| Forfatter |
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sergeit < Are they standing directly on the floor, or is there some kind of feet under them ? What a pity if they sound different, but yes it might be the capacitors, as far as I've been told. Have you got the receipt for the woofers fixing or some photoes of the damage ? I would like to have a look please 
|
| Til top |
|
| |
sergeit Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:
I have placed them on plastic chairs of about 40 cm height meanwhile, before i am going to invest money in stands. I want to try it placed on several concrete blocks, it is more stable. The guy who has fixed the woofers is my friend, i have no receipt, i also don't going to claim this money from anyone. I didnot make pics of woofers before repairing of two reasons: almost all the damage (exept one dust cap) was inside - the magnets were moved from it's place, and other reason is that i constantly forget to charge battaries in my digicam :)
The guy who has sold me these speakers now want them back:) he is even ready to participate in my expencies :), but the problem is that he is one of those "audio-vandals" that starts to tweak any rare and fixed audio component before even listening it (seriously). I try not to sell to such people.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg:
Som sædvanligt hyggeligt at mødes og lytte på noget seriøst Tandberggrej
Må sige at TL 3520'erne lever op til forventningerne, flot arbejde Kjell Kranzberg med de basser,
rigtige Tandberg "mini" Studio Monitors's.
og så fik vi jo hørt både noget svedig blues ( Stevie Ray Vaughan)
og klassisk fik de også prøvet til UG. (Bottesini double bass Concerto)
|
| Til top |
|
| |
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg skrev:
Tante Berg:
Må sige at TL 3520'erne lever op til forventningerne, flot arbejde Kjell Kranzberg med de basser,
rigtige Tandberg "mini" Studio Monitors's.
|
|
|
Tack för berömmet. 
Jag får nog skaffa mig ett par 3520, så jag får höra hur bra de låter...
M v h
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Det var hyggeligt,som sædvanligt  Desværre er der alt for lidt tid,til at fordybe sig ordentligt i den fede lyd.Men du fik da hørt mine TL3520'er  Jeg er helt vild med dem  Det er meget muligt at de ikke kommer længere ned end 40 Hz,men de er nu ganske overbevisende alligevel,ik'?
TL3520 ovenpå Hifi System 20
Hifi System 20 er sat til Huldra 10.Det lyder rigtigt godt
Tak for leveringen af den Sony cd-afspiller,Gråskæg.Den faldt i god jord ude hos kæresten  Nu er det slut med at høre stereo-optagelser på et surround-anlæg!  Og lyden er verdensklasse,takket være Huldra 10 og TL1210
Kærestens store datter havde et lille gilde i lørdags.Da vi kom hjem til kæresten igår,kunne vi se at det var radioen de havde spillet på,og pænt højt.De må ha' foretrukket Huldra 10 (og TL1210),stillet ind på '100FM'......jeg siger ikke noget......  Men jeg kan godt lægge to og to sammen.Tandberg rendte med sejren,selvfølgelig  Fra nu af vil det surround-anlæg nok begynde at samle støv.Nu står der nemlig et rigtigt anlæg derude
Nu mangler jeg bare et sæt B&O CX50,til min mor,så jeg kan få mine Hifi System 12 hjem igen  Så er der tjek på det hele.Men jeg synes altså de er dyre,sådan nogle små B&O'er.Et pænt stykke over 1000 kroner......det er lidt overdrevet.Men det er måske prisen
Jeg er blevet rigtigt forfalden til den nye TV2-cd('For dig ku' jeg gøre alting').Flot album,med blot et par kiksere  Den kan jeg anbefale! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt en 2080'er og modtaget den idag, så nu har Roky og Guld Tuborg fået selskab . I nat får den lov at tændt og blive varmet godt igennem. Den gamle dame var iskold da hun ankom.
Det er hammersjovt, for den er modificeret lidt, så der er lavet en separat CD-indgang bagpå 
En anden pudsighed er at sælgeren også har medsendt den originale regning på det udførte arbejde, og sørme om ikke det originale 2-års garantibevis fra 1980 ikke også er med . Den tidligere ejer har vist været rimelig omhyggelig med sine ting, for der fulgte også en "logbog" med over modificeringerne   
Er det nødvendigt at sige, at pakken tillige indeholdt service- og brugervejledning ? .
Imorgen skal den gamle dame så testes godt igennem....ja altså lydmæssigt . En lampe skulle skiftes, men nu har hun atter lys i pæren.

|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de nærmeste dage, går turen også over i udkanten af Tanteland 
Skal over og hente sådan en bette ting : http://www.nrhf.no/TB-20ASE.html , så er vist ved at være "i mål" . Støvdæksel er vistnok ikke med, men det er fjernbetjeningen. Såvidt jeg husker, er det en af de allerførste spolebåndoptagermodeller, som blevet lavet med fjernbetjening til. Den kostede PUHA dengang i starten af 80'erne :

Iøvrigt Zakken < Skal vi ikke snart se dit sidste indkøb ? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 06:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas!
Snyggt!
Och bra jobbat. Hur letar du fram dessa godsaker?
När får vi se en bild på fronten?

Tante!
"TV2" kände jag inte till, men nu har jag den cd du lagt ut bild på i computern. Jättebra musik! 
M v h
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 2-mas
Stort tillykke med din 2080'er. og også med din båndoptager!
Lidt blæret at den er modificeret med den cd ingang og så selvfølgelig også at du har kasser mm. - tyder på at sælger har passet på den- hvordan er standen og hvilken finish er kabinettet
Ja det er klogt at lade teknikken stå et par timer når den er iskold- uden strøm på
Husk at hvis kontakterne/potmetre ikke skratter er der ingen grund til at give dem kontaktspray- det ligger sig som en usynlig hinde og skrattet vil sikkert bare komme igen- Råd fra min far som jeg lige vil give videre
Må man spørge om en pris???
MVH Roky
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Selvfølgelig ønsker jeg tillykke med den lille ny.Det synes jeg vi gør ret tit efterhånden,2-mas  Hvorfor TR2080,når du nu har den ægte vare i TR2075?(Beklager overfor jer med TR2080....i mine ører ER TR2075 meget bedre,selv om det måske er svært at tro....  ).Den har fået lavet Phono 2 om til en linjeindgang,hvilket er vild luksus.Det ville jeg godt selv ha'.Jeg ved at Mashuro's TR2075 har det samme  Jeg er også nysgerrig på prisen.....? Iøvrigt,2-mas,du modtager en del grej med posten.Jeg håber at du bider lidt mærke i hvordan det er pakket,hvis det vel at mærke er pakket solidt
Kjell:Det glæder mig at du kan li' TV2  De har været med siden mine unge teenage-år(ca 25år),og de bliver bare ved og ved.Jeg er ret vild med den nye,som er den du hører nu.Teksterne er rigtigt gode,og musikken holder,ligesom lyden der er verdensklasse!!Der er kun et eller to numre som jeg af og til springer over.Tjek også nummer 10 på cd'en.Fedt nummer,ik'?
Hvordan gik det med Studio Monitor's,forresten?Blev de solgt til Norge?Er der virkelig ikke nogen i Sverige der kunne være interesserede?For der er da lyd i,i rå mængder  Det er lidt som aktier,tror jeg.Når mange sælger ud,så er interessen ikke så stor lige pludselig(indtil prisen når en decideret foræringspris).....det er ærgeligt,da det er en fremragende højttaler  Gad vide om det er på grund af manglende original-stativ?
Jeg så lige en anden tråd ovre i 'Vintage' om en knægt der havde fået et sæt Hifi System 15:
(Den burde vendes om,så bassen vender nedad  )
Dem ser man ikke så tit,og da slet ikke her i landet.Jeg har set en(1) til salg på amerikansk eBay engang.Men ikke et sæt. Den er ret letdreven.2 Watt i drifteffekt=den ville passe perfekt på f.eks Huldra 10 eller en TR1000.Jeg håber da for knægten at det er vintage-grej at de skal spille på,da han ellers nok bare bliver skuffet.Det kunne være at jeg skulle bevæge mit virtuelle luksus-legeme over i 'Vintage' og give vedkommende lidt dessiner
Jeg må sige at jeg er mindst lige så glad for mine TL3520,som jeg var for Tandberg Studio Monitor's  Især efter at Kjell har haft fingrene i basserne!!  De spiller fantastisk godt
 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups dobbelt post
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg så lige en anden tråd ovre i 'Vintage' om en knægt der havde fået et sæt Hifi System 15:
Det kunne være at jeg skulle bevæge mit virtuelle luksus-legeme over i 'Vintage' og give vedkommende lidt dessiner
|
|
|
Ja kan du så komme afsted - det nytter ikke noget at du blot sender dine diciple afsted - knægten skal have kompetent vejledning asap så han kan få vendt bassen rigtigt  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante << Du kan have ret mht. 2075 <> 2080, men der er jo mange som ofte roser 2080 til skyerne, og når jeg nu aldrig havde hørt den, måtte det bare prøves....nu hjalp det jo nok også lidt på vej, at prisen så fornuftig ud . Har lyttet til den idag, og den ER god, men når i mine ører ikke 3000-serien. Roky, hils den gamle og sig tak får rådet 
Synes også det er fedt med den modificering, og de muligheder det gi'r ...det har end ikke 3000-serien og krøllen på halen, at der fulgte alle de originale papirer og manualer med. Forstår bare ikke hvad man skulle med et 2-års garantibevis, når Tandbergs produkter stadig holder efter 25 år 
Tante << belært af de kedelige israelske og tyske pakkeerfaringer, bliver der holdt MEGET øje med emballeringen....cand. stud. pack hilser . Sender iøvrigt Sergeit en "kompensation", når der igen bliver lidt overskud på kontoen, men bliver desværre nød til at vente til det bliver store almisse dag omkring den 1. februar.
De der hifi system 15 er sgu flotte, og sådan nogle fine træfronter ser man aldrig mere...ærgeligt, men til gengæld herligt at der en sjælden gang dukker så fine eksemplarer op.
Har også lyttet meget til TV 2 - især "Randers Station" - rigtig Tante, en god skive fra et band der holder lige så godt som det grej, vi taler så meget om her. Iøvrigt er det mest Roskilde Station der er i tankerne her, for på torsdag går det efter al sansynelighed østpå for at få afhentet TD20A SE...inden sælger fortryder ....en lang tur, men mon ikke det er det hele værd ?....en glæder sig viiiildt .
Kjell << "godsaker" hmmm...ja har jo siddet en del og luret på nettet og været heldig. Måske man skulle til at begynde og passe sit arbejde ?  
Når spolen er landet og 2080 atter har fået "overtøj" på, bliver der lagt lidt IRL fotos ind.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Hvordan gik det med Studio Monitor's,forresten?Blev de solgt til Norge? |
|
|
Hej!
Jag väntar på att en norrman ska komma hit och hämta dem i slutet av januari.
Jag hade aldrig hört talas om TV2, men det är musik i min stil.
Har du/ni fler tips på bra dansk musik? 
2-mas: Jag trodde du bara höll dig till 3000-serien? 
Alltså; när det dyker upp ett par TL 3520 vet jag en som kommer att köpa dem... Men inte kan de låta bättre än mina Luxor 8071 Transmissionline...
M v h
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|

Damn 2-mas, den ser godt ud. Er det den faktiske maskine eller et fint modelbillede?
Så skal vi jo ha gang i noget "spolebytte", jeg så på Audiokarma, at de havde en hel ring af mennesker som hver især optog deres musik, og derefter gik spolerne på omgang. Det gad jeg godt at prøve at starte op.
Den er jo næsten lige så fin som min.

|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Nu ved jeg ikke om du har både TR2075 og TR2080 i huset?Hvis du har,så er det jo nemt at sammenligne de to  TR2075 spiller med markant mere fyldig bund,og noget mere 'åben' mellemtone.Testet og gennemprøvet  Men smag og behag,selvfølgelig.Men personligt vil jeg ha' en go' bund og så masser af alt det andet.Det leverer TR2075 i rå mængder
Lækker sag,den TD20 A SE.....nok også pænt dyr?
Zakken:Det var da en glimrende ide,du der kom med.Det er bare at komme igang  Det er også en fed båndoptager du flasher der.Hvad er det for et mærke?
Kjell:Om TL3520 lyder lige så godt som dine Luxor 8071 er jo et spørgsmål,som jeg i hvert fald ikke kan svare på  Jeg ved kun at TL3520 på TR2075 lyder sk*de-godt  Eftehånden må ophænget være spillet til.....? Jeg er bare så tilfreds.Det er en sand nydelse at sidde og lytte til musik.Det var det også med Studio Monitor's,bevarres,men jeg havde ikke troet at jeg kunne blive lige så glad for et andet sæt højttalere.Men det kunne jeg altså  Det var stort at du gad hjælpe mig med de ophæng,Kjell  Resultatet taler for sig selv.Der er INGEN der har hørt dem,og ikke har kunnet lide det de hørte  Som vi siger i Danmark,så sparker de højttalere røv!!  Du bør bestemt prøve sådan et sæt,Kjell.Og hvis ikke det er noget,så er jeg ret sikker på at de nok kan afsættes til en værdigt trængende dansker.De kan trods alt sendes,i modsætning til Studio Monitor's
Med hensyn til musik,så er der ikke så meget der lyder som TV2.De har en eller anden unik lyd.Det er jo nok også derfor at de kan blive ved og ved.....  Hvis jeg skal høre nyere dansk musik i længere tid,så hører jeg som regel Johnny Madsen(han toppede for ca 10 år siden),og C.V.Jørgensen(alt med C.V.Jørgensen).Der er en fremragende dobbelt-cd med C.V.Jørgensen:'Skygger & Magi'(undertitel:'Syregrønne Evergreens'),som er mere eller mindre hit på hit gennem ca 30 år.Det er GODT!!
Det er lige godt utroligt at denne tråd er ved at runde indlæg nummer 3000.........det er VILDT  Det var slet ikke meningen,da tråden blev startet.I skulle jo bare se mit lækre Tandberg setup  Men det har grebet om sig,og jeg har læst hvert eneste indlæg med stor interesse.Jeg er blevet noget klogere på en hel del vedrørende Tandberg i de ca 1 1/2 år tråden har eksisteret  Men det ændrer ikke ved at jeg synes at det er tankevækkende at det go'e,gamle grej kan trække så lang en tråd
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Zakken:Det var da en glimrende ide,du der kom med.Det er bare at komme igang Det er også en fed båndoptager du flasher der.Hvad er det for et mærke?
|
|
|
Jeg synes det kunne være skægt at finde et format som alle kan være med i, og på den måde dele sin musiksmag med mange andre. Jeg tror man kunne lære en masse ny musik at kende på den måde. På Audiokarma bruger de deres spolebåndoptagere til det formål, netop for at få dem brugt, så de ikke bare står og samler støv.
Jeg fandt min spolebåndoptager i den blå avis, en Technics rs-1506 US.
Der var vist andre der også var ude efter den.  
|
| Til top |
|
| |