Hej Zakken tillykke med købet, tak skæbne det var billigt

Har selv hørt sådan et par på en tror jeg nok tr2055 og de lød mægtig

- Men husk nu at det kun er Tandberg grej der duer på Tandberg højtalere

.
Tante: Mange tak for de rosende ord

.
Ja de stod i annoncen for at være i teak, men jeg tror faktisk at den ene af dem er teak og den anden er palisander

. Det er lidt mærkeligt men det gør nu ikke det helt store så længe de spiller er det det vigtigste- og det gør de så sandelig

.
De er stort set uden mangler på det ydre så det er helt ok. Man kan se der er passet rigtig godt på sættet og det er jo fantastisk

Der er enkelte hakker øverst i kanterne hvor man tager frontstoffet af, men det er ikke noget man lige ser. Der er enkelte brugsspor på toppen og siderne, men ikke værre end at jeg en dag giver dem lidt med korn 1000 og så får de en gang olie.
Enhederne er coatet med gummi så de holder nok min tid ud

. Køber lovede det var originale enheder og det kan i jo bekræfte da jeg havde dem ude for at tage et kig ind i kassen. (SEAS 25F-EWX

)
Det hele så ok ud men dæmpningsmaterialet var forskelligt, henholdsvis rockwool og en slags gråbrun uld. Mærkeligt de har brugt to forskellige materialer, men det bekræfter nok det er to forskellige

Da jeg kiggede der hvor tråden fra svingspolen hænger fast i chassiset så jeg at de sad mærkværdigt meget løst og en af dem var samlet med gaffatape

. En af trådene hang ligefrem i spænd og kunne måske have revet sig løs hvis jeg skruede for meget op

.
Først forsøgte jeg at lime dem med lidt 10 sekunders lim, men det kunne slet ikke holde. Derefter prøvede jeg med noget super quick epoxy og det holdt dæleme. Der var kun en af samlingerne som var ok mens resten sad mere eller mindre løse. Nu holder de for stedse

Sådan noget gøgl!!!

, selv en af ledningerne fra bassen til delefilter sad en smule løst(ved chassiset) - den fik lige med loddekolben

.
Begge mellemtoner så ganske ok ud, og de fejler vidst heller ikke noget.
Diskanterne var forskellige. Den ene havde det velkendte skal vi sige fugleøje, mens den anden var sort og have nærmet en sort kapsel foran selve membranen. Jeg går ud fra at den første er original men ved ikke med den sorte

Jeg har ellers brugte det meste af dagen på at rengøre kabinettet, og nu spiller de på mit værelse- helt nyrene

I går aftes var der dømt lytteaften.
Jeg havde dem først sat til i vores stue for at sammenligne med Trapex Xi'erne. TL3520 gengiver med præcision og farver ikke lyden ret meget. Den er lidt skarp i diskanten med det er der jo råd for

Trapez X i'erne farver lyden rigtig meget, men kvitterer til gengæld med en lyd som er enormt blød og gør dem Monster lyttevenlige uden at blive træt i ørene
Da jeg derefter tog dem ovenpå og satte dem til var der bare

. De spillede rigtig godt nede i stuen men i og med at jeg kender Dali ikonernes lyd stod det klart hvad der var bedst. Et kæmpe

kom frem, det her kan simpelthen ikke passe

. De spiller uden tvivl bedre end mine Ikoner

. Og til en pris der får dem til at blegne

.
Lidt efter kom min far op og lyttede kort. De er bedre end mine sagde han så

og det er ikke en løgn det her. De banker simpelthen dem begge fuldstændigt. Den eneste anke er den lidt hidsige diskant, men det er der jo som du siger råd for

.
De kan spille temmelig højt- har ikke nået grænsen endnu

- Men jeg har jo uendelig mange solide Watt i ryggen så jeg skal nok passe lidt på

.
I venstre side hvor Højtaleren står tæt på hjørnet er bassen noget kraftige end i den anden side. jeg formoder at det er placeringen der gør det, men det skal der leges lidt med.
Jeg tror kun der er en ting der kan opgrades på højtalerfronten- men den har jeg altså ikke plads til

- De TL3520'ere er "En keeper"

MVH
Roky