Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 18:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

He he Tante Berg (fest-abe), du går sgu da til den  så nu jagter du en diskant til din Hifi System 20 

Den  Marantz receiver 2290' er bare lige i øret med Tandberg Studio Monitor Når det kommer til den daglige betjening, skal jeg lige lære den Marantz at kende  kontra Tandberg TR 2080' som jeg jo kender rigtigt godt 

Umiddelbart vil jeg tro, at en "Tandberg-freak" godt kan godkende den Marantz 2290' sound, all over men det må jo komme an på en lytter, ik

Den Marantz receiver 2290' skulle ifølge sælgeren, kun have ham som ene ejer, og den er i en helt fantastisk flot "Look" (jeg tror den er hjemme-bejdset sort-mat).

Ja,  jeg har sat en Tandberg TR 2080' til salg Ligesom hos andre med Tandberg samler-gen, er det jo synd og skam, hvis det ikke bliver benyttet  med stor bruger-glæde Så den er sat til en rimelig pris som kun dækker mine omkostninger
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Kjell Kranzberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej Tante, 2-mas, Roky og alle andere!

Nu blir det takk och farvel från mig.

Jag har sålt min TR 200, för 500 SEK, och har nu ingen Tandberg kvar...

Det har varit mycket trevligt att lära känna er alla. Vi har haft mycket intressanta diskussioner här på "Tandberg setup", men nu tackar jag alltså för mig.

Lycka till med ert Tandberg-intresse, önskar jag er alla!

Jag kommer naturligtvis att läsa "Tandberg setup" även i framtiden, men jag kommer nog inte att vara med i diskussionerna.

M v h

Til top Vis Kjell Kranzberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell Kranzberg

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Hej Kjell !

Min største respekt for din beslutning , du har vel også meget at ordne med diverse tråde på nettet, lærerjob og familie ? Der skal jo også være tid til det vi alle ønsker, nemlig at høre musikken på vore apparater uanset om de hedder Tandberg, Luxor eller noget helt andet

Det har været en fornøjelse at læse alle dine indlæg, og lære dig lidt at kende. Din tekniske viden og erfaring er vi jo også flere, der har nydt godt af. Tak Kjell og "lycka til" .

Du er altid velkommen til at skrive, hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med !

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hej Kjell!

Det har været en glæde at læse alle dine fantastiske, hyggelige, sjove og ikke mindst meget lærerige indlæg du har lavet til denne fantastiske tråd.

Jeg kan godt følge dig at du takker af for denne gang. Som 2.mas siger, er det vigtigt at man også har tid til alt det andet man skal nå.

Det er glædeligt at du fremover vil følge med i Tråden (kan ikke selv lade være ”Tandberghængig”)

Der skal nok blive postet nogle flere billeder som måske kan lokke dig til at skaffe noget mere grej- komme tilbage

MVH Roky

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Kjell:Det er jeg lidt ked af at høre,men jeg forstår dig godt Jeg vil sige 1000 tak for din hjælpsomhed og dine lærerige indlæg Du ka' det der,med at få selv mig til at forstå det der blev lidt for teknisk Held og lykke fremover,Kjell.Jeg har stadig din mail,og hvem ved,måske jeg en dag skal bruge et råd fra dig.........

Guldtuborg:Den Marantz hedder 2270,så vidt jeg kan se,og ikke 2290.... Er det så 35 Watt eller hvad?Eller er det 70 Watt i 8 Ohm?Hvad foretrækker du så?Tandberg eller Marantz Jeg kan godt følge dig i at apparaterne ikke bare skal stå i en bunke.De må ud og gøre gavn.Selvom de nok ikke gør så meget gavn hos netop 'Heins' der byder på den....han har rå mængder af Tandberg i forvejen,hvis jeg ikke ta'r meget fejl
Jeg kunne godt tænke mig et lyt på sådan en Marantz.....både fordi den ser duelig ud,og fordi jeg har for lidt at sammenligne med udi recievere.Det er jo altid godt at blive 'lidt' klogere på grej generelt.Så hvis du spiller op til en lytter,så er jeg klar,Guldtuborg

2-mas og Roky:Jeg er enig,der skal dælme også være tid til at lytte til musik!! Det er jo ligesom det det hele drejer sig om

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Guld Tuborg << tillykke med det flotte isenkram, for den ser godtnok velholdt ud . Har du nået at "nærlytte" ? Hvordan er Marantzen i forhold til TB 2080 ?.....eller skal den snart omdøbes til RK-2080 ? Roky lever ikke forgæves . 5 stk....har du også en på badeværelset, i sommerskuret og i jagthytten ? .

Roky << Din guldreceiver er bare så lækker og endnu mere i den belysning da  , men sig mig lige, hvad pudser du BORD med ? 

Dette billede var faktisk før den blev shinet op

Ikke noget - det er hemmeligheden- det eneste der bliver gjort rent er anlægget(med sådan en fiberbørste der tager støvet)-ingen støvsugning på grejet

Bordet er lavet af en slags nubret overflade som giver genskinnet.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hej Roky

- Er du klar til en omgang seriøs lytning i dag?

Har du fået varmet "tanden" op?

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Hej Mathias

Ja for pokker!

Jeg tændte den og cdafspilleren i morges kl 7.00

Nu har jeg godtnok ikke the "Tandberg Collection" men lidt trentemøller kan nok også gøre det

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt. Så er den nok efterhånden ved at være "lunken"

Har taget min Big Fat Snake CD med, så jeg har noget at sammenligne med.

Har du evt. et minijack -> 2 x RCA kabel? Til den blærbare.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Det er bare i orden det med cden

Vi har "bunker" af minijack til phono (ellers har vi et par splittere)- er det noget du skal bruge eller blot til at sætte pc'en til Tandbergen.

Har aldrig forsøgt mig med Tandberg og "PC" sammen, men kan forstå at Guldtuborg har prøvet med positivt resultat-så tør godt tage chancen

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Ja kunne da heller ikke forestille mig, at din paps ikke havde et lakridskabel af denne type liggende

Det afhænger vel bare af signalkilden og et godt kabel. Vi kan jo prøve at se hvad der sker?

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Nu må vi hellere passe på ikke at kapre Tantes tråd

Han har hvad de gængse forbrugere vil betale for

Ja det er signalkilden der kan være problemet- har hørt at nogle forstærkere kan lave unoder når en pc bliver koblet til- det med at prøve sig frem siger jeg bare

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Ja Tante Berg, det er rigtigt, at min Marantz "ikke" hedder 2290' men 2270, en skrivefejl 

Ham Heins' har godt nok (som du nævner), stable vis af Tandberg, og man kan følge med i hans qxl.no-salg og regne ud hvordan han får råd til flere investeringer

Jeg har lige scannet de tekniske data, så her er et lidt fra manualen

Rated continuous (RMS) power output per channel.

Both channels operating simultaneouslt, 20 Hz to 20,000 Hz..........70 Watts  at  4 and  8  ohms
                                                                                               40 Watts  at  16  ohms

Comparable Total Music Power (I H F)                                       210 Watts  at  8  ohms

High-level hum and noise (ref.  40 W  at  8  ohms)                      -80  dB

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Roky:Du skal ikke være nervøs for at tilslutte pc'en til din TR2080.Jeg gør det selv her på min TR2075-no problem Dog må jeg erkende at jeg er meget mere til analog lyd,end den hårde digital-lyd.Faktisk kan der komme noget godt ud af at optage fra pc over på kasette-bånd.Det er som om at lyden bliver 'analogiseret'.Det lyder i hvert fald meget bedre Go' lytte-session.Og så ka' det jo være at MathiasFB bøjer sig og bare MÅ ha' Tandberg......

Guldtuborg:Jeg antager at Marantz leverer 70 Watt i både 4 og 8 Ohm?Er den Marantz 2270 ikke fra ca 1976-78 sådan cirka?Det kunne være forklaringen på at du synes så godt om lyden,da den i så fald må ligge forholdsvis tæt på TR2080 i lyden,med en anelse færre Watt

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Tante Berg:

Det har du faktisk ret i(med forbehold for folk forskellige smagsløg) - den analoge lyd er på mange måder mere "blød" og afslappet end den måske mere anstrengte digitale.

Lidt har jeg skam allerede bøjet mig  Har som tidligere omtalt en lille fin Sølvsuper 12, men overvejer/arbejder lidt i en TR 2055. (I samarbejde med Roky)

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Guldtuborg:Jeg antager at Marantz leverer 70 Watt i både 4 og 8 Ohm?Er den Marantz 2270 ikke fra ca 1976-78 sådan cirka?Det kunne være forklaringen på at du synes så godt om lyden,da den i så fald må ligge forholdsvis tæt på TR2080 i lyden,med en anelse færre Watt

Jeg mener at have Googlet mig frem til 1973 - 1975 De "roser" som tildeles den Marantz 2270', er nok dem jeg har læst, der passer bedst til min egen oplevelse-og brug  her i den forgangne  weekenden 

Man kan slet ikke sammenligne med en Tandberg, på sound'en Det er mere: gammel-fed-usa-sound, med en blød og klar diskant (uden der mangler noget)  

I midten af 70' havde jeg en Nikko receiver 1055' og den var jeg meget glad for, det er lidt som den gang

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

MathiasFB:Når du nu alligevel har bukserne nede,så må jeg altså anbefale dig en TR2075.Den har endnu mere greb om tingene Det er 20 Watt der skiller TR2055 og TR2075,men det høres! Og med lidt held i sprøjten,så kan du af og til redde dig en TR2075 til samme pris som TR2055.Sælgere af TR2055 slår ofte på at den er sjælden......Den er ganske rigtig mere sjælden end TR2075,men det er mest fordi det var et svært apparat at sælge dengang(den var for dyr).Men okay,den lyder godt og alt det der,ingen tvivl.Men der er noget mere af det hele i en TR2075(...og TR2075 MkII og TR2080)

Guldtuborg:Din beskrivelse af Marantz 2270 lyder bestemt spændende USA-lyd.....har hørt om det,men jeg har vist aldrig hørt det selv.Men jeg ved at folk kan li' det    

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Tante Berg:

Ja er også lidt smålun på en TR2075, men er kommet i kontakt med en sælger som er indehaver af 3 perfekte TR2055'ere som jeg måske kan få til en meget overkommelig pris

Er meget spændt på at høre lyden fra Roky's TR2080 senere i dag, og så må vi jo se om jeg bliver forelsket i den, frem for den "lille" TR2055 

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Som Tante fortalte, så var jeg en tur forbi i lørdags.

Det gik jo som sædvanligt ikke stille for sig, men lyden kom dog ikke op galskabsniveau på noget tidspunkt. (Ingen højttalere er på vej ud af døren).  

TL3520'erne som har afløst de gigantiske Studio Monitors, spiller ganske rigtigt helt fortrinligt. Der mangler ikke spor i lyden i forhold til før ifølge mine gamle vintage ører.
Bevares, Studio Monitors har bare "lidt mere af det hele" (citat, Tante Berg)  men de små TL 3520'ere gør det til stor tilfredsstillelse. Jeg sad faktisk og mistænkte 3520'erne for måske at have en lille smule mere løft i toppen, men det er svært at afgøre uden en direkte A/B test. Det var faktisk først da der blev smidt et stykke musik på a' la MEGET hård rock med virkeligt fart over feltet, at jeg godt kunne høre at Studio Monitors har lidt mere kontrol i bunden, men det tror da pokker.

Men summa summarum er det altså et par virkelig gode afløsere for de store kasser du der har fået ind ad døren, Tante (det er jo også Tandberg).  Du har stadigvæk den lækre lyd i rå mængder på trods af nedskaleringen på højttalerstørrelsen.

Nu skal jeg lige tilføje at under sådan en aften hos Tanten kommer man jo ikke til at gå for lud og koldt vand, ligesom man heller ikke kommer til at gå tørstig i seng. EDIT: I så fald er det da ens egen skyld!

Hen på aftenen blev der serveret følgende kulinariske oplevelse: Tandberri Chicken à la mode!!!  Hvilket for de uindviede består af et stk's nøje udvalgt fjerkræ, som havde måttet lade livet for derefter at blive branket godt og længe på begge sider i Tantens ovn, indtil den var sprød og mør. Garnituren bestod af en god gang stærkt krydrede ristede andengenerations kartoffelskaller, (jeg vil gerne have opskriften)  som efterfølgende kunne overhældes af intet mindre end en suplerende lysegul kondensatorsovs. Denne lod fantasien få frit spil, og man måtte næsten knibe sig i armen for ikke at lade tankerne flyve afsted i forestilling om en vaskeægte fransk sauce bearnaise serveret på en Parisisk gadecafé. Førnævnte sauce stod heldigvis! i skarp kontrast til de adskilte Tandberg apparater som pryder Tantens køkkenbord, meeeeen.... en sand gourmet aner nu nok hvor kokkens hovedinspiration er taget fra.
For at toppe det hele af, blev en kurv af Tantens til formålet hjemmebragte kuvertbrød båret ind til bordet. Sådan nogle krabater glider naturligvis ikke ned af sig selv, så endnu en gang diskede værten op med en egnsret. Denne bestod af en hjemmerørt hvidløgssmør som havde blandingsforhold 1:1. og derfor ikke for svage sjæle eller kvindfolk. 
Magen til festfyrværkeri af et aftenmåltid, i skæret af skalanålen på en TR2075 skal man lede længe efter. 

Og endnu en gang tak for en hyggelig aften, Tante. Trist at høre med dine Hifi System 20. Jeg var nu altså heller ikke særlig vild med de knald den højre højttaler gav fra sig.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Ovenstående er dælme humor Og så er det iøvrigt den skinbarlige sandhed.....
Seansmiller:Jeg bliver lige nødt til at korrigere dig,da TR2075 har TL3520 i et jerngreb....det er bare Studio Monitor's der kan en sjat mere,i alle retninger.Men jeg er faktisk enig i at TL3520 (måske) er lidt mere fremme i skoene i toppen.Men det ville,som du selv skriver,kræve en A/B test.Det korte af det lange er at de lækre TL3520'er spiller r*ven ud af bukserne

Tjek lige denne herlige brochure over Tandberg separate højttalere.Især sidste billede,som viser en højttaler sat op ude i stalden,så mutter kan følge med i radioen,mens hun malker koen...... Tandberg har tænkt på det hele

Det er ren nostalgi

Jeg faldt over nedenstående sæt på vistnok Alternativ Audio.Billedet er af 3011 og 3012 med originale træsider.Bemærk slidsen i midten,for lidt luftgennemstrømning

Det er godt nok et lækkert sæt!

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes