Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
Billeder følger.....

Ja, vi väntar...

Vad använder du för högtalarkabel?

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Roky < forstår godt du er HOOKED......det er så fedt at opleve den glæde der kommer bare ved at lytte. Har du også fået "nyt indhold" i de gamle cd-skiver, du troede du kendte så godt ? Efter der er kommet Tandberg i stuen, er det faktisk blevet en stor fornøjelse bare at sidde og lytte og ikke foretage sig andet imens ...nå jo kigger da på det flotte display imens

Tante < "The Tandberg Collection" cd'en er den med Yello....spændende musik og helt fantastisk produceret  ...mener at man med den virklig kan få en fornemmelse af, hvad setup'et kan præstere !

Zakken < Det var da en kanonlækker forstærker  , også et apparat som "ka' noget" ja faktisk rigtig meget endda og pi**eflot er den sgu'...respeeeekt  - hvilke højttalere bruger du sammen med det kraftværk ?

Jeg mangler også at komme til Tantes hjemland en dag, og håber også det kan lade sig gøre på et tidspunkt at høre en kop kaffe hos ham på et tidspunkt.

Skulle du nærme dig det nordjyske, er du velkommen her.

TD20 A har stort set lige siden den blev købt stået hos en lokal radio- tvservice. De er meget gode til de ældre apparater, men problemet er nok at skaffe 2 nye "tallerkner" ! Hvor finder man sådan et sæt henne ? Gætter på det ender med, jeg bliver nød til at købe en mere...

Har hørt både TD20 A og TD20 A SE og tro mig begge spiller i en fantastisk kvalitet ! Endnu et bevis på at Tandberg leverede noget helt specielt  Får du en chance for at lytte, så spring endelig på !

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Her ses iøvrigt Studio Monitor og HPM-1100 sammen :

Store i lyd begge 2 .... 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Roky:Hvor er det fedt at høre at du er lige så glad for din Tandberg-reciever,som alle andre der har taget dette spring tilbage i tiden,til dengang der blev lavet rigtig LYD i meget elegant 'indpakning' Du har det nok ikke fra fremmede,da du vel egentlig er vokset op med din fars TR2075 MkII?Jeg antager at han har haft den fra ny,eller hvordan?Det der med at den er lidt 'skarp' i lyden,kunne meget vel skyldes at dine højttalere(har glemt hvad du har) ikke er det perfekte match til TR2080.Tro mig,et sæt TL3520 eller et sæt Studio Monitor's ville blæse dig om kuld.Du ville sidde med gåsehud,hver gang du lyttede,hvis du havde et af de førnævnte sæt.Et ret fedt alternativ(og billigere) er Fasett'en som spiller uforskammet godt med TR2075/TR2080.Det skyldes at de tre sæt er ret tunge at drive.Fasett og Studio Monitor's har 6 Watt i drifteffekt og TL3520 har 4 Watt.Man skal nok ikke længere ned end 3 Watt før synergien ryger sig en tur...
Og du har min dybeste respekt omkring valget af højttalerkabel 220V ledning er fantastisk til dette formål

2-mas:Nårh ja,det var Yello Jep,det er noget der rykker på et Tandberg-setup Det er utroligt hvad man kan vride ud af et Tandberg-apparat,ik'? Og du kan også finde glæde ved bare at sidde og lytte og kigge på dit grej,ligesom jeg selv kan....og så bare sende tankerne på langfart Det er ren meditation
Jeg synes at du får repareret en del grej.Det må koste kassen......det er jo noget der gør grejet ret dyrt lige pludselig.Men sådan er det vist,når man er til vintage,hvad enten det er hifi,sportsvogne eller lignende,right?

Jeg skriver fra udebane lige nu.Jeg medbragte igår en Huldra 10 til min kæreste.Og sparker den r*v herude?Oh yeah!! Hun er rigtig glad for den,og flot er den med al dens lys(alle de grønne indikatorer lyser når knapperne trykkes ind),og meget velspillende.Det eneste jeg ikke lige kan få til at virke er stereo-lampen...den virkede ellers hjemmefra.Nå,den skal jeg nu nok få liv i.Om ikke andet,så har jeg flere stereo-lamper(24V) på lager,hvis ikke den VIL lyse.Huldra 10 med TL1210 er iøvrigt et rigtigt godt makkerpar

Go' weekend

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hov a-hva er den nu à, en 12" er ikke så stor som den plejer at se ud drillepind

Roky, jer har en 5-6  CD'er med Enigma, stort lyd-billed med fyldig bas og høj diskant 
Så dæmp diskanten med tonekontrollen på din TR 2080'  det er jo derfor den er der, ik 

Ak ja, kabler kan man have mange eller få meninger om (ligesom kondensatorer)
Så det respekterer jeg som det personlige valg  er man tilfreds, er det jo godt nok    
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Her ses iøvrigt Studio Monitor og HPM-1100 sammen :

Store i lyd begge 2 .... 

De kom dælme hurtigt til at se lidt små ud, de Studio Monitors.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Kjell: De kommer nu - skulle lige have taget nogle flere
Som Tante Berg skrev, bruger jeg lige i øjeblikket alm. netledning til højtalerkabel. Jeg brugte før nogle noget dyrere (læs + 100 %)nammenam
Det er Tara labs Prism Omni 2 biwire som dog forhåbentlig kommer til at spille igen om en uge måske mindre,- jeg er ved at anskaffe nogle terminaler der er større end de originale til forstærkeren.

2-mas: Det er faktisk nøjagtigt det samme jeg har oplevet ved grejskiftet. Der er kommet en del flere detaljer, jeg kan ofte tydeligt høre når personer trækker vejret- kunne jeg ikke ret tit før. Jeg hører også musikken på en helt anden måde end før, det er fantastisk. Der bliver nydt nydt og atter nydt
Lige nu bliver der lyttet lystigt til P4 for jeg har lige fået installeret ledning til FM antenne- smart når stikket er forberedt i mit værelse enigma er bare fede-skal have skaffet mig nogle flere

Tante Berg: Min far har desværre ikke haft den fra ny men købte den for vel cirka 16 år siden. Den fejlede vist ikke noget særligt men blev kigget igennem og spiller stadig som en drøm. Så jeg er vokset op med den og kan love jer for at jeg har hørt meget fedt musik- Husker især en cd som hedder Radio Saigon som vidst var en slags opsamling/filmmusik cd indeholdende alle de klassikere som man kunne tænke sig - Brown eyed girl, Born To Be Wild mm. kunne ikke finde noget billede af den men den er vidstnol volume 1.

Jeg kan ikke lade være hver gang at jeg kigger på grejet hvor meget sjæl der er lagt i apparatet! Det er og bliver fantastisk. Tænker lidt på en Lowrider når jeg kigger på forstærkeren så fuld af overskud, tænker ikke på konkurrenterne, men lever livet og har så meget bundtræk at det ikke burde være muligt
Mine højtalere er Dali Ikon 6 som jeg er meget glade for! Til tider bliver de dog lidt skarpe, men
det er ikke særligt tit.

Jeg ville ønske pladsen til et par minimonitors var der, men den maksimale plads jeg har, er ca. 32 cm i bredden til højtalere mellem min seng og væg (til begge sider) – laves de så smalle + - et par cm. Så vidt jeg kan læse mig til er de 38 cm i bredden?

Guldtuborg: har self leget lidt med det men tror det var sent den aften og mine øre var nok trætte så det var sikkert det. tror slet ikke jeg for behov for loudness der er så meget bas i forhold til før

Ledningen bliver nok skiftet ud senere som tidligere skrevet men overvejer også lidt at lave nogle selv bare for sjovs skyld-der er så mange muligheder...
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

et dejligt syn når man kommer ind i værelser:

ormegården med kabler som ikke kan komme ind i forstærkeren- Hvorfor lavede de ikke bare 0,5 cm mere afstand mellem phonostikkene

billede taget fra sweetspot

I må lige have et billede closeup på fineren uhmm

sidste man ser inden man går i seng...Skala nålens pære er dog for kraftig- bliver skiftet senere.

FM signal lidt over 20 på  P4 kun ved vores lokale radio oplever jeg noget der er vildere 50+
------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------
Så bliver det bare ikke bedre for pokker det er NICE

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

zakken skrev:

De kom dælme hurtigt til at se lidt små ud, de Studio Monitors.

[/QUOTE]

Nu når  moderatoren af denne tråd ikke har tid (ikke negativt ment, ok...), er der jo andre som må tage Tandberg- ceptorn og kæmpe

Zakken, du får nogle helt andre audio begreber og tanker,  når du en gang har hørt Studio Monitors  og Tandberg forstærker  i skøn harmoni 
du vil aldrig glemme den super sound som Tandberg grej kan levere, så glæd dig til når din Tandberg-dag kommer  

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hallo Roky, det er bare hammer lækker at du er så begrejstret for din Tandberg Receveirs TR 2080'  og du er ikke den eneste som er hammer glad for det vintager  Her lige et skud af min som jeg bruger hver dag, med stor bruger glæde (fik du den Zakken)

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Snyggt Roky!

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

bruger jeg lige i øjeblikket alm. netledning til højtalerkabel. 

Jag använder netledning jag också. Eller rättare sagt installationsledning, 1,5 mm FK.

Jag tvinnar två olika färger så att det blir en 2-ledare.

Fungerar mycket bra.

Jag har inga ambitioner att köpa dyr högtalarkabel.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Hallo Roky, det er bare hammer lækker at du er så begrejstret for din Tandberg Receveirs TR 2080'  og du er ikke den eneste som er hammer glad for det vintager  Her lige et skud af min som jeg bruger hver dag, med stor bruger glæde (fik du den Zakken)

længst ude til venstre i skalapanelet (der hvor der er 4 knapper)- inde bag disse er der næmest et stykke karton-du kan se farven ikke er sort, har du prøvet at vende det om?
Ville bare lige sige at jeg selv har vendt det farven er sort/meget mørkeblå

Vil tror at at grunden til de ikke har valgt den sorte farve er at de fire knapper skal afgrænses?

Der nydes musik for fulde sejl her i aften

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hvilken kabler bruge i til jere Tandberg anlæge, mene ikke at Tandberg har lavet kabler ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Ok Roky, prøver med en anden vinkel  det ser måske lidt bedre ud  og den Tandberg TR 2080' spiller bare så hammer lækkert

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Kjell Kranzberg skrev:
Roky skrev:

bruger jeg lige i øjeblikket alm. netledning til højtalerkabel. 

Jag använder netledning jag också. Eller rättare sagt installationsledning, 1,5 mm FK.

Jag tvinnar två olika färger så att det blir en 2-ledare.

Fungerar mycket bra.

Jag har inga ambitioner att köpa dyr högtalarkabel.

Jeg kan godt selv høre forskel på kabler men jeg skifter fordi jeg synes det er sjovt, og fordi jeg kan lide at tune grejet så meget jeg kan. ikke sagt at netledning er dårligt, for det kan være at lige netop i vores setup er ins./netledning bedre til vores grej- der har i hvert fald aldrig været mere hul herhjemme end nu.

Hvis man kendte priserne på materialerne (ikke udvikling medtaget) og så prisen man køber kablet for, ville man få sure rynker i panden

StarTrek skrev:
Hvilken kabler bruge i til jere Tandberg anlæge, mene ikke at Tandberg har lavet kabler ?

StarTrek: Tror jeg heller ikke de har. Netledning er nogles foretrukne valg
Terminalerne er desværre så små at man enten selv skal lave ht kabler eller købe nye terminaler.
Ved ikke om man kan få stik der er så små? eller er det bare med selv at lave nogen.

Jo ved jeg faktisk godt! disse kan dog kun holde netledning: ved automekanikere kan man få spadestik som koster småpenge og de kan fåes i alle mulige størrelser og udformninger-mine var ca en mm for små men borede bare med et 4 mm bor og så kunne de komme på plads i terminalerne (mine er med øje, så jeg er 100 % sikker på god forbindelse.)

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Så den her på Ebay. Hvorfor er den ikke dyrere? Jeg synes priserne plejer at ligge en del højere.

En Tandberg 2025 Multiband.

Den er til nu uden bud og startbuddet er 85 euro.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Så den her på Ebay. Hvorfor er den ikke dyrere? Jeg synes priserne plejer at ligge en del højere.

En Tandberg 2025 Multiband.

Den er til nu uden bud og startbuddet er 85 euro.

I Norge är den säkert dyrare...

Tr 2025 MB är väl efterföljaren till Huldra 10 och Huldra 11?

Jag tror att denna också kallas Huldra 12.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Tante < ja det har kostet med de reperationer men heldigvis har det kunne lade sig gøre her i byen, så fragtudgifterne har været lig nul . Det værste har dog været at de sidste 3 indkøb alle alle er blevet defekte under transport eller har været det allerede ved afsendelsen. TD20 A ærgrer mig mest, men en dag skal den nok stå her som endnu et bevis på, at Tandberg kunne noget . Jeg tænker lidt på de gynger og karuseller du engang nævnte, og det hjælper . Ellers må man jo bare "meditere" lidt foran grejet, for det er sgu en lækker fornemmelse bare at sidde der og lytte, opdage og nyde..

Zakken + Kjell < Prisen på de små receivere er ikke så høje, og en startpris på 85 euro for TR-2025 virker lidt for meget. Det er primært 2075 og 2080 der er mest efterspurgt og der er 200 euro meget normalt for et eksemplar, der er iorden.

Som roky også har fundet ud af, er 2080 sammen med 2075, 2 apparater med superlyd, masser af kræfter og kvalitet hele vejen igennen ...fantastisk at 30 år gammelt grej lyder så godt i sammenligning med moderne udstyr.....hvem sagde udvikling ?  

Ved ikke om det giver nogen hørbar forbedring at købe fint (og dyrt) højttalerkabel, men her går det udemærket med almindelig elledning

Roky < som Guld Tuborg siger har du noget STORT at se frem til ! Den dag du får penge, plads og et sæt studio monitors vil du få en oplevelse endda en af de HELT STORE af slagsen, men hvor er det fedt at du allerede nu har bemærket kvaliteterne i 2080

Lækre billeder i har lagt op, fortsæt endelig for man bliver aldrig træt af at se på guldapparater fra Tandberg   

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Roky:Den er godt nok flot,din TR2080 Det er sjovt at læse om din begejstring for det hæderkronede lækre grej Nu får du lige en information der nok bare gør dig endnu mere glad for din TR2080 og du må endelig sige det videre til din far:Alt Tandberg er håndsamlet I hvert fald til og med TR2080.Om det også gælder 3000-og 4000-serien,det ved jeg faktisk ikke.Men det er lidt fantastisk,ik'? Mht din skalanål,så kan det klares med en lille modstand på det ene ben på selve lampen.Det var der på min første TR2075.Men jeg kan ikke få lys nok,så den blev selvfølgelig straks loddet af Du kan jo starte med at bruge den indbyggede lysdæmper i din TR2080 Flotte billeder du har taget,og ikke den værste udsigt fra din hovedpude Husk,man kan faktisk score med Tandberg....... Testet og gennemprøvet

Guldtuborg:Det er nogle fede billeder du tager.Det er close-ups der vil noget! Jeg kender godt din egen holdning til kabler og tweaks,og du kender min Det er i hvert fald to yderpunkter på en skala Du har før flashet dine tweaks,jeg kan dog ikke huske om det er her.Men du er i hvert fald velkommen til at flashe dem her(igen) Du kunne nok inspirere Roky........

Zakken:Den TR2025 MB er en 25 Watt's reciever,og lydmæssigt er den ikke det vilde,i Tandberg sammenhæng.Jeg havde selv en TR2025 som iøvrigt var min første Tandberg-reciever.Den imponerede i lang tid.Altså indtil jeg fik TR2075 Jeg har ikke set tilbage siden Jeg mener,ligesom Kjell,at den svarer til Huldra 12(der ER forskel,især på selve skalaen.Teknisk mener jeg at de er identiske).Huldra 12 får ikke mange roser nogen steder......men den er sjælden,og det er vist det mest interessante ved den.Og det samme med den du har smidt billeder af her.Du skulle hellere finde dig en Huldra 10 der fungerer.Og et sæt Hifi System 12 eller 20,eventuelt et sæt Fasett'er.Så kører det I tvivl,så må du kigge forbi og få syn for sagen!

Kjell:1000 tak for tilbudet om endnu en reparation(TR220).Men jeg har faktisk en i mit nabolag der godt vil kigge på den,og det har jeg tænkt mig at benytte mig af I min verden,så har du en go' holdning til kabler Ingen grund til at smide penge ud af vinduet,vel?

Jeg er stadig på weekend-ophold Jeg får hørt rå mængder radio,på min kærestes Huldra 10.Det gør den ualmindeligt godt,på TL1210 Jeg må forbi det lokale loppemarked og finde en cd-afspiller til hende.Så vi kan få den fulde udnyttelse af Huldra'en Den spiller altså sk*de-godt,sådan en.....Hjemme i privaten bruger jeg Huldra 10 som 'mikrofon-forstærker' Det er svært ikke at høre på TR2075,når nu den står der alligevel.Men her hos kæresten er der 'kun' Huldra 10,og det er så klart til at leve med
Jeg undrer mig dog over en ting,og det er stereo-lampen.Den nægter at lyse,dog med en enkelt undtagelse på en eller anden tyrkisk kanal(så vidt jeg kan høre er det tyrkisk).Der lyser stereo-lampen.På alle andre kanaler lyser den ikke.Alligevel afspiller den i stereo.Det er hørbart,når jeg trykker mono-knappen ind og ud.Det forstår jeg ikke......men det er sådan det er.Jeg ved ikke om det gar noget at gøre med at Huldraens antenne er 75 Ohm(over i væggen) Her hvor min kæreste bor,er modtageforholdende elendige.Byggeriet ligger nede i et hul,og så er l*rtet bygget i ægte beton..... Vi kan glemme alt om æterbåren radio-modtagelse,desværre.Men det er mest mig det generer.Min kæreste er bare glad for at kunne høre radio,og det er jo det vigtigste

2-mas:Det er godt nogle store kasser,de Pioneer Og de tæver Tandberg Studio Monitor's?Det er vildt.....og LIDT svært at tro Men hvis det er de sorte SM du sammenligner med,så vil jeg måske godt tro dig..... Personligt har jeg aldrig hørt det bedre end TR2075 og Studio Monitor's.Men måske 3000-serien har en lyd der bedre egner sig til Pioneer?Det er jo ikke utænkeligt Det er jo dine ører der skal afgøre det.Og hvis du er knaldhamrende tilfreds,så er den ikke længere     

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes