| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Motem - flot  lægger du også billeder af nogel af de flotte cassette maskiner op på siden - uden låg
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
motem Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei r-l-b
Jeg skal ha bilder av alle komponenter i 3000 og 4000serien før jeg er ferdig, både innvendig og utvendig
Når jeg er ferdig med det så får jeg vel begynne med 2000serien __________________ Tandberg er tingen
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
motem skrev:
Hei!
For de som er interessert så har jeg nå begynt å ta bilder innvendig av Tandberg 3000serien.
Det er nå lagt ut bilder av 3001A,3002A,3003,3006A,3008A,3009A,3011A,3012,3014,3015A,301 6A,3018A,3026A
Tråden ligger her http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?t=2693&am p;sid=5716550ac34eabfbc02b3d99c79a450d
Hvis dere lagrer bildene av komponentene innvendig og zoooomer så vil dere kunne lese hva som står på komponenter og printkort |
|
|
Flot arbejde,Motem  Det er dejligt at se at der er så manger der bidrager med viden og egne erfaringer,samt manualer og brochurer(Njord's 'Tandberg database'),og et par stykker andre(nordmænd) gør også et stort arbejde  Det er påfaldende så lidt der findes om Tandberg,fra Tandberg's egen side.Havde det ikke være for de mange begejstrede Tandberg-freaks(mig selv inkl),så fandtes der nærmest kun www.nrhf.no.......den er udmærket,men den går ikke i dybden.
Du,Motem,gider du ikke at ta' et billede af en af dine TLM3005 uden frontstof,så man kan se enhederne?Jeg er nysgerrig  Det er ellers flotte sager du har der.Hvor vil du forresten placere TCD910?Det er ikke en 3000-serie,men den er vist samtidig?Og TD20 A(SE) er i kataloget med resten af 3000-serien.....men den har du ikke med.....  Det SKAL hedde 3XXX?Det er fair nok
Jeg er godt nok tilfreds med lyden i stuen,stadigvæk.Det er jo et skridt ned,at skifte fra Studio Monitor's til TL3520.På alle planer er det et skridt ned.....men det gør nu ikke noget.For jeg synes altså at den lille TL3520 sparker r*v!!  Den fornemmes nok lidt mere 'lys' end Studio Monitor's,men det er stadig helt og aldeles uden at trætte ørerne.Jeg er vild med måden den formidler stemmer og guitarer på....det er krystalklart  Bassen er også godt med.Faktisk imponerende godt med,igen i forhold til Studio Monitor's.Der er 15 Hertz i forskel.TL3520 går ned til 40 Hz og Studio Monitor's går ned til 25 Hz....Så der er ikke tale om at jeg ikke kan høre og mærke bassen mere.Der er stadig god og DYYYYB bas her
Jeg er ikke helt sikker på at jeg kan lave den endelige bedømmelse,før jeg får de originale basser i igen.De skal dog lige repareres af Kjell Kranzberg(du aner ikke hvor taknemmelig jeg er,Kjell  )
Forandring fryder,siger man.Og det er (også) en fryd at se på mine mindre TL3520  :
Da denne tråd startede op,så her sådan ud:
Og så lige et billede af et stærkt overset apparat....Min Tandberg TCD3015A.Den spiller bare og gør det ualmindeligt godt.Den er 20 år gammel nu(jeg købte den fra ny).Efter ca 5 år stod converteren af.Så stod den stille i de næste ca 13 år,indtil sidste år,hvor den endelig blev gravet frem og fik ny converter.Det har jeg ikke fortrudt  Lækker afspiller med en meget kraftig fjernbetjening:
Jeg er ret vild med dette billede,da det i den grad illustrerer størrelsesforholdet  :
Man skal dog ikke lade sig narre for meget over den noget mindre TL3520  Den kan nemlig godt!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
motem Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Tante berg
Jeg skal ta bilder av 3005erne uten frontstoff, TCD 910 og 911 kommer etter hvert, det jo på en måte 3000serien
Har bilder av TD 20A- TD 20A SES Final edition, kan spørre på Alternativ Audio om det er noen interesse for at jeg legger ut bilder av TD 20A
Hilsen motem __________________ Tandberg er tingen
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan vel ikke skade.. pluss at det er du som er sjefen i den tråden, så da bestemmer du, right ? ;)
motem skrev:
Hei Tante berg
Jeg skal ta bilder av 3005erne uten frontstoff, TCD 910 og 911 kommer etter hvert, det jo på en måte 3000serien
Har bilder av TD 20A- TD 20A SES Final edition, kan spørre på Alternativ Audio om det er noen interesse for at jeg legger ut bilder av TD 20A
Hilsen motem |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante: De där Trapz:ene du hade tidigare: Går det att få tag i sådana numera.
Är de så fantastiska som det sades på den tiden (d v s mitten av 80-talet)?
Ja, det ska nog gå bra att reparera dina basar, bara skumkanten jag har passar. Men det räknar jag med att den gör.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go'morgen,Kjell
Trapez X var den bedste,og den jeg selv havde.Trapez Xi var et flop.....jeg kan huske da Trapez Xi kom,og flere af mine venner købte den.Jeg synes dog at mine egne Trapez X lød meget bedre,og det måtte mine venner også erkende efter at de igen havde skilt sig af med deres Trapez Xi.Trapez Xi er ulden og mørk i lyden....lyden kommer ikke ud af kasserne.
Der er det anderledes med Trapez X.Den havde jeg i over 20 år,og troede egentlig at jeg skulle fortsætte for evigt med den  Den spiller nok lidt til den 'mørke' side,men ikke uldent og lukket...I perioder hvor jeg havde dårlige anlæg,da hævede Trapez X altid niveauet til en god og behagelig lyd.Drifteffekten var på 3,5 Watt.
Hvis man ikke lige kan se forskel,så er Trapez X kun med to terminaler,og Xi er med fire(bi-wiring)
Kjell,du modtager nok basserne enten idag eller imorgen.Meget spændende
Og så har jeg MÅSKE et sæt TL3520 på hånden.Jeg har en mailadresse som jeg ikke tjekker særligt tit.Tjekkede her til morgen,og der var dette tilbud.Har selvfølgelig svaret manden,så det bliver spændende om tilbudet stadig står ved magt
De er i USA nu,men dollarkursen er lav og ham her er rimelig,både med pris og forsendelse __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig at begge trapez højtalere var til den mørke side Jeg havde en kammarat der havde bygget et sæt Trapez og jeg kan huske at hans anlæg virkede "tungt" i det - selv det til all tid overstyrede "earth, wind and Fire" kunne hans højtalere få til at lydesmå uldent. Det kan jo være han har dæmpet dem forkert - det er ikke til at vide - men helt godt lød de ikke. F3 lyd lavede en højtaler der efter min mening var meget mere åben i lyden Den hed Focus og var en slags hornhybrid og noget nemmere at se på end Trapez
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg havde en kammarat der havde bygget et sæt Trapez
|
|
|
Hej!
Trapez fanns alltså i byggeset?
Finns det någon som har ritningar? Det vore intressant att titta på dem.
M v h

|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
så så tante skal trapex xi nu igen have hug hehe   skal ikke kunne sige forskellen men xi havde vel en noget kraftigere bas, som krævede noget mere effekt og deraf lød de måske på mellemstærke forstærkere ikke særligt godt?
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2007 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante och alle andre? Var är ni? 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 December 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|

Gratulerar!   
Den ser ju fin ut! Vad fick du betala för den?
M v h

|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Kjell ja prisen var lidt grov 4000 kr  VH Roky
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ej jeg vil sige jeg fik den for en RIGTIG god sum
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky:Tillykke med din TR2080  Den er bare lækker,sådan en.Du kender jo lyden i den,da den er mage til lyden i din far's TR2075 MkII.Spiller din TR2080 i begge kanaler?Det der med lidt rust på de aksler er ikke ualmindeligt.Så vidt jeg har erfaret har det ingen betydning for funktionen af apparatet.Hvis du kan komme til,så kan du nok gnide det af med WD40 på en klud.Det var ikke specielt billigt,hvis du har givet 4000 kr.....Er den købt i Danmark?Min 'nye' TR2075 er fra Tyskland(på eBay for et par måneder siden) og kostede 1400 kr,inklusive forsendelse.Den fejler intet!  Den skulle bare ha' et par nye lamper  Ham jeg købte den af solgte også en TR2080 i samme hug,og den blev sjovt nok næsten dobbelt så dyr som min  Jeg synes også at der er mere 'hype' om TR2080 end der er på TR2075....Det ændrer så ikke ved at TR2075 har 'tungere' lyd,end de to efterfølgere.Det lyder måske som blær,men det er altså rigtigt nok  Jeg havde jo TR2080 her i en weekend,inden den skulle overdrages til rette vedkommende.....jeg glædede mig til at sætte min TR2075 til igen  TR2080 er 'slankere' i lyden,og det var lidt svært at vænne sig til,efter TR2075 som er noget mere fyldig.Det var i ca 1976 at lyd-idealet ændrede sig til den lyd der er i TR2080(og TR2075 MkII).Og ikke kun indenfor Tandberg.Det var de fleste producenter der gik den vej.Jeg havde en lækker Pioneer SX850 i sommer.Den var på 65 Watt i 8 Ohm.Den lød meget tæt på TR2080....byggeåret var 77/78,altså samtidig med TR2080(1978).Anyway,det er og bliver et fedt apparat med en fed lyd!!
Kjell:Det er en flot sag,din Luxor.Det kunne være interessant at høre den en dag.Du er jo meget glad for den,så den må jo lyde rigtig godt  Din TA300 M er dælme også flot  Og sikkert også særdeles velspillende
Jeg har godt nok haft en hel del at se til,de sidste par dage....det var lige før jeg fik abstinenser,når jeg ikke får min daglige dosis herinde fra  Søndag morgen var jeg ellers klar,men så var sitet blevet hacket....Nu er der normale tilstande igen,og det er bare skønt
Mine Studio Monitor's er blevet solgt til en fra Norge.Hvis ikke I alle har fulgt med,så kan jeg oplyse at prisen på mine Studio Monitor's landede på 3020 kr.Det var altså 'dagsprisen' i fredags.Jeg må sige at jeg er udmærket tilfreds  De er jo ikke til at sende,så det ER et projekt at få dem hjem.....De står her stadig,og det gør de i et par uger endnu.Det er fint nok, når bare der er skred i tingene
........Tandberg kan (åbenbart) føre til hvad som helst......og så bliver jeg jo nødt til at afsløre at jeg har mødt en sød pige  Og hvorfor skriver jeg så det her i en tråd om Tandberg?Jo,for ellers giver det ingen mening,det jeg vil skrive....der er mange tråde der omhandler WAF-faktor og lydfreaks der har en daglig 'kamp' med deres bedre halvdel,om hvor anlægget skal stå og hvordan det skal se ud.Jeg har aldrig selv haft de problemer,og får det helt sikkert ikke.Heller ikke nu  Hun er til musik....i næsten større doser end mig selv.Jeg har været nødt til at tage min Tandberg TP41(reiseradio) med ind i soveværelset.....det blev forlangt!Og så spillede den natten igennem(på laveste blus,men alligevel)  Nu er det ganske nyt,og der er ingen garanti for at dette skulle vare ved.....men der er rigtig go'e takter allerede.Hun er til stort set det samme musik som jeg selv er til,og hun synes at min Tandberg-væg er lækker(hun synes faktisk at det er synd at jeg sælger mine Studio Monitor's).Stik den!!
Nu skal jeg ha' sat mine sorte Fasett'er til C-udgangen på min TR2075,og så ryger de i soveværelset  Så der kan høres blandt andet cd i horisontal position
Er der iøvrigt nogen der tør gætte på hvad for et setup hun har hjemme i hendes stue?I får tre gæt  Jeg kan røbe at hun er yderst tilfreds..... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at høre at du har fundet en kæreste som du deler musiksmag med  og at hun er ligeså fornuftig som os andre der synes det er synd du har solgt studie monitorerne  men pyt så bliver der råd til at inviterer hende på middag  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |