Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Zakken:Altså jer med spolebåndoptagere kan jo lave en 'bytte-klub'.Der kan jeg så ikke være med Men hvis vi derimod gør det på kasettebånd,så er jeg helt med Og du har jo ret,vi kunne jo berige hinanden med ny musik og nye indtryk.Den er jeg med på Har du en kasette-maskine?

Nu runder vi sgu indlæg nummer 3000........

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Zakken:Altså jer med spolebåndoptagere kan jo lave en 'bytte-klub'.Der kan jeg så ikke være med Men hvis vi derimod gør det på kasettebånd,så er jeg helt med Og du har jo ret,vi kunne jo berige hinanden med ny musik og nye indtryk.Den er jeg med på Har du en kasette-maskine?

Nu runder vi sgu indlæg nummer 3000........

Jeg er helt med på kasetteideen, jeg har 2 stk. Sony båndoptagere i samlingen, som bare er sat til side for øjeblikket. Det kunne være sjovt at være en 10 stykker i en rotationsordning.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Tante < jo har skam stadig begge her i hytten  . 2080 er en anelse mere "spids" i lyden (mere fremhævet diskant) end 2075, som i mine ører har en anelse blødere lyd. Hvis man sammenligner dem, iøvrigt også med 3000-serien, er vi nok nede og tale om små nuancer, og hvad man selv foretrækker af lydbillede. eg har valgt 3000, men kunne sagtens leve med de andre også helt sikkert  . Siger det ikke også noget om Tandbergs kvaliteter, når alle 3 konstellationer er SUPER vellydende ?

Zakken < du er sgu hurtig på tasterne er du ....en UNIK spole du har gaflet der....og du skal slet ikke nævne, hvad du gav for den  ....til den pris kunne jeg også godt nøjes med en Technics    .

Ideen om "cirkulerende" god og velproduceret (et krav ) musik er bare SUPERGO' ....jeg deltager gerne, og som Tante er inde på, kan man jo få øjnene op for noget andet, end det man lige selv går og hører på, og noget af det fedeste er vel at høre nyt ?......SÆT IGANG  

Det foto af TD20A SE var et modelfoto...det rigtige kan nok komme på fredag...

Har du ikke få ny avatar for nylig ? . Skal nok UNDLADE at kommentere, at du har antennerne ude....just kidding  

Kjell < Har haft 2075 længe, og der kom en god mulighed for 2080, og så måtte den altså bare prøves. Indtil igår havde jeg aldrig hørt den, men 3000-serien er altså det jeg foretrækker.

Far Tante  < STORT TILLYKKE med de mange indlæg og en SUPER tråd   

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Hej Tante stort tillykke med de 3000

2-mas hvis der er mulighed for brokobling af din 3000' serie forstærker skal du da have en tr2080'er mere eller tr2075'er mere

Jeg glæder mig til billeder af dem begge.

MVH Roky

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Zakken < du er sgu hurtig på tasterne er du ....en UNIK spole du har gaflet der....og du skal slet ikke nævne, hvad du gav for den  ....til den pris kunne jeg også godt nøjes med en Technics    .

Ideen om "cirkulerende" god og velproduceret (et krav ) musik er bare SUPERGO' ....jeg deltager gerne, og som Tante er inde på, kan man jo få øjnene op for noget andet, end det man lige selv går og hører på, og noget af det fedeste er vel at høre nyt ?......SÆT IGANG  

Det foto af TD20A SE var et modelfoto...det rigtige kan nok komme på fredag...

Har du ikke få ny avatar for nylig ? . Skal nok UNDLADE at kommentere, at du har antennerne ude....just kidding  

Jeg nævner INGEN priser. Det er der 500 gode grunde til.

Lad os da se om vi kan få gang i sådan en gang rotation, måske med nogle enkelte restriktioner om at man ikke vil modtage et bånd fyldt med klassisk musik, eller et helt bånd med Dire Straits eller hvad ved jeg. Bare lidt enkle regler så man får et varieret bånd.

Bare vent til du får den maskine ind af døren, det lyder bare så godt på en spolebåndoptager. Har netop overspillet en cd med Dire Straits, og lyden er bare helt perfekt.

Avataren er fra Little Britain, en FED komedieserie på BBC 3.... Men måske ikke den bedste avatar jeg kunne finde.

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Kjell:Om TL3520 lyder lige så godt som dine Luxor 8071 er jo et spørgsmål,som jeg i hvert fald ikke kan svare på 

Nej, det är ju riktigt...

Beröm till dig och tack för allt läsvärt i "Tandberg setup"-tråden!

Stort tack också till alla andra som medverkar i "Tandberg setup"-tråden.

Det är alltid intressant att läsa denna tråd.

Jag hoppas att det fortsätter i samma stil!

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Tante << en og anden kunne nok lære hvordan man kører med klatten, og får en tråd til at fungere godt og i positiv ånd  . Du har vel også set nogle af skrækeksemplerne lidt længere nordpå ?  Fedt at du altid har en kommentar, og så kan vi andre jo - hvis vi er heldige - komme med en indskudt sætning  .....håber på 1000 mere og tror faktisk det nok skal lykkes.

Roky << Har snart længe haft travlhed i øregangen, og som andre her i tråden, må man på et tidspunkt ta' nogle ubehagelige men nødvendige beslutninger, og da 3000-serien ER min foretrukne bliver den her, og så må alt andet altså videre til nogle andre, som forhåbentlig sætter pris på og en ære i de gamle superapparater. Jeg skal ha' et HJEM igen

Zakken < glæder mig skam også til imorgen, kan du tro. I lignende tilfælde som dit, kan man vel nok finde endnu flere gode grunde ? ....på Ebay er der jo nogen der kan finde FLERE TUSIND grunde, til at få fat i sådan en Technics. Ved godt det er lyden der tæller, og fedt du er så tilfreds, men ser hun ikke også lækker ud når hun er tændt  og i dæmpet belysning ?

Her er iøvrigt et par fotos af 2080'er med den specielle omskifter bagpå :

:

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Den ser ju väldigt fin ut.

Gratulerar!

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

2-mas

Ja det er nogle hårde beslutninger man må tage en gang imellem- tror aldrig min tr2080'er ryger ud, den for lov til at dø hos mig- Gid det aldrig må ske- May force be with it, and all other vintage gear out there.

Rigtig gode billeder er den near MINT eller hur? Finishen er det ikke nøddetræ eller er det billedet der snyder?

MVH.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Roky << tak for kigget i din tråd

Tror det er teaktræ, men mint er den dog ikke, men ganske pæn og nydelig helt sikkert.

Kan godt forstå du vil beholde 2080, og havde jeg haft et værelse mere var der også flere af apparaterne, der skulle flytte permanent ind, men jeg har stadig ikke fundet ud af at udvide her på 2.sal i en lejet bolig...

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej ROKY:

Har du fått ordning på din TR 200?

M v h

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej Kjell nej desværre ikke endnu.

Jeg drømmer stadig om at den skal stå oven på mit skab og agere pc forstærker.

Dagen skal nok komme hvor den atter spiller, og min far har garanteret den sagtens kan laves

Hej 2-mas: jeg fik igår sagt tak til min far.
Det var så lidt, skyndt den ikke er helt opdateret med billeder. Jeg har jo efterhånden lovet at oploade et par steder

Ærgeligt den ikke er helt mint, men så længe den virker uden problemer er det jo det vigtigste.

Ja det er begrænset hvor meget grej jeg kan have på mit bette 8 kvm værelse- men 2 Tandberg forstærkere + 1 eller 2 cd afspillere og 2 sæt højtalere skal der være plads til

Så ramte man de 250!

MVH Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

2-mas:Den er godt nok pæn sådan en TR2080 i teak Det er sjovt at se noget andet træværk end det alt for blærede Rio-palisander,som en anden een må 'nøjes' med Selv i sort er det jo et fantastisk flot apparat at se på(både TR2075 og TR2080).TR2080 er efter sigende også lavet med egetræs-sider/top.Den er dog yderst sjælden(iflg. nordmændene).
Jeg må komplimentere dig,2-mas,for din næse for hvor grejet er til salg Du får godt nok raget nogle klenodier til dig Spændende med dine spolebåndoptagere.Ikke mindst om dét medie er noget der fænger hos dig,eller om det er for omstændeligt.....
Og jo,jeg har set hvordan alt for mange tråde ryger helt af sporet længere nordpå(især på grund af to....the usual suspects ).Der forstår jeg så ikke at moderator ikke griber ind?

Kjell:Jeg kan forsikre dig for,at stilen her i tråden ligger fast! Det skulle jo helst være hygge og glæde at ha' denne hobby,eller rettere passion Jeg må sige at den velvilje og hjælpsomhed som jeg møder herinde(og væk fra pc'en) er helt fantastisk Nogle gange er det overvældende.....som nu i tilfældet TR220.Du tilbød straks din assistance og tak for det.Men den er blevet afhentet af en der bor i mit nabolag der også kan trylle Desværre er han ikke medlem herinde(endnu),men jeg ved at han læser med
Iøvrigt interessant at du ka' li' TV2,Kjell De har lavet rigtigt mange gode albums,så du burde måske købe et eller to mere? Et af mine favorit-albums med TV2,er 'Nærmest Lykkelig'

Fra 1988.Jeg VED at du vil ku' li' dette album,Kjell

Roky:Det er noget der luner helt ned i storetåen på een,at læse din begejstring for din TR2080 Den bør du beholde.Den kan dog vippes af pinden af en TR2075 Skulle du falde over en TR2075 for en slik,så bør du prøve sådan en....og lige melde tilbage her,med hvilken een der så skal blive stående på dit værelse Nu kender jeg ikke dine højttalere.Men du lyder begejstret.Det bør dog ikke afholde dig fra at prøve et sæt større Tandberg højttalere.Tro mig,der er ENDNU mere lyd i din TR2080,end du kan drømme om............

Zakken:Jeg vil lægge hovedet lidt i blød og tænke over et bånd til dig.Et album på hver side,da det er lige lovligt tidskrævende at skulle blande 2 gange 45 minutter Og det bliver ikke Dire Straits,det lover jeg Kender du Yello,bare for at tage et band der sparker mås her i huset Hvis du kender dem for godt,så finder jeg SELV på noget...gnæk-gnæk Når jeg er ved at være klar(satser lidt på at sætte igang allerede i nat),så udveksler vi lige adresse på en PB

Her er lige lidt TR2075'ere og TR2080.Den sorte er til ære for Roky,da jeg ikke er sikker på at han har set den

TR2080 fra norsk qxl.Smukt

Denne TR2075 i acryl-kasse er vistnok lavet til udstillings- og messe-brug.

Jeg synes at den er mere sjælden end køn

Ultra ULTRA sjælden TR2075 i sort-elokseret aluminium.Fra engelsk eBay for ca 1 år siden

Og denne TR2075 MkII med maksimal belysning er til ære for Roky's far,der som bekendt selv har sådan en

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Zakken:Jeg vil lægge hovedet lidt i blød og tænke over et bånd til dig.Et album på hver side,da det er lige lovligt tidskrævende at skulle blande 2 gange 45 minutter Og det bliver ikke Dire Straits,det lover jeg Kender du Yello,bare for at tage et band der sparker mås her i huset Hvis du kender dem for godt,så finder jeg SELV på noget...gnæk-gnæk Når jeg er ved at være klar(satser lidt på at sætte igang allerede i nat),så udveksler vi lige adresse på en PB  

Nu var det ikke for at snuppe din tråd fra dig, så mon ikke vi skulle starte en seperat tråd til denne båndbytte ting? Kunne da være sjovt hvis vi var nogle stykker.

Jeg kender Yello, jeg tror der står et par plader derhjemme i reolen. Jeg synes du blander båndet som du synes, så skal jeg nok få sat sving i den gamle båndoptager. Bliver lidt sjovt, tror jeg.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Zakken:Det er en go' ide Vil du eller skal jeg?

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Iøvrigt interessant at du ka' li' TV2,Kjell De har lavet rigtigt mange gode albums,så du burde måske købe et eller to mere? Et af mine favorit-albums med TV2,er 'Nærmest Lykkelig'        &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;       

Absolut! Jag ska se vad jag kan få tag i.

Jag kan fortelle att jag hade med mig TV2-cd:n till skolen i dag. Jag är ju lärare och undervisar

bl a i svensk-fag. I det faget ingår att eleverna får kunskaper om de nordiska språken.

Några veckor framöver ska en av mina klasser studera danska. I dag lyssnade vi på TV2. Det var populärt.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Tante:

Jeg synes faktisk det kunne være ret sjovt at høre en 2075'er VS 2080'er. Såvidt jeg kan forstå på jer er lyden noget rundere og "mere lyttevenlig" end tr2080 som skulle være lavet til det mere moderne lytteideal.

Tror også at der bliver lavet lydduel mellem 2075 mkII VS tr2080 en dag herhjemme.

Hvis jeg støder på en/andet tandberggrej skal den/det selvfølgelig med hjem. Selvom jeg ikke har plads kunne det være man kunne lave en opstilling andre steder i huset

De vækker godt nok pulsen de der monster modeller du henter frem

Tror faktisk jeg har set den Sorte Special Special XX Monster her i tråden for en skal vi sige 100 sider tilbage
Jeg begyndte allerede at kigge med i slutningen 2006.- Tror jeg nok.

Jeg synes på en måde at det kunne være sjovt at lave sådan nogle kabinetter i Acryl, selvom det jo bliver ridset når bare man kigger på det

Ja jeg er godt nok blevet glad for mit nuværende Tandberg grej. Efter at jeg valgte at Tandberg skulle overtage kongepladsen har jeg fået en helt ny lyd herhjemme. Bassen er som tidligere meget mere dominerende.
Noget andet er at det lyder så godt at jeg bare hele tiden har lyst til at skrue mere og mere op

Glæder mig bare til at det bliver weekend så der kan lyttes igennem

MVH Roky

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

mon ikke Jamo har kigget Tandberg designmæssigt efter da de lavede deres 5000 receiver

som med alle kopier er originalen bedre

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Efter lang og træls ventetid og stop, er der nu kommet forslag om, at "ud og se med DSB" fremover skal hedde "ud og be' med DSB" ....10 timer i tog, men belønningen er nu kommet hjem og på køkkenvisit :

Mere følger imorgen....

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

NICE 

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne