Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 12:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Er der nogen her, der har ideer til hvordan man får et sæt Studio Monitors sendt til Norge ?  
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg:Det ser bare p*sse-godt ud,det der Det er jo noget der fryder mig,at Tandberg behager dig Jeg husker stadig dit første besøg her.....din lydverden har vist ændret sig markant siden Tak for din fine lille historie fra en helt tilfældig dag på Vesterbrogade.Tandberg får folk til at tale sammen.....

2-mas:Kig lige efter på billedet en ekstra gang.Det er en TR2080 øverst og TR2060 nederst Det der med at få Studio Monitor's til Norge.....var det ikke afhentning hos dig?Ellers skal du til at pakke dem på en palle,hvilket nok er lidt uoverskueligt,når man bor på 2'den sal,som du gør.Alternativt ind i en 3x34(nogen der har det nummer ) med dem,og køber betaler for transport/færge=meget dyrt.Men det er vist køber der har 'problemet',er det ikke?

Roky:Jeg fornemmer at du bliver mere og mere begejstret for din flotte og velspillende TR2080,er det korrekt Jeg ved hvordan du har det Tandberg er stærkt vanedannende Jeg må kraftigt anbefale dig at holde udkig efter et sæt Tandberg højttalere a la Studio Monitor's eller TL3520.Jeg har kun erfaring med de to sæt,på TR2075.Jeg ved ikke om et sæt TL5020 spiller godt på TR2075/TR2080....drifteffekten på TL5020 er jo bare på 2 Watt=den er forholdsvis letdreven.Det KUNNE give en 'fesen' lyd......men jeg ved det ikke.Jeg kan kun stå inde for Studio Monitor's og TL3520.Og Tandberg Fasett.Fasett'en har du i hvert fald plads til Og du ville nok gå bagover,når du hører hvor godt den lille sag spiller(drifteffekt er 6 Watt!!Ligesom Studio Monitor's ).

Mashuro:Der er nogle der kunne lære noget af dig.Du har valgt lyd med ørerne,og ikke andet.Hvor svært kan det være? At det så også er til at betale,er jo bare en lækker sidegevinst

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ------------------

Nu gik jeg og troede at der var gået en diskant i mine fine Hifi System 20'ere.Det er der heldigvis ikke Jeg skilte den ad og den så ud som ny derinde.Så jeg begyndt at mistænke min Huldra 10.Og ganske rigtigt.En 'løs forbindelse' på diskant-potmetret.Jeg 'duppede' med en finger på samtlige potmetre,og da jeg begyndt på diskanten,så var lyden tilbage Jeg har ikke noget imod lidt løse forbindelser,jeg skal bare vide hvor de er
Jeg havde en god veninde på besøg i lørdags(udover min søde kæreste).Min veninde var lettere 'rystet' over hvor godt det lyder her.Hun er ikke til grej som sådan,og hun gider slet ikke at høre om detaljerne i Tandberg.... Men hun er til musik i rå mængder.Og hun var helt med på at Tandberg animerer til at skrue op.Det lyder bare bedre og bedre,des højere man spiller Det er der ikke så mange andre setup's der gør,så vidt jeg husker(men det er muligt at jeg er en anelse subjektiv,lige her )   

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Tante < hvordan kan du være så skarp så tidligt på dagen ? ....Guld Tuborg's receivermix havde jeg sgi ik lige observeret.... 

Det der transporttelefonnummer du opgir er altså også for meget for mig at huske , men heldigvis kom der et supertilbud på SM-fragt til Norge, som køber også allerede har accepteret.

Fedt med alle de kvindelige Tandberglyttere du omgås, sååååå.......inviterer du snart til hmmm....Tandberg "DEMO" ?

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg: Fantastisk at høre en historie mere der relaterer sig til Tandberg 

Det er jo fantastisk at verden ikke er større at man bare kan gå ned om det nærmeste hjørne og får sig en snak om noget der slår alt andet i denne verden

Utroligt at sådan at stort foretagende ikke har bedre styr på det- At ødelægge en højtaler på den måde burde være strafbart

Tante berg: Jeg tænker på grejet konstant men missionen er slet ikke accomplished

Fasetterne er også rigtig fede men tror bare at de vil komme til ikke at blive brugt- og de priser som de kære Nordmænd tager for grejet efterhånden, får jo priserne på grejet til at eskalere helt uhørt

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Roky:Din TR2080 har jo tre udgange,og du flytter jo nok hjemmefra på et tidspunkt..... Hvis du kan stampe et sæt orange(el. sorte/hvide) Fasett'er op af jorden,så slå til,hvis de er overkommelige i pris(ikke fra Norge!!) Du vil blive overrasket over lyden i den lille 6-kantede sag Jeg blev tilbudt 2 sæt orange for 400 kr for et års tid siden,men afslog da jeg ikke havde nogle penge..... Jeg har ikke set et eneste sæt orange Fasett siden da

Det ser ud som om de fleste af os er ved at ha' minimeret bunkerne der alligevel ikke er i brug Jeg har lovet et lille setup til min gode veninde og hendes mand(i Tandberg-øjemed er jeg filantropisk anlagt).De ved ikke noget om lyd,andet end at de sagtens kan høre når noget er godt og noget er skidt.Jeg demonstrerede Huldra 10 med Hifi System 20 på,og sagde til veninden at det er cirka den lyd de ville få.....hun var ellevild med lyden Jeg skal snart lede grundigt efter et 'Tandberg-frit område' i min omgangskreds(inkl.hos min mor)......     

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Februar 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Så kom der alligevel Tandberg indenfor døren her i det jyske.

Jeg faldt over et par hifi system 12 til en dejlig pris. Nu skal kabinetterne bare renoveres og så passer de godt inde på datterens værelse.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Nå så bød nytårsforsættet sit komme eller noget i den dur

Men hov hvad er nu det, der mangler da en Højtaler i hjørnet

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Censur er det godt eller er det bare ren tortur Hvad mon der gemmer sig bag det sorte slør

Jeg kan fortælle jer at en af mine i øjeblikket største drømme er blevet opfyldt

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Sørme et par minimonitors har fundet vej til det ganske værelse. Glæden er ikke sammenlignelig med noget andet lige i øjeblikket. Et par TL3520 som jeg et stykke tid har ledt efter er nu blevet en realitet! Det er fantastisk.

Der er dømt musik ud på den sene nat

MVH Roky

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Zakken:Tillykke med sættet De spiller sk*degodt,med den rette reciever Jeg har kun hørt dem på Tandberg,selvfølgelig.Især de mindre recievere er yderst velegnede med Hifi System 12.En TR200 for eksempel.Men Huldra 10 er også god med det sæt.Også sølvsuper 11 og 12 går godt i spænd med Hifi System 12 Tænk at nogen kan nænne at male dem..... Det skulle være forbudt!!

Roky:Stort tillykke med dine TL3520 De ser ud til at være i teak..... Hvis de er i teak,så er det ligesom mine.De ser pæne ud,på afstand.Er de pæne tættere på også?Er enhederne pæne og alt det der?Og hvad synes du om lyden i dem...... Det er en lækker sag,sådan en TL3520.Den er rigtig go' med de store Tandberg-recievere(TR2075/TR2075 MkII og TR2080 og sikkert også TR2055...) Roky,du skal huske at bruge dine knapper for bas,mellemtone og diskant(de sidder der for at blive brugt ).Jeg har skruet lidt ned for diskanten,lidt op for mellemtonen og bassen.Men det kommer jo an på rummet og smag og behag.Hvad synes din far om lyden?
Endnu engang tillykke med klenodierne Dem tror jeg ikke at du slipper igen,lige med det første

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Tante.

Jeg glæder mig også til at høre dem. De har afprøvet dem ude på genbrug, hvor jeg købte dem, så jeg ved de spiller. Og selvom de er grimme så kostede de kun 25.- så det går ikke helt galt.

Jeg vil prøve at få malingen af, og renovere dem enten til den originale finer, eller også slibe dem godt ned og give dem en fin "custom" lakering.

Som sidste udvej kan jeg jo oprette et lokalt Tandberg reservedelslager.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej Zakken tillykke med købet, tak skæbne det var billigt

Har selv hørt sådan et par på en tror jeg nok tr2055 og de lød mægtig- Men husk nu at det kun er Tandberg grej der duer på Tandberg højtalere.

Tante: Mange tak for de rosende ord.
Ja de stod i annoncen for at være i teak, men jeg tror faktisk at den ene af dem er teak og den anden er palisander. Det er lidt mærkeligt men det gør nu ikke det helt store så længe de spiller er det det vigtigste- og det gør de så sandelig.
De er stort set uden mangler på det ydre så det er helt ok. Man kan se der er passet rigtig godt på sættet og det er jo fantastisk
Der er enkelte hakker øverst i kanterne hvor man tager frontstoffet af, men det er ikke noget man lige ser. Der er enkelte brugsspor på toppen og siderne, men ikke værre end at jeg en dag giver dem lidt med korn 1000 og så får de en gang olie.
Enhederne er coatet med gummi så de holder nok min tid ud. Køber lovede det var originale enheder og det kan i jo bekræfte da jeg havde dem ude for at tage et kig ind i kassen. (SEAS 25F-EWX)

Det hele så ok ud men dæmpningsmaterialet var forskelligt, henholdsvis rockwool og en slags gråbrun uld. Mærkeligt de har brugt to forskellige materialer, men det bekræfter nok det er to forskellige

Da jeg kiggede der hvor tråden fra svingspolen hænger fast i chassiset så jeg at de sad mærkværdigt meget løst og en af dem var samlet med gaffatape . En af trådene hang ligefrem i spænd og kunne måske have revet sig løs hvis jeg skruede for meget op.

Først forsøgte jeg at lime dem med lidt 10 sekunders lim, men det kunne slet ikke holde. Derefter prøvede jeg med noget super quick  epoxy og det holdt dæleme. Der var kun en af samlingerne som var ok mens resten sad mere eller mindre løse. Nu holder de for stedse
Sådan noget gøgl!!!, selv en af ledningerne fra bassen til delefilter sad en smule løst(ved chassiset) - den fik lige med loddekolben.

Begge mellemtoner så ganske ok ud, og de fejler vidst heller ikke noget.

Diskanterne var forskellige. Den ene havde det velkendte skal vi sige fugleøje, mens den anden var sort og have nærmet en sort kapsel foran selve membranen. Jeg går ud fra at den første er original men ved ikke med den sorte

Jeg har ellers brugte det meste af dagen på at rengøre kabinettet, og nu spiller de på mit værelse- helt nyrene

I går aftes var der dømt lytteaften.
Jeg havde dem først sat til i vores stue for at sammenligne med Trapex Xi'erne. TL3520 gengiver med præcision og farver ikke lyden ret meget. Den er lidt skarp i diskanten med det er der jo råd for
Trapez X i'erne farver lyden rigtig meget, men kvitterer til gengæld med en lyd som er enormt blød og gør dem Monster lyttevenlige uden at blive træt i ørene

Da jeg derefter tog dem ovenpå og satte dem til var der bare. De spillede rigtig godt nede i stuen men i og med at jeg kender Dali ikonernes lyd stod det klart hvad der var bedst. Et kæmpe kom frem, det her kan simpelthen ikke passe. De spiller uden tvivl bedre end mine Ikoner. Og til en pris der får dem til at blegne.

Lidt efter kom min far op og lyttede kort. De er bedre end mine sagde han så og det er ikke en løgn det her. De banker simpelthen dem begge fuldstændigt. Den eneste anke er den lidt hidsige diskant, men det er der jo som du siger råd for.

De kan spille temmelig højt- har ikke nået grænsen endnu- Men jeg har jo uendelig mange solide Watt i ryggen så jeg skal nok passe lidt på.

I venstre side hvor Højtaleren står tæt på hjørnet er bassen noget kraftige end i den anden side. jeg formoder at det er placeringen der gør det, men det skal der leges lidt med.

Jeg tror kun der er en ting der kan opgrades på højtalerfronten- men den har jeg altså ikke plads til- De TL3520'ere er "En keeper"
MVH

Roky

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Godmorgen

Det ser virkelig spændende ud. Kan ikke vente med at høre dem!

Mvh Mathias

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

I lige måde

Du har noget at glæde dig til Men sæt nu ikke forventningerne alt for højt op, det kan godt værre farligt

Jeg var selv lidt skeptisk overfor hvor godt de ville spille, men det var der ingen grund til at være

MVH Roky

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg jo mine HPM-110 at sammenligne med, så jeg ved vel nogenlunde, hvad jeg kan forvente

Mvh Mathias

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

Roky:Jeg er hårdt ophængt i denne uge,så derfor er jeg ikke så meget her i tråden.Men det ændrer sig sig meget snart.Det er lidt spændende med dine TL3520...kan du ikke tage nogle nærbilleder af dine enheder(gerne i begge højttalere).Din beskrivelse af bassen får mig til at tvivle på at det er den originale bas..... Men jeg vil gerne se den 'close up' Det at den ikke er original,er ikke lig med ringe lyd.Men lad mig se på de enheder.Og så vil jeg til ære for dig skrue min bas ud og gi' dig den nøjagtige betegnelse.Jeg er næsten 100% sikker på at der er trykt 'Tandberg' på mine basser
Men smid et par gode nærbilleder her

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Tante:

Jeg er beæret

Jeg skal se hvornår jeg også får tid. Måske bliver det først weekenden men vi skal jo have tid til det hele!

MVH Roky

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Så mangler jeg lige experternes hjælp.

På mit "tour de skur"(jeg skulle rydde op derude), var jeg lige nødt til at begynde at arbejde på de famøse Tandberg System 12.

Nu har jeg testslebet den ene side, og givet den lidt olie for at se hvilke muligheder der er. Hvad synes I? Skal jeg fortsætte, eller er fineren så medtaget, at det er bedre at lakere dem, f.eks. sort?

Et andet problem er, at der i finéren sidder små rester af hvid maling. Jeg er bange for at komme til at slibe igennem, nogen der har andre løsninger?

Jeg har iøvrigt sat den anden højttaler til mit "skuranlæg" den spiller fremragende på en lille Nikko reciever.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Zakken:Det ser nu godt ud,det der .Jeg har ikke selv prøvet at slibe noget ned,men hvad med lidt meget fin stål-uld? Og så noget olie bagefter....jeg ved det som sagt ikke,men det ser nu godt ud,synes jeg

Roky:Jep,sidste ord er ikke sagt om dine TL3520 Jeg er midt i min venindes flytning(det er ikke kun flytning,der bliver også en del at skrue op efterfølgende.... ),og så er jeg gået fra aftenhold til daghold.Så jeg skal lige ind i den nye rytme.... Men jeg er edder-nysgerrig på dine basser især.Jeg vil godt se den coatede overflade,for originalt er de ikke coatede.....Billeder,please

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Zakken << Krantzberg ved en masse om, hvordan man renoverer/vedligeholde kabinetterne. Fik en del tips af ham, da jeg skulle finpudse HPM'erne. Tak Kjell...håber du stadig kigger med

Håber også der nu sidder et menneske i DK, der glæder sig til snart at få verdensklasselyd indendøre . Forventer der kommer et indlæg, når han har fået lyttet

Noget herfra får nyt hjem :

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum