Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 07:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Ojj 2-mas, lækkert rack som passer lige i farven til alt dit Tandberg  hvis du gør som Tante Berg, med at flytte den kassette spiller op på vægen, kan der stå to spole-maskiner på toppen af dit rack  så mangler du bare at komme med i tæppe-klubben 

Gad vide hvad Tanten siger til at det liv der er her i tråden når han nu er optaget andet sted nå men det går jo fedt, med lidt humor og en masse billeder 
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Guld Tuborg < det var da en ide med at hænge den på væggen , men skal lige ha' repareret den TD20A først. Hvis den bliver køreklar skal den da op på alteret , men elelrs kan den bruges som reservedelsleverandør til SE'en. Alle de mekaniske dele skulle efter sigende være ens..

Det der tæppe noget, er det ikke en større udskrivning ? Kan det ikke hjælpe bare lidt med et mindre, der går under højttalere og rack ? Banken be'r om nødløsninger det næste stykke tid

Hvordan går det iøvrigt med dine svenske og tyske indkøbsplaner ?

Tror du ikke, Tante Tandberg Tastaturmus nyder at kunne slappe lidt af ?  

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hej i Tandberg-tråden  har lige været med på tyske ebay, i budrunden på en TCD 320' 

Jeg vandt ikke, det blev en svensker som fik den for 133 euro ok, næste gang (måske)

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Guld Tuborg < aaaj hvor ærgeligt, men tror faktisk du kan få en til billigere penge på et senere tidspunkt, hvis det kan være en smule trøst

Den er elelrs ski' flot, men de kommer hele tiden, så bare GO GO GO

Kom iøvrigt selv af med et sæt SM og en 2040 receiver idag.

Sov godt Tuborg og øvrige medlurere

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Så er der endelig lidt tid til at skrive og læse lidt her i tråden.Det er jo dejligt at se at tråden 'lever' fint,uden at jeg selv behøver at deltage Jeg har kigget med i ny og næ,weekenden over,men ikke haft tid og ro til at deltage....

2-mas:Det er ærgeligt med den ene af dine spolebåndoptagere.Den har godt nok fået et slag.Jeg har mine tvivl om hvor vidt den kan rettes op,den 'pind' der er slået skæv(tror den knækker hvis man vrider den tilbage...).Der er måske mere inde bagved der også kunne være slået lidt skævt.Det er utroligt at man ikke pakker mere solidt,når klenodierne skal på langfart Tænk at ha' haft et apparat i mange år,og har været glad for det oveni.Så beslutter man at sælge det,og så pakker man kun med søsters hånd.....
Det ser ellers godt ud efterhånden,hjemme hos dig,2-mas Den stereobænk er nærmest skræddersyet til dit 3000-anlæg Jeg har ikke glemt dig mht lp'er.Det finder vi helt sikkert ud af.Får du hørt noget vinyl?
Det er iøvrigt utroligt at de Pioneer-højttalere skulle kunne 'slå' Studio Monitor's......men det kan jo sagtens være,at der er mere synergi med 3000-anlæggets lyd og de Pioneer,fremfor Tandberg Studio Monitor's,der jo blev bygget til Tandberg's 2000-serie

Guldtuborg:Jeg takker også for tippet vedr. midterpunktet på ballance-knap(og de andre med midterpunkt) Flot sag,den TCD320.Men en hamper pris....133 Euro og så er det ikke engang sikkert at den er køreklar.Med lidt tålmodighed,så må det være muligt at få sådan en noget billigere

Zakken:Jeg var lige inde og se og høre dit klip på youtube Fedt grej du har der Du har masser af bund i din lyd, ingen tvivl om det Jeg forstår godt din passion for Pioneer fra dengang.Der ER fed lyd i.......Det er ikke sikkert at en Tandberg TR2075 kunne gøre det bedre,på netop dine højttalere.Det bedste ville selvfølgelig være hvis du kunne få både TR2075 og et sæt Studio Monitor's ind ad døren i ét huk......men det er jo utopi Lækkert setup du har.Og blæret volume-knap Ikke noget at tage fejl af der Jeg kan afsløre at det er en helt anden lyd som jeg selv har,så vidt jeg kan vurdere ud fra klippet.Nu er højttalere jo meget afgørende,og jeg kender ikke dine højttalere.Men det lyder som om du har valgt med ørerne,og jeg kan sagtens tilslutte mig at du har lækker lyd derhjemme    

Jeg var med kæresten ovre hos en kammerat i lørdags.Han har ALT i B&O......Jeg havde ikke hørt det i næsten et år(tiden flyver....).Det var ikke en decideret lytteaften,bare en glad lørdag.Kammeraten har 4 superslanke B&O-højttalere,en i hvert hjørne af stuen.Og en Beocenter 9000(mener jeg....den med 6 cd'er).Det lyder TYNDT!Det samme med hans B&O-dvd.Vi så noget Roger Waters live,blandt andet.....Så langt så godt.Jeg kan godt leve med at andre har tynd lyd,jeg kan jo bare gå hjem og få den FEDE lyd Men da min kæreste begyndte at kommentere den tynde og lukkede lyd,så måtte jeg selvfølgelig tage hatten af og bøje mig i støvet..... Jeg havde ikke engang nævnt B&O for hende,inden vi ankom,så hun var helt neutral Hun er idag helt med på at hendes Huldra 10,med TL1210 og en gammel Sony cd-afspiller(formedelst ca 500 kr alt ialt) har større og fyldigere lyd,end alt det B&O skrammel til ca 100 gange så mange penge(og det er uden at regne TV'et med til ca 50000 kr-brugt! )
Min kammerat er fuldt ud klar over at jeg har meget bedre lyd end ham,og altid har haft det Men han 'foretrækker' stadig B&O,siger han..... Det er i hvert fald ikke ørerne han har valgt med Jeg forstår ham ikke,men det er godt nok til mig at han erkender hans lydmæssige 'nederlag'
Min kæreste er godt nok ikke en 'helt almindelig pige'.Jeg har ikke oplevet en pige der gik bare LIDT op i lyd....hun går dog ikke op i det som os herinde,men hun elsker altså god lyd,og hun er blevet lidt kræsen,efter at hun har fået Tandberg
Det var godt at få hørt et 100% B&O-anlæg igen.Det er meget længe siden at jeg har hørt noget så ringe og kedeligt i lyden Jeg begriber ikke at de kan sælge skidtet!
Jeg havde en hjemmeaften igår aftes.I skrædderstilling i sofaen direkte overfor min Tandberg-væg Det facinerer mig altid at det lyder så godt som det gør.Og hvor er det flot.Og bundsolidt! Jeg skal aldrig ha' andet end Tandberg

Nu blev 'Tunghør' nævnt tidligere i tråden.Han er stadig bortrejst,men nu er der ikke så længe til hans hjemkomst.Engang midt i marts.Jeg glæder mig jo til at se ham igen.Og jeg glæder mig til at han får lagt ører til min 'nye' lyd,i mine TL3520'er Jeg er vild med den 'lille' højttaler

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Tante, velkommen tbaws, herligt at "se" dig igen  

Ja du har godt nok været heldig med din dame der ! At en kvinde bruger mere end 10 sekunder på at se på anlæggets UDSEENDE, er vist noget af et særsyn . De kvindelige gæster jeg har haft kigger i et splitsekund, og spørger de om lyden ? nej nej da...

Deler også din B&O "begejstring" ! Prøv at tænke lidt over HVORMEGET Tandberg, man egentlig kunne få, for prisen på bare ET af de store B&O anlæg. Det ville være en drøm at købe Tandberg, for de penge !

Studio Monitors < > HPM'erne...tjaaa....tror det mest er et spørgsmål om, hvad lydtype man er til. HPM'erne har store styrker på bas og diskantområderne, mens mellemtonen på Studio Monitors er fantastisk. Det er ihvertfald mine lytteindtryk, og ud fra det er valgene taget.

Det er korrekt at der nok er stor risiko for at "hannerne" på spoletallerkenerne nok knækker, hvis man forsøger at rette dem op. Det har både du og baglandet fortalt ! Derfor bliver forsøget heller ikke gjort . TD20A kommer kun til at fungere som "reservedelsleverandør" til SE'en ! Alle de mekaniske dele skulle nemlig være ens på de to maskiner.

Da TD20A kom hjem fra Tyskland, så jeg grundigt på emballagen og indpakningen, og der er stor sansynelighed for at sælger har "glemt" at oplyse om de defekte spoletallerkener ....både emballering og papkassen var nemlig helt iorden..

Som ny spoleinteresseret var der guf igår . Hørte nogle 30 år gamle spolebånd på en 10X sikkert fra ca. '75. Det var ganske enkelt FANTASTISK ! Har aldrig før oplevet en sådan dynamik i lyden og så ovenikøbet 30 år gammelt  .

Zakken < Er det noget du genkender ?

Hvis det er sådan det er, er jeg spoleenthusist FOREVER

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Som ny spoleinteresseret var der guf igår . Hørte nogle 30 år gamle spolebånd på en 10X sikkert fra ca. '75. Det var ganske enkelt FANTASTISK ! Har aldrig før oplevet en sådan dynamik i lyden og så ovenikøbet 30 år gammelt  .

Zakken < Er det noget du genkender ?

Hvis det er sådan det er, er jeg spoleenthusist FOREVER

For f..... hvor er det en skam, at den ene har fået sådan en hård medfart. Heldigvis har du nu fået en rigtig fin maskine. Den tror jeg på, at du får megen god lytning ud af.

Det med dynamikken er fuldstændig sådan som jeg oplever det, det lyder bare så godt. De bånd jeg fik med lød også rigtigt godt, jeg aner ikke hvor godt et anlæg der har været brugt ved optagelserne, men da jeg selv overspillede en cd til bånd, ja da lød det bare endnu mere suverænt.

Har iøvrigt eksperimenteret med at indspille på hhv.. 19 og 38 cm pr sek. Der er godt nok forskel i lyden, men er du sindsyg sådan en spole fiser hurtigt rundt. Det bliver dyrt i bånd. (jeg har lige købt 14 spoler(Ampex) i USA).

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Min kæreste er godt nok ikke en 'helt almindelig pige'.Jeg har ikke oplevet en pige der gik bare LIDT op i lyd....hun går dog ikke op i det som os herinde,men hun elsker altså god lyd,og hun er blevet lidt kræsen,efter at hun har fået Tandberg  

Nu husker du det med blomsterne, der er dælme langt imellem de piger der gider at se og høre på noget ordentligt hifi. Jeg går ud fra hun er en "keeper".

Nu har vi lige været igennem Tv2-Beat, købt på plade for en femmer. Jeg tror dælme aldrig den har været afspillet. Nu er det så den gamle Shu-bi-dua 78´eren.

Hils kæresten og gi hende lige en kompliment for den gode smag. (Hmm, skal vist ud efter nogle blomster til min)

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Zakken:Joeh,hvis ellers det bliver ved med at gå,så er hun en 'keeper' Det ville da være fantastisk hvis det kunne lade sig gøre.....dog vil jeg se det før jeg tror det(meget mere tid!),da kvinder jo er noget lunefulde.Mere lunefulde end den mest lunefulde TR2075 med udfald i en af kanalerne....... Nu har jeg ikke rigtigt gjort noget ved de der blomster,da der har været så meget med jul,fødselsdag(hendes) og ikke mindre end to Tandberg setup's,som er helt udenfor nummer Nu må vi se hvad tiden vil bringe.....ikke mindst på Tandberg-fronten
Iøvrigt,Zakken,det aller-fedeste 'sing-along-nummer' med Shubberne er 'Fed Rock' fra Shu-Bi-Dua 1,efter min bedste overbevisning Bare spørg Seansmiller
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ----------------------

Jeg sad og kiggede lidt på eBay og faldt over denne TR2045.Den har fået hjemmegjorte sider og top i stål! Sælger skriver dog at de originale sider/top kan medfølge,hvis det ønskes.Desværre er billederne ret dårlige,men her er den:

Jeg ville forlange originale sider/top med Jeg solgte en mage til,i sort kasse(near mint),til min kammerat sidste år.Nu vil han af med den,da han vist har købt noget surround-noget(moderne tider).Så skulle der sidde en derude der vil ha' en flot og velfungerende TR2045,så sig til,så formidler jeg kontakten.Jeg har selv spillet på den,og den har en lydsignatur a la TR2080....men selvfølgelig ikke med det enorme overskud som TR2080 Men en fed reciever,ingen tvivl om det.Sådan ser den ud(fra auktionen):

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ----------------------
2-mas:Du må ha' godt gang i mail-korrespondencen med de sælgere.....?Det er bare belastende.Er det kvindelige sælgere der 'sælger for en ven bla bla bla' Dem skal man i hvert fald styre LANGT udenom Det lyder som om den ene spolebåndoptager har været 'smadret' inden afsendelse.Det er bare for ringe.Hvad tænker de på?Den er jo ikke SÅ nem at skaffe reservedele til.Har du tjekket eBay(igen).Der er vist en der lige har slagtet en TD20 A....det kunne jo være at du kunne skaffe den 'spole' Og tillykke med din lille handel med TR1055 Vi er gode til at 'fordele' overskuds-grejet,den ros skal vi sgu ha',ik'?
Hvad med ham der boede i Aalborg,som også havde Studio Monitor's?Har I stukket hovederne sammen til en lytteaften,eller hvordan med det?Det er måske ligemeget nu,hvor du er ved at være færdig med Studio Monitor's....
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---------------------

Jeg har lige fået en mail fra ham der påtog sig opgaven med at 'reppe' min TR220.Den er klar igen Det er fantastisk Det er jo mit sidste forholdsvis seriøse reserve-apparat.Min gamle Sølvsuper 10,der kun kan levere mono på FM(dog stereo på eksterne kilder),den tæller ikke rigtigt i det regnskab
Jeg må hellere begynde at kigge mig lidt om igen på nettet og andre steder igen...........      

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jeg har lige fået en mail fra ham der påtog sig opgaven med at 'reppe' min TR220.Den er klar igen.

Hej Tante!

Vad var det för fel på den?

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej Tante det er jo fantastisk at høre du er klar til en omgang mere

MVH Roky

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

HEY Tante

Altså i forhold til kvinder er 2075 da langt bedre.....DET spiller ....og 2075 kan man faktisk SLUKKE for  . For begge "apparater" vil jeg dog mene, at der en god chance for et langtvarende forhold, hvis man kan klare de første par store kriser og ikke for mange "udfald"

2045 med GULVRIST....føj for en klam...nå men trods alt fint sælgeren tilbyder et valg, men mon de originale sider+top er noget "hærgede" siden han har gjort forsøget med de andre ? Ja på vagt overfor de sælgere er jeg altså blevet, og hvor har du bare ret mht. de kvindelige af slagsen. Har tidligere modtaget defekte TD20A og 440a og begge var kvindelige sælgere. Den ene har jeg opgivet  ,og den anden skrives der stadigvæk med for at finde en løsning eller erstatning. Noget helt andet er, om det mon ikke i mange tilfælde alligevel er mænd, der står bag ? Jeg tror det, selvom rygtet som bekendt siger, at der står en kvinde bag enhver mand  

Det var herligt at din buddy kunne bruge den defekte 1055. Sender den til ham så snart de par håndører er ankommet. Hvis det er til reserve(dele)apparat, skal han nok blive tilfreds i forhold til prisen ihvertfald.

Det er da godt nok rigtigt at der er MANGE dele til TD20A til salg på Ebay i Tyskland lige nu. Den stakkels spolebåndoptager er virklig blevet dissekeret . Såvidt jeg kan se tjener han dog lidt "kasse" på fragten. Min TD20A får et roligt otium som reservedelsmaskine til SE'en. 2 nye spoletallerkener, fragt og evntuel arbejdsløn kunne nemt være løbet op i 1000kr..

Fik iøvrigt solgt ALT det resterende Tandberggrej idag. En flink nordmand kommer her om en måneds tid og afhenter det, og indtil da passer jeg godt på klenodierne. Så er der også tid til at vænne sig til tanken

Skrev for længe siden til ham fra Aalborg, som også har Studio Monitors, og inviterede ham faktisk til at komme på kaffelyttesludrekiggebesøg. Skrev faktisk 2-3 gange til ham, men han reagerede ikke. Det havde ellers været rart med lidt jydeopbaknng i en vis københavnerdomineret tråd på nettet  

Må da iøvrigt lige høre, HVAD det er, du vil lure efter på nettet og andre steder ? Har du ikke både Tandberg og kvinde ?  Kan man ikke "surfe" meget fra en bænk på Kgs. Nytorv ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Der er dælme service på..... Min ven i nøden(det er ham der har kigget på min TR220 ) ringede igår og spurgte om jeg var hjemme,for så ville han lige komme forbi med min TR220-spilleklar!! Da jeg ved at han læser med,så vil jeg også her sige 1000 tak for hjælpen(du må snart få dig en profil herinde,XXXXX ) Superfed og hurtig service(det var som bekendt ikke noget der hastede ).
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ --------------------
Kjell:Det var en transistor til en strømforsyning(ikke net-trafo).Uha-uha,jeg har lige glemt hvad det var for en lille strømforsyning Meldingen var at det nok ikke varer så længe før den store elektrolyt til udgangen også går sig en tur.Men som reparatøren sagde,så vidste han at jeg helst vil ha' apparaterne så originale som muligt,så han rørte ikke ved den.Men når den dør,så vil han godt kigge på den.Men det vil jeg nok selv klare,da jeg jo selv har skiftet elektrolyt i 'Mashuro's Huldra 10(det er ikke uden en vis stolthed at jeg nævner det..... ).

Edit:Har lige modtaget dette på en mail fra min reparatør:

Fejlen på TR220.
Transistor Q803 - BC149c defekt/kortsluttet.
(Driver for seriereg. +25v.)
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ---------------

Roky:Ja,mit 'shop-amok'-gen er blevet vakt lidt til live igen.....Men det skal være B-I-L-L-I-G-T Jeg har jo så rigeligt,og også en del jeg burde komme igang med.Især kasettebåndoptagere.Jeg har vistnok 9 stk TCD3XX.....og dem må der kunne komme 3-5 brugbare maskiner ud af.Jeg har bare ikke tiden til at fordybe mig lige p.t.Men det får jeg.....henad vejen Det korte af det lange er at jeg godt kunne tænke mig en spolebåndoptager a la Tandberg 10 X,TD20 A eller TD20 A SE.Men også en gammel spolebåndoptager der hedder Tandberg Modell 64(den har rør).Den er fra sidst i 60'erne.Det var sådan en som Johnny Cash engang indspillede et helt album på.Det er godt nok til mig
På forstærker-siden er det ingen hemlighed at jeg godt ville høre en Tandberg Troll:

Det er,mig bekendt,den definitivt sidste forstærker fra Tandberg(Akers Mic).Den blev vist lavet på et lille værksted,der brændte ned i 1999 Den har jeg kun læst godt om......men sådan nogen hænger jo ikke på træerne.Fin lille sag,ik'?

2-mas:Ham der oppe fra din hjem-egn,har måske fået 'kolde fødder',forstået på den måde at det godt kan være lidt grænseoverskridende at møde folk fra nettet,generelt Han skulle bare vide hvor flinke vi er i virkeligheden Selv har jeg kun yderst positive erfaringer med at ses med folk herinde fra Det er lidt påfaldende,at der ikke er flere jyder der har Tandberg,end dig,faktisk Jow,jyderne har meget Tandberg,men de(jyderne m. Tandberg-grejet) har nået en alder hvor de sælger grejet....til os kjøwenhavnere
2-mas(og andre),du må meget gerne holde øjnene åbne og sige til,hvis du skulle falde over en service-manual til TR1055. Den er åbenbart ikke så almindelig(manualen)så det gør noget.
Og du har solgt resten af overskudsbunken til Norge....jeg er ved at udvikle en holdning til at nordmændene får alt deres lækre grej hjem igen.....det er ikke kun godt,synes jeg.Det er ikke møntet på dig,2-mas,men min TCD330 gik til en nordmand.En TR2045 er også gået til en nordmand,det samme med mine lækre Studio Monitor's.Jeg har også sendt en mikrofon(TM4) til Norge.Det jeg mener er bare at der bliver mindre og mindre Tandberg tilbage i Danmark,til fremtidige danske entusiaster..... Og normændene må snart ha' to af hver,af alt Tandberg,sådan som de køber ind    

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Guldrandet papir, er det aktier eller hvaaaa ?  ..se http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=527763606

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

God sent aften i Tandberg tråden  Lige et   er service-manualen til TR1055 og TR 1040', ikke stort set ens  sådan har jeg forstået det, selv om det umiddelbart er to forskellige receivere ifølge model-numrene

Der er jo usa-modellen af TR 1055' med "bøjlerne"   men det har nok ikke så meget med forskellen at gøre, på TR  1040' &  TR  1055' i dette sammenhæng men snare to varianter af den samme model TR 1055', en model til eu (uden bøjler) og en anden model til usa (med bøjler) m.m. 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Guldrandet papir, er det aktier eller hvaaaa ?  ..se http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=527763606

Hold da k****ft,mand.....2800 NKr!!For dette :

Jeg har selvsamme katalog,på tysk.Det går lige at læse,når det er så interessant som det er Jeg gav vist omkring 150 kr inkl. forsendelse Jeg er godt nok rystet over at det er oppe på 2800 NKr Det er sælger nok også...

Guldtuborg:Det lyder egentlig ret sandsynligt at de to(TR1040 og TR1055) skulle være ens,bortset fra de 15 Watt mere i TR1055(55 Watt).Det er noget af en heftig sag,sådan en.55 Watt fra starten af 1970'erne er ikke at spøge med Jeg har ved selvsyn set(hørt) sådan en,tæve et effekttrin fra Mark Levinson hjemme hos Masuro....der troede vi næsten ikke på det,men den var go' nok

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Tante: Johnny Cash historien er jo alt for blæret! RESPEKT at så stor en stjerne brugte TANDBERG

Det var nok ikke uden grund som vi alle ved

Den Lille Troll sag ser ret spænende ud

Er det en Hovedtelefon Amp eller er det en forstærker til små højtalere eks til PC brug?

MVH Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Roky:Den lille Troll er en 25 Watt's(8 Ohm) integreret forstærker,og efter sigende noget af en kraftkarl,selvom den ikke syner af meget Den blev vistnok (hånd)bygget i et lille værksted i Oslo,af nogle af de gamle drenge fra Tandberg-fabrikkerne.Dette lille værksted brændte ned i 1999...... Troll'en er definitivt det allersidste fra Tandberg udi lyd.Folk må jo holde godt fast på dem,da den kun sjældent ses til salg.Jeg tror at den imponerer.....
Nu har jeg endelig fundet kilden mht Johnny Cash,der indspillede på en Modell 6.Det er 'kvaal' fra Norge der skriver følgende på side 53,vedrørende de gamle spolebåndoptagere,om hvor vidt de er hifi eller ej:

'Joda, de har meget med hifi å gjøre, disse gamle Tandberg spolebåndopptakere. Velkonstruete forsterkertrinn og gode drivverk. Johnny Cash
spilte inn plate på en modell 6 - det står på omslaget på en av hans utgivelser.
Jeg husker en gang på 60-tallet, da leste jeg at modell 6 var testet i USA, og den ble vurdert til å ha en kvalitet som en studiomaskin.

TP 41 ble testet på begynnelsen av 70-tallet, og ble omtalt som en hifituner med innebygget høyttaler og forsterker.

Selv har jeg modell 6x, den ypperste rørmaskin fra Tandberg'.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sådan!

Modell 6 fra 1960-1966:

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12281769&sid=xz7 cabw_4mr765595&WT.svl=Link

KAN købes samlet .....nå da...af hvem ?? Afdragsordning over 100 år ?? Pant i den arv , man endnu ikke har fået ??

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hej 2-mas

Synes at der for et stykke tid siden blev linket til den sælger (sikkert af dig)- han må have problemer med at komme af med det

Han tager sikkert mega overpris

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum