då kommer med all säkerhet ljudbilden att förändras. Delningfilter, dämpning och lådvolym är ju anpassade till detta baselement.

Bästa åtgärden är alltså att montera en ny skumkant. Absolut inte en gummikant, av precis samma orsaker som man inte ska montera en annan bas.

Du är välkommen att skicka basarna till mig.

Den beskrivning du gör av hur upphängningen på dina basar ser ut och känns, stämmer överens med de erfarenheter jag har av uttorkade skumkanter. I bland är det  t o m svårt att se att det faktiskt är en skumkant. Det ser mer ut som gammalt papper.

M v h
Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes