Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 03:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 17 December 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Tante B är ju inte här så ofta numera, så jag tar chansen att fortelle om vad jag kom hem med i dag.

En karl hade en TR 200 som han menade "luktade mer än lät"   på den ena kanalen. Jag gissade att effekttransistorerna i den ena kanalen gått sönder.

Vi gjorde ett byte. Han fick min hörtelefon Sennheiser HD 414 SL och jag tog hans TR 200.

När jag kommit hem kopplade jag upp den. Den fungerar hur bra som helst på bägge kanalerna.

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 December 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

fedt Kjell!

vi kunne jo lave en bytter så du fik min lavt spillende tr200 og jeg din hehe hvis du kan lave den med de bare tankekræfter

der er gode nyheder i vente for i juleferien holder min far ferie(næsten da) og så har han næsten lovet at han vil kigge på min tr2080- glæder mig vildt til og rense knapperne og scalaglasset self med kæmpe omhu (har i nogen gode råd eller har det ikke været nødvendigt)- regner med udelukkende og bruge lunkent vand med en smule opvaskemiddel af den miljøvenlige slags.

Min far mente der kunne risikere og komme nye nye fejl hvis jeg lod den stå med strøm på så jeg afbrød den!

her er hvad jeg kort noterede mig hvis i da er nysgerrige:

Tandberg tr2080 fejl!:

Med HT:

1)

Venstre kanal spiller med forvrængning (lyder lidt som når man tager et madpakkepapir mellem en kam og puster)- bare være

Højere kanal er klasse- dog med en lille smule forvrængning - kan være det skyldes den anden kanals forvrængning?

Strømforsyningsdelen!: hørbart ”brum” i forhold til tr2075mkII men kan igen være grundet de andre fejl… håber det!

Skal siges at men ikke kan høre det 1,5-2 meter væk

Med hovedtelefon:

Det samme som 1) dog er der næsten ingen forvrængning ved Speakers off eller ved Speakers til andet end de kanaler hvor ht er til A + AB- så problemet er nok for ikke og sige sikkert i forstærkningsdelen.

FM ikke nær så meget forvrængning! - virker perfekt tror jeg, den kan tage vores lokale radio ind uden støj!

Skal siges at disse observationer blev taget da forstærkeren lige var blevet tændt.

Ved godt dette ikke kan bruges til det helt store men kunne ikke lade være

2-mas er du ved og få solgt din tr2075? og er det iøvrigt sådan et par der skulle lyde lidt ala SM http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52865369        ?

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
fedt Kjell!

vi kunne jo lave en bytter så du fik min lavt spillende tr200 og jeg din hehe hvis du kan lave den med de bare tankekræfter

Hej Roky!

Tankekræfter... Om jag använder sådana på din TR 200, så blir förslaget att du ska byta utgångskondensatorerna. Om de gått sönder kan ljudet bli svagt och efter en tid försvinna helt. Men det finns naturligtvis andra fel-orsaker...

Tråkigt att din fina 2080 inte virker som den ska. Det är ju en fin receiver.

Mitt förslag är att du, eller din far,  börjar med att mäta upp alla spänningar. Felet kan ligga i power-supply till förstegsdelen. Men även här finns det naturligtvis många andra tänkbara fel-orsaker...

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 December 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Og så lige en lille godnat reklame.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

hmmm nu kan jeg jo slet ikke andet end tænke på de dejlige SM- så kan jeg slet ikke sove

tænk en gang hvis vi regner lidt på inflationen kan man cirka regne med at SM i dag ville have kostet- 6*10.000 = 60 k det er en pæn sjat for sådan en højtaler og siger lidt om hvor seriøse de VAR og ER

Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 December 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Ganske kort,da jeg hænger i en klokkestreng i øjeblikket(indtil juleferie på fredag)    :

Kjell:Jeg ved ikke meget om frekvenskurver,men jeg tager dit ord for at det ser rigtigt godt ud for TL3520 De lyder i hvert fald p*sse-godt,især efter din indsats med nye ophæng på basserne(så blev det alligevel en rigtig Tandberg-jul i år ) Og tillykke med din TR200 Lækker sag,sådan en

Zakken: Det var da en herlig side med Tandberg du har scannet ind Jeg kan oplyse at hvert et ord i den reklame er sandt,fra ende til anden Og så bruger de min signatur i reklamen.....

Roky:Jeg ville ikke være så bekymret for din TR2080.Du har din far som kan trylle med elektronik....tro på det!! Den skal nok komme til ære og værdighed igen Jeg fornemmer iøvrigt at du er ved at varme op overfor Tandberg? Du bliver ikke skuffet

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 December 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Tante < hænger du i en klokkestreng ?....er det ikke hårdt for armene ?  Er det "velkomsten" på det danske arbejdsmarked der hærger ? Tror mange li'som du glæder sig til fredag . Tante kan du huske vi diskuterede om de fødder der er afbilledet på zakkens billede er originale eller ej ? Herligt at få konstateret....Tak zakken

TD20 A er kommet hjem beskadiget, så det var 3 på stribe , men fikset det skal den sku' nok blive  

Roky < den der TR-2080 er et guldapparat, og du har fået dig en receiver som er MEGET efterspurgt især i Norge, Tyskland og USA....glæd dig til farmand har tryllet.....du bliver nok forbavset. Har godtnok aldrig selv hørt 2080'eren, men kommer den tæt på 2075 er det unikt .

Min 2075'er er ikke solgt endnu, men ting og sager overvejes . De B&O'ere du linkede til, er altså også bare rigtig gode, men når altså ikke helt SM'erne. Tror til gengæld det er uhyre svært at finde noget bedre til 800kr...helt sikkert. Både Tante og jeg har jo indenfor kort tid haft gode erfaringer med deres basser, og snart er der forhåbentlig en israeler der er enig

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 December 2007 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Hallo Kjell K. har kikket ret så længe på din TR 200, og sammenlignet med denne  som så må være en af de senere modeller  eller er det helt forkert

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 December 2007 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

Det var godt, at annoncen kunne bruges til noget. Jeg låner en scanner med hjem fra arbejdet. Jeg har en stor stak Tandberg annoncer og tests til at ligge.

2-mas, jeg glæder mig meget til at høre om dine lytteindtryk på den TD20, den er til at komme i nærheden af for penge, og ser helt godt ud. Er det virkelig nummer 3 der er defekt?

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2007 kl. 06:51 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Hallo Kjell K. har kikket ret så længe på din TR 200, og sammenlignet med denne  som så må være en af de senere modeller  eller er det helt forkert

Ja, det är rätt. De gröna kondensatorerna och motstånden visar det.

Den TR 200 på din bild har ägts av mig, men är nu såld till en karl i Göteborgstrakten.

Ingen skillnad i ljudet mellan dem, efter vad jag upplever.

M v h

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 December 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Kjell skrev : Den TR 200 på din bild har ägts av mig, men är nu såld till en karl i Göteborgstrakten.

He, he, nu bliver det sådan lidt pudsigt  Jeg har familie i  Göteborgstrakten, i Surte og Angered (ca. 2 mil fra Göteborg) 

Hvilken Tandberg-højttalere, er det perfekte match til den TR 200 

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

så vil jeg også vise min uden tøj

bemærk  denne seddel ved FM delen

er det mon fordi der er kommet nyt modul på?

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
   He, he, nu bliver det sådan lidt pudsigt  Jeg har familie i  Göteborgstrakten, i Surte og Angered (ca. 2 mil fra Göteborg) 

Jag vill minnas att han som köpte den heter Johan Persson och bor i Kungsbacka, men jag kan minnas fel...

M v h

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Ja, det ligger ju nära att gissa det. Eller så har den blivit reparerad.

Vilket serienummer har din TR 200?

M v h

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Kjell Kranzberg skrev:

Roky skrev:

Ja, det ligger ju nära att gissa det. Eller så har den blivit reparerad.

Vilket serienummer har din TR 200?

M v h

'

havde jeg sørme også taget et billede af- så slipper jeg for at rejse mig

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Någon gång har Tandberg alltså bytt typ på de stora kondensatorerna och en del av motstånden. (Och gissningsvis andra komponenter.)

Varför har man bytt typer?

Jag tror att det kan finnas tre möjliga förklaringar:

1. Man bytte därför att man upplevde att de "nya" typerna gav bättre ljud.

2. Man bytte därför att de "nya" typerna var billigare och lagret av de "gamla" höll på att ta slut.

3. Man bytte därför att tillverkningen av de "gamla" hade upphört.

Den rätta förklaringen får vi väl aldrig säkert veta...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 December 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Kjell Kranzberg skrev:
Roky skrev:

Min har serienummer: 1356831

Någon gång mellan dessa nummer har Tandberg alltså bytt typ på de stora kondensatorerna och en del av motstånden. (Och gissningsvis andra komponenter.)

Varför har man bytt typer?

Jag tror att det kan finnas tre möjliga förklaringar:

1. Man bytte därför att man upplevde att de "nya" typerna gav bättre ljud.

2. Man bytte därför att de "nya" typerna var billigare och lagret av de "gamla" höll på att ta slut.

3. Man bytte därför att tillverkningen av de "gamla" hade upphört.

Den rätta förklaringen får vi väl aldrig säkert veta...

Jeg synes i mangler lidt konspirationsteorier - som fx at gamle Vedtjørn smuglede kodede budskaber om tungt vand ud af Norge ved hjælp af den ny farvemærkning

Nu er der lige kommet en sølvsuper 12 på qxl - startpris 1 kr. ingen mindstepris

http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=525165936

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Jeg synes i mangler lidt konspirationsteorier - som fx at gamle Vedtjørn smugle kodede budskaber om tungt vand ud af Norge ved hjælp af den ny farvemærkning

Men det är ju självklart! Att jag inte tänkte på det!
M v h

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

ditto

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 December 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Sikke nogle flotte TR200'er,I sidder og flasher Jeg har selv haft nogle stykker,og sat sammen med de rette højttalere,så er den ganske overvældende.Den sparker r*v!! Jeg synes den spiller bedst med Hifi System 12 og sikkert også Hifi System 20(de to sæt højttalere er temmelig ens).
Jeg har haft alt for meget om ørerne til at jeg har kunnet sidde i min sofa og nyde noget go' lyd fra mine nyrenoverede TL3520....men nu er det juleferie,så der skal kompenseres,skal der Jeg havde dog en aha-oplevelse igår.Bassen i mine TL3520 'slog' mig som værende blevet noget dybere end jeg har hørt den før,på den fedeste måde Om det er luftfugtigheden der har blødgjort membranerne eller hvad det er,vides ikke.Men mine TL3520 lyder bedre end nogensinde Jeg forstår det ikke.... Men de lever altså godt op til kælenavnet 'Mini-monitors'
Apropos Monitor's(Studio Monitor's).De blev som aftalt afhentet mandag aften.Det var faktisk lidt rart at få dem ud af døren,når nu beslutningen var truffet.Og den unge norske mand var meget glad.Han var imponeret over standen,ligesom jeg selv altid har været det.De var de pæneste jeg selv har set i palisander Nu er de på vej til norge...de nordmænd ender med at få det hele tilbage til moderlandet,i hvert fald top-grejet

Her er min nye passion udi Tandberg(jep,vi har set dem før ):

De er ret imponerende,de små TL3520'er.Jeg prøver at genkalde mig lyden i mine gamle Trapez X'er(de har stort set samme drifteffekt-Trapez har 3,5 Watt og TL3520 har 4 Watt).De havde jo også 10" basser....men de lød,så vidt jeg husker,overhovedet ikke som TL3520.Trapezen stod også kun på spikes,hvor TL3520 er små 30 cm over gulvet.Ydermere er TL3520 jo en helt lukket højttaler,hvor Trapez X havde lufthul til bassen.Jeg sværger idag udelukkende til lukkede konstruktioner,i hvert fald når det er Tandberg der skal spille på dem

2-mas:Det var da et flot digt,du har smidt på forrige side Rart at vide at der også er en poet her i tråden

Zakken:Du må endelig smide hvad du har om Tandberg,her i tråden.Det er jo lige vand på min mølle Der er ikke rigtigt noget federe end Tandberg,som du ved

Kjell:Du aner ikke hvor glad jeg er for din hjælp med basserne i mine TL3520! Jeg ELSKER lyden i den lækre lille højttaler Den spiller simpelthen fantastisk.Så godt at jeg ikke savner mine Studio Monitor's,og det siger en del Skulle jeg en dag blive husejer,og med langt til nærmeste nabo,så er det ikke utænkeligt at jagten på Studio Monitor's atter går ind.Men indtil da,så er jeg yderst tilfreds med lyden fra TL3520

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes