| Forfatter |
|
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante B är ju inte här så ofta numera, så jag tar chansen att fortelle om vad jag kom hem med i dag.

En karl hade en TR 200 som han menade "luktade mer än lät" på den ena kanalen. Jag gissade att effekttransistorerna i den ena kanalen gått sönder.
Vi gjorde ett byte. Han fick min hörtelefon Sennheiser HD 414 SL och jag tog hans TR 200.
När jag kommit hem kopplade jag upp den. Den fungerar hur bra som helst på bägge kanalerna.

M v h
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt Kjell! vi kunne jo lave en bytter så du fik min lavt spillende tr200 og jeg din hehe hvis du kan lave den med de bare tankekræfter    der er gode nyheder i vente for i juleferien holder min far ferie(næsten da) og så har han næsten lovet at han vil kigge på min tr2080  - glæder mig vildt til og rense knapperne og scalaglasset self med kæmpe omhu (har i nogen gode råd eller har det ikke været nødvendigt  )- regner med udelukkende og bruge lunkent vand med en smule opvaskemiddel af den miljøvenlige slags. Min far mente der kunne risikere og komme nye nye fejl hvis jeg lod den stå med strøm på så jeg afbrød den! her er hvad jeg kort noterede mig hvis i da er nysgerrige:
Tandberg tr2080 fejl!:
Med HT:
1)
Venstre kanal spiller med forvrængning (lyder lidt som når
man tager et madpakkepapir mellem en kam og puster)- bare være
Højere kanal er klasse- dog med en lille smule forvrængning
- kan være det skyldes den anden kanals forvrængning?
Strømforsyningsdelen!: hørbart ”brum” i forhold til tr2075mkII
men kan igen være grundet de andre fejl… håber det!
Skal siges at men ikke kan høre det 1,5-2 meter væk
Med hovedtelefon:
Det samme som 1) dog er der næsten ingen forvrængning ved
Speakers off eller ved Speakers til andet end de kanaler hvor ht er til A + AB-
så problemet er nok for ikke og sige sikkert i forstærkningsdelen.
FM ikke nær så meget forvrængning! - virker perfekt tror
jeg, den kan tage vores lokale radio ind uden støj!
Skal siges at disse observationer blev taget da forstærkeren
lige var blevet tændt.
Ved godt dette ikke kan bruges til det helt store men kunne ikke lade være
2-mas er du ved og få solgt din tr2075? og er det iøvrigt sådan et par der skulle lyde lidt ala SM http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52865369 ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
fedt Kjell!
vi kunne jo lave en bytter så du fik min lavt spillende tr200 og jeg din hehe hvis du kan lave den med de bare tankekræfter  
|
|
|
Hej Roky!
Tankekræfter... Om jag använder sådana på din TR 200, så blir förslaget att du ska byta utgångskondensatorerna. Om de gått sönder kan ljudet bli svagt och efter en tid försvinna helt. Men det finns naturligtvis andra fel-orsaker...
Tråkigt att din fina 2080 inte virker som den ska. Det är ju en fin receiver.
Mitt förslag är att du, eller din far, börjar med att mäta upp alla spänningar. Felet kan ligga i power-supply till förstegsdelen. Men även här finns det naturligtvis många andra tänkbara fel-orsaker...
M v h
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så lige en lille godnat reklame.

|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm nu kan jeg jo slet ikke andet end tænke på de dejlige SM- så kan jeg slet ikke sove  tænk en gang hvis vi regner lidt på inflationen kan man cirka regne med at SM i dag ville have kostet- 6*10.000 = 60 k det er en pæn sjat for sådan en højtaler og siger lidt om hvor seriøse de VAR og ER Roky
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ganske kort,da jeg hænger i en klokkestreng i øjeblikket(indtil juleferie på fredag)  :
Kjell:Jeg ved ikke meget om frekvenskurver,men jeg tager dit ord for at det ser rigtigt godt ud for TL3520  De lyder i hvert fald p*sse-godt,især efter din indsats med nye ophæng på basserne(så blev det alligevel en rigtig Tandberg-jul i år  ) Og tillykke med din TR200  Lækker sag,sådan en
Zakken: Det var da en herlig side med Tandberg du har scannet ind  Jeg kan oplyse at hvert et ord i den reklame er sandt,fra ende til anden  Og så bruger de min signatur i reklamen.....
Roky:Jeg ville ikke være så bekymret for din TR2080.Du har din far som kan trylle med elektronik....tro på det!!  Den skal nok komme til ære og værdighed igen  Jeg fornemmer iøvrigt at du er ved at varme op overfor Tandberg?  Du bliver ikke skuffet __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt, at annoncen kunne bruges til noget. Jeg låner en scanner med hjem fra arbejdet. Jeg har en stor stak Tandberg annoncer og tests til at ligge.
2-mas, jeg glæder mig meget til at høre om dine lytteindtryk på den TD20, den er til at komme i nærheden af for penge, og ser helt godt ud. Er det virkelig nummer 3 der er defekt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Hallo Kjell K. har kikket ret så længe på din TR 200, og sammenlignet med denne som så må være en af de senere modeller eller er det helt forkert 

|
|
|
Ja, det är rätt. De gröna kondensatorerna och motstånden visar det.
Den TR 200 på din bild har ägts av mig, men är nu såld till en karl i Göteborgstrakten.
Ingen skillnad i ljudet mellan dem, efter vad jag upplever.

M v h
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vil jeg også vise min uden tøj   bemærk denne seddel ved FM delen  er det mon fordi der er kommet nyt modul på?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
He, he, nu bliver det sådan lidt pudsigt Jeg har familie i Göteborgstrakten, i Surte og Angered (ca. 2 mil fra Göteborg)  
|
|
|
Jag vill minnas att han som köpte den heter Johan Persson och bor i Kungsbacka, men jag kan minnas fel...

M v h
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
bemærk denne seddel ved FM delen

er det mon fordi der er kommet nyt modul på?
|
|
|
Ja, det ligger ju nära att gissa det. Eller så har den blivit reparerad.
Vilket serienummer har din TR 200?

M v h
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell Kranzberg skrev:
Roky skrev:
bemærk denne seddel ved FM delen

er det mon fordi der er kommet nyt modul på?
|
|
|
Ja, det ligger ju nära att gissa det. Eller så har den blivit reparerad.
Vilket serienummer har din TR 200?

M v h
|
|
|
' havde jeg sørme også taget et billede af- så slipper jeg for at rejse mig 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
havde jeg sørme også taget et billede af- så slipper jeg for at rejse mig

|
|
|
Någon gång har Tandberg alltså bytt typ på de stora kondensatorerna och en del av motstånden. (Och gissningsvis andra komponenter.)
Varför har man bytt typer? 
Jag tror att det kan finnas tre möjliga förklaringar:
1. Man bytte därför att man upplevde att de "nya" typerna gav bättre ljud.
2. Man bytte därför att de "nya" typerna var billigare och lagret av de "gamla" höll på att ta slut.
3. Man bytte därför att tillverkningen av de "gamla" hade upphört.
Den rätta förklaringen får vi väl aldrig säkert veta...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell Kranzberg skrev:
Roky skrev:
havde jeg sørme også taget et billede af- så slipper jeg for at rejse mig

|
|
|
Min har serienummer: 1356831
Någon gång mellan dessa nummer har Tandberg alltså bytt typ på de stora kondensatorerna och en del av motstånden. (Och gissningsvis andra komponenter.)
Varför har man bytt typer? 
Jag tror att det kan finnas tre möjliga förklaringar:
1. Man bytte därför att man upplevde att de "nya" typerna gav bättre ljud.
2. Man bytte därför att de "nya" typerna var billigare och lagret av de "gamla" höll på att ta slut.
3. Man bytte därför att tillverkningen av de "gamla" hade upphört.
Den rätta förklaringen får vi väl aldrig säkert veta... |
|
|
Jeg synes i mangler lidt konspirationsteorier - som fx at gamle Vedtjørn smuglede kodede budskaber om tungt vand ud af Norge ved hjælp af den ny farvemærkning  Nu er der lige kommet en sølvsuper 12 på qxl - startpris 1 kr. ingen mindstepris http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=525165936__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg synes i mangler lidt konspirationsteorier - som fx at gamle Vedtjørn smugle kodede budskaber om tungt vand ud af Norge ved hjælp af den ny farvemærkning 
|
|
|
Men det är ju självklart! Att jag inte tänkte på det!  M v h
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke nogle flotte TR200'er,I sidder og flasher  Jeg har selv haft nogle stykker,og sat sammen med de rette højttalere,så er den ganske overvældende.Den sparker r*v!!  Jeg synes den spiller bedst med Hifi System 12 og sikkert også Hifi System 20(de to sæt højttalere er temmelig ens).
Jeg har haft alt for meget om ørerne til at jeg har kunnet sidde i min sofa og nyde noget go' lyd fra mine nyrenoverede TL3520....men nu er det juleferie,så der skal kompenseres,skal der  Jeg havde dog en aha-oplevelse igår.Bassen i mine TL3520 'slog' mig som værende blevet noget dybere end jeg har hørt den før,på den fedeste måde  Om det er luftfugtigheden der har blødgjort membranerne eller hvad det er,vides ikke.Men mine TL3520 lyder bedre end nogensinde  Jeg forstår det ikke....  Men de lever altså godt op til kælenavnet 'Mini-monitors'
Apropos Monitor's(Studio Monitor's).De blev som aftalt afhentet mandag aften.Det var faktisk lidt rart at få dem ud af døren,når nu beslutningen var truffet.Og den unge norske mand var meget glad.Han var imponeret over standen,ligesom jeg selv altid har været det.De var de pæneste jeg selv har set i palisander  Nu er de på vej til norge...de nordmænd ender med at få det hele tilbage til moderlandet,i hvert fald top-grejet
Her er min nye passion udi Tandberg(jep,vi har set dem før  ):
De er ret imponerende,de små TL3520'er.Jeg prøver at genkalde mig lyden i mine gamle Trapez X'er(de har stort set samme drifteffekt-Trapez har 3,5 Watt og TL3520 har 4 Watt).De havde jo også 10" basser....men de lød,så vidt jeg husker,overhovedet ikke som TL3520.Trapezen stod også kun på spikes,hvor TL3520 er små 30 cm over gulvet.Ydermere er TL3520 jo en helt lukket højttaler,hvor Trapez X havde lufthul til bassen.Jeg sværger idag udelukkende til lukkede konstruktioner,i hvert fald når det er Tandberg der skal spille på dem
2-mas:Det var da et flot digt,du har smidt på forrige side  Rart at vide at der også er en poet her i tråden
Zakken:Du må endelig smide hvad du har om Tandberg,her i tråden.Det er jo lige vand på min mølle  Der er ikke rigtigt noget federe end Tandberg,som du ved
Kjell:Du aner ikke hvor glad jeg er for din hjælp med basserne i mine TL3520!  Jeg ELSKER lyden i den lækre lille højttaler  Den spiller simpelthen fantastisk.Så godt at jeg ikke savner mine Studio Monitor's,og det siger en del  Skulle jeg en dag blive husejer,og med langt til nærmeste nabo,så er det ikke utænkeligt at jagten på Studio Monitor's atter går ind.Men indtil da,så er jeg yderst tilfreds med lyden fra TL3520 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |