Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg:Jeg har selv tænkt på at det ikke er nok bare at klistre en ny kant på.Det må være præcisionsarbejde der skal til,så den ikke 'trækker' skævt....Jeg har overvejet selv at gøre det,men ved dælme ikke.....

Kjell:Jeg er stærkt fristet til at sende dem over til dig.Du lyder som om du ved hvad du laver,og så har jeg jo set dig i aktion på din TA300M Jeg har modtaget følgende billeder fra en der sælger ophæng i New York:

Jeg spurgte jo om det var 'one size fit all'(indenfor 10"-kategorien) eller om han tilfældigvis havde ophæng til en 10" bas fra Tandberg,specifikt.Og så modtog jeg ovenstående billeder med et par spørgsmål.
Det første billede er om ophænget er fladt eller er vinklet.Og det er helt klart vinklet på den Tandberg-enhed.Det andet billede hvor det drejer sig om diameteren er jeg mere rolig ved,for det er 25 cm(10 ").Det er mere den vinkel......siger det dig noget,Kjell?Jeg mener,'foam'-ophænget SKAL være vinklet.Det kan godt være at du er helt med,Kjell,jeg vil bare sikre mig at vi taler om det samme,og at det bliver lavet så godt som overhovedet muligt

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 22 November 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hej!
Du Tante Berg! Du har rätt i att det är den vinklade varianten på Tandberg. Och det är sådana kanter jag köper. På bilden ovan är skumkanten monterad på ovansidan av konen. Jag monterar den förmodligen på undersidan. Det gör jag på Luxor-basarna. Montering på ovansidan medför en liten risk att konen trycks ned av skum-ringen. Den risken försvinner om man kan montera skumringen på konens undersida.
Jag limmar med vattenlösligt kontaktlim.
M v h
Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 22 November 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Tante Berg!

Kan du lägga ut närbilder på skumkanten?

Och du: Ta INTE bort den ödelagda skumkanten. Den stöttar fortfarande upp konen. Det är inte bra om konen kan röra sig i sidled. Talspolen kan skrapa mot magneten och förstöras.

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jeg vil bare sige at jeg synes at det er flot med den hjælp som du tilbyder hr. Kranzberg.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 November 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Ogsa tak til Seansmiller for den flotte vejledning han har givet i forbindelse med lillefars seneste spot   . Ophængene skal godt nok repareres, men FOR S**** hvor de spiller .

..kaffen er u/b, hvis du skulle komme på disse nordlige kanter .  

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Voila!!

TL3520 med midlertidig bas:

Det er en Seas 10" fra en B&O S60.Den spiller fantastisk i TL3520 lige nu Takket være Gråskæg,så er jeg har jeg atter den fedeste lyd Jeg har lånt hans højttalere for at låne bassen.Mens de originale basser er hos Kjell-troldmand i Motala,Sverige Kjell,de bliver sendt i næste uge.Super-fedt at du gider at hjælpe 1000-tak Du får en mail med lidt større billeder

Det der med at spille på TL3520 er ikke så ringe endda De af jer der har hørt 'The Full Monty' kan godt glæde jer til at høre TL3520!!Det er en 'mini-monitor'!!Jeg har hørt masser af velkendt musik idag,efter at ha' skiftet enheder.Og Zombie lyder knageme TUNG som det lød på Studio Monitor's.Det samme med ERA(Ameno-remix) og Eminem Det virker ikke som et specielt stort skridt 'ned' af stigen.Slet ikke.Der er bare indbygget den faktor,at nu kan jeg rent faktisk sprænge en højttaler/reciever.Det kan man ikke med Studio Monitor's på TR2075!! Det er forsøgt,men umuligt I kan godt belave jer på STOR lyd,til trods for det ret lille kabinet.Flot er den,og den lyder kanon!!Tak,Gråskæg! Iøvrigt,Gråskæg,du rammer plet hver gang du kommer med musik.

Det er fantastisk med al den hjælpsomhed der er over hele linjen her på tråden,men også på hifi4all generelt.(jeg elsker det!).Det er 'helt utenom det vanlige' Det dersens internet er en go' opfindelse

Mashuro:Hvis der er lytteaften en dag,så er jeg klar.Jeg har også filt til din Fasett og en frisk stereolampe

Kjell:Her er nogle billeder af basserne:

Det trænger....

Nu ser her sådan ud:

Det er et godt bytte....

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 22 November 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Tante Berg: Godt du fik det til at spille, Som vi talte om, lyder det godt så er det godt,

længere er den ikke, og som midlertidig løsning er det vel ok, det er blot B&o's delefilter

der giver en anden klangbalance. godt man kan bruge B&O til noget fornuftigt

også sjovt at mellemtone og diskant er det samme som B&O 3702.

Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 22 November 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Tante berg: rettelse mellemtone i TL3520 en af diskanterne i studiomonitor's
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

-nt-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Voila!!

TL3520 med midlertidig bas:

Det er en Seas 10" fra en B&O S60.Den spiller fantastisk i TL3520 lige nu Takket være Gråskæg,så er jeg har jeg atter den fedeste lyd Jeg har lånt hans højttalere for at låne bassen.Mens de originale basser er hos Kjell-troldmand i Motala,Sverige Kjell,de bliver sendt i næste uge.Super-fedt at du gider at hjælpe 1000-tak Du får en mail med lidt større billeder

Det der med at spille på TL3520 er ikke så ringe endda De af jer der har hørt 'The Full Monty' kan godt glæde jer til at høre TL3520!!Det er en 'mini-monitor'!!Jeg har hørt masser af velkendt musik idag,efter at ha' skiftet enheder.Og Zombie lyder knageme TUNG som det lød på Studio Monitor's.Det samme med ERA(Ameno-remix) og Eminem Det virker ikke som et specielt stort skridt 'ned' af stigen.Slet ikke.Der er bare indbygget den faktor,at nu kan jeg rent faktisk sprænge en højttaler/reciever.Det kan man ikke med Studio Monitor's på TR2075!! Det er forsøgt,men umuligt I kan godt belave jer på STOR lyd,til trods for det ret lille kabinet.Flot er den,og den lyder kanon!!Tak,Gråskæg! Iøvrigt,Gråskæg,du rammer plet hver gang du kommer med musik.

Det er fantastisk med al den hjælpsomhed der er over hele linjen her på tråden,men også på hifi4all generelt.(jeg elsker det!).Det er 'helt utenom det vanlige' Det dersens internet er en go' opfindelse

Mashuro:Hvis der er lytteaften en dag,så er jeg klar.Jeg har også filt til din Fasett og en frisk stereolampe

Kjell:Her er nogle billeder af basserne:

Det trænger....

Nu ser her sådan ud:

Det er et godt bytte....

Jeg synes de originale basser fra TL3520 ligner utroligt meget basserne fra B&O's Beovox 3000 (to-vejs modellen) fra 1967. B&O'erne har bare gummiophæng, ellers er de identiske, ihvertfald på udseendet (jeg ejer ikke selv et par Beovox 3000).

Ved du hvilket mærke enhederne er? Ifølge den tyske "HiFi-jahrbuch III" fra 1967, hedder enhederne i B&O'erne "Isophon P 245". Jeg er dog ikke helt sikker, da det er trevejs-modellen, der er beskrevet i bogen. Så vidt jeg ved lavede Isophon også enheder til ITT, som bare satte deres eget navn på enhederne.

Det kan være at Enhederne fra TL3520 er en nyere udgave af Isophon-enhederne.

Her et billede af Beovox 3000 (billede fra DBA.DK). Basserne ligner meget de originale fra TL3520:

Og her siden med Beovox 3000 fra "HiFi-jahrbuch III".

Til top Vis -nt-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -nt-

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

-nt-:Joh,der er ligheder,enig.Men ophænget er godt nok anderledes....Og ude i kanten af chassiset er der en lille forhøjning som beslagene kan gribe fat i,det er der ikke på B&O,som jeg ser det.Mht hvad mærke det er,så bliver jeg dig svar skyldig. Jeg kan se at der er stemplet Tandberg på magneten,men jeg tvivler på at det er Tandberg's egen.De holdt vist op med at lave egne enheder engang i 60-erne....?Nu kan jeg gå og glæde mig til at den er blevet repareret af Kjell K

Gråskæg:Lyder det godt eller ej?Det lyder RIGTIGT godt Det var en rigtig go' ide du fik der igår Det lyder faktisk så godt at jeg sagtens kunne holde en seriøs 'lytteaften'......men det må blive i det nye år,da jeg tror at min 'fest-kvote' er brugt for iår Men du må bestemt høre grejet snart,Gråskæg.Det løber jo ikke helt af sporet når det bare er dig og mig Jeg tror du ville kunne nikke anerkendende til min 'nye' lyd.Det tror jeg faktisk at alle der har hørt Studio Monitor's her,ville.Altså nikke anerkendende og mumle noget i retning af:...'hmm,det er nu ik' så ringe endda'... 1000-tak for den Sony Walkman,Gråskæg.Den er jeg meget glad for!
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---------------------

Her er en lille mailkorrespondance fra igår,vedrørende salget af min Tandberg TT5000 pladespiller som blev sendt til Norge:

Køber:"Hei igjen,har motatt platespilleren i dag, pen er den men den virker desverre ikke? solgte du den som defekt?kunne ikke se at det stod noe om det i annonsen, eller er det noe jeg har glemt å skru på, evt oversett"

Tante Berg:" Den er ikke solgt som defekt....Hvad er der galt med den?Den virkede som den skulle da jeg sendte den.Prøv at rykke lidt i knappen 33-45(ud i yderstilling).
Og du har sat remmen på(jeg er nødt til at spørge....)?Og der er ikke et tandhjul eller lignende der er rystet af?Den virkede som sagt 100% som den skulle da jeg sendte den......Måske der er rystet en ledning af motoren?Du er vel klar over at du blot skal føre pick-up'en hen til starten af pladen,så går den igang(jeg kender dig ikke,derfor disse spørgsmål)"

Køber:"Alt ok! var ikke strøm på kontakten, virker fint TUSEN HJERTELIG TAKK
Positiv karakter vil bli gitt.ha en fin kveld"

..............

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

se

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=11813837&sid=xz2 bacLJsMW000376&WT.svl=Link

IMPONERENDE samling   

For dem der er interesserede "må" det gerne sælges samlet

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Sendt: 24 November 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Det har jeg købt nu.

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Det har jeg købt nu.

Jeg forstår ikke at der står 3016 i teksten,men der er billeder af 3009(2 stk) Lidt-af-hvert-Tandberg

Her er dømt afslapning efter en benhård fredag:

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Tante < det er fordi jeg lige nåede at købe de 3009'ere inden niklasthedolphi købte resten
.....ellers grundigt benarbejde du laver....de to grå modeller der, er det SS43 ? 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Orv,2-mas,købte du mono-blokke??!!?Der er basis for et rend af underboer......

44...

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

ups troede det var S(ur)S(ok)43

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg skal hilse og sige at de TL3520'er gør det uforskammet godt!!Det spiller stadig i verdensklasse her! Hører første album med Shubidua(Lulu la' rocken gå.....) på vinyl.Det SWINGER!!

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Sergeit < come and join us here

Your woofers has been secure packed, and all there's left now is the weight and a trip to the local mailoffice. Please mail me your exact name and address.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 24 November 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Pas nu på at du ikke "kommer til" at tilslutte en mikrofon i Huldra'en når du lytter til den Shubidua plade, Tante.  

Det er ellers fedt at høre at dine TL3520'ere spiller optimalt igen med Gråskæg's B&O basenheder.  

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

tante + sean < ja der var Gråskæg sgu kvik...der er åbenbart noget B&O faktisk kan bruges til ....tror også vores israelske ven får gode oplevelser med B&O/Seas

...og herligt du Tante nyder dit nye setup

...også en hilsen til dig sean, MVH og HPM2

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum