| Forfatter |
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen i spoleklubben
Den ser godt ud, og så med fjernbetjening.........
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Tillykke med din nye TD20A SE  Imponerende ser den ud  Er den køreklar?Jeg gad godt selv at prøve sådan en sag.....  Jeg har ikke købt ind længe,bare solgt lidt ud og givet lidt væk.Det ku' da godt være at jeg skulle begynde at se mig lidt om efter en spolebåndoptager  Har du bånd,2-mas?Du kan jo købe originalt indspillede spolebånd(Beatles,Pink Floyd etc) så vidt jeg er orienteret.Du bør nok ikke have alt for travlt med at vurdere den.Brug noget tid på at lære den at kende og optag på den og find ud af om den kan det den skal kunne.Jeg siger dette,da du engang imellem er meget hurtig til at sælge grejet videre.Bare ta' det helt roligt
Guldtuborg:Den TD20A SE du har smidt et billede af,ser original ud,synes jeg.Hvis det ikke er originalt,så fred med det,for det er i så fald rigtigt flot arbejde,det der  Om det så er 'pladen' ved de to fjederbelastede båndstrammere,så er den hvid  Jeg hælder til at det er originalt,ikke mindst fordi der er så mange varianter fra Tandberg.Det meste Tandberg er næsten unika.....(defineret ved at der er produceret maks 12 stk)
Roky:Du vil lave en test af TR2080 vs. TR2075 MkII.Der burde ikke være forskel,i udgangspunktet.Men det kan der nok godt være alligevel.De to recievere har uden tvivl 'levet' helt forskellige 'liv',og det kunne godt give hørbar forskel.Og der findes jo mindst to slags af de store elektrolytter,og to forskellige trafo'er,så det bliver spændende at høre mere om
Jeg er helt med,når du skriver at det lyder så godt på din TR2080,så du bare har lyst til at skrue mere og mere OP  Jeg har det lige sådan.Jeg kan love dig,at det er ikke noget man vokser fra(åbenbart....  ).Det er kun et par år siden at en af mine underboer stod udenfor døren og harmdirrende spurgte:'Sig mig engang,bliver du aldrig voksen??'  Svaret kender vi vist........
Kjell:Det glæder mig at du kan lide TV2.Og det glæder mig endnu mere at du bruger TV2 i undervisnings-øjemed  Og at det er noget dine elever kan lide,er jo bare herligt  Jeg må kunne komme på lønningslisten hos TV2,for min markedsføring 'hinsidan'  Tænk hvis de hitter ovre i Sverige?  Her er to anbefalinger mere:
Dette album rykker!!Fra 1985(Rigtige Mænd....gider ikke at høre mere vrøvl)
Dette album var en landeplage i 1984(Nutidens Unge)
Efter sigende skulle albummet 'De første kærester på Månen',være en sand perle.Jeg har desværre ikke hørt det,men jeg må eje det-snart!  Det er fra 2005:
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ------------------------
Jeg er ikke så meget hjemme i øjeblikket,at jeg får nydt mit Tandberg nok,synes jeg.Men det vil der blive kompenseret for i denne weekend  Det er dog en fornøjelse at tænde for det,så snart jeg lander her.Høre relæet slå til....mums  Der er ikke HELT det samme over kærestens Huldra 10,selvom hun er rigtig glad for grejet,og ikke mindst lyden(og med rette).Den helt store lyd har jeg dog her oppe under taget  Og jeg synes stadig at det er ufatteligt smukt at se på.Det bliver ved med at facinere mig.Jeg har ikke set TV i ualmindeligt lang tid(det er vel ve.Valget er så nemt.Har jeg tid,så skal tiden bruges til musik,og ikke til at sidde passivt og glo på aldeles ligegyldige tv-programmer.Og da slet ikke når jeg har min Wall of Tandberg,der bare venter på at få lov at fylde stuen med vellyd
Rigtig go' Tandberg-weekend
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Tante og Guld Tuborg det er da utroligt, så mange fotos i har af "aparte" Tandberg apparater . Ved ikke lige hvad jeg skal sige om den hvide og TR-2075 med plexiglas....skal vi sige hmm...specielle ? . Det ER flot arbejde, men ikke lige min stil..
Tante må gi' dig ret i at beslutningerne ind imellem tages hurtigt, men de svære valg f.eks højttalervalget tog da næsten 2 måneder, og kan endda stadig komme lidt i tvivl . Det du skriver om IKKE at se tv, er lidt pudsigt, for jeg kan ikke engang huske, hvornår jeg sidst har set e hel udsendelse.....ikke engang TV-avisen....er det mon lidt en sygdom ? 
I nogle af de andre Tandberg tråde, virker det nærmest som om, det mest handler om at få ret, fremfor at dele erfaringer og glædes. Du har formået at navigere fint rundt i et plumret farvand . Andre steder kunne man godt have ønsket sig, at "kaptajnen" havde været lidt oftere på broen 
Apropos bytteklubben < kunne man ikke sige, ar der skulle være tale om enten et cassettebånd eller en cd-skive ? Spolefolk kunne jo lave en miniklub ved siden af så, hvad siger i....Zakken, r-l-b....andre ? 
Zakken < synes da din Technics ser mere sporty ud....har den ikke mange hestekræfter ? ...den ER altså FED at se på.
Kjell < Blev dine elever mere motiverede af at bruge musikken som indgangsvinkel, og så endda musik i en "ungdommelig" genre ? Det MÅ da være mere spændende end en eller anden kedelig tekst..
r-l-b < den Jamo receiver behøver man ikke se ret længe, for at vide hvor inspirationen er hentet fra . Er der andre, der har observeret Tandberg "kopier" andre steder ? Det passer iøvrigt godt med Tandbergs eget slogan , om at man ville lave, apparater som andre producenter ville se op til !
Det var en MEGET spændende Sjællandstur igår...sælgeren havde et kælderum PROPPET med ægte vellyd....og nærmest udelukkende vintagegrej....yderst interessant og vellydende. Aldrig har jeg set så mange LP'er og CD-skiver samlet på et sted...han kunne åbne både en hifi-butik og en pladebutik.Det kunne nemt have blevet et MEGET dyrt besøg derovre 
Fik ovenikøbet en spolebåndoptager mere med hjem...en 10X, som godt nok er defekt, men som har 2 iorden spoletallerkner, som jeg kan smide over på TD20 A, så den også bliver tip-top. Hvor heldig kan man være ? En tysk "Ebay'er" ville have 100 euros for de 2 spoletallerkner alene ! Svineheld....både TD20A og TD20A SE iorden.. . Har en uges ferie nu, så skal der spoles . Har nogle "Ampex" bånd, og de skulle efter sigende være ret gode, men det ved r-l-b måske mere om ? 
Til gengæld kan det IKKE anbefales at have 2 spolebåndoptagere, ialt 40kg, med på en DSB-rejse . Det er ikke nemt at skulle navigere rundt mellem togene på 3 minutter med den slags håndbagage, bare fordi DSB klokker i det.
10X under operation ser iøvrigt sådan ud:

|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig bare melde mig i fanklubben for TV-2. De har altså lavet meget godt musik siden starten af 80erne. Jeg fandt lige Tv2-Beat i perfekt stand på lp for en flad femmer, så den skal på i aften.
2-mas, har du fået vidunderet til at sige lyde, og hvad er indtrykket so far? Min Technics har ihvertfald nogle hypper under hjelmen, den lyder altså bare godt sådan en, men en Tandberg er det jo ikke.
Tante, Hvad pokker skal man også med alt det ligegyldige skrammel de sender på tv, når man nu har så meget godt musik at lytte til?
Jeg kan i den grad godt lide den sorte reciever du havde et billede af. Den er bare for "Tandblæret"
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der Bud efter alle TR2080 ejere og andre med kendskab dertil
Her et par spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at får svar på:
1) jeg synes at ledningen på min tr2080 er ualmindelig kort, og så er den sort!- er denne original
2) jeg undrer mig over hvorfor der ikke er et "midtpunkt" i Balance på forstærkeren, ligesom der er på min fars.- der er ikke noget "hak" der indikerer at man har ramt midten- er der det på jeres
God Tandberg Weekend- nu skal der lyttes til en masse musik og slappes lidt af
MVH Roky
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky + Guld Tuborg << sådan en grå lang, 2 mtr. ledning er der også på min 2080'er, og der er heller ikke noget "midtpunktstop" på balanceknappen her. Tak for tippet Guld Tuborg 
Zakken << kom sent hjem igår, og har haft travlt idag, bla. med TD20A og 10X, så der er faktisk endnu ikke blevet lyttet til TD20A SE . Håber det bliver imorgen, for lidt eller rettere sagt MEGET spændt er man jo . Kan du ikke smække e STORT billede op af din Technics her ? Den ligner jo et vildt monster, UG med mange +++++++'er i udseende . Herligt du er godt tilfreds med lyden, men hvad er det, som gør det specielt godt ? 
Her kan man iøvrigt se, hvad der er sket med TD20A under rejsen fra Tyskland, og hvad det er 10X skal bruges til....en vis ting er blevet skæv :

|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas: Kan du ikke give et overblik over dit nuværende Tandberg udstyr?
Jeg kan altså ikke finde hoved og hale i det
Så vidt jeg kan se har du 3 sæt HT til salg på norsk qxl og det er incl dine 2 sæt studio monitors  !!
Så har du fået en 2080 hjem men hvad skal den spille med? dine HPM 1100? eller lader du din 3000 serie trække dem?
Har jeg helt misforstået det? __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Mashuro < Er det ikke dig, der har været på de fjernøstlige kanter ? Er du back home ?
Det der skal blive er 3000-apparaterne, 440A, 4025, TD20A , TD20A SE og HPM'erne....det der må på "rejse" er 2080,2075, 2 sæt SM, 2520 + defekte 1055, 10X, sølvsuper 12...
Zakken har lagt mums ud på nettet, se og hør lige her :
http://www.youtube.com/watch?v=S67h0_akjk8 ....
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skam ikke været under nogle fremmede himmelstrøg, blot levet en tilbagelænet tilværelse fra tråden.
Ikke væk- altid tilstede
Er du så færdig med at indkøbe Tandberg så vi andre kan komme til?
Giv lige et praj hvis du ikke får afsat de SM i moderlandet
Zakken: det er for lækkert det setup! dejlig plov  og flot forstærker !! lidt synd at man ikke ser den bedre (mere lys).
Man fornemmer helt klart den dynamik der er i analogt udstyr når du starter optageren.
Fed lyd knappen giver når du tænder  doiing! __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 06:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
|
Kjell < Blev dine elever mere motiverede af at bruge musikken som indgangsvinkel, og så endda musik i en "ungdommelig" genre ? Det MÅ da være mere spændende end en eller anden kedelig tekst..
|
|
|
Ja, det tycker jag nog. Vi lyssnade på TV2 medan vi översatte "Fedtmule och Mickey" till svenska.
Det är bara 7 elever, men de har själva önskat att få lära sig lite danska...
"2-mas", hur mycket Tandbergapparater har du egentligen?
Köper du så fort fu får syn på något? 
Hey Tante! Jag ska försöka få fatt i de där TV2 cd-pladerne. Men det blir nog inte lätt, när de är så gamla...
Morgonhälsning till alla andra på Tandberg Setup! 
M v h
|
| Til top |
|
| |
vpff Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell > CDON.com har de fleste TV2 cd´er fra 49Dkr.
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky < du mangler gulvplads hmmmmm.....er en hængekøje ikke løsningen ? .....så er der da fint plads til 2 Studio Monitors ikke ? . At vægmontere dem er nok ikke smart, med mindre man alligevel skal ha' fjernet væggen...
Mashuro < pudsigt at du kunne fornemme dynamikken i Zakken's analoge udstyr, for jeg skrev faktisk det samme til ham . At det både ser PI**Egodt ud og lyder godt er der vist ikke spor tvivl om. Mashuro hvad spiller du selv på iøvrigt ?
Tror iøvrigt det er Tunghør, der er på rejse i det fjernøstlige, så undskyld forvekslingen . Nu har du vel ikke været så TILBAGELÆNET, at du har fået ondt i ryggen ? 
Lidt sent godt nok, men godmorgen Kjell . Kan du ikke få fat i de TV2 plader, så sige lige til ok ? Vi er nok flere her, som kan hjælpe dig med at finde dem. Med hensyn til samlingen, så prøv at se lidt længere oppe her på siden. Her er det, der skal blive :

Der skal ikke mere TB-grej ind her, der skal ting og sager UD , men var der ikke noget om en tidligere statsministter, der talte om at man har et standpunkt til man..... ...et sidste ønske kunne være, at få byttet 3038a med 3018a 
Zakken < mangler bare en tom spole, så får du en lydhilsen 
|
| Til top |
|
| |
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
vpff skrev:
|
Kjell > CDON.com har de fleste TV2 cd´er fra 49Dkr.
|
|
|
Det var billigt!
Tack för tipset.
M v h
|
| Til top |
|
| |