Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sergeit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 24 December 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Merry Christmas and Happy New Year to HIFI4ALL community and friendly Danish music and audio lovers
Til top Vis sergeit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sergeit

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 December 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Sergeit < merry Christmas and happy new year to you too...........have you received the one and only......GIFT ?
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 24 December 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
eg tilbød hende et lille setup(Tandberg selvfølgelig  

Håller du på att ge bort hela din Tandberg-samling?  

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 December 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

God jule-aften Tante Berg, et godt modernet tilbehør til et Tandberg setup  er et undværlig kabel til MP3/I-pod afspilleren  Kablet er med 5 benet DIN stik og mini-jack stik   som jeg lavede til mig selv, og til den Tandberg TR 2060 receiver, som jeg har udlånt på ubestemt tid  Jeg har nu fortalt kammeraten flere gange, at det Tandberg kun er til låns   og jeg savner de Tandberg TL 3520' som han også lånte samtidigt, bedste "mini" Studio Monitors , yes man
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
God jule-aften Tante Berg, et godt modernet tilbehør til et Tandberg setup  er et undværlig kabel til MP3/I-pod afspilleren  Kablet er med 5 benet DIN stik og mini-jack stik

Oj, oj, oj...

Är det verkligen tillåtet att koppla upp en MP3/IPOD till en gammal fin Tandberg.

Här måste Tandberg-polisen rycka ut...

Jag önskar er alla en fortsatt GOD JUL.

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 December 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Sergeit:Merry X-mas to you Have you fitted the B&O-woofer's into your Tandberg Studio Monitor's yet? I'm really curious abuot what you think......?Let us know when you have,okay?

Guldtuborg:Hvad så,er sådan en iPod eller hvad det nu er,til at holde ud at høre på? Får den ikke klø af hhv cd og pladespiller?Jeg er dælme så glad for mine renoverede TL3520'er De sparker godt nok mås.Det gør ikke så meget at de ikke når ned i 25 Hz.De kommer trods alt ned i 40 Hz(og det gør min TCD300 også).De lyder bare knaldhamrende fedt,de Mini Monitor's

Kjell:......Tandberg-politiet Jeg er sikker på at sådan en iPod ALDRIG har lydt bedre noget steds,når den bliver sat til en Tandberg TR2080...det er en formildende omstændighed
Du spurgte om jeg var ved at give det hele væk.Svaret er nej.Men det har nu aldrig været intentionen at ha' bunker af grej i soveværelset.... Det har bare ikke hastet at komme af med overskudet.Og nu ser det ud til at det stille og roligt kommer ud og gøre gavn og kommer til ære og værdighed igen.Uden at det har indflydelse på 'main setup'

Jeg er ved at bytte mine B&O Beovox S60 højttalere til et sæt Tandberg Hifi System 20(Gråskæg,jeg har ikke glemt dig,og der er penge til dig næste gang vi ses ).Kammeraten har en Luxman forstærker og der er Hifi System 20 alt for letdrevne.B&O'erne passer klart bedre til Luxman'en og Hifi System 20 passer til det meste her i huset,undtaget min TR2075. Det bliver nu sjovt at prøve et sæt Hifi System 20 på min Huldra 10.De kan en anelse mere end mine Hifi System 12.Jeg glæder mig i denne tid.......

Fortsat glædelig jul allesammen

sergeit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 December 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

2-Mas and Tante Berg 

Hi, still didnot received them. i think it came directly to customs. In such  case it's more time and extra expences. Anyway, 2-Mas, can you let me know the parcel number (it must have 13-digit (i think) number, like XX-111111111-YY) for tracking? Of course, after receiving and installing, i'll wright my feelings :)

Til top Vis sergeit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sergeit

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Sergeit < think you're right about customs and time, but here's the parcelnumber :

CC 908771375 DK and they were shipped at the 7th of december.

We'll keep our fingers crossed for you and hopefully the parcel soon is within your sight. I think we're very excited to hear what you think of the Studio Monitors, when you have installed the woofers.

A little more patience and you'll be there  ....amazed like we are

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Sergeit:Don't worry,if the wooffers has 'survived' the trip to Israel(I cross my fingers),you are in for a very pleasant surprise I had the pleasure to listen to a set of Tandberg Studio Monitor's with the 'B&O'-wooffer(I know,it IS a Seas ) in it,at 2-mas' house.I was very impressed.Right next to this set of Studio Monitor's,2-mas had a set of original Tandberg Studio Monitor's.The best/deepest sound actually came from the set with the 'B&O'-wooffer.I'm not sure why,but that's a fact.So you are in for something very nice,soon

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------------

Jeg må tilstå at jeg glæder mig til at tromme sammen til en lytteaften eller to i det nye år,så eventuelle tvivlere kan få syn for sagen med hensyn til hvor gode Tandberg TL3520 vitterligt er!! Jeg er mindst lige så glad for TL3520,som jeg var for Studio Monitor's Det er en perfekt kombination(igen) med TR2075 og TL3520.Tænk at være så 'heldig' at ramme rigtigt to gange,både med Studio Monitor's og nu med disse TL3520 Kjell,du vil altid være helten Det forløb vil jeg aldrig glemme.....jeg er bare så glad for de højttalere
Jeg glæder mig også til at Tunghør returnerer til Danmark(han glæder sig ikke,ved jeg...),så vi kan genoptage de hyggelige fredage,med Tandberg-snak og musik og pils i rå mængder Men det varer nogle måneder endnu.Og jeg er slet ikke misundelig på at han dalrer rundt under tropiske himmelstrøg....Der er da meget rarere her,med 1-3 grader,gråvejr og mørke Godt man har noget Tandberg som lyser godt op i mørket

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Sergeit < According to the Danish Mail Services homepage and their "track&Trail" the woofers has crossed the Israeli border and "borderpostoffice" on the 17th of december.....so the woofers MUST be very close to you now .

I can confirm what Tante wrote.....we had a very special and pleasent weekend here, listening and testing a lot of different equipment. Its was very exiting to hear their opinion and get them to know .....one of many highlights this year for certain.

By the way, have we seen some photoes of your speakers ? In Denmark we might be nice but curious as well

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Jeg er mindst lige så glad for TL3520,som jeg var for Studio Monitor's 

Tante B!

Jag rekommenderar att du byter de bipolära elektrolytkondensatorerna i delningsfiltret på dina 3520. De är ju bortåt 30 år gamla och jag tycker man ska byta dem för säkerthets skull. Gamla elektrolyter kan börja läcka och ödelägga högtalarelementen.

M v h

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Kjell:Det gør jeg nok også ved lejlighed(så vender jeg tilbage med spørgsmål en masse ).Lige nu er jeg bare så glad for at setup'et lyder så godt som det gør.Det er helt vildt

....jeg håber selvfølgelig at alle har haft en rigtig hyggelig jul og alt det der.Det har jeg selv Men jeg ser frem til at juleriet er vel bag os.Det er en anstrengende tid(synes jeg),og jeg har ellers selv droslet helt ned.Nu er det snart hverdag igen,og det ser jeg frem til

Årets 'juleplade'

Feeeeeed skive.....anbefales!!

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Tante < Sergeit er noget depri, og jeg ligeså, for han har modtaget basserne idag, og det lader til en af dem har taget skade under rejsen . Har sendt kopi til dig på mail, men for F***** hvor er det bare ærgeligt.

Sean < det reconede par HPM-900 på Ebay.de gik for knap 2000kr, så der er åbenbart flere der sætter "pris" på sådan et sæt. Har du luret HPM-trådene på audiokarma.org ? Der er masser af stof og sikkert også hjælp at hente, hvis vi 7-9-13-19-27  skulle få brug for det.

Efter mine har fået skiftet kantophæng spiller de bare bedre og bedre. I sammenligning med Studio Monitors samme diskant og mellemtone men en anelse mere bass. Yderligere kan de jo (på papiret) tåle en højere belastning, så der ryger nok nogle SM'ere videre ud i verden.

Har også fået et par TL-2520...ved ikke om de hedder "ekstreme mini monitors" ?...de dersens 3520 er vist lige voldsomme nok . Mangler lige at montere de nyrenoverede basser, så skal der lyttes

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 26 December 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Tante < Sergeit er noget depri, og jeg ligeså, for han har modtaget basserne idag, og det lader til en af dem har taget skade under rejsen . Har sendt kopi til dig på mail, men for F***** hvor er det bare ærgeligt.

Tja 2-mas, det er nemt at være bagklog men...Det bekræfter mine erfaringer fra min tid hos Danske Fragtmænd : Når 8 & u (opdigtet navn) modtog basser fra f.eks USA, var de emballeret i trækasser og magneterne har en jernkappe/hætte på for at skærme aflæsnings udstyr, som stregkode laser eller hvad som man nu kan forestille sig kan reagere på magnetisme !...  

Har også fået et par TL-2520...ved ikke om de hedder "ekstreme mini monitors" ?...de dersens 3520 er vist lige voldsomme nok . Mangler lige at montere de nyrenoverede basser, så skal der lyttes Hvis du nu ikke havde valgt at arbejde i julen, så havde de 15" været monteret nu frem med værktøjet og gør noget ved det

Ha ha 2-mas, vi ved jo at du kun er til store runde så det er jo bare for at drille de andre seriøse midi-monotiors bruger du har gaflet de TL 2520' (ik), men de ser da hammer interessante ud og lyder sikker også  rigtigt ...
i f.eks soveværelset

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg: Basarna på dina TL 2520 är väl inte original, eller?

Byte av de bipolära elektrolyterna i Tandberg Studio Monitor

Hela jobbet tar ca 30 min. om man jobbar roligt.

Original-elektrolyter är 3 stk av fabrikat "Marcon". Det är vanliga standard-elektrolyter. Även svenska Luxor använde "Marcon"-kondensatorer.

50 uF respektive 12 uF är inte standardvärden. Jag parallellkopplade så här:

47 uF + 3,3 uF

10 uF + 2,2 uF

Jag använde almindelige, billige "Jamicon" (made in Taiwan/Asia). Om man vill kan man naturligtvis använda finare kondensatorer typ "audiofile grade".

Jag bytte enbart för säkerhets skull. Gamla kondensatorer kan börja läcka och i sämsta fall ödelägga högtalar-elementen. Det har jag råkat ut för i ett par TL 5010 jag ägde för några år sedan. En kondensator började läcka och ödelade diskant-elementet.

Polysterkondensatorn på 4,7 uF, som sitter i diskanten, behöver inte bytas, eftersom den är åldersbeständig. Den är tillverkad av finska EVOX och är också en helt vanlig standardkondensator.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 December 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Nu har min far endelig taget ferie og hvad var mere nærliggende end at påbegynde reparation af de småting han har stående + Tandberg TR2080

Vi begyndte hurtigt at skille ”ko(ng)nen” ad .

Det mærkelige var at så snart den kom op på siden (uden tøj) forsvandt alle skavankerne - ej spøj til side  min far startede med og tjekke for fejllodninger og det viste sig ikke overraskende at der var en del nitter æv bæv men alligevel godt hvis det var det der var skyld i forvrængningen.- og efter gennemlodningen forsvandt forvrængningen og den begyndte at live op igen!

Jeg tog mig af rensningen.

Bag-grillen blev overskyllet med rigelige mængder af lunt vand- for ikke at ridse malingen mere end højst nødvendigt og derefter blev den renset i rillerne med vat

Det øverste stykke aluminium blev renset MEGET forsigtigt - var godt nok bange for at ødelægge skriften med der var ingen grund til bekymring. Det er jo Tandberg

Skalaglasset blev ligeledes lagt i blød i en mild opløsning af sæbevand. Efter flere ganges overskylning med vand lykkedes det at gøre det helt rent- fuldstændig ridsefrit

Fronten og disses ”faste” knapper blev også med stor omhu gjort helt rene og skinner nu som var de nye!.

Knapperne som kan tages af blev lagt i en mild opløsning og var ligeledes lette at gøre rene - heldigt min far har meget værktøj, og en umbrako nøgle så tynd som en kraftig nål så knapperne indeni også kunne gøres rene NØJ hvor er de blevet MEGA flotte!

Stereolampen blev også skiftet(et rent held min far havde en der passede både med spænding og effekt)- og ligeledes blev pæren til skalaviseren udskiftet.

Senere blev der loddet noget mere, renset og gjort ved! Og til sidst var den så god som ny - næsten da.

Der blev skiftet to lytter som min far vidste B&O også brugte i sin tid - og disse skulle ikke være ret gode HINT HINT

En sidste fejl der kunne spottes var at når man forøgede eller dæmpede lysstyrken kom der brum fra strømforsyningen - en fejl som min far mente/er næsten sikker på, ligger i brokoblingen - men hvis det går helt galt kan han sagtens skaffe en ny.

Der kommer et brum lige når man tænder forstærkeren men dette skyldes nok ovenstående - heldigvis forsvinder det efter 5 sek. Så’n cirka.

Nu må jeg sige at den er ved at være MINT og jeg er godt nok glad lige nu. ”Den eneste ridse den har” (en meget overfladisk en), er på aluminiummet på toppen af fronten lige i midten!

Skal også sige at der var en del ridser på grillen men de blev hurtigt fjernet med en sort spritpen h

Jeg sidder lige nu ved siden af forstærkeren - Den skinner og udstråler så meget kvalitet og overskud at man bliver helt forpustet det er bare klasse.

Billeder følger...

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 December 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

TR2080 i service mode- det hedder det rent faktisk

og der bliver arbejdet løs (min far ved loddekolben)

de to slemme lytter- kan ikke sige om det hjalp at skifte dem- men de var ved og boble op så det gjorde det nok

Det er svært og forklare hvor flot den blev men her følger lidt billeder som jeg vil lade stå for sig selv

og til sidst et stemningsbillede. i kan vel aldrig gætte hvilken forstærker der spiller lige nu ???? uhmmmmmm og med dire straits selfølgelig

MVH Roky- håber det er iorden jeg poster lidt billeder har faktisk ikke spurgt de andre gange

Før eller siden ender du alligevel med Tandberg.....
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2007 kl. 03:31 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

og efter gennemlodningen forsvandt forvrængningen og den begyndte at live op igen!

Mycket snyggt arbete med reparation och rengöring!

Nu har du välljud, eller hur?

M v h

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2007 kl. 03:38 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

de to slemme lytter- kan ikke sige om det hjalp at skifte dem- men de var ved og boble op så det gjorde det nok

Ja, gamla elektrolyter...

Men vilket fint arbete med receivern!

Gratulerar!

M v h

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 December 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Den ser bare så flot ud. Tillykke med den 

Din far har vist også udstyret iorden til sådan en gang renovering.

Det ender jo med, at man skal ha prøvet noget Tandberg.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes