| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky:Stort tillykke med dit nye klenodie!!  Den er godt nok flot!!  Og det allerbedste er jo at den også lyder godt  Jeg ved præcist hvordan du har det når du sidder og betragter vidunderet mens du lytter på fed musik.Det er ren magi.......  Med hensyn til billeder her i tråden,så er holdningen at jo flere jo bedre,hvad enten de er fra dig,mig eller andre  Det er jo trods alt en 'billede-tråd' og det er ikke alle der kender de model-betegnelser som vi strør om os med.Der er billeder jo en fantastisk hjælp,så fyr bare løs.....også så Zakken efterhånden må overgive sig
Kjell:Apropos billeder.Du forstår også at ta' billeder,så selv jeg forstår hvad det er for projekter du har igang  Det ser rigtigt godt ud,det du laver  Er det planen at du vil beholde de Studio Monitor's?
2-mas:Avavav....det var en trist melding med de basser til Sergeit.....  Havde du pakket dem efter alle kunstens regler og lidt til,så de ikke kunne bevæge sig i kassen?Jeg føler med Sergeit,for han har godt nok glædet sig.Jeg har ikke tjekket mail endnu(der er vist noget galt med serveren,så det bliver senere),så jeg ved ikke helt hvor galt det står til......
Smukt er dette syn i hvert fald:
......og vel egentlig kun overgået af dette syn:
Zakken:Hvad venter du på..... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| Er det planen at du vil beholde de Studio Monitor's? |
|
|
Ja, de blir kvar ett tag till. 
M v h
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer mere og mere bagud i denne tråd, men hør, Tante, var dine Studio Monitors ikke på vej ud? __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante < Ja det er sgu trist med Sergeits basser, og jeg har måske undervurderet, hvad sådan en ellers solid flyttekasse kan blive udsat for under transport . Har du fået læst mailen ? Håber Sergeit kan fremsende nogle fotos, så man kan se mere præcist, hvad det er der er galt og med et lille håb om, at det kan laves.
Fedt at du stadig er Pi**e glad for dine 3520'ere, og imponerende hvad Kjell ved om det tekniske, og så har han ovenikøbet pædagogiske evner....flotte billeder og instruktioner
Roky < lækkert apparat du og din far har fået banket op der. Rart med sådan en ekstra julegave ikke ? Din far må sgu være dygtig, for jeg er altså forlængst røget af ...mangler egentlig en papfar nu og da 
Har iøvrigt efter lange overvejelser valgt at satse udelukkende på 3000-4000 serien, så nu er der en 2075'er og et sæt Studio Monitors til salg, hvis nogen her skulle være interesseret.
Ønsker alle her godt Tandberg nytår 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
|
Har iøvrigt efter lange overvejelser valgt at satse udelukkende på 3000-4000 serien, så nu er der en 2075'er og et sæt Studio Monitors til salg, hvis nogen her skulle være interesseret.
Ønsker alle her godt Tandberg nytår 
|
|
|
Ja, godt nytår själv 2-mas!
Jag såg på Alternativ Audio att du lagt ut Studiomonitorerna och 2075:an till salg. Högtalarna ser ju mycket fina ut, som nya. Om jag bara hade pengar...

M v h
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell < de er præcis som om de just er kørt ud fra fabrikken

|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske:Du har fulgt godt nok med  Billedet er næsten et år gammelt(taget af 'Præsten'  ).Det er bare et godt billede.Mine Studio Monitor's blev afhentet for små to uger siden.Og selvom de er suveræne,de lækre Studio Monitor's,så har jeg altså ikke savnet dem....jeg er til gengæld lige så glad for TL3520 som jeg var for de store.Mindst!!  De spiller altså fantastisk godt,de lækre 35 liters TL3520'er
2-mas:Det er eddermame ærgeligt at de basser ikke klarede skærsilden.Man kan næsten ikke pakke sådan noget solidt nok.....lige der er der ingen grund til at slække på indpakningen og tænke at det går jo nok.....Jeg pakkede det bedste jeg har lært da jeg sendte mine 10" basser over til Kjell i Motala,Sverige.Og Kjell pakkede endnu bedre da de skulle retur.De overlevede fint.Jeg føler altså med Sergeit.Det er bare øv,det der  Nu bliver der vel noget med at I skal finde ud af om det er din skyld,eller om det er decideret 'vold' på kassen.....?Jeg tror desværre snart at Sergeit opgiver de Studio Monitor's. Ikke mindst fordi det virker som om at Israel ikke flyder med 12" basser.....
Og du har Studio Monitor's til salg nu?Tankevækkende  For 6 måneder siden var de ikke til at opdrive,og nu er det sæt nummer 2 der ryger......de er ellers uovertrufne,synes jeg.Men jeg har jo heller ikke hørt dine Pioneer......Står sådan nogen Pioneer-højttalere direkte på gulvet,eller er de på stand/fod?Hvis det er direkte på gulvet,så tror jeg gerne at bassen opleves dyb og stor.Men det er bare gulvet der spiller med så.....
Kjell:Så du beholder dine Studio Monitor's lidt endnu.Det gør vel egentlig heller ikke noget?De 'spiser jo ingen brød',som vi siger her i Danmark.De er jo betalt og du sælger jo bare når der er en køber der melder sig.De er jo top-tunet nu,kan jeg regne ud,efter at du har skiftet lidt på delefiltret  Jeg kan forresten se at der er penge på vej til dig,Kjell
Og så er der kommet nyt grej ind ad døren:
Jo,det ER et sæt Hifi System 20  Dem fik jeg igår.De kommer fra min kammerat.De passede overhovedet ikke til hans Luxman-forstærker.Men det gør de B&O Beovox S60,som jeg har købt af Gråskæg(har stadig ikke glemt dig  ) Så vi byttede.Jeg satte straks Hifi System 20 på Huldra 10.Det er liiiiige før at det setup spiller lige så godt som TR2075 med TL3520.....der er i hvert fald synergi!!  Det var der ikke med Huldra 10 og Hifi System 11 som agerede højttaler-fod i et stykke tid.Det er sgu imponerende så god lyd man vride ud af næsten et hvilket som helst Tandberg setup,når bare der er synergi mellem reciever(forstærker) og højttalere
Jeg var inde på at sælge Tandberg Tuner-Amplifier med et sæt Hifi System 18 til kærestens niece.Men det blev ikke til noget.Så nu ryger setup'et ud til kærestens datter(til låns så længe hun vil).Jeg satte det sammen her i stuen,da jeg synes at min kæreste lige skulle høre det......hun var tydeligt imponeret.Som jeg selv var det,da jeg hørte det sammen for første gang.Der er også synergi  Fantastisk go' lyd i så småt grej,og så med alle de år på bagen......Tuner-Amplifier er trods alt fra 1971/72 og Hifi System 18 er lige så gamle,og endda lidt ældre...Men det SPILLER!!
Det er altså lækkert at ha' fået sådan et sæt Hifi System 20 ind ad døren.De lyder endnu bedre end Hifi System 12,som også gør sig godt med Huldra 10
Nu skal jeg ha' fundet et sæt velfungerende B&O Beovox CX50 til min mors køkken.Så jeg kan få frigjort mine Hifi System 12,som p.t. fungerer som køkkenhøjttalere hos min mor.Hvis nogle af jer har kendskab til sådan et sæt Beovox CX50 i rimelig stand,så hører jeg gerne fra jer  Det er ikke så vigtigt at de har et pænt ydre,det vigtigste er at de fungerer og at ophæng er iorden.
Det lader til at det hele flasker sig i denne tid....  Jeg er bare så knaldhamrende tilfreds med mit setup!!
Et lidt søvnigt billede af TR2075.....ikke helt stået op endnu  :
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell
Kranzberg skrev:
Roky skrev:
|
og efter gennemlodningen forsvandt forvrængningen og den begyndte at live op
igen!
|
|
|
Mycket snyggt arbete med reparation och rengöring! 
Nu har du välljud, eller hur? 
mange tak er også imponeret over den blev så pæn kun 2 ridser som jeg dog godt kan leve med ja den er i hvert fald anvendelig. der opstår dog stadig brum men de forsvinder hvis jeg trykker lidt frem og tilbage på "stereo" og tone defeat knappen VS power reading knappen. jeg kører også uden FM knappen inde når jeg hører cd da det tillægger rimelig meget støj. ærgeligt at jeg må koste lidt lys men sådan er det jo. den laver stadig lidt brok /brum når jeg øger eller mindsker scalalyset-(det forsvinder dog de fleste gange) men det er formodentlig brokoblingen-
|
|
|
Zakken skrev:
|
Den ser bare så flot ud. Tillykke med den
Din far har vist også udstyret iorden til sådan en gang renovering.
Det ender jo med, at man skal ha prøvet noget Tandberg.
|
|
|
mange tak ja min far har styr på det, og når han så selv har reparet på en "magen til" hjælper det gevaldigt.
Hvis ikke han kunne reparere den, ville tr2080'eren stadig stå og samle støv og søge mod de evige marker i Tandberg ghost land 
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Roky:Stort tillykke med dit nye klenodie!! Den er godt nok flot!! Og det allerbedste er jo at den også lyder godt Jeg ved præcist hvordan du har det når du sidder og betragter vidunderet mens du lytter på fed musik.Det er ren magi....... Med hensyn til billeder her i tråden,så er holdningen at jo flere jo bedre,hvad enten de er fra dig,mig eller andre Det er jo trods alt en 'billede-tråd' og det er ikke alle der kender de model-betegnelser som vi strør om os med.Der er billeder jo en fantastisk hjælp,så fyr bare løs.....også så Zakken efterhånden må overgive sig
skulle jo lige have din accept med billeder selvom inderst inde ved du/i/jeg vil have billeder billeder og atter billder hehe, man er vel høflig 
Zakken:Hvad venter du på.....
tror snart at "Før eller siden ender du alligevel med Tandberg" er feset ind |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
|
Roky < lækkert apparat du og din far har fået banket op der. Rart med sådan en ekstra julegave ikke ? Din far må sgu være dygtig, for jeg er altså forlængst røget af ...mangler egentlig en papfar nu og da 
|
|
|
ja min far er rigtig dygtig og han har en del erfarring- husk han er uddannet radio makaniker. Under reperationen lærte jeg faktisk også en del så så det hele er gået op i en større enhed. hvad har du forestillet dig at din 2075'er og SM skal koste? kan nemlig ikke finde nogen annoncer? Har fundet ud af det - stod sørme i Kjells indlæg
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaeh, før eller siden ender jeg med Tandberg.
Jeg skal bare lige omkring en hel del Pioneer først. Har kig efter et par HPM-100.
Jeg er sikker på det bliver vildt

|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken:Det er meget muligt at du skal igennem en hel del Pioneer,og det forstår jeg faktisk godt  Jeg var da selv noget smålun på min Pioneer SX850:
Sk*deflot var den og den sparkede også fra sig,med sine 65 Watt i 8 Ohm.Det eneste den kunne klandres for,var at den var fra 1977/78,hvilket gjorde at lydsignaturen var som i Tandberg TR2080.Og den er som bekendt noget 'slankere' i lyden,end TR2075,som har nærmest uanede kræfter med især Tandberg Studio Monitor's  Nu er det ikke sådan at TR2080 ikke har kræfter.Den har lige så mange kræfter som TR2075,men som sagt noget slankere i det.Det er meget tydeligt hvis man får muligheden for at teste begge apparater i sin egen stue,som jeg selv har haft fornøjelsen af at prøve her  Jeg foretrækker så klart den 'gamle' lyd
Roky:Du er heldig at ha' ekspertisen udi elektronik lige ved hånden  Jeg er næsten ikke misundelig  Jeg gætter på at du nyder din TR2080 i fulde drag.Tro mig,den spiller fantastisk med lukkede højttalere(gerne Tandberg's de større modeller)
Her er lige et par knap så gode billeder af to Tandberg setup's ude fra kæresten  Det første er fra stuen.Kæresten har et eller andet surround-anlæg som ikke kan sættes til noget som helst.Men det var også radioen som hun manglede.Så det blev en TR220 på et sæt TL1210:
Til trods for de bare gulve og stuens størrelse,så lyder det overraskende godt derude  Og hun er vildt glad for det gamle grej
Ovenpå bor hendes datter.Teenager.Hun elsker musik,og sjovt nok meget af det gode gamle som jeg selv(og moren) er til.Hun var også blevet udstyret med noget surround-anlæg der ikke kunne noget,overhovedet.Så væk med det,og ind med Tandberg Tuner-Amplifier og et sæt Hifi System 18.Det lyder hamrende godt deroppe  Oveni synes hun at det er flot,så det var lutter idyl,da jeg havde sat det op  Sådan ser det ud:
Det er en lækker følelse at det gamle grej er ude og gøre gavn igen  Og så gør det jo ikke noget at jeg næsten altid kan høre på Tandberg,NÆSTEN uanset hvor jeg er henne......
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tante! Jeg er rigtig glad lige i øjeblikket! desværre spiller 2080'eren lige i øjeblikket slet ikke  jeg har ikke plads til den på min nuværende hylde den er 45 cm bred- hvilket Tandbergen mellem fødderne også er. dermed bliver jeg nødt til at lave en hylde formodentlig af træ. det burde dog ikke tage så lang tid hehe- tror jeg laver noget midlertidigt kan ikke undvære den  lige nu er eneste mulighed for at bruge den, en midlertidig løsning, hvor den skal stilles op i sengen og pakkes væk når jeg går i seng  . men tror nu jeg hører på mit Denon grej i aften- det har stået tændt en dags tid så det er nok ved og yde MAKS. Glæder mig ufatteligt til den kommer permanent op og spille  - lige nu står den i kælderen  Gen pioneer er godt nok også flot og stor  men designet på Tandberg er bare så meget federe- falder stadig i staver når jeg kigger på min tr2080'er. En ting er at den er hamrende fed og flot, en anden er at den har en spilleglæde som jeg ikke har oplevet ret tit. det gør at jeg hører mere musik og bare nyder det    ja det må være fantastisk at selv ens kvindelige venner også er blevet Tandberg freaks
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alla!
Roky! Lycka till med din TR 2080. 
Tante! Ja, det ser ju snyggt ut med Tandberg hemma hos din vännina. 
Den här kom jag hem med i går. Fann den på en brugtmarked. Pris 120 SEK. Det är en "ITT Schaub Lorenz SRX 75". Ålder: 30 år. Just nu spelar den ihop med mina Studiomonitorer. Det låter helt okej.

|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et rigtig godt nytår skal lyde "hernede fra". ingen nævnt ingen glemt. Foreløbelig tak for den fantastisk tone og stemning der er i denne tråd ÅRETS NYTÅRSFORSÆT: AT FÅ MERE TANDBERG-GREJ INDEN FOR DØRENE     Vidste ikke at Tandberg også lavede raketter  MVH. Roky
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|

M v h
Kjell Kranzberg

|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
Den pioneer er godt nok også flot og stor men designet på Tandberg er bare så meget federe- falder stadig i staver når jeg kigger på min tr2080'er. En ting er at den er hamrende fed og flot, en anden er at den har en spilleglæde som jeg ikke har oplevet ret tit. det gør at jeg hører mere musik og bare nyder det 
|
|
|
Roky:Jeg fryder mig jo over at du oplever præcist det som vi andre er faldet pladask for ved Tandberg.Det er apparater der giver en fantastisk glæde og nydelse ved musik.De ansporer til at høre meget mere musik,end man ellers ville ha' gjort.Det er også sådan det virker her i huset.Og det er ALDRIG øretrættende.Oveni serveres musikken så overlegent,så man undrer sig over hvordan man har kunnet leve uden,før man fik Tandberg  Jeg oplevede det faktisk som at ha' fået en helt ny pladesamling,da jeg gik fra Rotel(havde et udmærket setup i 13 år) til Tandberg.....Der var masser af ting i musikken,som jeg ikke havde hørt før
Og nej,de blærede TR2075/TR2080 passer ikke ind i gængse racks eller reoler.De skal stå frit og pryde værelset eller stuen  Det er jo som nordmændene siger,at når man køber Tandberg,så køber man faktisk et møbel.Det er ikke helt ved siden af
Kjell:Tillykke med din 'nye' ITT.Jeg er vokset op med en ITT-reciever og ITT-højttalere.Husker ikke hvad den hed,men den var sort/sølvfarvet,og skalaen 'lå ovenpå',så man kunne ikke stille noget oven på den.Den var ret udbredt sidst i 1970'erne. Den spillede fint til husbehov,uden at være imponerende.Den var meget plastik-agtig,som jeg husker den
Så er det så småt ved at være farvel til 2007 og goddag til 2008.Jeg vil opfordre alle til at passe på deres hørelse her i aften.....vi skal jo bruge hørelsen hele året til at nyde vores store passion:musikken.Så pas lige på iaften allesammen,ik'  Selv skal jeg ikke udenfor en dør ved midnatstid.Jeg 'hader' fyrværkeri.....Det er flot og alt det der,men jeg er bange for det
Nu har jeg lige et par timer før jeg skal ud af døren til årets sidste gilde.De par timer skal tilbringes i skrædderstilling i sofaen,hvor jeg vil sidde og STOR-NYDE mit smukke og vellydende Tandberg setup
Rigtigt godt nytår,allesammen
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og godt nytår skal der også lyde fra kjøbenhavn.
Personligt skal jeg selv "teste" mit Tandberg i aften hvor der kommer et par gæster og de alle syntes at Tandberg er helt fint
Jeg vælger at tro at vi skal fejre herhjemme på grund at mit Tandberg  Der kan de andre ikke følge med...!!
Men jeg skal nok huske det med hørelsen,Tante  men jeg kommer nok over kl 12 i aften dog ikke helt så vildt som jeres julefrokost.
Skulle jo nødig stå i en situation hvor jeg bagefter følte at jeg skulle skille mig af med Studio Monitorerne
Nårh, men Godt nytår allesammen og håber at vi skrives ved i det nye __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle ønskes også et godt nytår herfra. 
Hvis min overbo er hjemme i aften (synd for hende) så finder hun virkeligt ud af hvor højt min lille kraftkarl af en 25 watt forstærker kan spille igennem et par 12 tommers basser! Og hvis det ikke er nok, så har jeg som bekendt mere oppe i ærmet. 
Vi ses og skrives ved i det nye år. Ha' en god og sikker nytårs aften alle sammen!  __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |