Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Den annonce du linker til,har dette billede blandt andet:
Billedet har jeg snuppet fra nettet(finn.no?) den 12 april,2006.....  Så det er nok ikke så nemt at komme af med i et huk....Men det er da også helt vildt hvad han har  Tænk at gå af med det HELE?? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
sidder her og lytter til natradio på min ny-erhvervelse. fik den for 185kr på QXL som deffekt. En stabistor(zenerdiode) og et par nye elektrolytter. Derefter lidt justering: Bias og midtpunkt (halv forsyning) i udgangtrinnet+fransk vask og strygning så var den klar. Heller ikke her fornægter den dejlige fyldige lyd sig som i taler om. Bassen fra den kan mærkes i køkkenbordet. Ubetinget blandt verdens fineste og bedste transistorradioer.
En ting jeg fæstede mig ved var den usædvanlig fine FM front-end. Der er nemlig 2 preselektorer med normalt en. Det gør den mere følsom og selektiv end alle andre. Afstemningen her foregår med såkaldt permabilitet afstemning dvs kerner i spoler som bevæges ud og ind når der drejes på skalaen. Ikke noget med snavsede drejekondensatorer og knas her.
Tandberg det er bare guf både for øjet og øret.
mvh

|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tube < tillykke med din nye "maskine". Herligt når man med en lille arbejdsindsats kan få noget op at køre igen Den er faktisk rimelig eftertragtet oppe nordpå, og dit eksemplar ser ovenikøbet meget velholdt ud.
Tanten har også en og har rost den meget, så der er vist masser af lyd og value for money, hvis man da overhovedet kan tale om penge i det prisleje 
Er du klar over, du har fået vellyd som snart fylder 40 år ?
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepper. Den er vist fra 1970. Kors hvor er den flot. Jeg har lige skiftet olie på den.
Og så har den original antenne. Jeg kan se dem der er til salg som oftest har uoriginale. Så det gør min til noget særligt. Så er der nok nogen der foragteligt siger:Den kan jo ikke spille MP3. Jo den kan spille lige hvad det skal være for jeg starter bare min FM eller AM sender som jeg kan sætte hvad som helst til. Så er der musik i hele huset og haven med. Og det er ik engang løgn.
mvh
|
Til top |
|
|
Kjell Kranzberg Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante, 2-mas og alle andere!
Ugens salg:
Tandberg Studio Monitor: 4600 SEK (finns nu i Hamar, Norge)
Tandberg TA 300 M: 500 SEK (finns nu i Norrköping, Sverige)

|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Jepper. Den er vist fra 1970. Kors hvor er den flot. Jeg har lige skiftet olie på den.
Og så har den original antenne. Jeg kan se dem der er til salg som oftest har uoriginale. Så det gør min til noget særligt. Så er der nok nogen der foragteligt siger:Den kan jo ikke spille MP3. Jo den kan spille lige hvad det skal være for jeg starter bare min FM eller AM sender som jeg kan sætte hvad som helst til. Så er der musik i hele huset og haven med. Og det er ik engang løgn.
mvh |
|
|
Jeg er selv 16 år og griner lidt for mig selv (læs ofte) når folk køber de dersens minianlæg til en 200-500 kr og siger"sælger sagde den spiller rigtig hifi-lyd, den kan både spille mp3 og alt muligt..." Herhjemme er det Tandberg der rykker og mp3 er en by i Rusland. Jeg vil da lyve hvis jeg siger at det ikke er smart, men det bliver alt for upersonligt. Jeg vil have mediet fysisk i hånden færdig punktom. FM rykker for vildt- P4 og Radioparadise (netradio) er mine favoritter.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell Kranzberg skrev:
Hej Tante, 2-mas og alle andere!
Ugens salg:
Tandberg Studio Monitor: 4600 SEK (finns nu i Hamar, Norge)
Tandberg TA 300 M: 500 SEK (finns nu i Norrköping, Sverige)

|
|
|
4600 SEK for et par SM er godt nok lige i overkanten! og når det så er en selvhenter ryger prisen op på 5500 Dkr. før de er hjemme. GODKENDT! Skal man mon have et ekstra eksemplar i reserve  - ej nu må jeg hellere styre mig    Kunne egentlig være blæret at have en forforstærker fra 3000 serien og så bruge to TR2080'er som effekt   Det er Guldtuborg der har den til salg (mente jeg kunne se det ud fra billedet)- Af hvilken grund om man må spørge   Mine vilde ideer skyldes nok de sene nattetimer- men overvej tanken- det kunne være alt for blæret. Så lyttes der til mit Mit yndlingsband over dem alle:  MVH Roky
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
4600 SEK for et par SM er godt nok lige i overkanten! og når det så er en selvhenter ryger prisen op på 5500 Dkr. før de er hjemme. MVH Roky
|
|
|
Hej Roky!
Ja, det har du rätt i. Jag är nöjd med affären. 
Vill också passa på och berömma din fina Tandberg-receiver och bilderna av upsetet i dit vaerelse.

|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|

GODKENDT! Det er Guldtuborg der har den til salg (mente jeg kunne se det ud fra billedet)- Af hvilken grund om man må spørge   MVH Roky [/QUOTE]  Hallo i Tandberg-tråden, ja det er mig... Mener der skal ryde's lidt op i samlingen, som nu er oppe på fem stk. vintage receivere   Der er altså noget med de vintage receivere, som er svært at modstå    Fortiden står denne for muzakken  en lækker sag fra ca. 1975  som spiller helt fabelagtigt
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell: Nåhhr du har fået 4600 sek    Det er godt nok vildt. Har aldrig (desværre) hørt et par SM, men hvis lyden i dem er så god, er prisen vel fair nok  Min pc har lige været til rep. (harddisken var kaput)- heldigvis havde jeg ikke nogle billeder liggende fast på denne. (skal have skaffet mig nogle dvd skiver så pics'ne kan komme i save) Kunne være man på et tidspunkt skulle tage et ordentligt et så man også kan se højtalerne (er lidt besværligt da jeg ikke har vidvinkel på mit kamera). Lidt sammenklipning skulle kunne gøre det. Guldtuborg: Ja sådan må det jo gå. Den er også rigtig flot den Marantz- og når den har noget nær samme slags skala er den vel til at leve med  MVH Roy
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guld Tuborg << tillykke med det flotte isenkram, for den ser godtnok velholdt ud  . Har du nået at "nærlytte" ? Hvordan er Marantzen i forhold til TB 2080 ?.....eller skal den snart omdøbes til RK-2080 ? Roky lever ikke forgæves . 5 stk....har du også en på badeværelset, i sommerskuret og i jagthytten ? . Fin annonce du har lavet, men sender du også udenlands ? 
Tante << nu er din kammerats 1055 klar til forsendelse, og den skal nok klare turen uden yderligere skader....er jo også skadet nok i forvejen desværre . Har sendt ham et foto af pakken. Hvordan går det iøvrigt med dine spoletanker ? Prøvede igår at optage fra "The Tandberg Collection" over på TD20A SE, og jeg siger dig, det er kvalivare. Lyden står klokkeklar, og båndsus er der intet hørbart af og sikken dynamik. Ved du iøvrigt hvad SE'en kostede i sin tid ? Det eneste jeg har kunnet finde, er prisen på den udgave der hed "final edition"...
Kjell << Gratulerer med salget .....så er der jo også 2 koner mindre du skal ordne . Du er jo vældig fornøjet med dine Luxor, og mon ikke hende i huset også er tilfreds med at de 2 store Tandbergere nu er borte ? Det ser ud som om du har solgt til markedspris, for mit palisandersæt gik for lidt mindre, men der sidder jo også Seas basser i. Dine var også meget flotte 
Roky << Din guldreceiver er bare så lækker og endnu mere i den belysning da , men sig mig lige, hvad pudser du BORD med ? Det er utroligt, at folk tror de får "hiFi" på minianlæg, eller når de har købt grej til 1000-1500kr i Føtex,Bilka,OBS eller tilsvarende. Lad os grine lidt videre og håbe de bli'r klogere . Smiler selv lidt når Eltax højttalere omtales rosende . Din 2080'er grisetæsker både minianlæg og almindeligt stereogrej....HELT SIKKERT . Får du chancen for at høre Studio Monitors, så nap den og få dig en på opleveren. Iøvrigt så fedt at du ikke som mange af dine jævnaldrende kigger efter mange watt, NAD og Cervin Vega....respeeeeekt !
Zakken << Ruller det med Technics 1506 ? Jeg er så småt igang med at forsøge mig udi optagelsens kunst, så inden alt for længe er der nok en prøvelytningspakke på vej til det vestjyske.
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Smiler selv lidt når Eltax højttalere omtales rosende .
Zakken << Ruller det med Technics 1506 ? Jeg er så småt igang med at forsøge mig udi optagelsens kunst, så inden alt for længe er der nok en prøvelytningspakke på vej til det vestjyske.
|
|
|
Hejsa på Tandberg tråden.
Her sidder man med sine trådløse hørebøffer på, mens fruen ser håndbold. Jeg holder nu på, at Eva Cassidy til enhver tid kommer foran håndbold, ihvertfald i min verden .
Hele Eltax debatten skal vi ikke ind på, men havde jeg ikke været så dum at sælge mine Liberty 3+, så skulle du inviteres til et lyt. De laver nogle blandede bolcher, men Liberty serien smagte altså godt.
Jeg forsøger at balancere tiden mellem at få optaget på spolen, lytte lidt musik, kløve brænde(vi er jo i vestjylland), og rode med alt muligt andet.
Jeg har i et svagt øjeblik søgt efter en Tandberg tuner på Ebay, men jeg fandt ikke lige en der kunne bruges. Hvad er iøvrigt dimensionerne på tuneren i 3000 serien? Den skulle gerne passe ind i setuppet.
Kiggede lige i High Fidelity, og en TD20A kostede dengang 8000.- Jeg skal se om jeg kan finde en pris på din model et eller andet sted.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lægen til den unge mand: Du skal holde op med at onanere !
Den unge mand : Hvorfor det ?
Lægen : Fordi jeg er ved at undersøge dig .
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en svensk, en dansk och en norrman som var på "adult night club" i Hamburg. De satt vid samma bord och hade det riktigt trevligt.
Flickorna dansade runt omkring bordet och fler och fler kläder föll av. När en av dem kom helt nära bordet där de satt, släppte BH:n till golvet och skakade brösten mitt framför näsan på svensken och dansken, tog de fram var sin sedel och stoppade i springan mellan hennes bröst.
Nu blev norrmannen lite nervös. Han förstod ju att flickan skulle komma dansande tillbaka och då var han ju tvungen att ge henne något, eftersom de andra två hade gjort det. Mycket riktigt. Det dröjde inte många minuter förrän flickan var framme hos dem igen. Trosorna föll av mitt framför norrmannens ögon och hon visade hela sitt behag. Då tog norrmannen kvickt fram sitt bankkort drog det uppifrån och ner mellan blygdläpparna och sade glatt: - Kan du dra 100 Euro från kontot?

|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjell:Hahaha,ja pengene sidder godt fast hos de kære nordmænd....med mindre det drejer sig om Tandberg
Tube Mania:Tillykke med din lækre TP41  Flot sag og så til dén pris  Godt gået.Og den lyder ganske rigtigt super-godt.Jeg mangler bare en batteri-eleminator,det samme gør min mor,som har en mage til.De er begge købt i Norge for ca et års tid siden.De ER betalt  Men ikke i nærheden af de priser der er i øjeblikket i Norge.....
Så var Seansmiller forbi i lørdags.Det var vanen tro rigtigt hyggeligt,og jeg havde indtryk af at mine TL3520 faldt i go' jord hos ham  Det var en underdrivelse....  Han kunne li' det han hørte her  Jeg havde til lejligheden også sat min Sølvsuper 10 med Hifi System 11 op.Og det imponerede også,især når man har in mente at Sølvsuper 10 blot leverer 10 Watt i 8 Ohm....og ca 14-15 Watt i 4 Ohm(Hifi System'erne er 4 Ohm's).
Vi fik også hørt på Huldra 10 med Hifi System 20......det lød også af ren verdensklasse  Dog kom der nogle 'knald' på et tidspunkt......igår lagde jeg så ørerne helt tæt til højttalerne og kunne konstatere at den ene diskant er stået af.Det er ikke fordi vi spillede voldsomt højt,den har nok været lidt sløj i et stykke tid,og ret sikkert har den været sløj siden jeg fik sættet.Jeg har ikke spillet så meget på dem,så det gør noget.Jeg håber lidt at diskanten fra enten Hifi System 11 eller 12 passer over i......
Hifi System 20:
Zakken:Den første serie i 3000-serien måler 43,5 x 35 x 8,3 cm.Det drejer sig om begge tunere(3011 og 3001),3002(forforstærker),3003(eff.100 Watt),3006(eff.150 Watt),3008(forforst.),3018(forforst.),3009(monoblok på 180 Watt i 8 Ohm) og 3012(integr.forst.på 100 Watt i 8 Ohm).
2-mas:Ifølge 'Hifi Årbogen' fra 1986,så kostede en TD20A SE ca. 15.900 Kr.Det er Hifi Årbogen der skriver 'ca'.  En TD20A kostede 13.400 Kr,også i 1986.
Roky:Din entusiasme tjener dig til ære  Den er godt nok fed,sådan en TR2080.Kunne jeg få sådan en til en billig penge,så købte jeg den,for at stille den op ude hos kæresten.På den måde kan jeg jo holde liv i mere grej....  Men der er gået lidt inflation i priserne på Tandberg,synes jeg.Gad vide hvorfor
Guldtuborg:Nådada,så bliver der solgt ud  Er der mere skud i den Marantz end i TR2080,eller er det bare fordi du har to af de der TR2080?  Spiller Marantz'en på dine Studio Monitor's?Lyder det godt?Det gætter jeg på,men det kunne være interressant at høre din mening og beskrivelse af svagheder og styrker,både på Marantz og Tandberg.Flot er den i hvert fald,din nye Marantz
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ --------------------
Forresten......hvad sker der lige med priserne på Tandberg på norsk QXL  De er da gået helt i selvsving
For eksempel denne,en TP41.Fastpris 2000 NKr  Eller hvad med denne auktion over Tandberg katalog 1977.Fastpris 2500 NKr!!  Det er vildt!!  Der er også en TR2080 til 6500 NKr(fast pris).Den er da ganske nydelig og vi ved jo at den spiller rigtigt godt.Meeeeeen,det sjove går altså lidt af,hvis man skal op i de priser der.Her er omtalte TR2080:
Og en flot sag fra tysk ebay lige nu, TP41
TP41 anbefales __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante << Tak for oplysningerne om '86 priserne .....ikke just billigt isenkram vi omgiver med, men trods alt godt priserne er gået nedad siden dengang. Er der flere TB-priser i årbogen, og har du tid, lytter jeg gerne .
Det er da helt korrekt at priserne i "tandberg-shoppen" på QXL p.t er skyhøje, men tror du der bliver budt ?....jeg tror ikke han kommer af med et eneste af apparaterne ! . Det er overvejende en og samme sælger, som forsøger sig med et betragteligt (højt) prisniveau. Har du læst http://www.alternativaudio.com/forum/viewtopic.php?f=58& t=2915 ?
For kort tid siden var mine 2075 og 2080 også til salg med startpris på henholdsvis 3200,- og 4800,- , så jeg skammer mig ikke . Fantastisk hvad selv brochurerne sælges til, og det er måske også årsagen til at flere og flere brochurer dukker op til salg.
Nu Seansmiller var på besøg er der lige et spørgsmål ....har i snart en udgivelse med duetter undervejs ? 
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt priser,2-mas(iflg Hifi Årbogen 1986):
3012A: 10.000 kr
3006A: 10.600 kr
3009A: 10.900 kr(pr stk  )
3008A: 8.700 kr
3001A: 14.400 kr
3011A: 9.000 kr
3014A: 18.500 kr(inkl.infrarød fj.betj.  )
TD20A SE: 15.900 kr(fj.betj. mod merpris....)
Og så kan jeg for egen regning oplyse at jeg for 20 år siden købte min TCD3015A(inkl.fj.betjening) for 14.000 kr.Den var sat ned fra 15.000 kr....hamper pris
Tak for linket,2-mas.Godt at se at selv nordmænd undrer sig over de fantasi-priser der er i øjeblikket på norsk qxl __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|