| Forfatter |
|
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg undrer mig dog over en ting,og det er stereo-lampen.Den nægter at lyse,dog med en enkelt undtagelse på en eller anden tyrkisk kanal(så vidt jeg kan høre er det tyrkisk).Der lyser stereo-lampen.På alle andre kanaler lyser den ikke.Alligevel afspiller den i stereo.Det er hørbart,når jeg trykker mono-knappen ind og ud. |
|
|
Ja, du kan ta emot stereo med dålig kvalitet; alltså en del störningar och sus, även om inte lampan tänds. Den tänds när kvaliteten på mottagningen är tillräckligt bra.
Du, eller rättare sagt din käraste, behöver en bättre (större) antenn. t ex en utomhus takantenn.
Jag har en riktigt bra antenn på taket, riktad mot Norge. När det är bra mottagningsförhållanden på sommaren (varmt väder) kan jag höra NRK respektive P4, trots att avståndet till sändarna på den norska sidan är ca 400 km.

M v h
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ville gerne have et par monitors det eneste der afholder
mig fra at købe er pladses, men det har jeg vidst også skrevet et par 100 gange.
Jeg håber bare at 2080 hjemme ved mig kommer til at spille
mange år fremover, (desværre må man indse at det ikke holder evigt)- læs kun
det i parentes hvis i ikke vil have mareridt fremover. Tror ikke apparaterne er blevet meget bedre hvis man tænker på den minimale forvrængning tandbergs produkter har, tror kun det er et spørgsmål om at nogle af de komponenter man kan få ii dag er blevet bedre. Alt blev jo testet til UG og det kan man hører.
Billeder kommer der nok flere af men ikke lige nu.
MHT kabler tror jeg helt sikkert der er noget at hente, især
bassen tror jeg vil blive bedre hvis man har mulighed for at bi wire.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Roky:Den er godt nok flot,din TR2080 Det er sjovt at læse om din begejstring for det hæderkronede lækre grej Nu får du lige en information der nok bare gør dig endnu mere glad for din TR2080 og du må endelig sige det videre til din far:Alt Tandberg er håndsamlet I hvert fald til og med TR2080.Om det også gælder 3000-og 4000-serien,det ved jeg faktisk ikke.Men det er lidt fantastisk,ik'? Mht din skalanål,så kan det klares med en lille modstand på det ene ben på selve lampen.Det var der på min første TR2075.Men jeg kan ikke få lys nok,så den blev selvfølgelig straks loddet af Du kan jo starte med at bruge den indbyggede lysdæmper i din TR2080 Flotte billeder du har taget,og ikke den værste udsigt fra din hovedpude Husk,man kan faktisk score med Tandberg....... Testet og gennemprøvet
Guldtuborg:Det er nogle fede billeder du tager.Det er close-ups der vil noget! Jeg kender godt din egen holdning til kabler og tweaks,og du kender min Det er i hvert fald to yderpunkter på en skala Du har før flashet dine tweaks,jeg kan dog ikke huske om det er her.Men du er i hvert fald velkommen til at flashe dem her(igen) Du kunne nok inspirere Roky........
|
|
|
Det er et fantastisk syn at falde i søvn til Tandberg,
desværre så lugter den en del så jeg bliver nødt til at lufte ud- tror bare det
er gammelt fedt der skal brændes af
Jeg/min far vidste faktisk godt at serien var håndbygget - inkluderer
det også modstande des lige?
Er imponeret over at hvert print er opdelt efter funktion og
at der er så meget aluminium i apparaterne det må have kostet en formue at
skære det ud. Men intet var for godt. Bare siderne og toppen af kabinettet var
vel udvalgt af møbelsnedkere.
Desværre synes jeg man hører om en del/mange fra hele Tandbergs
sortiment der har problemer med dårlige lodninger men når man så for loddet
igennem og finder ud af at apparatet igen virker er det jo fantastisk
Ved ikke hvor meget jeg vil tweake den men det kan jo være… 
Jeg er meget inspireret af Guldtuborg’s billeder på opera- faktisk
har jeg den ikke som bogmærke men søger bare tr2080 på google og så kommer den
frem Score damer det kan de hehe det er du jo levende bevis for  MHT til scalanålen regner vi med at købe en der passer så det hele er perfekt. har for det meste lyset dæmpet- det ser lidt dumt ud at lyset fra nålen lyser bagpanelet op hehe
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utroligt hvad Kjell kan klare 
Fik en opskrift af Kjell på hvordan man kan få træværket på højttalere pænt igen, og må efter dagens anstrengelser sige, at den metode virker !
De er ganske enkelt blevet næsten som nye.
Utroligt at du både kan fixe antenneforhold, elektrolytter, kondensatorer, kantophæng og træværk ! Skal nok - denne gang - undlade at kommentere hvordan du ordner konen 
Tak Kjell 
Guld Tuborg < kanon med det imageshack 
FØR:

NU :

|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du "2-mas" jag är lika förvånad som du. Jag trodde budet skulle komma upp i ca 250 kr, men 1000 kr, det är helt otroligt. 
De andra två broschyrerna som jag lagt ut till försäljning är tydligen inte lika värdefulla... 
Sitter förresten här och nyder en öl. En "Slots Guld" från Maribo Bryghus. Mina Studiomonitorer spelar i bakgrunden. Kan det bli bättre? Min kone har inte kommit hem från jobbet ännu... 
Blev du nöjd med inoljningen av dina Pioneer-högtalare? De ser ju snygga ut. Man kan gärna göra om inoljningen om någon vecka. Jag har oljat mina Studiomonitorer två gånger.
M v h
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Qbiq Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes sidene på 2080n til Roky er SÅÅÅ "fete/flotte!!" :) vakkert mønster !!!! (hvis dere dansker skjønner hva det betyr) Og jeg er nesten HELT sikker på at min SA9500 synger vakkert sammen med 2mas' big Pio!... I dag har jeg hatt en sh*tty day! på vei hjem fra jobb datt eksosanlegget på bilen min av og jeg måtte ta buss hjem (etter at NAF hadde forsøkt å fikse det og jeg kjørte 5 km til og det datt faen av en gang til!! :( )... det snør her nå!! dårlig vær å stå ute og finne ut hvor bussen går :) menmen! trøster meg med en TUBORG nå, og tenker på dere gærne dansker! og lurer på hvordan jeg skal komme meg på jobb i MORGEN :) :) :)
argh :)
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 03:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er min Tuborg :

Godmorgen d'herrer....herligt når duften af morgenkaffen breder sig.....og CYKLEN kan starte 
God tur på jobbet Qbig
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Det er altså et spændende sæt,de TL2520.Hvordan synes du at de lyder?De har fået nye ophæng kan jeg se.Jeg tror at de ville være gode på en Huldra 10,for eksempel  Bruger du dem?Og i så fald,på hvad?
Kjell:Det er godt nok vildt med dit katalog  Jeg gav 80 kroner for mit(på dansk)  Det er dobbelt så meget som min TR2025 landede på,på dansk qxl  Det er umuligt at fordsige auktioner.....spændende hvad kataloget lander på
Iøvrigt et godt eksempel på 'gyngerne og karrusellerne'  Her er kataloget: Tandberg katalog 1978
Guldtuborg:Nemlig,hvis man kan 'nøjes' så er der masser af kataloger/manualer efterhånden på nettet.Her er en go' en at downloade fra: Tandberg database Hvis du inviterer de damer der,Guldtuborg,så kunne det blive et brag af en lytteaften
Qbiq:Jeg er helt enig,siderne på Roky's TR2080 er meget flotte.Jeg bed selv mærke i mønstret,som er ret specielt.Jeg håber at du kom op idag,uden for mange tømmermænd
Nu slog det mig i nat da jeg gik i seng,at mit lille overskudslager i soveværelset,er barberet ned til en enkelt Sølvsuper 10 og en TR220(p.t. defekt).Båndoptagere er en lidt anden snak,men det er inklussive et par maskiner der ikke er andet end reservedele.Det er faktisk dejligt at være næsten i bund  Det er ved at være længe siden...
Så status i stuen er nu:TR2075,TCD3015,TCD300,TCD310,TT500(pladespiller),Huldra 10,Hifi System 20,TL3520,2 stk TM4(mikrofoner) og en TP41(reiseradio)  Der er hvad der skal være,synes jeg
Det eneste sæt højttalere i overskud,er et sæt Hifi System 11.Men de fylder jo ingenting,og gad vide om de ikke passer godt med Sølvsuper 10?Jeg tror det sørme.....
Nårh ja,der er sat et sæt Fasett'er på min TR2075 til hhv køkken(hvide) og soveværelse(sorte) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
sergeit Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
--> 2-Mas, Tante Berg
Hi,
Great thanks, finally i've got the woofers back and inserted them. What can i tell? The bass is really deep, but is not tight enough. I'm afraid my room is too small for these giants - about 16 m2. Also desired (and the only possible) layout is not very succesful. I'd like to ask respective Studio Monitor users - what is your listening room size and speakers layout in it ( distance between speakers, to the walls, to the listener) that gives maximum perfomance
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg/Tante Berg: Det er rigtig god læsning det i har gravet frem  - ved godt hvad jeg skal lave i weekenden. læsning af Tandberg og musik af Tandberg-så bliver det ikke bedre  Mht til original sevice manual til tr2080 håber jeg at jeg får fingrene i en om ikke så lang tid-sådan en skal man jo ha selvom den vel teknisk set er tæt/"identisk" med 2075/2075mkII som min har liggende. originale vel at mærke    . Jeg synes det er rigtig sjovt at de har brugt en trold/viking som mærkemand  det er god humor  Qbig: Ja den højre side er helt uforskammet flot  - den er lige knapt så pæn i mønstret på den anden side. Jeg kan fortælle jer at disse var pakket ind (ikke original emballage) da jeg fik dem, og har højest sandsylligt været taget af næsten helt som nye (der er få/ingen ridser og har dog nok fået olie en enkelt gang) og udskiftet med sorte. Godt man har lidt at bytte med  Der bliver desværre ikke lyttet det helt store i øjeblikket da skolen trænger sig på- men i weekenden skal den fyres af  AA er godt nok et sted man kan få meget tid at gå med  Min ligeledes meget pæne tr200 vil jeg se om jeg kan få lavet, ellers tror jeg at jeg åbner den så den er parat  
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sergeit:First of all,congratulations with your new wooffers  So you got them repaired?Anyway,you ask about the size of our listening-rooms.I can tell you,that my own living-room is 4,5 by 4,5 meters(about 20 sq.meters).Distance between the speakers was about 3,5 meters and the same to the listening position.I have heard 5 sets of Studio Monitors.The best sound I've heard,was in my own living-room(I'm not trying to brag here  ).The reason MUST be,that I have wall-to-wall carpet....I saw a picture of your floor,and it is concrete,right?You need to 'dampen' your room,especially your floor.Not only beacause of your Studio Monitors,this goes for every speaker you can think of
Another member of this site,has the excact same setup as I had(when I had Studio Monitor's).He was impressed about the tight bass in my living-room(his own room is about 16-18 sq meters)......wich lead us to asume that it had to be the wall-to-wall carpet  I've heard Studio Monitor's in pretty bare rooms,and I agree that the bass isn't as impressive as it could be,with the wall-to-wall carpet.To cut a long story short,your wooffers are working as they are supposed to,now you need to dampen your room
By the way,Sergeit,I have sold my Studio Monitor's......I 'had' to,bacause of my neighbours  I play way to L O U D,when we have our little drinking/listening-sessions....  But what a sound!!  Now I make do with a very impressive set of Tandberg TL3520,with a 10" wooffer.Not bad,not bad at all
Roky:Du har sans for detaljen  Den lille viking i manualerne er yderst charmerende  Det er vist 'Far-viking' som Guldtuborg har som avatar
Service-manualen til TR2075 duer vist ikke til TR2080.Til gengæld mener jeg at service-manualen til TR2080 også gælder for TR2075 MkII,som din far har
AA har et eget forum,der slet og ret hedder Tandberg.Men i Norge er der også mange flere der er til Tandberg.Her i Danmark er vi stadig bare en lille sluttet kreds.....endnu da __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sergeit < Glad to hear you've got the woofers back and repaired . What did it cost you to get it fixed ? I agree on Tante's comments concerning the bass and the interior. My livingroom is approx. 28 squaremeters and there's a wonderfull sound allthough I also need a carpet .
Wouldn't it be possible for you to do a test in another room ?
What amplifier/preamplifier do you use ?
|
| Til top |
|
| |
sergeit Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-Mas:
I have paid about $100 for woofers fixing. Your 28 m2 room looks good place for these tandbergs. I have heared them in approx. 25 meter room and it was not bad evan with previous (not original) woofers with dead rubber surrounds, but i live in small appartment. Another unpleasant thing i have noticed, that the two speakers sounds slightly different, looks like old capacitors.
Amplifier i currently use is old but good Accuphase E-202 (100 wpc/8ohm). I also have Luxman set CL-350/M-1600 (80wpc/8ohm) and tube receiver Fisher 800C, but still didnot test Tandbergs with Lux and Fisher.
|
| Til top |
|
| |