| Forfatter |
|
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante B: Tack för dina positiva ord.
Jag återkommer till dig med de där numren till mitt konto. Jag har inte tid att ta reda på dem just nu.

M v h
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| Bassen i mine TL3520 'slog' mig som værende blevet noget dybere end jeg har hørt den før |
|
|
Jag kan inte förklara det, och jag tror inte någon annan kan det heller.

Men det viktigaste är väl inte att få en förklaring. Det viktigaste måste ju vara att DU upplever högtalarna som bra. Eller hur?

M v h
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Sikke nogle flotte TR200'er,I sidder og flasher Jeg har selv haft nogle stykker,og sat sammen med de rette højttalere,så er den ganske overvældende.Den sparker r*v!! Jeg synes den spiller bedst med Hifi System 12 og sikkert også Hifi System 20(de to sæt højttalere er temmelig ens). Jeg har haft alt for meget om ørerne til at jeg har kunnet sidde i min sofa og nyde noget go' lyd fra mine nyrenoverede TL3520....men nu er det juleferie,så der skal kompenseres,skal der Jeg havde dog en aha-oplevelse igår.Bassen i mine TL3520 'slog' mig som værende blevet noget dybere end jeg har hørt den før,på den fedeste måde Om det er luftfugtigheden der har blødgjort membranerne eller hvad det er,vides ikke.Men mine TL3520 lyder bedre end nogensinde Jeg forstår det ikke.... Men de lever altså godt op til kælenavnet 'Mini-monitors' Apropos Monitor's(Studio Monitor's).De blev som aftalt afhentet mandag aften.Det var faktisk lidt rart at få dem ud af døren,når nu beslutningen var truffet.Og den unge norske mand var meget glad.Han var imponeret over standen,ligesom jeg selv altid har været det.De var de pæneste jeg selv har set i palisander Nu er de på vej til norge...de nordmænd ender med at få det hele tilbage til moderlandet,i hvert fald top-grejet
Her er min nye passion udi Tandberg(jep,vi har set dem før ):
De er ret imponerende,de små TL3520'er.Jeg prøver at genkalde mig lyden i mine gamle Trapez X'er(de har stort set samme drifteffekt-Trapez har 3,5 Watt og TL3520 har 4 Watt).De havde jo også 10" basser....men de lød,så vidt jeg husker,overhovedet ikke som TL3520.Trapezen stod også kun på spikes,hvor TL3520 er små 30 cm over gulvet.Ydermere er TL3520 jo en helt lukket højttaler,hvor Trapez X havde lufthul til bassen.Jeg sværger idag udelukkende til lukkede konstruktioner,i hvert fald når det er Tandberg der skal spille på dem
2-mas:Det var da et flot digt,du har smidt på forrige side Rart at vide at der også er en poet her i tråden
Zakken:Du må endelig smide hvad du har om Tandberg,her i tråden.Det er jo lige vand på min mølle Der er ikke rigtigt noget federe end Tandberg,som du ved
Kjell:Du aner ikke hvor glad jeg er for din hjælp med basserne i mine TL3520! Jeg ELSKER lyden i den lækre lille højttaler Den spiller simpelthen fantastisk.Så godt at jeg ikke savner mine Studio Monitor's,og det siger en del Skulle jeg en dag blive husejer,og med langt til nærmeste nabo,så er det ikke utænkeligt at jagten på Studio Monitor's atter går ind.Men indtil da,så er jeg yderst tilfreds med lyden fra TL3520  |
|
|
Godt at høre du er gald for de nyrenoverede, men synes stadig det var synd med studio monitors, men hvad, hvis de her er bedre til dit behov, så er det jo helt i orden Godt at se du har Procol Hraum lp'er, noget virkelig lækkert musik __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er titlen på den Procul Harum plade - min yndlings er stadig "Salty Dog"
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også en af mine farvortitter. Men også denne fantastiske plade

Desværre ved jeg ikke hvad den hedder han har der, men er interesseret i at vide det __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP:Ja,det var lidt vemodigt at sige farvel og tak for denne gang,til mine Studio Monitor's.Men jeg er nu ualmindeligt tilfreds(og en kende imponeret) over de mindre TL3520  Bare rolig,jeg har stadig rigtig go' lyd,heroppe under taget
Den Procol Harum lp er den go'e gamle 'A Whiter Shade of Pale',bare fra en serie der hedder 'Star Power'.Derfor det anderledes cover.Hvis I lige tjekker,så vil I se at det er nøjagtigt de samme numre som fra det originale album:
Side 1
A Whiter Shade of Pale
Conquistador
She Wandered Through
The Garden Fence
Something Following Me
Mabel
Cerdes(outside the gates of)
Side 2
A Christmas Camel
Kaleidoscope
Salad Days(are here again)
Good Captain Clack
Repent Walpurgis
Der er 4 andre albums i denne serie:Joe Cocker,Move,T.Rex og en Harvey Andrews...(hvem han end er  )
Jeg er enig,det er en rigtig fed skive  Men på diverse loppemarkeder må man jo ta' hvad de har,selvom jeg da gerne ville ha' det originale cover.Men musikken er jo det vigtigste  Jeg havde den på cd med det originale cover,men den gav jeg til min veninde,da jeg ikke har brug for dubletter og hun er vild med Procol Harum-sådan!!
Kjell:Jeg er helt enig,det betyder ikke noget hvorfor at højttaleren lyder så godt som den gør,det vigtigste er at jeg er tilfreds  Meget tilfreds endda __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej 2-mas - det ser fint ud - havd er det for en pladespiller ? og hvori består "møbeltweaket" ?
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rengjort plade og en god pick up - sø kører det for dig   Indtil for 2 år sidenhavde jeg ikke hørt LPer i 20 år - nu gider jeg knap lytte tilen CD LP er spillevende - spolebånd dynamiske - CDer - tja lidt kedelige eller - navnlig de nye - støjende -jeg foretrækker sku efterpnden også kassettebånd - men jeg er jo også så heldig at jeg har noget af det eneste der spiller op med Tandberg på det område - nemlig revox og studer Ikea sagen ser rigtig pen ud og den passer jo som fod i huse med dit anlæg
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Tillykke med din pladespiller  Nu skal du så afsted på loppemarkeder og se at få nogle fede skiver  Jeg har en 'ud-bunke' som du godt må plukke i.Den klarer vi på telefonen efter jul  Fedt at se som vinylen vinder indpas igen,rundt omkring
Jeg har et lille juleprojekt som jeg skal igang med efter julen.Min veninde vil rigtigt gerne ha' en båndoptager....Er hun kommet til den rette  Yeeessss!!  Det bliver en TCD300.Jeg skal blot lige ha' konstateret at den valgte båndoptager er stabil,og hvis ikke,så bliver den det!  Hun kan iøvrigt godt høre at det der Tandberg sparker mås....  Jeg forklarede hende lidt om forskellen på analog og digital-lyd,og hun er så klart til analog-lyd  Hendes anlæg er nu en TR220 med et sæt TL1210:
Og om ikke så lang tid med en TCD300:
Setup'et lyder hamrende godt ude hos hende.Til trods for hendes enorme stue,så spiller det lille setup altså rigeligt den stue op  Det er eddermame iorden at ha' en kæreste der er til go' lyd OG en masse go' musik fra dengang....Vi holdt en rigtig musikaften igår,heroppe under taget.Ikke så meget snak om selve lyden(så nørdet er hun ikke  ),bare masser af fed musik,især den klassiske heavy-rock.Det er musik jeg ikke har hørt så meget i de senere år,så det var et rigtigt nostalgi-trip  De findes altså,sådan nogle kvinder  Jeg sad så bare i al 'hemlighed' og nød TL3520 med nyrenoverede basser,i fulde drag.De lyder bare så godt!!Kjell,du er en helt
Jeg spurgte om hun ville ha' et sæt større højttalere(B&O Beovox S60),men der satte hun alligevel grænsen  Hun er så glad for TL1210,så det skal der ikke laves om på
Jeg er snart i bund med hensyn til mit lille overskudslager i soveværelset.Det er godt nok fantastisk.Det meste af det grej jeg har er ved at komme til ære og værdighed igen  Ud og gøre nytte.Jeg fryder mig i denne tid
Jeg kommer nok forbi tråden igen,inden det rigtigt bliver jul,men jeg vil alligevel ønske jer allesammen en rigtig glædelig jul
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige lidt info fra min TR200 som efter foreløbig 60 timers burnin er oppe på 90% af topydelse
By graaskaeg, shot with u40D,S500,uD500 at 2007-06-23
By graaskaeg, shot with u40D,S500,uD500 at 2007-06-23
By graaskaeg, shot with u40D,S500,uD500 at 2007-12-23
Fik også lige gjort pladespillersiden vintage med sådan en 30 år gammel Sony, med original Sony pickup, som efter montage af en Grado Black spiller rigtigt godt
By graaskaeg, shot with DMC-FZ30 at 2007-12-23
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rigtig glæde jul skal også lyde herfra.  Og en forhåbning om hårde gaver...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg & Guldtuborg:
Både TR 200 och TR 220 är helt okej receivers på ca 2 x 20 W.
Jag har haft några exemplar av dessa båda genom åren. Ljudskillnaderna mellan dem upplever jag som väldigt små. Möjligen att TR 220 är något ljusare i klangen, men jag har mycket svårt att skilja dem åt.
Jag tycker man ska byta utgångselektrolyterna och nätdelselektrolyterna i dem. Elektrolyter blir dåliga med åldern och jag menar att man bör byta även om de fungerar; alltså byta i förebyggande syfte.
Av de Tandberg-receivers jag hört (jag har inte hört alla) är TR 1000 den som passar mig bäst. Den upplever jag som mjuk och fin i ljudbilden, men kanske lite mörk i diskanten. TR 2075 är helt okej tycker jag, men den är för vass och metallisk i diskanten för att passa min smak.
Sålunda blir det min Luxor prototypförstärkare som passar mig bäst. Den upplever jag vara både mjuk och detaljerad samtidigt.

M v h

|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal også lyde et glædelig jul herfra.
Må vellyd fylde de pyntede stuer overalt
Gad vide om der er noget Tandberg gemt under træet nogle steder?  Jeg har pakket min gave op lidt tidligt - i April
Det var to store kasser på 80 liter stk
Mandelgaven var en 2075 __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er netop hjemvendt fra min veninde.Hun har besøg af bla sin niece.Hun mangler et anlæg.Hun holder julefrokost imorgen,og jeg skal med.Jeg tilbød hende et lille setup(Tandberg selvfølgelig  ),og hun var fyr og flamme.Så det bliver nok det mindste,nemlig Tandberg Tuner/Amplifier med et sæt Hifi System 18....det skal jeg lige ha' hørt idag,inden jeg starter anden op(det er mig der holder julen for min moar,bare os to,stille og roligt  ).
Og hvis jeg er rigtig go',så får jeg lige skiftet capstan-motor i en TCD300,så den er køreklar til min veninde i morgen  Det er blevet Tandberg-jul
Her er Tandberg Tuner/Amplifier:
Og den bette Hifi System 18:
 GLÆDELIG TANDBERG-JUL ALLESAMMEN!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva F*** sker der....hvor er alle folk henne ??
|
| Til top |
|
| |