Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 April 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

r-l-b skrev:
Hvis armen er tung en denon 110 hvis armen er mellemtung en denon 160 - begge high output pu'er så du kan smække dem i din mm indgang -800 / 995 kr.
Hvis armen er let en OM30 eller "M red  800 / 600 kr.

Det skal være en MM, den beslutning er taget. Så de der Denon duér ikke! Jeg ville jo helst finde noget, som er tæt på Shure m75 eller Stanton 500. Mest for "originalitetens" skyld. Jeg har kigget lidt efter "2M Blue", som sikkert er fin - jeg syntes blot den ser lidt for moderne ud til mig.. Den er der jo ikke meget 70'er over Hilsen dilemma-kurt.   

hvorfor gå tilbage bare for udseendets skyld - når du for få penge kan få meget mere bang for the buck - de to Denon high out put MC er næsten ligeså gamle som din pladespiller

Anyway - jeg har en snes gamle PU'er liggende så du er velkommen til at sende en PM så kan jeg se om jeg har noget shure eller pickering eller hvad datidens mm-elendigheder nu en gang hed

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 April 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
hvorfor gå tilbage bare for udseendets skyld - når du for få penge kan få meget mere bang for the buck - de to Denon high out put MC er næsten ligeså gamle som din pladespiller

Anyway - jeg har en snes gamle PU'er liggende så du er velkommen til at sende en PM så kan jeg se om jeg har noget shure eller pickering eller hvad datidens mm-elendigheder nu en gang hed

Så-så rolig nu. Uanset hvad, vil jeg stile efter det, der er mest originalt - sådan er det. Så jeg går altså ikke efter det som gi'r mest "bang for the buck". Men tusinde tak for tilbudet - det er muligt du får en PM senere. Jeg kører foreløbigt videre, med det som sad på, da jeg fik den. Mens jeg gør mine overvejelser.  

Fortsat Go'dag.

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Det er jo helt fantastisk - tænk at jeg har fået pladespiller. Det havde jeg godt nok ikke troet på for bare ét år siden. Utroligt hvad der kan ske, bare fordi man kommer i kløerne på sådan en Tandberg-tråd. Som lovet lige et par billeder af den ny tilkomne. Man får jo næsten tåre i øjnene, når man hører Moondance - van Morrison - på sådan et dyr. (Og så er det igennem Tunghør's 2075).

Go' dag.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 April 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

TP 11 armen der sidder på din TD165 er en arm i den tungere ende med sin effektive masse på 16,5 g så der er faktisk god mening i at undgå alt for bløde MM modeller (dem der ligger på 25cu eller derover). 20cu eller derunder er nok en god ide.

Så DL-110 er faktisk ikke noget dårligt forslag (set fra den vinkel)...

Om PU/tonearm kompatibilitet.

Men hvis det SKAL være MM ja så SKAL det vel være MM.

Det er en flot spille.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Ja det skal altså. Tak for et interessant link.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 April 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Krenzler:Tak for billedet af Seansmiller's (og din egen også) Music Angel Det er den næste der skal battle mod TR2075 Vi skal lige se Music Angel igen:

Seansmiller:Jeg ser frem til en go' kamp!Nu ingen 'dirty tricks',såsom at skifte rør midt i kampen! Hmmm,ved nærmere eftertanke så kan du gøre lige hvad du vil(og hvad der er nødvendigt for at kunne hamle op.... ) .....Jeg sætter som bekendt min lid til Tandberg.Hvad ellers?

Undertegnedes TR2075:

Sveske:Jeg er sikker på at vi finder ud af en aften hvor den står på Tandberg i rå mængder Du må så blot 'nøjes' med mine TL3520 og ikke som før Studio Monitor's.Men det er altså til at leve med

X-ray: Tandberg TT165
Orv,hvor er den bare F L O O O O T !! Tillykke med den.Jeg var ved at falde ned af stolen da jeg så den idag.Nøøøøøøøj,mand!! Jeg har aldrig set den før(jeg har aldrig set noget lignende ).Der er ingen billeder af den på Norsk Radiohistorisk Forening Og ingen har tilsyneladende den model stående....Jeg er ikke i tvivl om at den er noget af en sjældenhed med stor indbygget herlighedsværdi Tandberg TT165:

Den ser altså 100% mint ud.Dælme en flot sag!!

Og så lyder den oveni købet godt?Det er for fedt!

Endvidere har du min udelte respekt for at holde grejet så originalt som overhovedet muligt Sådan skal det være
Her er min egen 100% originale Tandberg TT500 til hvad der svarer til ca 50 cigaretter :

Den er jeg dælme glad for!!Forresten,X-ray,nu du har fået dig sådan et klenodie,så skal du ha' et kig i mine udbunker af vinyl.Der er en go' stak lp'er og masser af singler.Velkommen i klubben!

Roky:Du skrev til mig en dag at dine TL3520 ikke rigtigt blev brugt og at de var 'lidt for meget' i diskanten.Det vil jeg faktisk godt tro at de er på din TR2080,som jo i forvejen spiller til den lyse side.Og det gør TL3520 jo også,så det hele bliver nok for meget.Da jeg selv havde besøg af TR2080 henover en weekend(på Studio Monitor's ),da synes jeg at der var vel rigeligt liv i diskanten og lidt for lidt i bassen.Dette ændrede sig markant (til den bedste lyd jeg har hørt i dette årtusinde ) så snart jeg satte TR2075 tilbage på sin hædersplads
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ ----------------------

Det er ikke så meget jeg kigger efter Tandberg mere(eller rettere,i øjeblikket).Jeg har jo en del allerede Jeg har i hvert fald rigeligt. Selvom der da stadig er lidt på ønskelisten.Men det kommer nok,når man mindst venter det(og til en hyggelig pris ). Men nu har jeg lige kigget på norsk qxl,og der er Tandberg ved at være regulære investeringsobjekter....se f.eks. denne Huldra 12:

Jeg er af og til faldet over en tråd i det norske hvor denne model bliver debatteret,og jeg har aldrig hørt nogen sige noget særligt pænt om den.Faktisk er de pæneste ord jeg har læst om den,fra ovennævnte auktion Den ligner lidt TR2080,men metrene sidder til højre her.Den er vel mest interessant på grund af at den er lidt sjælden.I wonder why? Lydmæssigt når den ikke Huldra 10 til sokkeholderne,ifølge vores norske eksperter    

Lidt info om Huldra 12

Jeg har jo erhvervet mig et ekstra sæt TL3520 som skal ha' nye ophæng på basserne.Der er intet sket endnu Men det vennepar som jeg havde i tankerne,til dette sæt,vil meget hellere ha' et sæt Fasett'er.Ikke mindst fordi de kan hænge på væggen.Og her ofrer jeg mig nok.....lidt modstræbende,men alligevel Det må blive Fasett'erne fra mit soveværelse,og så må jeg jo nøjes med TL3520 derinde i stedet for Det går nok endda.

Med hensyn til TL3520,så er det vist ingen hemlighed at Tunghør ikke er ret begejstret for dem(er der en forbindelse til dit 'nick' der,Tunghør? ).Jeg er selv RET godt tilfreds,selvom jeg udmærket kan høre hvad det er at f.eks. Studio Monitor's gør SÅ meget bedre.Det ændrer ikke ved hvor vellydende TL3520 er i daglige Men den er som sagt til den lidt lyse side,så den bør ikke kobles på en i forvejen 'lys' forstærker/reciever.

(En i teak og en i palisander.Tilsvarende i højre side )

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Test af TD165 i det tyske magasin Stereo.

Side 1.

Side 2.

Side 3.

Side 4.

TD165 (MkI) blev produceret fra 1972-1976 og kostede 400 D-Mark.

Thorens-Info - TD14x/TD16x.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Krenzler:Tak for links Gad vide om skruerne på toppladen var blanke på rene Thorens TD165 'Special' og sorte når Tandberg havde 'moddet' den?X-ray har i hvert fald sorte skruer,og den du linker til har blanke.

X-ray:Den dims(aner ikke hvad den hedder ) som sidder direkte på motoren og driver remmen på din TT165,er den også af plastik/nylon,eller er den af aluminium?Det kunne være lidt spændende om Tandberg også har 'tweaket' din TT165,og i så fald hvad de har lavet ved den

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 24 April 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Ja, den er søreme flot! Tillykke med den X-ray

-Og så har X-ray været her forbi i dag med min 75'er, så den kan få lidt spilletid, og så vil det vise sig om den endnu engang finder på at lave unoder, eller om den er tilfreds med den omgang den har fået .

Fedt at du gider kigge på den X-ray - og lige nu spiller den i hvert fald fantastisk!
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte helt det du siger med 3520'erne Tante. Så dårligt synes jeg nu heller ikke om dem, men det er jo en høj standard man forventer af sådan noget gammelt Tandberg . De gør det egentlig ret godt, men jeg savner nok at de går bare lidt dybere i bassen - 35 liter er immervæk ikke så stort et kabinet. -Du skal da vist bare ha' nogle 5020'ere, hva'?

"Hvis de kan hænge på væggen, er de for små" 

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

krenzler skrev:

Ja det skal altså.

hvorfor ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Tunghør:Niks,DU skal vist bare ha' et sæt TL5020 Der er plads nok til de bette æsker hjemme hos dig Nej,hvor spændende....du har simpelthen fået TR2075 hjem igen?Nøøøøj,jeg krydser fingre.Men den har jo været i gode og kærlige hænder,så jeg tror på den

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kunne godt være frisk på et sæt 5020'ere. Går lige og overvejer lidt om man virkelig skal helt til jylland.. (igen) 

-Og 75'eren kører i hvert fald endnu!

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 24 April 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved, hvordan en Pioneer SX-1080 ville gøre det sammen med mine Pioneer HPM-110?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

nope - men jeg ved at en Pioneer SX-980 gør sig fint med Pioneer CS E 900 - har du en SX-1080'er på hånden ?

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 24 April 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne forestille mig, at det ville give TR2075 og Studio Monitors kamp til stregen

Ja det har jeg vist. Sælger vil gerne have 2000,- for den.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Jeg kunne forestille mig, at det ville give TR2075 og Studio Monitors kamp til stregen

Du får uden tvivl rigtig god lyd.Men ikke noget der ligner Tandberg TR2075 med Studio Monitor's.Og det vil jeg godt citeres for,når du får hørt TR2075 på Studio Monitor's.Der er INTET der lyder sådan.Nothing but the real thing.F*ck the rest!! Studio Monitor's er vildt overlegen.Oveni er den SX 1080 fra den 'fesne' lyds tid.....SX 1080 er nok lidt a la Tandberg TR2080(derhenad),men højttalerne er ikke sammenlignlige med den ægte vare.Men nok vildt god lyd alligevel,i en snæver vending
Iøvrigt.....2000 kroner er da en pris der vil noget.Jeg gav 1500 kroner for min yderst spændstige TR2075(inkl forsendelse fra Tyskland) Gå efter den ægte vare.Du vil aldrig se dig tilbage når det først står i dit værelse

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Og det vil jeg godt citeres for,når du får hørt TR2075 på Studio Monitor's.Der er INTET der lyder sådan.Nothing but the real thing.F*ck the rest!!

Rolig nu Tante!

Selvfølgelig findes der noget ude i den vide hi-fi verden der "Banker" TR 2075 + SM. Hvis vi lige skal beholde benene på jorden?

Med mindre at du har hørt alt seriøst udstyr der er produceret igennem tiderne og samtlige mulige kombinationer?

Entusiasme er en dejlig ting.

Men "INTET der lyder sådan" er selvfølgelig korrekt. Det er der jo ikke. "Nothing But the Real Thing" var vist noget som Coca-Cola fik banket ind i folks bevidsthed?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Krenzler:Jeg vil æde min gamle bøllehat på at TR2075 med et sæt Studio Monitor's til enhver tid grisebanker Pioneer(vælg selv modellerne) Sådan er det bare,entusiasme eller ej

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Det nævnte Pioneer sæt - meget tænkeligt. De Pioneer højttalere lyder lidt hule når man banker med knoen på kassen...

Men du skrev at der INTET findes der er bedre....

Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering og du har da heller aldrig lagt skjul på din store subjektivitet.

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes