Roky:Ja,jeg har lige læst Mathias' oplevelse hjemme hos dig

Det ender jo nok med at MathiasFB får sig noget større Tandberg-grej....der er jo ikke rigtig noget alternativ,vel

Jeg har tilladt mig at kopiere Mathias' oplevelser hos dig,Roky:
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ----------------------
Tilbagemelding fra vores lyttetimer d. 29.1.2008
Efter nogle rigtig hyggelige timer i selskab med Roky, er det vist på sin ret, at jeg kommer med en lille vurdering af hans fantastiske anlæg Vi startede i ”familiens stue”, hvor jeg hurtigt fik øje på de fine Trapez XI’er. Jeg var dog ved at falde bagover, da jeg drejede blikket over på receiveren Tandberg TR2075 MKII. Puha den så godt ud. I perfekt stand med en undtagelse af lidt skrift der var slidt af det blå glas da den i sin tid blev renset og rengjort. Vi fik varmet anlægget op, og mit førstehåndsindtryk var, at lyden mindede mig en del om mine egne højttalere, Pioneer HPM-110. Vi lyttede dog kun i 5-10 min. da jeg ikke kunne vente længere med at høre Roky’s eget anlæg.
Roky’s musikanlæg:
Det første jeg fik øje på selvfølgelig den flotte Tandberg TR2080. Den så en anelse mere ”moderne” ud end TR2075 MKII’eren, og dette skyldes formodentligt de lidt mørke farver frem for den kendte blå. Jeg forsøgte desperat at lede efter skrammer på TR2080’eren, men uden succes. Den var jo nærmest perfekt – rent kosmetisk (so far). Eneste minus var to mikroskopiske ridser på frontrammen. Jeg var forelsket!
Roky havde på forhånd ladet anlægget stå tændt i et par timer, så det var ”varmet op” til vores lytteseance. Vi lagde ud med min egen CD med Big Fat Snake. Det er nemlig den CD, jeg oftest har hørt her på det sidste, så på den måde havde jeg en god mulighed for at ”sammenligne”.
Både rent lydmæssigt, men også at se på, var Cd-afspilleren Denon DCD 1500AE en fornøjelse at være i selskab med Med sin kampvægt i omegnen af 50kg er det nok ikke den nemmeste, for de langfingrede at løbe med
Tandberg TR2080 havde et super fast jerngreb i Dali Ikon 6’erne. Ved høj lydstyrke var bassen meget stram, hvilket bestemt falder i min favør. Det var tydeligt for mig at se, at TR2080 besad en kæmpe strømstyrke, og effekt kan man jo aldrig få nok af. Lyden virkede varm og forholdsvis lys at lytte til. Da CD Dire Straits - Brothers in arms kom på, levede højttalerne for alvor op. De egner sig perfekt til denne type musik, da de bl.a. er utrolig detaljerede.
Herunder har jeg lavet en lille vurdering med lidt + og – parametre :
Dali Ikon 6
Diskant:
+
Følger med lydstyrken uden at forvrænge det mindste, og kan dermed spille utrolig højt.
-
Lidt for skarp i længden, belaster øret en smule.
Mellemtone:
+
Utrolig detaljeret og klar i lyden. En sand fornøjelse at lytte til! Præger lydbilledet en del, hvilket kun er en fordel.
-
Bas:
+
Stram bas som virker forholdsvis hurtig. Meget afslappende og varm i lyden.
-
Ikke vildt præcis, har en tendens til at flade lidt ud ved lav lydstyrke.
Design:
+
Lækkert slankt design. Fede terminaler.
-
Evt. bedre materiale valg af finér
Alt i alt var det et super fint anlæg, som Roky kan være meget stolt af. Dog kunne han godt lige forære mig den Denon DCD 1500AE til en plov
Næste skridt være en tur hjem til mig
Mvh Mathias
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------------
Jeg har lige spottet denne papnisse fra engang i 1960'erne(på norsk qxl).Den er oppe på 1100 NKr....det er vildt
(Knap 17 cm høj,brugt ved julefrokoster,på toppen af sodavand til børnene

)
Og nej,den er ikke fra ham der også sælger Tandberg-katalog fra 1977,til 'sølle' 2900 NKr(still counting...).Auktionen er
HER! Det er godt nok i overkanten,hvis nogen spørger mig
Rigtig go' weekend