| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Jeg har ikke rigtigt energi til at rode med mikrofoner nu(og der er ikke det samme sjov alene,som når man er to der synger)  Jeg nøjes med at lytte idag.Og jeg må sige at de er ganske imponerende de lækre små TL3520'er  De er meget tydelige.....om de er mere tydelige end Studio Monitor's ved jeg ikke,men der er godt nok 'hul igennem',uden at de på nogen måde er øretrættende.De er bare fede,de TL3520!!  Bare vent!!
TR220 som her troner ovenpå TR2075 skabte STOR glæde hos veninden.Hun fik de små 'teak-højttalere' også(TL1210).Hun er hooked på Tandberg nu (no joke!)  :
Akkurat som min mor er det,og undertegnede er det,og et par stykker andre,ingen nævnt,ingen glemt.Vi er hooked......
Find 5 fejl(ingen præmier  ):
.....'Fed Rock',med Shubidua  Det rykker eddermame!!  Jeg får godt nok lyst til at trykke den af........  Men jeg kan styre mig,man har vel situationsfornemmelse __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: Jamen jeg glæder mig også i den grad til at lægge ører til dine "mini" Studio Monitors.
2-mas: Jeg er da glad for at du skriver "MVH og HPM2" i stedet for: Size DOES matter... __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sean < duer ikke når der er revner i gummiet
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seansmiller:Du kan godt belave dig på en aha-oplevelse.Hemligheden er synergi(som du ved).Det er der i rå mængder mellem TR2075 og TL3520
Jeg tror jeg har rost samtlige højttalere fra Tandberg,som jeg har haft.Men jeg har også recieverne til de meget forskellige størrelser højttalere.Selv Hifi System 18 har jeg kunnet rose,fuldt fortjent  Det skal bare sættes rigtigt sammen,så vil begejstringen ingen ende tage  System 18 er vel at betragte som decideret køkken-højttaler.Men den er fantastisk at bruge sammen med Huldra 10,Fasett'er,og to mikrofoner  Den er med andre ord go' til stemmer!
Med Studio Monitor's diskret i baggrunden(smukt syn!)  De er på qxl.dk i skrivende stund.....
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------------
Jeg kan godt blive helt i tvivl om Michael Hardingers guitar(Fed Rock) lyder lige så fedt på Studio Monitor's som den gør på TL3520.Det gør den nok(og lidt til),men det lyder altså helt vildt godt på 'mini monitor's' __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu får jeg ikke hørt en Studio Monitor i overskuelig fremtid.
Hvorfor, Tante, hvorfor? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
TR220 som her troner ovenpå TR2075 skabte STOR glæde hos veninden.Hun fik de små 'teak-højttalere' også(TL1210).Hun er hooked på Tandberg nu (no joke!) :
 |
|
|
Din Tandberg-setup har vi sett en massa gånger, men:
NÄR FÅR VI SE EN BILD PÅ VÄNINNAN???

M v h
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell:Hun ser cirka sådan her ud:
Det er rent platonisk jeg kender hende,forstås
Sveske:Ja,det var ærgeligt......meeeen,der findes flere sæt rundt om i 'kredsen',også i Københavns-området __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Det er rent platonisk jeg kender hende,forstås
|
|
|
Säger du det... 
M v h
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Med bas og mellemtone fra B&O M100-2 og 2 diskanter fra Beovox 60,så har man en komplet Studio Monitor  Det er jo rart at vide,hvis skaden skulle ske.....
Jeg må sige at jeg er ovenud tilfreds med de mindre TL3520.Også selvom bassen ikke helt passer i hullet.Jeg har selvfølgelig taget tætningsbåndet med over,men bassen kan ikke ligge i falsen der er fræset i fronten,så bassen ligger bare ovenpå,på tætningsbåndet.Det er nok ikke 100% tæt,men det lyder rigtigt godt  De står præcis hvor Studio Monitor's plejede at stå,og vinklen er den samme.Der er nogle store og fine spor fra Studio Monitor's i gulvtæppet som jeg 'sigter' efter  Det er lidt vildt.....Studio Monitor's vejer lidt over 20 kg mere pr stk,end TL3520!
Det er utroligt så svært jeg har ved at huske lyd.Er jeg helt alene om det?Jeg er som sagt meget glad for TL3520 og savner ikke noget i lyden.Jeg synes at den leverer varen ved kasse 1  Vel vidende at Studio Monitor's gjorde det med meget mere overarm.Jeg kan bare ikke sidde og sammenligne.....jeg må blot konstatere at jeg stadivæk har rigtig fed lyd.Det er jo det som det drejer sig om
Da jeg forleden satte TR220 + TL1210 op,ude hos veninden,da var jeg faktisk glad for at der kun var de højttalere og ikke flere sæt at vælge imellem.Jeg kunne koncentrere mig om hvorvidt det lød godt eller ej.Og det lød rigtigt godt.TL1210 lyder nok lidt 'mørkt/blødt' her i min stue.Men hos veninden lyder de bare fedt,placeret på gulvet,hvor der ikke har gulvtæppe på.Det er noget nær perfekt  Jeg kunne ha' taget Hifi System 18 med i stedet for,men de er til den lyse side,og det går ikke i et rum der ikke er særligt godt dæmpet.
Nu har jeg bare tre recievere tilbage i reserve.En Huldra 10,en Tuner-Amplifier og en Sølvsuper 10.Det er til at leve med nu  Nu synes jeg at det er samlingen af båndoptagere der vokser(har 7 lige nu.....  ). Dem skal jeg ha' taget action på,og målet er at havne på to stk(maks 3!) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Kan du ta en bild av baksidan på de där diskanterna som ser ut som de som sitter i Studiomonitorerna?

|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell Kranzberg: Ja jeg skulle have taget et billede af dem da jeg havde dem ude, men fandt dem også på et par
amerikanske højtalere EPI Advance med dem som Peerless silkdome.
Årsagen til interessen er jo at B&O 70'er højtalere tit handles til mellem 50 og 500 kr og enhederne er tit pæne
her B&O S45 mk. 1 med 20 cm basenhed.
Tante Berg: Dengang jeg brugte meget tid på at sammenligne forskellige kabler og højtalere fik jeg at vide at hjernen
kan huske lyd i 15 sekunder. men lydoplevelser kan man huske i lang tid
og jeg kan sagtens huske lyden af dine Studiomonitors på Tr2075
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Jamen jeg husker også lydoplevelser,men ikke i detaljer.......  Nu er jeg mere rolig  Jeg husker klart at mine gamle Tandberg mono-blokke sparkede r*v,men jeg kan ikke huske hvordan det rent faktisk lød.Nå,sådan er det vel bare.
Kjell:Sådan ser diskanten ud bagpå i Beovox S60.Der er intet tryk eller mærkater på,desværre.Men du kan måske ane tykkelsen af magneten:
Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvordan magneten ser ud på Studio Monitor's.....det var før jeg lånte Gråskæg's digi-cam,at jeg havde en diskant ude af SM  På diskanten i SM står der 'Tandberg HT 171 - 4 Ohm'.Men det MÅ være en Peerless...? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Här är en Polk Audio från slutet av 70-talet. Diskanten ser ut att vara densamma.

För övrigt funderar jag på vad det är i Tandberg Studio Monitor som gör att den låter så pass bra som den gör.
Det är i alla fall inte komponenterna i delningsfiltret, eller kablarna. Allt detta håller almindelig kvalitet. Foliekondensatorn sitter i diskanten. Den har inget tillverkarnamn, men ser ut som äldre EVOX. De bipolära elektrolyterna är av fabrikat Marcon. Kablarna är vanlig standrad kopplingskabel. Ser ut att vara 0,5 mm till diskant och mellan; och 1 mm till bas och till terminal. De små spolarna ser ut att vara 0,8 mm och den stora ca 1,0 - 1,2 mm.
Detta får mig att fundera över folk som lägger ut tusentals kronor på dyra kablar och dyra kondensatorer. Blir det bättre? Hörs det överhuvudtaget någon skillnad?
Här är Peerlessdiskanten. Den finns att köpa på HiFi Kit för 395 SEK. Måtten på denna är de samma som på de som sitter i Studiomonitorerna. Hos HiFi Kit heter den "KO10DT - 115DT".

M v h
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tante!
Roky:Er det udfald i en kanal
på din TR2080?Det er ikke ualmindeligt,desværre.Men det er jo også ældre
apparater,så det er lidt som man er heldig til.Udseendet alene giver ingen ide
om den tekniske stand,desværre.Du skulle ha' fået dig en TR2075 i stedet
for.Ikke at den er garanteret fejlfri,slet ikke,men så kunne du ha' hørt
forskellen på TR2075 og din fars MkII Din TR2080 spiller som din fars
TR2075 MkII(eller rettere,det burde den,når den spiller)
Jeg ved godt at udseendet ikke giver nogen ide om standen
hehe
Jeg kan godt nok ikke finde ud af og reparere elektronik,
men så er det heldigt man har en far der er uddannet radio-mekaniker 
Og til sidst- jeg bruger ikke WD 40 til og rense med, men
derimod et prof. produkt som hedder ”Contaclean”
Puha det lød anklagende hehe
Hvis jeg får tid, vil jeg poste nogle billeder i aften (de
er taget men skal lige have dem formindsket lidt)
ja jeg ville også godt have haft en 2075 men da muligheden bød sig for og få et tandberg produkt kunne jeg ikke sige nej.
VH Roky
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell:Det er et glimrende spørgsmål du der stiller om kabler  Det er et ufatteligt spild af penge i mine øjne(ører)  Hvorfor Studio Monitor lyder så godt som den gør,det ved jeg så ikke.Det gør de bare!!  Iøvrigt,Kjell,jeg er ikke nået så langt med at pakke mine bas-enheder.....jeg sender dem dog enten idag og senest imorgen
Bassen i den Polk Audio ligner den der sidder i Studio Monitor's,i hvert fald i overfladen.....Hvor stor er den?
Gråskæg:Nemlig,vi hygger os med de lækre gamle sager  De bånd der kommer ud af din TCD310 MkII lyder dælme godt!!  ALLE de bånd du har givet mig er en fryd at lytte til  Det er et godt køb du gjorde der
Grunden til alle billederne af TR2075(ovenfor),var at jeg sad og nød synet ovre fra sofaen.Og så slog det mig hvor meget 'ballance' der var i udseendet,og især på de røde lamper i bunden af apparatet:
Fra venstre,allernederst,er 'Power Reading','Tape Copy'(2-1) og 'Stereo' trykket ind.Jeg synes at jeg kunne se at der er lige langt mellem de tre lamper.Og ganske rigtigt,der er 13,5 cm mellem lamperne med lys i.En lille ting,måske,men meget typisk Tandberg......Der er hele tiden lagt vægt på 'ballance' i designet.Der ER tænkt over tingene hos Tandberg.Det er derfor at det er så hamrende flot. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er også lidt glæde.....god tandberg og....

15" basser der kan vække de døde til live........skal dog repareres, men DET bli'r de 
|
| Til top |
|
| |
motem Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei!
For de som er interessert så har jeg nå begynt å ta bilder innvendig av Tandberg 3000serien.
Det er nå lagt ut bilder av 3001A,3002A,3003,3006A,3008A,3009A,3011A,3012,3014,3015A,301 6A,3018A,3026A
Tråden ligger her http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?t=2693&am p;sid=5716550ac34eabfbc02b3d99c79a450d
Hvis dere lagrer bildene av komponentene innvendig og zoooomer så vil dere kunne lese hva som står på komponenter og printkort __________________ Tandberg er tingen
|
| Til top |
|
| |